Äippäpakkaus :)

laukku

Satasella mukana keskusteluissa
Hei,
eli kuinkas moni on ottanut sen ihan pakkauksen ja ketkäs taas rahana? Onko joku jo kenties saanut vuoden 2011 ä-pakkauksen?

Itse odottelen, että tässä kohta vien laput kelaan koska niin haluaisin sen 2011 pakkauksen, hih :D Oonkin naureskellu, että kohta unohan koko hakemisen ja sehän olis katastrofi jäis äitiyspäivärahatki saamatta! :D
 
Itse seurasin kovasti kelan sivuilta tietoa, että koska uusi pakkaus tulee jakoon ja 24.5 tuli ainakin facebookiin virallinen ilmoitus, että vuoden 2011 pakkausta alettiin jakamaan. Joten itse uskalsin seuraavana päivänä viedä oman äitiyspakkaushakemukseni kelaan. Nyt sitten odotetaan ja jännitetään, että kuinka kauan menee ennen kuin äitiyspakkaus saapuu perille.
 
Minä vein laput Kelaan heti kun sain ne neuvolasta (malttamaton?), joten kerkesin saamaan vuoden 2010 äitiyspakkauksen. Olin vähän toivonut tämän vuoden "mallia", mutta viime vuoden oli täysin ihana enkä vaihtaisi enää jos saisi valita. Tämän vuoden laatikossa tulee kuulemma enemmän bodyja ym, mutta mulla oli jo niitä valmiiksi aika paljon hankittuna että ei haittaa. Nyt oon jo kerennyt pesemään osan vaatteista, ei tule kiire...
 
Raspberry, kiitos korvaamattomasta tiedosta :) Nyt taitaa tämäkin tyttö lähteä Kelaan käymään! JEE! :D

Kcatri, viime vuoden pakkaus oli minunkin mielestäni aivan ihana (olen veljelläni käynyt sitä jo aiemmin hypistelemässä) mutta ajattelin, että olisi kiva saada itselle tuo uusi kun sieltä (veljeltä siis) sitte kuitenkin varmasti saa niitä edellisvuoden vaatteita :)
 

Mä taas kiirehdin niitten hakemusten kanssa kun halusin ehdottomasti sen 2010 pakkauksen.  Ja ne vaatteet oli vielä ihanampia siinä nenän edessä kuin kuvissa emoticon

Halusin ehdottomasti sen pakkauksen vaikka tavaraa meillä on jo yllinkyllin.  Mukavaa kuitenkin että pikkuisella on jotain ihan omaa uutta myös ja tulihan siinä ne hammasharjat ja peitot sun muut mitkä olis pitänyt kuitenkin ostaa.  Se raha olis meillä varmaan menny huomaamatta vaan johonkin arkielämiseen.

Uudessa pakkauksessa olis kyllä ollu ne ihanat hymynaamatumput.  Oon toistaiseksi turhaan yrittäny niitä metsästää :(  Samoin se kauniin vihreä myllymuksujen vaippa olis mulle kelvannut.  (Ja vinkkinä jos joku uuden pakkauksen haltija ei noista tykkää niin mä voisin ostaa kyllä!)

AINIIN:  Jos joku uuden pakkauksen tai rahan valinnut kaipaa niitä äitiyspakkauksen esitteitä niin voin niistä luopua kyllä!  Itse koin nimittäin oikeesti tosi hyödylliseksi sillon esikoisen kohdalla etenkin sen imetys-oppaan ja sen pikkulapsen ruoka (tmv)-oppaan .

 
Moon, se vihreä vaippa on meillä ainakin ihan turha koska ei aiota ruveta kestoilemaan :) Joten täältä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa kun sen pakkauksen saan niin kyllä liikenee :D
 
Syyskuisista tulin tänne kurkkimaan. Itse en tiedä kumman pakkauksen saan, mutta jos saan uuden niin minua kyllä ehdottomasti kiinostaisi ne oppaat. Imetysopas eritoten. Harmittaa kun niitä ei uudessa enää ole.
MOON jos niitä et tarvitse niin palaan asiaan kun näen kumman paketin saan niin maksan kyllä postikulut. (asutaan Vantaalla jos asut näillä kulmilla niin voin noutaakkin)
 
Otin kans täma pakkauksen ja mu mielest nä vaatet ja kaikki tavarat on tosi ihanat.2011 vuoten pakkaus on kiva.
 
