Yleinen keskustelu

Itellä hurja totuttelu koko tilanteeseen eli olemaan raskaana xS tuntuu et hurjan vaikea keskittyy tai inspiroitua mistään, vaikka mieli ja keho kaipaisivat tekemistä niin liikunta tuntuu jo aika erilaiselta ja siihen on vaikea suhtautua kun oma tuttu rutiini ja keho onki nii erilaisia.. Pahoinvointi ja väsymyskin mukana niin pyöriminen ja ylösalaisin olo vaikeeta xD harrastan siis sirkusta ja se on itelle henkireikä ja on kova vaikeus kun nyt tuntuu et siihen ei pysty. Onks muilla vaikeuksia keksiä sopivaa tekemistä ?

Täällä kahden pienen kanssa on jo valmiiksi niin täyttä arkea, että ei oikein ehdi vielä ajattelemaan uutta raskautta.😁 Vielä oon ihan normaalisti voinut harrastaa omia juttuja, meillä miehen kanssa kalenteroitu molemmille harrastepäivät, milloin kumpikin pääsee harrastamaan omia juttuja halutessaan. Kotona aika kuluu pääosin lasten kanssa, päivittäin käyn lyhyen kävelylenkin ja noin neljästi viikossa käyn salilla. ☺️

Itellä hurja totuttelu koko tilanteeseen eli olemaan raskaana xS tuntuu et hurjan vaikea keskittyy tai inspiroitua mistään, vaikka mieli ja keho kaipaisivat tekemistä niin liikunta tuntuu jo aika erilaiselta ja siihen on vaikea suhtautua kun oma tuttu rutiini ja keho onki nii erilaisia.. Pahoinvointi ja väsymyskin mukana niin pyöriminen ja ylösalaisin olo vaikeeta xD harrastan siis sirkusta ja se on itelle henkireikä ja on kova vaikeus kun nyt tuntuu et siihen ei pysty. Onks muilla vaikeuksia keksiä sopivaa tekemistä ?
Mä harrastan kans akrobatiaa eri muodoissa. Kyl se tekemisen valikoima suppeni aika paljon, kun sai tietää olevansa raskaana 😅 Ilma-akrot jäi mm. kokonaa pois. Mut sama homma, keho ja mieli nauttii niiin paljon tuon tyyppisestä liikkeestä, että pakkohan sitä on jossain muodossa jatkaa niin pitkään, kun voi. Epäilen, et itellä se raja tulee varmaan ekan kolmanneksen jälkeen, et uskaltaa enää ehkä vaan jotain tanssillista tehdä. Salista ja muista lajeista ei vaan saa ihan samoja kiksejä.

Oli muuten tehokas eka neuvolakäynti. 17 min etänä 😂 "Olitkin täyttänyt hyvin nämä esitiedot, juu katsotaan onko mitään tietoja mitä tarvitsen enää lisää, muistatko mitä seuraavilla neuvolakäynneillä pitää tehdä itse? Ok, no sitten ei tässä varmaan muuta, voitte myöhemmillä kerroilla puhua sitten esimerkiksi synnytyksestä ja imetyksestä".

Nyt vaan varailemaan nt-ultralle aikaa.

Oli muuten tehokas eka neuvolakäynti. 17 min etänä 😂 "Olitkin täyttänyt hyvin nämä esitiedot, juu katsotaan onko mitään tietoja mitä tarvitsen enää lisää, muistatko mitä seuraavilla neuvolakäynneillä pitää tehdä itse? Ok, no sitten ei tässä varmaan muuta, voitte myöhemmillä kerroilla puhua sitten esimerkiksi synnytyksestä ja imetyksestä".

Nyt vaan varailemaan nt-ultralle aikaa.
No mitä! Just tämmösen neuvolakäynnin haluan itekki🤣

Hah, mä haluun neuvolaan jaaritteleen ja iloitsemaan raskaudesta koko rahan edestä 🤣 Ensikäynnin on luvattu kestävän puoltoista tuntia, mä voin aivan hyvin istua siellä puoltoista tuntia.

