Äitienpäivälahjat - toiveet ja oman äidin lahja

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko odotettavissa että saat äitienpäivälahjan? Onko sinulla toiveita, mitä saisit? Entä oletteko aikeissa muistaa omaa/kumppanin äitiä. Täällä myös lahjavinkkejä (paitsi tämä pitäisi tarkemmin ajatellen linkata miehelle.)

Mies jutteli tänään pojalle että askartelevat huomenna äitienpäiväkortin, kun olen poissa kotoa. :love7 Arvostan isosti sitä että mies aikoo askarrella pojan kanssa minulle. Useimmiten se joka askartelee pojan kanssa olen minä ja jos itse tehdyn kortin olen saanut se on tehty päiväkodissa. Lahja on myös kuulemma tulossa. Mitään toiveita ei itselläni ole, paitsi se että ei tarvitse nousta aamulla pojan kanssa. Omalle äidilleni ja hänen äidille on äitienpäiväkortti kuivumassa (painettiin sormivärillä pojan käsi kortteihin). Äidille pitäisi vielä jokin pieni lahja keksiä, mutta en yhtään tiedä mitä. Mies soittanee omalle äidilleen äitienpäivänä.
 
Mummuille on askarreltu kortit puutyönä, kun sellaisesta lapsi tykkää. Samalla nikkaroi minullekin. Mies aloitti lapsen kanssa ja minä tein loppuun.

Omalle äidille varmaan ostan kukan. Kokoonnumme suvun äitien kesken ulos kahville.

Mieheltä olen toivonut, että hakevat lapsen kanssa orvokkeja pihaan, kun kahvit ovat meidän pihassamme. Tosin uskon, että isommat lapset hankkivat niitä äitienpäiväksi, mutta voivat yllättää jollakin muullakin tavalla.

Mitään salaisia toiveita ei ole ellei poutaista säätä lasketa.
 
Mustikalla voisi painaa lasten kädenjäljet ja tehdä siitä kortin/taulun, siinä ois kiva lahja mummolle :)

Itse ilahtuisin herkuista:hungry:
 
Mä toivoisin joskus saavani sellaisen minun äitini on ______ kortin, missä lapsi saa vastata äitiin liittyviin kysymyksiin. En tiedä tulenko koskaan saamaan, vielä lapsi ei ainakaan pysty kysymyksiin vastaamaan.

Muuten mulla ei ole mitään lahjatoiveita tai erityisiä toiveita siitä, miten päivä tulisi viettää. Olen iloinen ihan siitä, että olen lapsen onnistunut saamaan ja saan viettää kanssaan aikaa. Mies on yleensä tehnyt kakkua, se on toki plussaa :D
 
Itseäni ilahduttaisi jos mies katsoisi vauvan perään. Haluaisin vain istua alas ja tehdä käsitöitä ihan omassa rauhassa muutaman tunnin. :Heartpink
 
Ei ole odotettavissa lahjaa kun ei ole askarreltu päiväkodissa. Mies ei oikein osaa sellaista organisoida, ei edes muista äitienpäivää jos en siitä vinkkaa. En oikeastaan kaipaa mitään, ehkä saan nukkua aamulla pitkään. Vähän hotsittaisi pyytää josko mies noutaisi brunssiainekset kaupungista mutta en tiedä maksaako vaivan :)

Mummolle lähetettiin lapsen kirjoittama kortti ja tuoreita valokuvia muksuista.
 
Toivoisin, että saisin jonkun lahjan. Ei ole tarkempia toiveita, mikä lahja pitäisi olla.

Omalle äidille ostan aina kukkakimpun ja lahjan ja teimme lapsen kanssa kortin. Mummolleni vien myös haudalle kukkia.
 
Itse en kaipaa mitään erityistä lahjaa, ihanaa olisi jos mies hoitaisi vauvaa, niin voisin puuhata esikoisen kanssa jotain kunnolla. ( epäilen että näin kävisi)

Mukavaa säätä ei oikein voi kuin toivoa :happy:
 
Yleensä leivon äidille jotain, tai teen es ruuat jos tulee veljen perhekin tapaamiseen. leivon myös itselle kakun, mies ostaa jotain hyödyllistä toiveen mukaan. lapset saattaa tehdä kortin tms, jää nähtäväksi.
 
