Äitiaivot!

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko muita, joilla ns. äitiaivot, eli väsymyksestä tai kenties hormoneista johtuvaa vaikkapa mokailua tai unohtelua?

Eilen meinasin kaataa miehen colat hänen juomalasinsa sijasta omaan nuudelikulhooni.
Mä myös nukahtelen sohvalle heti kun siihen rauhassa pääsen makoilemaan, vaikka muuten en koe itseäni kovin väsyneeksi, kiitos hormonien.
 
Lapsi on jo iso, mutta näitä sattuu silti. Yhtenä iltana kaadoin jugurttia juomalasiin. Lasi ja kulho, johon jugurtin piti päätyä oli vierekkäin pöydällä.
 
No voihan mukistakin juoda jugurttia, ei aina tarvi lusikalla kauhoa :wink

Välillä unohtelen asioita tai sählään, mutta tottunut jo siihen kun sattuu sitten raskaana ollessa tai ei. Joskus ajatus vaan herpaantuu.
 
Kohta 10-kuisen pojan äitinä unohtelu on ihan arkipäivää. :rolleyes: Viikko sitten jäi auton avaimet virtalukkoon koko yöksi. Onneksi auto oli vielä parkkipaikalla. :grin Nelisen kertaa oon myös unohtanu postilaatikolle avaimet.:meh: Kerran hoksasin itse ovella, ovi kun oli lukossa. Loput kerrat eri naapurit on kiikuttanu niitä tähän ovelle. :hilarious:
 
Joo, ei tuo maailmanloppu ole että jugurtti menee väärään astiaan. Mutta hyvä esimerkki hajamielisyydestä. :)
 
Kyllä, ja paljon. Ja varsinkin töissä, en niinkään kotona. Ja töissä vain esimies tietää raskaudesta, työkaverit ei. Ja olen hoitoalalla :grin:smiley-angelic006ei mitään vakavaa unohtelua tai mokailua vaan esim sellaista että juuri on aamulla työnjaossa sanottu että hoitoapulainen menee suihkuttamaan mummo x:n heti aamulla, ja minähän reippaana tyttönä menen sinne heti auttamaan mummoa pukemisessa jne. Sitten hoitoapulainen tulee kumisaappaat mukana ovelle ja sillä sekunnilla muistan että senhän piti käydä suihkussa :banghead: ai kamala kun otti päähän. Ja tuollaista vastaavaa. Oliskin helppoa jos vois sanoa että tää johtuu raskaudesta mutta kun en halua vielä kertoa vaikka maha jo pömpöttää turvotuksen ja painon nousun takia
 
Juu kyllä on äitiaivot täällä edelleen, vaikka poika on jo 2,5-vuotias :bag: Jotenkin vaan hajamielisyys on lisääntynyt entisestään. Kotona tavarat on (muka) jatkuvasti hukassa, ja pienikin poikkeama rutiineissa esim. aamulla kun lähdetään (normaalioloissa) töihin ja tarhaan, aiheuttaa sen, että jotakin unohtuu kotiin. Varmaan ikäkin (46v) tekee minulla sitä, että rutiinit on tärkeitä.
 
Joo, aivot ollut lomalla raskaudesta saakka. Poika on nyt siis 7 kk. :rolleyes: Raskausaikana laitoin esim. Kierrätyskartongit pesukoneeseen ja pyykit keittiön pahvinkeräykseen. Onneksi en kerennyt viemän ulos asti tai laittamaan konetta päälle. Olen myös hörpännyt suolasirottimesta kun lasi on ollut vieressä, vaihtanut vauvan puhtaista likaisiin vaatteisiin, antanut koiranruokaa kissalle jne... :hilarious:
 
Mulla ei niin pahasti, mutta mies kaatoi välillä vauvan maidon korvikkeet mun kahviin. o_O Ihmettelin vaan kun aamukahvi maistu välillä vähän jännälle....
 
Äitiaivot taas ollut "vauhdissa" täällä. Kävimme miehen kanssa suunnilleen tällaisen keskutelun.

Mies: "päätä särkee."
Minä: "Kiitos."
Mies: ???
Molemmat: :hilarious: :hilarious: :hilarious: :hilarious:

Ei tainnut olla nyt pää ihan hereillä ja mukana keskustelussa. En kyllä tiedä, mistä tuo "kiitos" tuli. :hilarious:
 
Mies laittoi kerran korviketta kerman sijasta kastikkeeseen. Itsellä koko ajan vaikeuksia muistaa useamman asian tehtävälistoja
 
No kyllä! Tässä yksi yö tapahtui varsin nolo juttu, kun kaadoin korviketta ''tuttipulloon'' aikeena lämmittää tytölle maitoa. No oishan se muuten onnistunut, mutta 'tuttipullo käsitti vain sen pohjan. Varsinainen pullo-osa uupuikin sitten kokonaan :grin Kerrassaan hyvin kasattu pullo.

Välillä meinaa myös vaippa unohtua laittaa vaatteiden alle.
 
Muokattu viimeksi:
Todellakin :)

Laitoin yöllä vauvalle lisämaitoa tuttipulloon. Unohdin laittaa ns. pohjakumin pulloon ja ihmettelin kun maito valui suoraan viemäriin. (Tuttipullon pohjassa on siis jotkin koliikkia estävät reiät)

Joinakin aamuina huomaan, että vaatteet ovat päälläni saumat ulospäin, tai tajuan voitelevani leipää juuston päältä. Esikoinen onneksi huomauttaa jos äiti on ihan pihalla :)
 
Oon alkanut unohtaa synnyttäneeni. Joskus kattelen mukulan touhuja ja yhtäkkiä muistan että "Ai niin, mähän olen ton tehny. Tosiaan!" :hilarious: Samoin raskausaika on melkein täysin unholaan kadonnut.
 
Takaisin
Top