Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Otan osaa, voimia sinnekkin! 💔❤️

Osaakohan kukaan sanoa paljon ne lääkkeet suunnilleen maksaa ja saako ne sieltä sairaalasta vai pitääkö itse apteekista hakea?

Lääkkeet saat mukaan, ja kunnon ohjeet niiden seuraksi paperilla. Jos jää jotain epäselvää, niin kysy ja varmista vielä ennen lähtöä.

Osanottoni @Kali menetyksestä 💔🫶🏻

Joudun ilmoittautumaan itsekin tänne kesäkuisista, tänään toisessa vu:ssa sikiön syke oli sammunut ja vastasi 4 päivää oletettua pienempää (oli nyt 9+6.) Kätilö arveli menehtymisen johtuneen turvotuksesta, jota sikiöllä oli selkeästi. Ja tämä taas viittaisi kromosomipoikkeamaan. Niin tai näin, uutinen tuli shokkina, koska käytiin käynnillä ilman epäilyjä km:stä.

Nyt sitten odotellaan soittoa naistenklinikalta. Todennäköisesti keskeytys hoidetaan osastolla, olen viikkojen puolesta rajatapaus. Ja nyt pohdin olisiko rahkeita peräti kaavintaan. En haluaisi viettää koko joulukuuta tämän surun ja kipujen kanssa.. esikoisen synttäritkin tulossa😔
Eli jos tässä ketjussa on vaikka kokemusta kummastakin, lääkkeellisestä ja kaavinnasta, kuulen mielelläni.
Pahoittelut menetyksestä 💔

Osanottoni @Kali menetyksestä 💔🫶🏻

Joudun ilmoittautumaan itsekin tänne kesäkuisista, tänään toisessa vu:ssa sikiön syke oli sammunut ja vastasi 4 päivää oletettua pienempää (oli nyt 9+6.) Kätilö arveli menehtymisen johtuneen turvotuksesta, jota sikiöllä oli selkeästi. Ja tämä taas viittaisi kromosomipoikkeamaan. Niin tai näin, uutinen tuli shokkina, koska käytiin käynnillä ilman epäilyjä km:stä.

Nyt sitten odotellaan soittoa naistenklinikalta. Todennäköisesti keskeytys hoidetaan osastolla, olen viikkojen puolesta rajatapaus. Ja nyt pohdin olisiko rahkeita peräti kaavintaan. En haluaisi viettää koko joulukuuta tämän surun ja kipujen kanssa.. esikoisen synttäritkin tulossa😔
Eli jos tässä ketjussa on vaikka kokemusta kummastakin, lääkkeellisestä ja kaavinnasta, kuulen mielelläni.
Olen pahoillani menetyksestäsi. En ole ihan varma tehdäänkö kaavintaa enää noilla viikoilla, mutta ei sitä mitenkään automaattisesti saa. Kai usein on ajatus, että lääkkeellinen tyhjennys olisi keholle ja kohdulle parempi.

Minulle tehtiin kahden lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kaavinta kevyessä nukutuksessa ja se oli kyllä hurjan helppo ja nopea kokemus lääkkeellisen tyhjennyksen sijaan. Olin unilla vähän alle tunnin, eikä siitä tullut kipuja jälkikäteen. Toimenpidepäivä oli saikkua. Ainakaan kevyessä nukutuksessa tapahtuvaa operaatiota ei tarvitse jännittää.

Otan osaa, voimia sinnekkin! 💔❤️

Osaakohan kukaan sanoa paljon ne lääkkeet suunnilleen maksaa ja saako ne sieltä sairaalasta vai pitääkö itse apteekista hakea?

Ne saa sieltä polilta. Mutta jos ne vielä siellä ultraa, niin siitä kai tulisi poliklinikkamaksu.

Vielä kerran osanotot suruunne ❤️

Minulla Mifegyne, se valmisteleva lääke aloitti aika runsaankin, yhtäkkisen vuodon noin 24h siitä kun sen otin.. 2 päivää sen jälkeen otin Cytotecit kielen alle. Niistä tuli ihmeellistä kihelmöintiä ja hetkeksi nousi kuumekin..

2020 vasta Cytotecit aloittivat vuodon. Silloin vuoto kesti paljon pidempään, useamman viikon?

Ensi kerralla jos ja kun tällaista tapahtuu... Vaikkei saisi, hoidan tämän yksin kotona. Haluan olla rauhassa.

Muokattu viimeksi:
Olen pahoillani menetyksestäsi. En ole ihan varma tehdäänkö kaavintaa enää noilla viikoilla, mutta ei sitä mitenkään automaattisesti saa. Kai usein on ajatus, että lääkkeellinen tyhjennys olisi keholle ja kohdulle parempi.