En vie äidilleni mitään kun tiedän ettei halua mitään tavaraa, enkä ole koskaan oppinut leipomaan mitään vegaanisia juttua. Soitetaan varmaan lasten kanssa hänelle videopuhelu kun ei päästä junalla nyt käymään ja viedään kortti seuraavana viikonloppuna autolla.
Mies ei yleensä hommaa minulle mitään kun en halua, mutta nyt pyysin silmänympärysvoiteen :grin mies tosin tulee vasta maanantai iltana kotiin. Lapset ei kotona ollessa ole askarrellut, eivät varmaan edes muista että on äitienpäivä tulossa.
 
Minä ostan itse itselleni lahjan, jos jotain haluan. Taidan ostaa jotain kivaa housukangasta itselleni.
 
Mies kävi tänään tekemässä äitienpäivähankintoja. Kotiin tuli ruukkuruusu (tai ainakin ruusun näköinen ruukussa oleva kukka), kakku jota mennään äitini luo syömään ja piiloon mennyt lahja. :) Äidilleni löysin hänen näköiset korvakorut. :)
 
Meillä ei ole tapana antaa tai vastaanottaa lahjoja äitienpäivänä. Äidille lapsi on se kaikkein suurin lahja, muuta ei tarvita.
 
Muokattu viimeksi:
Isomummille (joka mökkikaranteenissa) lähetettiin herkkulaatikko (pullaa, piirakkaa, pipareita, kahvia, skumppaa ym), kukkia ja kortti.
Mummalle (äitelleni) ostin suklaata, kukkia ja kortin.
Itse sain ukolta ja pojalta orvokkiamppelin, kortin ja kakun :joyful:
 
Minä koen, että jokainen päivä on äitienpäivä. Sain tänäänkin nukkua niin pitkään kuin halusin eli seitsemään. Lapsi ja mies tulivat herättämään, joskus mies kyllä on yhä unessa, kun lapsi kiipeää sänkyyn. Mies keitti kahvit ja toivoin samaa aamiaista kuin joka aamu.

Tavallisesta päivästä tämä eroaa siinä, että suvun äidit ja tyttäret tulevat meille ulos kahville iltapäivällä. Olen hankkinut äidille kukan ja saatan itsekin saada kukan. "Lahjaksi" mies siisti kahvitteluympäristöä eilen, kun tietää, että tykkään kun asiat ovat paikoillaan, vaikka en itse jaksa niitä järjestää.
 
Oon jo niin vanha etten lahjoista oikein perusta. Oon sanonu et syntymäpäivänä ja äitienpäivänä riittää kukka (sellainen jonka voi istuttaa penkkiin), valmiiksi tehty aamupala ja kortti. Toki iltapäiväkahvilla joku kakkupala on kiva.
 
Meille tämä on tavallinen sunnuntai, mies on taas tuttuun tapaan neljättä vuotta peräkkäin reissun päällä töissä. Joskus vielä toivon, että saisin kokea sellaisen äitienpäivän mitä kuulen muilta valmiista kakuista ja aamupaloista. Ehkä sitten kun lapset ovat vanhempia ja tietävät mikä päivä on.
 
Täällä tänä vuonna tuli vauva lahjaksi :grin Olin valmistautunut viettämään äitienpäivää raskaana, mies osti aamiaistarvikkeet aikeenaan tehdä mulle aamiaista ja sitten piti tehdä puutarhahommia kolmestaan. Itse olin tehnyt kakkupohjan jääkaappiin ja poika askarrellut kortin. No, lähdettiinkin synnyttämään :hilarious:

Omaa äitiä käytiin kurkkaamassa jo la, su piti käydä anoppilassa. Saipa ainakin lapsenlapsesta tiedon. :grin Pienet lahjat oltiin askarreltu. Mummuillenikin suunnittelin vieväni kynttilät.
 
Toivoisin yhdessäoloa koko perheen kesken.:love7Joka vuosi saan pieniä ihania lahjoja ja herkkuja, pyrimme myös siihen, ettei kukaan olisi töissä äitienpäivänä.

Meillä on täällä artikkeli äitienpäivän perinteistä, niiden plussat ja miinukset.:) Mitä perinteitä teillä on?
 
Me mennään perinteisesti käymään äitini luona. Aamiaisia sängyssä ei olla harjoitettu ja toistaiseksi on esikoisen etupihalta keräämät voikukat olleet ainoita luonnonkukkia. Korttia esikoinen ilmeisesti askarteli tänään miehen kanssa ja jotain on tehnyt eskarissakin. Miehen maksama lahjakin (imetyskoru) on tulossa, mutta ei ehtinyt ajoissa perille eikä tule yllätyksenä, kun tilasin itse saadakseni mieleisen.
 
Takaisin
Top