Mä en ees jaksa ajatella harrastamista 🙄 Aattelin, että tänään ois voinu tehdä jonkun My day -videon:

heräsin yöllä
söin
roikuin netissä
nukuin
söin
söin
oksensin
söin
lenkitin koiran
söin
nukuin
söin
lenkitin koiran
nukuin

Mulla tulee makuuhaavoja tästä lojumisesta! Mutta ei jaksa sit niin yhtään mitään 🙄 Yritän ajatella, että luon elämää tässä ihan täysillä, niin ei tunnu niin pahalta nukkua koko ajan. Oon mä sentään soittanu tänään, eli musiikkiharrastus läsnä! Tekis mieli tehä jotain liikunnallista, mut pitäs olla hereillä sitä varten.

Hah, mä haluun neuvolaan jaaritteleen ja iloitsemaan raskaudesta koko rahan edestä 🤣 Ensikäynnin on luvattu kestävän puoltoista tuntia, mä voin aivan hyvin istua siellä puoltoista tuntia.

Mä en ees jaksa ajatella harrastamista 🙄 Aattelin, että tänään ois voinu tehdä jonkun My day -videon:

heräsin yöllä
söin
roikuin netissä
nukuin
söin
söin
oksensin
söin
lenkitin koiran
söin
nukuin
söin
lenkitin koiran
nukuin

Mulla tulee makuuhaavoja tästä lojumisesta! Mutta ei jaksa sit niin yhtään mitään 🙄 Yritän ajatella, että luon elämää tässä ihan täysillä, niin ei tunnu niin pahalta nukkua koko ajan. Oon mä sentään soittanu tänään, eli musiikkiharrastus läsnä! Tekis mieli tehä jotain liikunnallista, mut pitäs olla hereillä sitä varten.
Helposti se puoltoista tuntia menee ekalla käynnillä. 😅

Sun My day kuulostaa hyvin paljon mun My dayltä.🤣

@ennebee @Hedi88 en tiedä miten saisin itseni käyttämään 1,5h neuvolassa, kun ei kiinnosta sieltä kuin ne pakolliset lähetteet yms, ja tiedän toki oman taustan vuoksi jo aika paljon kaikesta "käytännöstä" mitä siellä käydään läpi ja mihin siellä puututaan jos nousisi esiin. Osaisin siis halutessani nostaa niitä esiin tai olla nostamatta ilman pitkää jaarittelua ja taustoitteluakin. Ja toki kun on menetystaustaa, niin en halua vielä tässä ekan trimesterin aikana yhtään ajatella että "no mitäs joku synnytys tai imetys", kun ei voi tietää pääseekö sinne asti. Ihan ajanhukkaa :Upside Down Face:

Ylipäänsä mulla on nyt vähän sellanen "no kattellaan nyt kuinka käy" -fiilis tästä raskaudesta juuri noiden menetysten vuoksi, tänään käytiin vielä Perhe-Artella, ja siellä pieni heilui menemään ja esitteli käsiä ja jalkoja, oli päivän pari isompikin jopa kuin edellisen mittauksen viikkojen mukaan, mutta silti on sellainen olo etten oikein uskalla liittyä elokuisten salaiseen ryhmään tai ladata mitään raskausapplikaatioita tai mitään, etten nyt innostu liikaa ennakolta.

