Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai -raha?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aiotko ottaa äitiysavustuksen äitiyspakkauksena vai rahana?

Vaikuttaisi siltä, että saatte vuoden 2024 äitiyspakkauksen, jota pääsee katsomaan täältä. 😊

En aio ottaa pakkausta, varsinkin jos se on tuo -24. Jos ehtii vaihtua tämän vuoden pakkaukseksi ja siinä on jotain ylipääsemättömän kivaa, niin voin harkita uudelleen.
Meillä on kuitenkin esikoisen -23 pakkauksesta vielä kaikki tallessa, jiten varsinaista tarvetta ei ole ja rahalla saa sitten täydennettyä tarvittavat hankinnat.

Mä otan ehdottomasti pakkaukset molemmille lapsille, mutta oikeastiko vielä elokuussa jaettais viime vuoden pakkauksia? Aika synkeä tämä syntyvyys :Grimacing Face:

Mä meinasin ottaa äitiyspakkauksen, vaikka jaettaisiinkin viime vuoden pakkausta vielä, sehän vähän myös riippuu kuinka aikaisin/myöhään sen tilaa, että kuinka pitkään niitä edellisvuotisia on jäljellä. Heinäkuussa syntynyt esikoinen sain sen vuotisen pakkauksen, niin eiköhän elokuinenkin saa oman vuotisensa :smiling-eyes:

Meillä on esikoisen äitiyspakkaus myös sellaisena "aarrelaatikkona", johon kerään hänen tekemää taidetta, hänelle tärkeitä pieneksi menneitä vaatteita ja muuta krääsää (esim ekan elokuvanäytöksen elokuvaliput, ekan eläintarhareissun eläintarhan kartta, eka vappupallo tyhjänä yms) ja ajattelin seuraavallekin hyödyntää laatikkoa tässä muodossa. :smiling-eyes:

Mulla meni vähän maku pakkauksesta kun kuulin että niistä on löydetty niitä turkiskuoriaisia.🪲 Eli ehkä rahana. Ja myös entisen laatikon kaikki (toppapuku, makuupussi ym.) on niin hyvässä kunnossa, että tuntuis luonnonvarojen tuhlaukselta ottaa uusi.

Tosin tuntuu oudolta ajatus pukea tuleva vauva esikoisen vaatteisiin, sitten ovat valokuvissakin ihan samanlaisissa vaatteissa 😄 Tai siis jotenkin vaatteet tuntuu musta tosi henkilökohtaisilta. Olis esim. tosi outoa jos joku ystäväni pukisi mun vaatekerran. Jotenkin vaatetyyli liittyy mulla vahvasti identiteettiin.

Mutta tosiaan, aivan kauheaa tuhlausta olisi ostaa kaikki lapsen vaatteet uusiksi varsinkin kun tuleva vauva on samaa sukupuolta kuin esikoinen. Siis muutkin kuin äp - vaatteet. Vielä mun äidin lapsuudessa oltiin niin köyhiä ettei tuollaista tarvinnut edes miettiä, vaatteet ja kengät kulkivat sisarukselta toiselle niin kauan että olivat puhkikulutetut ja vielä sen jälkeenkin..

Kiva ajatus kerätä laatikkoon muistoja mutta ehkä pahvisen laatikon voi vaikka ostaa jostain 😄 Ei tosin noin kaunista ehkä löydy.. Tai ainakin vuoden 23 (vai oliko 22) oli tosi kaunis, joutsen, kauniit värit ym.

Mulla meni vähän maku pakkauksesta kun kuulin että niistä on löydetty niitä turkiskuoriaisia.🪲 Eli ehkä rahana. Ja myös entisen laatikon kaikki (toppapuku, makuupussi ym.) on niin hyvässä kunnossa, että tuntuis luonnonvarojen tuhlaukselta ottaa uusi.

Tosin tuntuu oudolta ajatus pukea tuleva vauva esikoisen vaatteisiin, sitten ovat valokuvissakin ihan samanlaisissa vaatteissa 😄 Tai siis jotenkin vaatteet tuntuu musta tosi henkilökohtaisilta. Olis esim. tosi outoa jos joku ystäväni pukisi mun vaatekerran. Jotenkin vaatetyyli liittyy mulla vahvasti identiteettiin.

Mutta tosiaan, aivan kauheaa tuhlausta olisi ostaa kaikki lapsen vaatteet uusiksi varsinkin kun tuleva vauva on samaa sukupuolta kuin esikoinen. Siis muutkin kuin äp - vaatteet. Vielä mun äidin lapsuudessa oltiin niin köyhiä ettei tuollaista tarvinnut edes miettiä, vaatteet ja kengät kulkivat sisarukselta toiselle niin kauan että olivat puhkikulutetut ja vielä sen jälkeenkin..

Kiva ajatus kerätä laatikkoon muistoja mutta ehkä pahvisen laatikon voi vaikka ostaa jostain 😄 Ei tosin noin kaunista ehkä löydy.. Tai ainakin vuoden 23 (vai oliko 22) oli tosi kaunis, joutsen, kauniit värit ym.
Ihmiset paljon luopuu tyhjistä äitiyspakkaus laatikoista. Ilmotuksia pyörii tuon tuostakii somessa. Et jos myöhemmin haluut vaikka vuoden -25 laatikon, ni varmasti löytyy jostain 😊👍🏻

Aikaisemmilla on äitiyspakkaukset ja vaihtelevasti tullut vaatteet käyttöön. En oo vielä päättänyt miten nyt tekis.

Esikoinen tulossa ja me otetaan varmaan rahana. Tykkään itse ostella asioita ja kiva päättää mitä ostaa :D 170€ saa jo aika paljon kaikkea ostetuksi.

Meillä on esikoiselle otettu -23 pakkaus, joten tälle tulevalle ajateltiin ottaa rahana. Ollaan muutenkin säästetty kaikki.

Mie ajattelin ottaa ehkä yhen pakkauksen ja 2 muuta rahana, keskimmäisen laatikko ja kamoja vielä hyvin tallessa mutta ehkä yhden vois vasiten ottaa fiiliksen vuoksi 🙂

Takaisin