Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko jo tutustuneet vuoden 2021 äitiyspakkaukseen, jonka saisitte? Aiotteko ottaa avustuksen pakkauksena vai rahana?
 
Ajateltiin tällä kertaa ottaa rahana kun pojan äitiyspakkaus vuodelta 2016 on kokonaisuudessaan tallella ja tämän vuoden pakkaus ei niin ole omaan mieleen
 
Itsekin ajattelin ottaa rahana kun oma maku vauvan vaatteiden suhteen on niin rajoittunut ja toisaalta kahdelta lapselta säästetty kaikki lempparit niin sillä rahalla voi sitten ostaa jotain uutta vauvalle. Suurinosa vauvan tarvikkeista löytyy niin hankintoja on tällä kertaa huomattavasti vähemmän :)
 
Rahana ajattelin ottaa. Viimeksi otettiin vuoden 2019 pakkaus ja sitä ennen otettiin vuoden 2008 pakkaus.
 
Ottaisin varmaan pakkauksen, mutta meillä on noita toppahaalareita jo vaikka muille jakaa ja makuupusseja yms. luulen siis, että tällä kertaa kallistutaan rahan puoleen. Vaikka onhan pakkaus arvokkaampi.
 
Kieltämättä kaikki pakkauksen vaatteet eivät ihan omaan makuun ole, mutta kun kyseessä on esikoinen niin taidan silti ottaa. Tulee niin tarpeeseen!:happy:
 
Voih, meille tulee pakkaus. Kahdelle edelliselläkin on, joten ikuisena nostalgikkona kolmannellekin on pakko saada oma pakkaus. Olen kerännyt kahdelle ensimmäiselle lapselle omiin laatikkoihin muistoja vauvavuodesta (ja lapsuudesta) - saavat ne halutessaan itselleen aikuisina :joyful: Voihan toki olla, että 20 vuoden päästä mulla on edessä kolme lasta, jotka katsoo mua kuin idioottia, kun esittelen laatikoista heidän vauvakirjojaan, ensimmäisiä unilelujaan ja sairaalastakotiutumisvaatteitaan :hilarious:

Kieltämättä kuitenkin harmittaa, kun osa äitiyspakkauksen vaatteista ei tule koskaan meillä käyttöön. Esim toppapuku on sellainen, että tammivauvalle se on auttamatta aivan liian suuri ja seuraavana talvena jo liian pieni.
 
Kun on esikoinen kyseessä, niin ehdottomasti aion ottaa pakkauksen :) Itse tykkäisin lapsilla värikkäämmistä vaatteista, mutta kun noita kuoseja tarkkaan syynäsi, niin ihan kivoja ne olivat. Se unilelu laiskiainen oli ehkä jopa vähän pelottavan näköinen :joyful:
 
Täytyykin kurkata millanen se viimeisin pakkaus on, vaikka melko varmasti otetaan rahana. Me otettiin esikoisesta pakkaus ihan vaan sen takia kun esikoinen kyseessä ja olihan siinä fiilistä hypistellä kaikkia niitä tavaroita. Todellisuudessa meillä tuli käyttöön ehkä 2-3 vaatetta sieltä, koska ne muut ei vaan yhtään ollu omaan makuun. Olin myös miettinyt et kiva kun siellä on villahaalaria sun muuta, mutta ei 2019 pakkauksen villahaalari edes ollut kun osittain villaa. Ostin mieluummin sit ite 100% villaa olevan haalarin. Mutta olishan siinä pakkauksessa anyway oma fiiliksensä rahaan verrattuna. On se vaan niin hienoa et meillä täällä on tollanen(kin) etu!
 
Me varmasti otetaan pakkaus :) esikoisellakin oli, ja käytettiin lähes kaikkia vaatteita sieltä. Pakkauksen unipupusta tuli esikoisen rakkain unikaveri :Heartred
Pidin tuosta uudesta äitiyspakkauksestakin :)
 
Pakkaus ehdottomasti.
Helpottaa kun tulee valmiiksi mietittynä, varsinkin kun ei aiempaa kokemusta lapsista.
 
Pakkaus olis tarkotus ottaa ku esikoista ootetaan. Helpompi valmis pakkaus ku se et ite koittaa miettiä mikä vois olla tarpeellinen.
 
Lytsky, en oo tän vuoden pakkausta katsonut mutta ainakin ennen ne vaatteet on ollu niin isoja että ihan vastasyntyneelle on tarvinnut paljon pienempiä. Tulee siinä pakkauksessa paljon hyödyllistä mitä voi heti alkuun käyttää.
 
Tällä kertaa ajateltiin ottaa rahana. Edellisestä pakkauksesta käyttöön ei tullut kuin peitto, pussilakana ja makuupussi. Vaatteet oli kaikki niin suuria ja huonolaatuisia, että jäi käyttämättä.
 
Pakkaus, ainakin näin esikoisen kohdalla! On se sellainen "riitti" jota on aina odotettu!
 
Kyllä täällä otetaan pakkaus, kun kerran ensimmäinen on :)
 
Pakkaus ehdottomasti. Ihan kivalta kuosit näytti omaan silmään, ja esikoisen kohdalla ainakin on mukava ottaa, kun ei mitään tarvikkeita löydy valmiiksi.
 
Oli muuten ihana hetki, kun kummipojan kanssa yhdessä katsottiin äitiyspakkauksen sisältö läpi. Niin monen vaatteen kohdalla kuului ihastelu, että kyllä siinä tädin sydän suli ❤
 
Takaisin
Top