Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai -raha?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aiotko ottaa äitiysavustuksen äitiyspakkauksena vai rahana?

Äitiyspakkaus tulee tilata viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa. Tämän hetken arvion mukaan 2025 pakkausta aletaan jakamaan heinä-elokuussa. Tämä tarkoittanee sitä, että pystytte vaikuttamaan siihen, kumman pakkauksen saatte. Vuoden 2024 pakkausta pääsee katsomaan täältä ja 2025 pakkausta täältä.

Mun mielestä tuossa pakkauksessa ei ollut kuin pari kivaa juttua, eli eiköhän taas rahana oteta.

Me otamme todennäköisesti rahana.

Esikoiselle otettiin pakkaus. Osa vaatteista silloin oli kivoja ja tuli käyttöön, osa oli huteja joko ulkonäön tai vähän meille huonon mallin takia. Tuntui että monet vaatteet oli varsin reiluja ja leveitä mitoitukseltaan silloin.

Mä otan myös kyllä rahana ja otin myös esikoisen kanssa. Niitä kaikkia tavaroita/vaatteita saa erinomaisessa kunnossa kirppikseltä murtosalla hintaa 😁

Rahana mekin otetaan. Odotin kovasti uuden äitiyspakkauksen julkaisua, mutta petyin sen verran, että mieluumin kiertelen kirppiksiä sitten 😇

Taidetaan äitiyspakkauksen suuntaan kääntyä, vaikka sillä samalla rahalla saisi luultavasti kirpparilta vielä enemmän. Tykästyttiin muutamaan juttuun uusimmassa äitiyspakkauksessa ja sen ottaminen on myös itelle tietynlaista symboliikkaa 😄

Me otetaan rahana kun vaatteita on sen verran että ei oo niille tarvetta ☺️ Niin saa sitten sillä rahalla ostettua muuta tarpeellista.

Siis tekisi niin kovasti mieli ottaa pakkaus. Esikoisen kohdalla vuosien lapsettomuuden jälkeen se oli jotenkin ihan huikea kokemus saada hakea postista äitiyspakkaus! Siihen latautui valtavasti symboliikkaa ja tunteita. Tavallaan haluaisi jotain samaa tunnetta ja kokemusta tämän toisen kanssa vaikka ei se enää olekaan sama, eikä varsinkaan ole mitään järkeä ottaa niitä tavaroita tuplana. Yhdistelmärattaiden huolto / vara-osat joulukuista varten maksoi melko tarkkaan 170€ joten olisi järkevää vaan ajatella että otetaan avustus rahana ja rahoitettiin sillä tuo jatkoaika rattaille. Ja näin varmaan siis tehdäänkin, mutta hieman kirpaisee 🥲

Voi koskahan tuota uutta pakkausta aletaan jakelemaan, raskaustodistus on jo mutta olisi ihana saada uusi pakkaus.. 🥰 kaikki on hehkuttanut uuden pakkauksen haalarin kuosia, itse haluan yllättyä livenä kun pakkauksen saa käsiinsä.

Samaa olen miettinyt! Äitiysavustusta pitää hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Kannattaa varmaan venyttää mahdollisimman pitkälle 🤔

Takaisin