Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai -raha?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aiotko ottaa äitiysavustuksen äitiyspakkauksena vai rahana?

2025 pakkausta jaetaan parhaillaan, joten te olette saamassa sen. Ko pakkausta voi tutkia täällä. 😊

Meillä on esikoisen äitiyspakkaus kokonaisuudessaan vielä tallessa, joten otamme avustuksen rahana. Sillä voi sitten vaikka ostaa turvakaukalon, joka meiltä uupuu.

Meille on tulossa ensimmäinen, nii ehdottomasti haluan pakkauksen. Pitäisi vain löytää jostain joku hyvä lista, jota käyttää pohjana kun hankkii muita vaatteita ja tarvikkeita

Meille on tulossa ensimmäinen, nii ehdottomasti haluan pakkauksen. Pitäisi vain löytää jostain joku hyvä lista, jota käyttää pohjana kun hankkii muita vaatteita ja tarvikkeita
Paras vinkki, jonka sain esikoista odottaessani, oli, että kaupat ovat auki lapsen syntymän jälkeenkin. 😊 Totta kai tiettyjä juttuja - autoilijalle turvakaukalo, vaunut, vaippoja - on hyvä ostaa etukäteen, mutta monen asian tarpeellisuus selviää parhaiten sitten, kun vähän testaa, millaista vauva-arki on omassa perheessä.

Itse esim. ostin etukäteen kehutun maidonkerääjän ja lopulta päädyin myymään sen käyttämättömänä eteenpäin. Liivinsuojuksillekaan ei ollut mitään tarvetta. Esim. just imetykseen liittyvät tarvikkeet ovat täysiä kysymysmerkkejä etukäteen, joten ne ehtii hankkia myöhemminkin vaikka lähettämällä läheisen kauppaan.

Toki vauvamaailmaan on helppoa hurahtaa ja kaiken pienen, suloinen ja söpön keskellä on ihana seota. Se raskausaikana sallitaan 🥰

Mut toisaalta mä olin kyllä esikoisen aikaan ihan pulassa, kun en ollut juurikaan hankkinut koon 50 vaatteita , kun "ei niitä oikeen tarvikaan kun vauva kasvaa niin nopeasti", mutta sit kun meidän vauva olikin ihan pieni tirppa, ni äiti siinä itki kun ei ollu lapselle ees vaatetta päälle kunnolla. Ja siinä sitä oltiin sukulaisten armoilla (ja paikallisen kauppatarjonnan 🙄).

Mä olen kova Vinted-selailija, joten ajattelin keskittyä kierrätysvaatteisiin ja jättää äitiyspakkauksen väliin. Saan iloa siitä, että voin kuratoida valikoimaa vaate kerrallaan, vaikka mies tuskastuu jatkuvasti tuleviin pikkupaketteihin (kyllä, olen aloittanut jo vaateostelut, mitään isompia ostoksia tosin en). Mulle oli myös kertynyt yllättävän paljon pikkuvaatteita jo pitkittyneen yrityksen ja hoitojen aikana. Kirppiksellä olen saattanut ajatella, että nyt on sen verran edullinen, että ostan siltä varalta, jos vielä onnistaa.

(Hih, nauratti jälkikäteen tämän viestini minä-muotoisuus. Nämä vaateasiat näköjään lankeavat helposti naiselle, vaikkei niin tarvitsisi käydä.)

Oon aina ajatellut, että kaikille lapsille haluaisin sen oman pakkauksen ottaa, mutta oon ehkä kuitenkin kallistumassa siihen, että ei pakkausta välttämättä kolmannelle oteta. Ei oo tarvetta varsinaisesti kun kaikki tarpeellinen on edellisistä pakkauksista säästetty.

Oon aina ajatellut, että kaikille lapsille haluaisin sen oman pakkauksen ottaa, mutta oon ehkä kuitenkin kallistumassa siihen, että ei pakkausta välttämättä kolmannelle oteta. Ei oo tarvetta varsinaisesti kun kaikki tarpeellinen on edellisistä pakkauksista säästetty.
Mulla samat ajatukset, ehkä otetaan rahana tällä kertaa kun ei sieltä pakkauksesta tule mitään mitä meillä ei jo olis 😊

Esikoisesta kaikki tallella joten otetaan varmaan rahana tällä kertaa

Meille tulee myös pakkaus kunhan ne tietyt ajat ja kriteerit on täynnä ja sen saa tilata. Se 2025 pakkaus on onneksi ihan kiva, ei taida ehtiä vaihtumaan uuteen vaikka miten venyttäisi tilaamista pidemmälle (eikä sen uuden sisältöä ole kai missään edes julkaistu niin en tiedä olisiko se sen ihmeellisempi).

Takaisin