Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai -raha?

Noita 50 kokoisia ei kyllä yleensä pääse käyttämään kuin viikon-kaksi, ellei vauva synny tosi pienenä tai keskosena. 62 koosta eteenpäin sit voikin mahtua jo vähän useamman viikon. Ihan noita pieniä en itse edes ajatellut hamstrata, kun eipä ne vähän löysät vaatteet ihan alkuun hirveästi haittaa.
Kiitos, kun kerroit ❤️ Kaikki tieto on kullanarvoista tässä tilanteessa. Nyt tiedän, etten hamstraa enempää koon 56 bodyja 🙉
 
En muista, että minkä kokoisia vaatteita meillä oli alkuun, mutta meillä esikoinen oli pieni, vaikka olikin täysiaikainen ja niitä pienempiä vaatteita joutui hankkia sitten synnyttyä ja kauan menikin aina sama vaatekoko. Oli kanssa sanottu, että niitä pieniä ei tarvi, mutta meillä vaan tarvittiin. Mutta myönnän kyllä, että ei niitä kovin pieniä kannata hirveästi hamstrata, kun toiset taas on heti syntyessään niin isoja, että ne pienet koot voi jäädä käyttämättä.
 
En muista, että minkä kokoisia vaatteita meillä oli alkuun, mutta meillä esikoinen oli pieni, vaikka olikin täysiaikainen ja niitä pienempiä vaatteita joutui hankkia sitten synnyttyä ja kauan menikin aina sama vaatekoko. Oli kanssa sanottu, että niitä pieniä ei tarvi, mutta meillä vaan tarvittiin. Mutta myönnän kyllä, että ei niitä kovin pieniä kannata hirveästi hamstrata, kun toiset taas on heti syntyessään niin isoja, että ne pienet koot voi jäädä käyttämättä.
Se on just näin! Ja eipä sitä keskosuuttakaan voi ennakoida, että hyvä vaan olla myös niitä pieniä muutamat kappaleet. Sellaset, missä on käännettävät hihat ja jatkettava haarakappale sopii varmasti sit pidempään jos tuleekin ennakoitua isompi/pienempi vauva. Ja esikoisen kanssa tykkäsin eniten niistä edestä napitettavista bodeista, kun ne pään yli vedettävät oli jotenkin vaikeempi saada vastasyntyneelle puettua. Tokan kanssa oli sit jo varmemmat otteet ni ei ollu enää niin väliä.
 
Se on just näin! Ja eipä sitä keskosuuttakaan voi ennakoida, että hyvä vaan olla myös niitä pieniä muutamat kappaleet. Sellaset, missä on käännettävät hihat ja jatkettava haarakappale sopii varmasti sit pidempään jos tuleekin ennakoitua isompi/pienempi vauva. Ja esikoisen kanssa tykkäsin eniten niistä edestä napitettavista bodeista, kun ne pään yli vedettävät oli jotenkin vaikeempi saada vastasyntyneelle puettua. Tokan kanssa oli sit jo varmemmat otteet ni ei ollu enää niin väliä.
Kietasubodyt oli meilläkin ehdoton pienellä. Meni aikansa oppia hyvä tekniikka yleensäkin saada ne pään yli vedettävät päälle.
 
mä taas oon vähän laiska pyörittää pyykkikonetta, niin tykkään että on vähän enempi vaatteita vauvalle :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: ja sit saattaa tulla vielä puklut ja kakat yli niin saa niitäki pestä. voi että ootan että pääsee ostamaan vaatteita ja ennen syntymää pesemään niitä pikkuvaatteita :red-heart:
 
Kietaisubodeille peukku täältäkin alkuun, ehdottomasti koin kans helpommaksi.
 
Esikoinen tulossa ja ajattelin ottaa äitiyspakkauksen. Ihana kuosi tuossa pahvilaatikossa! Söpö myös tuo jääkarhukuosi peitemakuupussissa ja pussilakanassa.

Kaikki värit eivät ole ihan mun lempparivärejä, mutta eivät kuitenkaan mun mielestä myöskään kammottavia. Ennen kaikkea arvostan sitä helppoutta, että saa valmiiksi kootun paketin! En todellakaan odota innolla tarvikeshoppailua ja hankintojen tekemistä, luulen että pakotan miehen hoitamaan sen.
 
Takaisin
Top