Minulle tehtiin kahden lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kaavinta kevyessä nukutuksessa ja se oli kyllä hurjan helppo ja nopea kokemus lääkkeellisen tyhjennyksen sijaan. Olin unilla vähän alle tunnin, eikä siitä tullut kipuja jälkikäteen. Toimenpidepäivä oli saikkua. Ainakaan kevyessä nukutuksessa tapahtuvaa operaatiota ei tarvitse jännittää.
Kiitos vastauksesta. Näin olen myös ymmärtänyt, että ensisijassa tuo lääkkeellinen. Lähinnä mietin tämän ajankohdan vuoksi kaavintaa, kun se voisi viedä lyhyemmän jakson, kuin lääkkeellinen. En nimittäin nyt yhtään jaksa asennoitua siihen, että joulukuusta menisi montaa päivää asian käsittelyyn. Huomasin edellisestä keskenmenosta sen, että surutyön pääsen aloittamaan vasta sitten, kun fyysinen puoli on ns hoidettu. Jälkivuoto sitten toki se välttämätön paha, mutta sekin voisi olla lyhyempi prosessi kaavinnalla.

No vähän laiha lohtu tähän keskenmenon keskelle mutta ei ainakaan joudu ilmeisesti lääkkelliseen tyhjennykseen. Tullut runsaasti verta yön aikana kudosten ja hyytymien kera joten soitan ja varmistan myöhemmin tänään vielä naistenklinikalta että tarvitseeko mennä. Myös ilmeisesti kohtu supistelee en ole tälläistä kipua ennen tuntenut. 😖

Vai onko kokemuksia joutuuko tälläisessä tilanteessa vielä käydä tarkistuttamassa?? Tai vielä tyhjennykseen lääkkeillä lisäksi?

Muokattu viimeksi:
No vähän laiha lohtu tähän keskenmenon keskelle mutta ei ainakaan joudu ilmeisesti lääkkelliseen tyhjennykseen. Tullut runsaasti verta yön aikana kudosten ja hyytymien kera joten soitan ja varmistan myöhemmin tänään vielä naistenklinikalta että tarvitseeko mennä. Myös ilmeisesti kohtu supistelee en ole tälläistä kipua ennen tuntenut. 😖

Vai onko kokemuksia joutuuko tälläisessä tilanteessa vielä käydä tarkistuttamassa?? Tai vielä tyhjennykseen lääkkeillä lisäksi?
Mulla alkoi silloin lauantaina vuoto ja ihan runsas sellainen. Maanantaina menin näytille ja sain kuitenkin cytot vaikka ajattelin, etten tarvitse. Toisaalta hyvä näin jälkeen ajatellen, että varmasti lähti myös tyhjentymään.

Mietin vaan että millaisia hyytymiä pitäisi tulla? Koska itsellä jo pari raa'an kananmunan kokoista hyytymää tullut ja tekee vieläkin kipeää kun supistelee 5 minuutin välein pahimmillaan. Niiden kahden ison hyytymän lisäksi tullut monta pienempää mutta sellaisen kokoisia joita ei ole läheskään edes ekassa keskenmenossa tullut.

Pitäisi varmaan yrittää nyt nukkua koska nukkunut keskiyöstä yhteen aamuyöllä, eli yhden tunnin. Soitan sinne naistenklinikalle ehkä eka ja kysyn miten nyt lääkkellisen tyhjennyksen kanssa. 😵‍💫

Osalla tainnut olla aika maltillisia hyytymiä ja niinkuin itsellänikin isojakin hyytymiä monena päivänä. Mutta kannattaa tosiaan soittaa ja varmistaa ja kävisin kyllä näytillä, kun kohdussa voi olla yllättävän paljon tavaraa vaikka vuoto on alkanut. Tsemppiä ♥️

Sain soitettua sinne, sivu huomiona musiikki siinä kun odottaa että vastaavat ihan hirveää aloin itkemään kun niin melankolista musiikkia. 😔

Sanoivat sieltä että voi perua ajan kun kuulostaa että kohtu alkanut itsestään tyhjenemään kun kuvailin hyytymiä ja vuodon laatua sekä kipuja. Voin kumminkin jos jotain muuttuu niin olla uudessaan yhteydessä. Sanoi myös koska kooltaan 6+0 kun piti olla 8+2 niin ei pitäisi hirveästi enempää vuodon seassa suuria hyytymiä tulla koska niin pieni oli kooltaan. Ja toinen tosiaan jo kadonnut siitä raskauspussista mikä lie onkaan oikea nimitys niin siis jo ekan ultran aikaan. 😣 Varoitti että vuoto voi kyllä pari viikkoa kestää mutta ei pitäisi näin runsaana enään mitä viime yön vuodoista kuvailin.

Tuntuu kyllä että joulu ja uusi vuosi jo pilalla kun uutena vuotena pitäisi tehdä se varmistus raskaus testi. Koko joulukuu tuntuu synkältä jo nyt... Haluaisin vaan skipata vaikka suoraan helmikuuhun.

