Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai -raha?

Kuinka kauan teillä mennyt pakkauksen saamisessa siitä kun ootte lähettäneet hakemuksen? Terveisin malttamaton 😅

Kuinka kauan teillä mennyt pakkauksen saamisessa siitä kun ootte lähettäneet hakemuksen? Terveisin malttamaton 😅
Mulle tuli varmaan viikossa, ehkä vähän reilussa? Tosi nopeesti mielestäni kuitenkin!

Pakkaus haettu ja parikin kertaa tongittu läpi! Se kirja on tosi ihana, ja kaikki vaatteet on mieluisen värisiä. Naurettiin miehen kanssa vähän kondomeille: tällä lapsettomuustaustalla taitaa olla meille kaikista turhin tuote. Totta kai tarpeellisia monille, mutta jos nyt ois luomuna onnistuakseen toinen niin tulkoon vaikka vähän liian aikaisin suosituksiin nähden...

Mä otan pakkauksen ☺️ Edellisille kahdelle säästänyt laatikot ja täyttänyt niitä muistoilla vauva-ajasta, synttärikortit, lahjoja, jotain itse hankittua yms. Edellisestä pakkauksesta 9 vuotta aikaa, eikä mitään tarvikkeita tallella, joten senkin puolesta koen laatikon järkeväksi. 2024 pakkaus näyttää värien puolesta tosi somalta ❤️

Mulla tuli eilen, päätös muistaakseni reilu viikko sitten eli tosi nopsaan.

Ihan kivat kuosit, vaatteiden määrä tuntu kauhean pieneltä mutta vähentymään päinhän se onkin. Itse otin lähinnä makuupussin vuoksi, sen oon jokaiselle säästänyt. Ja jotenkin sellainen traditio penkoa pakkaus😂

Meillekin tuli tällä viikolla. Pari viikkoa taidettiin odottaa. Onhan sitä hauska penkoa, vaikka tarkkaan jo tiesin mitä pitää sisällään. Tykkään aika paljon keltaisesta 50/56 koon asusta (housut ja sitruunabody).

Ompa menny nopeesti teillä toi pakkauksen saaminen, täällä edelleen odotetaan. Hakemus tehty yli 3vkoa sitten ja kelan päätöksestä 8 päivää. Maanantaina matkahuoltoon tuli näkyviin ”odottaa saapumista kuljetukseen” ja edelleen sama lukee vaikka jo torstai..

Meidän hakemus käsiteltiin heti seuraavana päivänä ja alle kaksi viikkoa niin paketti oli noudettavissa, eli näköjään aika isoja eroja on miten nopeasti saa. Jotenkin pakkaus kuitenkin konkretisoi että meille oikeasti tulee vauva! 😍 Paljon oli tarpeellista tavaraa, kynsisakset yms. pikkuhilpe mitä ei muuten osaisi edes varmaan hankkia ennen lapsen syntymää, mutta vaatteiden vähyys kyllä yllätti! Ja se että osa vaatteista oli jo 74 kokoisia. Eli joutuu vissiin jotain vaatteita kirppareilta tai tutuiltakin haalimaan, vaikka tavoitteena onkin pärjätä mahdollisimman vähällä.

Takaisin