Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla näkyi viime raskaudessa DPO9 ensimmäinen haamulainen pregcheckin normaalissa liuskatestissä, joten tiedän et ne toimii mulle kuin early testeinä. Niitä ostin tänään pari pakettia kaappiin, saa sitten testata kun siltä tuntuu.

Kävin tänään ferritiinin kontrollimittauksessa ja halusin jakaa hyvät uutiset täällä 🤩 reilun 3 kuukauden rautakuuri on nostanut ferritiinin 14 -> 49!

Kaiken lisäksi plussasin siinä kohtaa, kun rautakuuria oli just tullut täyteen 3 kk. Sattumaa tai ehkä ei? Se sopisi aika hyvin yhteen myös sen munasolun kypsymisen vaatiman ajan kanssa.

Ilmeisesti raudanpuute voi heikentää munasarjojen toimintaa, munasolun laatua ja kohdun limakalvoa. Itse ainakin uskon, että tää rautakuuri on ollut merkittävä raskautumista edesauttanut tekijä.

En tiedä itkeäkö vai nauraa... No okei, ehkei tilanne nyt ihan niin dramaattinen ole. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ollaan kaiketi oltu liian kauan hormonaalisen ehkäisyn parissa että on kovin ruosteessa tuo kondomien käyttö. Olen nyt siis ollut noin kuukauden ilman pillereitä, jonka aikana ollaan käytetty kondomia ne pari kertaa kun seksiä on harrastettu (ei olla mitenkään kovin aktiivisia sillä saralla). No, eilen harrastettiin ennen nukkumaanmenoa, ja keskellä yötä havahduin siihen että lakana on muuten vähän turhan märkä. :No Evil Monkey: En tiedä oliko kondomi mennyt rikki vai mitä kävi, mutta kyllä sitä tavaraa ihan "kohteeseen" saakka oli päässyt...

"Raskauslupaa" vielä odotellaan, tosin odotukset on korkealla että se tämän viikon lääkärintapaamisessa saataisiin. Ei nyt ollut kuitenkaan tarkoitus ennen sitä yrittää. Naurettavaa tässä on se, ettei näin heti seuraavana päivänä tietenkään olisi oireita, vaikka olisikin sattunut oikea aikaikkuna raskautumiselle, mutta niin vaan tänään on alavatsa nippaillut ja tullut sellaista "vihlaisevaa" kipua ylös noustessa. Järki sanoo että en tietenkään ole raskaana, eikä ole mahdollista että se vielä mitenkään tuntuisi, mutta aivot näköjään silti antaa virheellisiä vihjeitä keholle. :Upside Down Face: En edes tiedä mikä vaihe menossa kierrosta, kun kuukautisia ei ole vielä pillereiden jätön jälkeen kuulunut.

Että tällaista täällä tänään. Sen vaan sanon että jos tästä nyt tulin raskaaksi, niin pakko alkaa lottoamaan.

Mulla tosiaan tämä 7,5-kuukautinen ja imetän useamman kerran päivässä. Mutta yöimetyksen jäätyä pois.. vaikuttaa maitomäärä vähentyneen ja heruminen hitaampaa..mua jännittää kyllä vähän, miten käy imetyksen jos raskautuu pian. Uskon maitoa kyllä edelleen riittää jonkin verran, mutta voisi vähentyä edelleen 🤔
Mulla on maito loppunut aina ekan kolmanneksen aikana, vaikka olen imettänyt alkuraskauksien aikana tiheästi myös öisin. Lapset on siinä itsekseen sitten helposti vieroittuneet tissistä. Toista odottaessa haaveilin tandemimetyksestä, mutta se ei tosiaan toteutunut ja loppujen lopuksi onkin ollut parempi niin.

Täällä heräsi nyt kunnolla toivo, että tästä kierrosta tärppäsi, koska eilen aamulla heräsin kurkkukivun kanssa, ja kaikki merkit kipeäksi tulemisesta hävisi vuorokaudessa (kiinnittyminen?).
Sitten tänään on puolen päivän jälkeen lähes koko ajan jomotellut alavatsalla just ku menkkojen aikaan, mikä oli viime raskaudessa mun eka selkeä raskausoire. Ja mun menkkouhin liittyvä mahakipu ei ala ennen vuotoa, ja vuotoon ois vielä viikko aikaa, tänään noin DPO 8.