Ja se toki harmittaa, kun tässä kohtaa vois jo fiilistellä muuttuvaa kehoa tai miettiä tulevaa, mutta en vaan nyt jotenkin halua. Kai jonkinlainen suojamekanismi tämäkin.😑

@Pantis musta tuntu nyt viimeks neuvolassa, et ihan niihin perus juttuihinkin meni reilu tunti. 😳 pienen paikkakunnan neuvola, niin kai se th vaan haluaa kuluttaa päiväänsä.🤣

Ymmärrän tosi hyvin mitä kirjoitit tuohon, ettei vielä uskalla innostua vielä. Samoilla tuntemuksilla itsekkin ja vielä eilisen ultran jälkeen on hyvin epäuskoinen olo, että se tyyppi joka siellä vilkutti, kasvaa mun sisällä. 😳 aika hillitysti muutenki aiheesta kotona keskustellaan, en tiiä missä kohtaa tulee se piste, että tää alkaa tuntua todelliselta. 🤔

@Pantis ymmärrän hyvin! Ja luulisin että terveydenhoitaja voi huomioida sen jos neuvolakäynnin aluksi pyytää että voitaisiinko ottaa lyhyellä kaavalla kun en oikein halua/uskalla menetystaustalla vielä ajatella ultria pidemmälle.

Tervetuloa salaiselle puolelle sitten joskus myöhemmin, kun se tuntuu hyvältä! Siellä on myös meitä pelko-/menetystaustaisia.

@Hedi88 onnea hyvistä ultrakuulumisista 🥰 Joku on sanonut että vauvan tuloon on kunnolla pystynyt luottamaan vasta synnärillä. Mutta kai sitä jotain valmisteluja voi alkaa tekemään rakenneultran jälkeen jos/kun sinne asti päästään.

Miten teillä on mennyt tämä alkuraskaus? Itselle on iltatähti tulossa, esikoinen 15v ja kuopus 12v. En vaan muistanut kuinka hirveätä tämä raskausaika voi olla. Oon koko ajan mielettömän väsynyt ja pahoinvointi on riesana. Täytyisi vaan jaksaa töissä käydä ja kotonakin tehdä jotain. 😷

Miten teillä on mennyt tämä alkuraskaus? Itselle on iltatähti tulossa, esikoinen 15v ja kuopus 12v. En vaan muistanut kuinka hirveätä tämä raskausaika voi olla. Oon koko ajan mielettömän väsynyt ja pahoinvointi on riesana. Täytyisi vaan jaksaa töissä käydä ja kotonakin tehdä jotain. 😷
Mulla esikoinen 11v ja nyt pikkusisarus tulossa ❤️ Väsymys ja pahoinvointi on selvästi tässä raskaudessa voimakkaampaa kuin edellisessä, liekö sitten ikä vaikuttaa vai mikä. Lähes kaikki veikkaa että tulee tyttö koska pahoinvointi on huomattavasti rajumpaa kuin mitä pojastani oli. Xonveaa nyt syön pahoinvoinnin takia että pystyn käymään töissä ja toimimaan normaalisti 😊 Tässä raskaudessa vatsan kasvun nipistelyä ja vihlontaa on huomattavasti vähemmän mutta se on kai ihan normaalia kun paikat on jo kerran venyneet 😊

Hyvin vaihtelevasti on mennyt, rv5-6 oli pahoinvointia, rv 7 alko väsymys. Nukahtelin miten sattuu ja nukuin useita pitkiä päikkäreitä päivässä. Ja tästä kaikesta nukkumisesta seuras selkä kivut. 🙈 nyt on alkanut tuo väsymys jo rv 9+5 helpottaa. Katotaan mitä sit seuraavaks. 😅

Mulla on oikeesti menny niin hyvin tää alkuraskaus! 🤩 Nyt on jo 10+jotain ja vieläki isompi pahoinvointi loistaa poissaolollaan! Ja mulla se on yleensä ollu rv 6-12 niin et 9 on huippu ja sen jälkeen lievenee pikkuhiljaa.
Nyt on ollu vaan semilievää vaihtelevaa pahoinvointia niin et yleensä hyvä olo ja välillä erilaisia oloja sitte. Yhen kerran oon oksentanu ku olin nii väsyny ja lykänny syömistä liikaa.
Edes väsymys ei oo ollu suurta! Muutama väsyny päivä ollu ja iltasin meinaan nukahtaa seiskan aikaan mut muuten elän normaalia puuhakasta elämää kolmen pikkulapsen kaa.
Ihan parasta. 🤩🤩🤩 Nyt vaan toivotaan et kaikki on hyvin tästä huolimatta! 😁