Sain soitettua sinne, sivu huomiona musiikki siinä kun odottaa että vastaavat ihan hirveää aloin itkemään kun niin melankolista musiikkia. 😔

Sanoivat sieltä että voi perua ajan kun kuulostaa että kohtu alkanut itsestään tyhjenemään kun kuvailin hyytymiä ja vuodon laatua sekä kipuja. Voin kumminkin jos jotain muuttuu niin olla uudessaan yhteydessä. Sanoi myös koska kooltaan 6+0 kun piti olla 8+2 niin ei pitäisi hirveästi enempää vuodon seassa suuria hyytymiä tulla koska niin pieni oli kooltaan. Ja toinen tosiaan jo kadonnut siitä raskauspussista mikä lie onkaan oikea nimitys niin siis jo ekan ultran aikaan. 😣 Varoitti että vuoto voi kyllä pari viikkoa kestää mutta ei pitäisi näin runsaana enään mitä viime yön vuodoista kuvailin.

Tuntuu kyllä että joulu ja uusi vuosi jo pilalla kun uutena vuotena pitäisi tehdä se varmistus raskaus testi. Koko joulukuu tuntuu synkältä jo nyt... Haluaisin vaan skipata vaikka suoraan helmikuuhun.
Ymmärrän fiiliksesi. Itsekin nyt vain toivoisin, että voisi skipata koko joulukuun. Jopa esikoisen 1-v synttärit, mikä kuulostaa kauhealta. Mutta kun tiedän, että niitä varjostaa suru.. Suora teleportti helmikuulle olisi kyllä toivottua.
Noista kivuista, että kohtu yleensä supistelee kipujen kanssa niin kauan, kunnes kaikki raskausmateriaali on poistunut. Sitten kivut monasti loppuu kuin seinään. Ja toisekseen vuoto voi hyvin aaltoilla sen sijaan että menisi lineaarisesti alusta loppuun. Toki kun sulla on sen verran varhaiset viikot, niin pitäisi olla fyysisesti helpompi juttu. Toivotaan, että menee alusta loppuun niinkuin oppikirjassa. Kroppa ainakin on herännyt tilanteeseen🫶🏻

Tänään virallinen testipäivä, tasan 4 vkoa ekoista cytotekeista ja edelleen pregcheckiin haalea haamu ilmestyy. Alkaa tuntua toivottomalta, milloin tämä lopppuu?
Mun kohdalla ohje on odottaa vielä viikko, koska tyhjenemisprosessi lähti niin hitaasti käyntiin, joten eikai tässä muu auta. Mä haluaisin sen imukaavinnan välttää.

Tänään virallinen testipäivä, tasan 4 vkoa ekoista cytotekeista ja edelleen pregcheckiin haalea haamu ilmestyy. Alkaa tuntua toivottomalta, milloin tämä lopppuu?
Mun kohdalla ohje on odottaa vielä viikko, koska tyhjenemisprosessi lähti niin hitaasti käyntiin, joten eikai tässä muu auta. Mä haluaisin sen imukaavinnan välttää.
Onko sulla ollut vielä menkkoja? Menkat voi myös poistaa loput materiaalit, jos kohtuun on jäänyt jotain pientä mikä pitää hcg:tä ylhäällä. Toki jos hcg:tä on liikaa, niin voi olla, ettei menkat ala. Toivottavasti menkat alkaa pian ja tyhjentää kohdun kunnolla. 🙏🏻

Mulle oli ohjeena testi 6 viikon päästä tyhjennyksestä. Eli odottelisin vielä pari viikkoa tuleeko menkat ja mitä testi näyttää 🤔

Onko sulla ollut vielä menkkoja? Menkat voi myös poistaa loput materiaalit, jos kohtuun on jäänyt jotain pientä mikä pitää hcg:tä ylhäällä. Toki jos hcg:tä on liikaa, niin voi olla, ettei menkat ala. Toivottavasti menkat alkaa pian ja tyhjentää kohdun kunnolla. 🙏🏻
Ei oo menkkoja vielä ehtinyt tulla. Sitä toivoisin itsekin, että menkat alkaisi. Riippunee tuosta hcg määrästä tosiaan onko ne edes tuloillaan vai turha odotella vielä.

Mulla oli mehiläisen lähetteen myötä chekki naikkarilla, hematooma joka reilu viikko sit oli näkynyt oli onneksi poistunut ja sain puhtaat paperit nyt klinikalta tämän keskenmenon osalta. Raskaustesti ollut jo viikon nega ja sanoi että kohdun limakalvo näyttää siltä että sieltä kohta voi menkat alkaa.

Tsemppiä teille muille vielä jotka negatestiä tähyilee 🙏

Takaisin