Äitiaivot - oletko sinäkin hajamielinen raskaana?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko muillakin hajamielisyyttä odotusaikana?

Muistelisin että tätä oli esikoistakin odottaessa ja niin on nytkin. Ajatus katkeaa kesken kauppakassien tyhjentämisen niin että jokin ostos jääkin pöydälle, kerron asioita uudestaan, koska olen unohtanut jo kertoneeni sen, en muista mitä minulle on puhuttu jne jne.
 
Oli puheen puuroutumista aiempaa enemmän ja unohtelin asioita hyvin lahjakkaasti...:oops:
 
Paljon. Kesken lauseen saattaa unohtua mitä oli sanomassa ja juuri käyty keskustelu unohtuu heti kun se päättyy.
 
Jonkin verran normaalia enemmän unohtelua raskausaikana, mutta omalla kohdalla mennyt sitten pahemmaksi pikkuvauva aikana. Avaimet roikkui aina miehen kotiin tullessa ulko-ovessa ja roskapussit lähti mukaan lenkille yms. Usein myös nousin ylös tekemään jotain vain todetakseni, etten enää muista mitä olin menossa tekemään :grin kamalaa oli myös puhelimessa sopia lääkäri yms. aikoja kun ei puhelin päätyttyä muista enää monelta se oli
 
Kyllä, hieman. Enemmän tämä ilmiö tosin on tullut esiin imetyksen myötä ja vauvan kanssa. Imetysaivo :grin Unohtelen asioita ja olen muutenkin hieman höntti. Samoja juttuja, kuin foreverfeverillä. :bag:
 
Kyllä.

Miehestä se on todella hauskaa kun unohtelen sanoja ja korvaan niitä ihan väärillä sanoilla.
Olen myös meistä se, joka muistaa aina kaiken ja nykyään en yhtään mitään. Kalenteri on täynnä muistutuksia ettei menis kaikki ihan ohi.

Kerran jäi suoristusrauta lämpiämään kun rupesin tekemään jotain ihan muuta. Usein myös pyykkien laitto on jäänyt kesken..
 
ei mulla raskaana ollut pahoja vaikeuksia, mutta vauvavuoden aikana kävin kyllä tosi hitaalla välillä.
 
Kyllä! Vanhin sisareni totesi, että nainen on "tyhmimmillään" raskaana ollessaan.

Tuntuu, että käyn todella hitaalla, ei vain leikkaa yhtä nopeasti kuin ennen ja vitsitkin menevät ohi. Lisäksi unohtelen tavallista enemmän, mitä olin juuri menossa tekemään tai mitä olin sanomassa. Juuri jäin äitiysvapaalle, mutta nuo kaksi ja puoli viikkoa töissä opettajana olivat hulluja, kun kesken virkkeen unohdin, mitä oppilas olikaan kysynyt yms.
 
Joooooo:grin
Lauseet jää kesken/ei jaksakaan sanoa lausetta loppuun.
Asiat unohtuu.

Aiemmissa raskauksissa oli vielä pahempaa. En muistanut oliko koira saanut ruokaa/käynyt ulkona.
 
Sanon välillä vääriä sanoja oikeiden tilalla ja joskus korvaan ne jopa täysin siansaksalla. Sekotuksella tavuja joka periaatteessa vois olla sana mutta ei tarkoita yhtään mitään eikä muistuta edes sitä oikeaa. Menee myös sanat väärään järjestykseen välillä.
Unohtelen myös mitä oon tekemässä ja eilen esimerkiksi tuijottelin kiukaan nappeja tovin kun en enää tiennyt miten sen saa päälle :rolleyes:
 
No kyllä! :grin
Tuntuu välillä muutenkin, että ajatus käy tosi hitaalla, ja pätkii hirveän helposti. Esim. töissä joutuu usein ottamaan tosi paljon ylimääräisiä askeleita, kun ei muista mitä olikaan tekemässä tai mihin oli menossa :facepalm:.. Kotona jää hommat usein kesken, kun huomio kiinnittyykin johonkin muuhun kuin siihen mitä oli tekemässä.
Todella ärsyttävää, kun ei ajatus leikkaa ja välillä tuntuu, että muutenkin toiminta on hidastunutta - kun on tottunut olemaan paljon nopeampi.
 
Nyt jo :oops: oon muutenkin unohtelevainen, esim. nuo kesken lauseen sanojen ja ajatusten unohtuminen ihan perusmenoa.

Nyt kuitenkin olen jo ajanut kerran punasia päin ja eilen unohdin toisen kauppakorin kesken ostosten toiseen päähän megamarkettia. En muistanut mihin sen olin jättänyt, joten jouduttiin kävelemään reitti takas. Maitohyllyiltä löytyi :hungry: mies oli silloin vähän ärsyyntynyt, mut tänään nauro asialle. :joyful:
 
Takaisin
Top