Täällä kahden pienen kanssa on jo valmiiksi niin täyttä arkea, että ei oikein ehdi vielä ajattelemaan uutta raskautta.😁 Vielä oon ihan normaalisti voinut harrastaa omia juttuja, meillä miehen kanssa kalenteroitu molemmille harrastepäivät, milloin kumpikin pääsee harrastamaan omia juttuja halutessaan. Kotona aika kuluu pääosin lasten kanssa, päivittäin käyn lyhyen kävelylenkin ja noin neljästi viikossa käyn salilla. ☺️
Hei täällä on joku muukin sarjatulittaja (äläkä ota pahalla), katsoin vaan noita aiempien lapsiesi vuosia. Itellä 04/24, 7/25 ja nyt 8/26 tulossa. Lisäksi toki löytyy pari teiniä mutta tää uus sarja tulee ihan sarjatulella 🤣

Huomenna rv 6+0 ja tää äklöolo on ärsyttävää. Ei oo vielä oikein muita oireita ollut ja aiemmista tiedän että ne tulee myöhemmin. Mutta jotenkin on edelleen vuoden takainen 7vkoa kestävä kestokrapula muistissa. 😵‍💫🥴 Voi kun siltä säästyis.

Perjantaina laitoin viestiä neuvolaan että pääsisin varhaisultraan. Useita alkuraskauden km ollut ja yksi rv11 asti ehtinyt mutta rv 6 asteelle jäänyt alkio. Yleensä oon päässyt kyllä.
Ja vasta kun siellä näkyy syke yms kaikki kunnossa niin vasta sitten olen yhteydessä neuvolaan tarkemmin.
Viime kerralla mut eka käynti kesti varmaan 6min puhelimessa, kun ei vuoden aikana paljoa ollut esitiedot tai muutkaan ehtinyt muuttua. Sama varmaan tälläkin kertaa. 😅

Hei täällä on joku muukin sarjatulittaja (äläkä ota pahalla), katsoin vaan noita aiempien lapsiesi vuosia. Itellä 04/24, 7/25 ja nyt 8/26 tulossa. Lisäksi toki löytyy pari teiniä mutta tää uus sarja tulee ihan sarjatulella 🤣

Huomenna rv 6+0 ja tää äklöolo on ärsyttävää. Ei oo vielä oikein muita oireita ollut ja aiemmista tiedän että ne tulee myöhemmin. Mutta jotenkin on edelleen vuoden takainen 7vkoa kestävä kestokrapula muistissa. 😵‍💫🥴 Voi kun siltä säästyis.

Perjantaina laitoin viestiä neuvolaan että pääsisin varhaisultraan. Useita alkuraskauden km ollut ja yksi rv11 asti ehtinyt mutta rv 6 asteelle jäänyt alkio. Yleensä oon päässyt kyllä.
Ja vasta kun siellä näkyy syke yms kaikki kunnossa niin vasta sitten olen yhteydessä neuvolaan tarkemmin.
Viime kerralla mut eka käynti kesti varmaan 6min puhelimessa, kun ei vuoden aikana paljoa ollut esitiedot tai muutkaan ehtinyt muuttua. Sama varmaan tälläkin kertaa. 😅
Joo, ja toki tosta mulla puuttuu listalta tammikuinen 23, joka kuoli kohtuun 39+3, sen jälkeen en ole itsestään selvyytenä ottanut että edes raskautuu tai saa lapsen syliin asti😉 ja kuitenkin haaveena on useampi lapsi saada ja saavat tulla semmosella erolla kuin on tullakseen jos tulee😊

Takaisin