Ite panin vasta tänään Kelalle hakemuksen meneen ku kyttäsin tuota uutta pakkausta. En oo muuten vauvanvaatteisen suhteen mikään ronkeli, mutta teki mieli saada pakkaus samaa vuosimallia vauvanki kans. :) Ja lisäkriteerinä oli se, että uudesa on enemmän vaatteita ja myös pienempiä kokoja. Saas nähä kumpi ehtii ensin, vauva vai pakkaus. Tuskin ainakaan tarttee kovin kauaa nurkisa pölyttyä ku tulee jo tarvetta. :)
 
Täälläkin tosiaan toissapäivänä vein hakemuksen Kelaan! Nyt vain sitten odotellaan, että Kela saa asiat eteenpäin, eli tunnetusti kestää.. Samalla vein sen sairaspäivärahahakemuksenkin, plääh.
 
Itelle tuli tämän vuoden pakkaus jo kuukausi sitten, ihan kivoja ne vaatteet on kun silmät tottuu retro kuosiin! :D
 
Mielenkiintoista! Itse laitoin hakemuksen heti vapun jälkeen ja sain viime vuoden pakkauksen viime viikolla. Toimitusaika siis n. kuukausi...
Olikohan niillä loppuneet tämän vuoden pakkaukset tilapäisesti kesken, vai...
 
nehän jakavat ensin viime vuoden pakkauksen loppuun joka kestää eri vuosina eri mittasen ajan, yleensä näihin aikoihin vaihtuu. eli siis jos oikein oon käsittäny niin tämän vuoden pakkausta ei olla vielä alotettu edes jakamaan.
 ihmeellisesti tosin jotku tuntuu saavan jo tämän vuoden pakkauksen ja toiset vielä viime vuoden pakkauksen. selittämättömiä ovat kelan asiat :D
 
Se aikataulu, missä pakkaus vaihtuu, vaihtelee vähän paikkakunnittain.  Ilmeisesti siis eri paikkakunnilla on varastossa niitä pakkauksia jonkun verran ja jos varasto loppuu, niin tilataan uusia tilalle.

Mä olen todella tyytyväinen siihen 2010 pakkaukseen :)  Ihan varmasti olisin sitten ollut uuteenkin, jos en olisi vanhaa ehtinyt saada.  Aluksi olisi varmaan vaan ollut pieni pettymys.
 
http://www.facebook.com/kelakerttu
Tässäpä linkkiä Facebook sivulle jossa sanotaan näin:

Vuoden 2011 äitiyspakkausta on alettu jakaa tänään!
24. toukokuuta kello 12:51

Joku oli sitten näin kysynyt:

Varmistan nyt vielä eli onko tosiaan niin, että jos nyt laittaa Kelan paperit postiin niin saa tuon uuden pakkauksen asuisitten missä päin Suomea vaan?
25. toukokuuta kello 10:41


Ja vastaus oli:
Kela-Kerttu .......... vastaus, että tulet saamaan uuden pakkauksen, koska vanhaa pakkausta ei enää jaeta. Asuinpaikallasi ei ole väliä.
26. toukokuuta kello 14:30


Toivottavasti tästä oli apua :)

Eli 24. päivän jälkeen jos vie/vienyt hakemuksen niin minun ymmärtääkseni saa tämän uuden pakkauksen. Tai siis niinhän tuossa sanotaan selvästi :D
 
Täällä odotellaan kovasti äippäpakkausta. Viime kuun 24 päivä tuli päätös pakkauksesta niin uskoisin kovasti että hyvällä tuurilla pakkaus saapuu jo ens viikolla. Muutenkin tuli tosi nopeesti kelan päätös äippärahista sun muista. Ei menny ku 3 viikkoa. Ihmettelen suuresti ku yleensä kun kelan kanssa asioi niin siinä saa odotella reilu kuukaudenpäivät.
Kuinka nopeasti muilla tuo päätös on tullut?

Mietin myös että kumpikohan pakkauksista mahtaa tulla? Toivoisin kovasti sitä tän vuoden pakkausta.
 
Oiskohan täälläkin menny pakkauksen kanssa se kolmisen viikkoa ja päivärahassa vähän kauemmin.  Ihan asiallinen aika siis.  Esikoisen kanssa pakkauksessa meni 1,5kk ja päivärahasta tuli päätös vasta kun olin ollut jo äitiyslomalla pari kolme viikkoa :/
 
Mulla meni tasan 6 arkipäivää papereiden toimittamisesta Kelalle, kun tuli ilmotus että paketti on postissa. 6.5 hain vuoden 2011 paketin postista. Paikkakunta kohtaista siis...

Eikös äitiyspäiväraha makseta työnantajalle jos työnantaja maksaa mulle palkkaa äitiypäiväraha kaudella?
 
syyskuisista tänne tulin kurkkimaan...
Mulle tais tullla päätökset viikossa taisin 18.5 lähettää ja 24.5 päätös tehty. Olin ihan ällikällä lyöty kun kuvittelin että menee ainakin se kuukaus.
Nyt Kelan sivuilla lukee että 27.5 paketti kirjattu ja kahden viikon päästä tuosta pitäisolla kotona, eli huomenna?!

Jännää!
 
Takaisin
Top