Huomenna on kyllä pakko jo testata, jos joku haamulaisen esiäiti jo näkyisi, en malta odottaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

No ei näkynyt ainakaan vielä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Miehen simppa-analyysin tulokset saapuivat.

Siittiöiden kokonaismäärä 4 miljoonaa, liikkuvuus A+B 20%. Tekoälyn mukaan 1-5% mahdollisuus raskautua luomusti.

Lääkäri oli sanonut miehelle että muuten ok, mutta vähänlaisesti siittiöitä, ei jatkoselvittelyn tarvetta. Jonotan terveysaseman numeroon juuri, koska TÄYTYY saada lääkärille kiireellinen soittoaika, ja aion tehdä sille selväksi, että jos ei nyt tule lähetettä lapsettomuuspolille, niin paukutan valitusta valituksen perään, koska nyt on jo törkeää laiminlyöntiä, ettei muka tarvitse jatkoselvittelyä.

Voi piip mun pää leviää.

EDIT: Terveysasemalla ymmärrettiin yskä kun sanoin, että jos ei näillä "meriiteillä" saa jatkotukea, niin vedän potilasasiavastaavat ja muut mukaan. Saatiin huomiselle soittoaika jatkoselvittelyjä varten.

Muokattu viimeksi:

Siittiöiden kokonaismäärä 4 miljoonaa, liikkuvuus A+B 20%. Tekoälyn mukaan 1-5% mahdollisuus raskautua luomusti.

Lääkäri oli sanonut miehelle että muuten ok, mutta vähänlaisesti siittiöitä, ei jatkoselvittelyn tarvetta. Jonotan terveysaseman numeroon juuri, koska TÄYTYY saada lääkärille kiireellinen soittoaika, ja aion tehdä sille selväksi, että jos ei nyt tule lähetettä lapsettomuuspolille, niin paukutan valitusta valituksen perään, koska nyt on jo törkeää laiminlyöntiä, ettei muka tarvitse jatkoselvittelyä.

Voi piip mun pää leviää.

EDIT: Terveysasemalla ymmärrettiin yskä kun sanoin, että jos ei näillä "meriiteillä" saa jatkotukea, niin vedän potilasasiavastaavat ja muut mukaan. Saatiin huomiselle soittoaika jatkoselvittelyjä varten.
Hyvä kun pidät teidän puolia! 💪💪💪
Mut tosi inhottavaa että näissä asioissa pitää itse olla niin tilanteen tasalla, että ymmärtää vaatia 😔.

Voi piip mun pää leviää.

Oho onpa melkoista, että ei muka selviteltäisi, jos noin pienet todennäköisyydet kuitenkin 🙄 hyvä, että jaksat pistää vastaan!

Ei hitsi, on kyllä välillä RASKASTA olla nainen. Olen saanut nauttia pitkään "luksus" elämästä, kun kierto on ollut niin pitkään seis. Nyt kun aloitin terot, niin voi luoja... Heti iski turvotus, päänsärky, lyhyt pinna, finnit naamaan ja levottomat yöt. Ja ajatella, että tämä on normaali olotila taas joka kuukausi, meille kaikille. Miehet pääsevät niin helpolla 🥲 🥲

Meille ilmoitettiin, että jotain muodollisia verikokeita voidaan tehdä, mutta lapsettomuuspolille ei tipu lähetettä, ennen kuin molemmat on laihduttaneet semmoiset 20 kiloa. Tämä siitäkin huolimatta, että miehen simppatulos ei selity pelkästään ylipainolla, vaan taustalla täytyy olla muutakin "häikkää". Täällä alkaa siis ankara rääkki, ja siirryn varmaan enemmän tuonne lapsettomuus-puolelle jauhamaan. Yritetään toki samalla raskautua luomuna, vaikka mahdollisuudet on todella olemattomat.

@Syssymyssy Noi julkisen puolen ehdot on tosi tiukat. 😕 Tsemppiä!

On: testi oli negatiivinen ja päätin jättää kesäkuun kierron väliin. Näyttää osuvan juhannukseen, niin en viitsi tehdä "turhia" käyntejä klinikalle, kun on niin suuri riski ettei inssiin asti päästäisi.
Mutta ilmeisesti tekevät heinäkuussa inseminaatioita kuitenkin, niin toivottavasti silloin onnistuisi uusi yritys.

Takaisin