Äitienpäivä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Hyvää äitienpäivää meille kaikille! Niin nykyisille kuin tulevillekin äideille. :) Miten vietitte äitienpäivää? Oletteko viettäneet äitienpäivää jo raskausaikana?

Itselläni oli tänään ensimmäinen varsinainen äitienpäivä. Viime vuonna oli poika mahassa. Silloin sain mieheltäni vesikannun lahjaksi ja äidiltäni paidan, muuten ei sen kummemmin tulevaa äitiyttäni juhlistettu. Taidettiin käydä juhlimassa omaa äitiäni ja isoäitiäni kyseisen isoäidin luona niinkuin useimpina äitienpäivinä tehdään. Tänä vuonna sitten sain mieheltä(/pojalta) lahjakortin kirjakauppaan ja lähdettiin perinteitä kunnioittaen isoäidille kakkua syömään. Luistettiin äitini kanssa yhdessä tiskauksesta äitienpäivään vedoten. :D Muuten ei ollut kovin erikoinen päivä, ensimmäisenä sain aamulla herätä poikaa hoitamaan ja sille puuroa keittelemään. Poika "toivotti" hyvää äitienpäivää jo vuorokauden vaihtuessa huutamalla tissin perään. :p
 
Täällä tuleva äiti.

Tuleva isä hyräili aamulla mulle hyvät äitienpäivät SIG:n Hyvää syntymäpäivää-biisin sävelin.

Ehkä salaa odotin jotain pientä, kun on tätä lasta jo monta kuukautta kannettu mukana. toisaalta, mies ei niin perusta näistä pyhistä, että ehkä mä saan ne kukkaset (tai rukkaset :D) joku ihan tavallinen päivä.

Mutta ihan kiva että huomioi mut joka tapauksessa edes jotenkin :)
 
Mulla oli ensimmäinen äitienpäivä eilen.

Läpällä sanoin miehelle että haluan lahjaksi tokmannilta sellaisen vaahtokarkkikukkakimpun. Sain kaksi sellaista kimppua kun mies ei ollut varma haluaisinko vihreän vai pinkin. Lisäksi hän oli hakenut leipomosta pienen mansikkakermakakun. Päivää vietettiin ihan vaan kolmestaan kotona ja mun äitiäni käytiin moikkaamassa. :)
 
Täälläkin vietettiin ensimmäistä äitienpäivää. Kimppu ruusuja ja suklaalevy. Ja uusi hiusharja kun entisessä oli enää muutama piikki jäljellä :grin Mulle ois kyllä riittänyt ihan vaan sekin, että ois saanu nukkua pitempään, mutta oon niin herkkäuninen, että herään heti ku tyttökin. Mun äidin luona käytiin tytön kans kahvittelemassa :)
 
Mulla oli nyt toinen äitienpäivä äitinä. Aamulla mies toi mulle aamupalan sänkyyn ja lahjan. Lahjaksi sain uuden puhelimen. Mitään en edes osannut odottaa, mutta tuntuihan se hyvältä että mies muisti. Aamulla mies myös hoiti pojan.

Päivällä sitten meidän vanhemmat tuli meille syömään. Mies grillasi pihvejä, bataattia, tomaattia, paprikaa, kesäkurpitsaa ja pekoniin käärittyjä täytesieniä. Lisänä oli salaattia, coleslowta ja porkkanaraastetta. Jälkuruuaksi olin tehnyt itse lakujäätelöä ja hedelmäsalaattia.

Meillä oli siis oikein mukava äitienpäivä :-)
 
Täällä oli niin paska äitienpäivä että vieläkin vituttaa enkä meinaa päästä yli faktasta, että elämäni eka äp tulee olemaan aina paska muisto :sad001
Omia odotuksiani saan syyttää.
 
Sain aamupalan ja lastentekemät lahjat ja kortit sänkyyn :)
Päivällä lähdin lasten kanssa mummulleni, jonne myös äitini tuli käymään. Loppu päivästä menimme lasten ja mummuni kanssa elokuviin. Tuli syötyä ehkä liiankin hyvin :D
 
Meilläkin toinen äitienpäivä, mutta ensimmäinen tuli niin pian syntymän jälkeen, ettei jaksanut oikein mitään.

Meillä ei harrasteta lahjoja ( liian vaikeaa keksiä niitä edes syntymäpäivänä :wink ) Mies kumminkin syötti tytön aamulla ja leikitti sen aikaa että ehdin kerrankin lukea aamun lehden rauhassa. Isovanhempien ja veljeni kanssa käytiin sitten päivällä Korkeasaaressa.
 
Takaisin
Top