Äitipoli

Miiuska

Oman äänensä löytänyt
Kuinka moni muu on erityis tarkkailussa syystä tai toisesta? Itse olen synnynnäisensydänvian takia. Mitä äitipolilla tehdään ekalle kerralla oli ohjeessa varata 1-3tuntia aikaa..
 
Miiuska, minulla myös varattu aika äitipolille, erikoislääkäri tekee samalla käynnillä seulontaultran. Kysyin, miksi omassa kutsussa luki 1-2 tuntia, ja vastaus oli että käyntiin kuluu aikaa puolisen tuntia, mutta aikaa voi joutua odottelemaan jos syystä tai toisesta on viivästyksiä. Jos pitää esim varata lapsenvahti, parempi varautua useampaan tuntiin varmuuden vuoksi.

Minulla useamman keskenmenon jälkeen määrättiin tähän raskauteen Klexane + Primaspan -lääkitys (laskimotukosten ehkäisyyn), koska yhdessä verikokeessa näkyi jonkinlainen raja-arvo. Sen vuoksi ilmeisesti erikoislääkärille aika. En tiedä tarkkaillaanko sen enempää.
 
Mulla oli viime raskaudessa diabetes ja jouduin sen takia äitipolilla käymään. En muista tarkkaan kauanko ensikäynti kesti, mutta muistaakseni se oli aika pitkä, kun käytiin läpi tarkkaan kaikki esihaastattelulomakkeet joita oli monta ja sitten käytiin läpi ruokapäiväkirjaa ja annettiin ohjeistusta miten pitäisi elää ja olla tän diabeteksen kanssa. Mä jouduin silloin muistaakseni soittamaan töihin, että peruvat multa vielä pari asiakasta lisää, kun en ollut varautunut niin pitkään käyntiin. Silloin käytiin ainakin hoitajalla ja lääkärillä erikseen ja molemmille piti odotella. Tästä tosiaan melkein kolme vuotta ja syy oli eri kuin sulla, niin en tiiä onko vastaavaa..
 
Meillä kesti äitipolilla käynti tasan 15 minuuttia. Tehtiin ultraus eikä muuta. Minulle tulee ylimääräinen kontrollikäynti vielä viikolle 32, koska niihin fosfolipidivasta-aineisiin (joita minulla ehkä on) saattaa liittyä kasvuhäiriöitä ja haluavat seurata sikiön kasvua.
 
Ei meilläkään kestänyt kun max 30 min. Olin aivan onnesta soikea kun näki kuinka pikkuinen liikkui ja hyppi.
 
Takaisin
Top