Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uinuasta löytyi tämmönen tieto:

UINUA.COM-verkkokauppa on suljettu ajan puutteen vuoksi. Valitettavasti aikani ei riitä tällä hetkellä verkkokaupan pyörittämiseen, mutta ompelen edelleen UINUA-ensikehtoja mahdollisuuksien mukaan. Jos olet kiinnostunut UINUA-ensikehdosta, ota yhteyttä mari@uinua.com ja tiedustele mahdollisesta toimitusajasta.

Söpöhän tuo on, joskus aikaisemminki löysin tuon sivun... hyvän bisneksen joku keksiny ja melkonen on hinta. Ite en maksais, pienel ompelutaidol tuommosen tekis kyl iteki. Mut tietysti, onhan se täs tullu huomattuu, kaikki mikä tehää vauvoille on ylihintasta ;)

On kyl juu hyvä bisnes. Kotimaista työtä ja varmasti myös laadukas joten ei mun mielestä oo kyl ylihintanen vaikkakin kallis. Täytyypä miettiä jos vaikka sellasen väsäis tässä viel äitiyslomalla kun oon. Ainoo vaan et oon jo sängyn laittanu valmiiks makkariin ettei oikeen käyttöö sille oo välttämättä..:rolleyes:

Mä sain yön pimeinä tunteina idean ja aloitan tänään toteutuksen.. Jos onnistun niin laitan sit kuvaa!! :D mut aion virkata "kopan" tolle äippälaatikolle ja kehittelen siihen sitten hihnat vielä tuntemattomasta materiaalista ja tadaa! Kehto olis siinä! :D saa nähdä mitä siitä tulee mun askartelutaidoilla.. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miehen työkaveri suositteli tällasta palvelua: http://www.vaavi.fi/

Tuolta voi siis vuokrata 4kk:ksi sellaisen sairaalamallisen minisängyn pyörillä. Mukaan tulee aina uusi patja. Meillä on nyt harkinnassa, just siks että pinnasänky ei oikein mahdu makkariin ja äp-kopalle ei oo mitään sopivaa alustaa.

Miehen työkaveri suositteli tällasta palvelua: http://www.vaavi.fi/

Tuolta voi siis vuokrata 4kk:ksi sellaisen sairaalamallisen minisängyn pyörillä. Mukaan tulee aina uusi patja. Meillä on nyt harkinnassa, just siks että pinnasänky ei oikein mahdu makkariin ja äp-kopalle ei oo mitään sopivaa alustaa.

Olen kuullut paljon hyvää tuosta sängystä! Esimerkiksi siskollani oli vuokrattuna tuollainen, niin hän sai pidettyä vauvan käden ja silmän ulottuvilla :) Eikä ole mun mielestä hintakaan ole paha noin kompaktiksi ratkaisuksi.

Heräsin ostamaan myös itselleni jotain: synnytyksen jälkeinen tukikorsetti merkkiä Carriwell, Aventin liivinsuojuksia sekä manuaalinen rintapumppu. Ne oli ehdottomia tavaroita esikoisen synnyttyä. Tukikorsettia voin oman kokomuksen perusteella suositella erittäin lämpimästi!! Monelle Suomessa synnyttäneelle tuttavalleni ei meinaan ole tullut edes mieleen sen käyttö. Monissa maissa lääkärit edelleen kuitenkin suosittelevat.

Vauvalle on esikoiselta jäänyt lähes kaikki välttämättömyydet, mitkä vain Suomeen olen viitsinyt raahata. Sitterin ja autoon turvakaukalon ostin kirppikseltä ja viime kauppareissulla perusjuttuja kuten vaippoja, tutin, rasvaa ja kosteuspyyhkeitä.

Ainiin. Unohdin päivittää Helsinki-päivän (eli keskiviikkona) ostokset. Mua ei saa enää päästää lastenvaatekauppoihin. Nyt ainakin on ihan tarpeeksi kaikkea, kun sorruin Name It -liikkeen pop up storesta osteleen vaatteita ja sit vielä liikkeen puolelta muutaman bodyn. En uskaltanut miehelle niitä edes esitellä (kuten yleensä), kun se vaan pyörittelis päätään niille :)

Tuli käytyä myös Lastetarvikkeen Outlet -liikkeessä, mikä oli totaalinen pettymys. Siellä mitään tavaroita erityisessä alennuksessa ollut, kuten oletin, kun nimessä on Outlet :( Mutta sitteri tuli kuitenkin sieltä hankittua. Saishan niitä edullisesti torista / huuto.netistä, mutta halusin vain jotain ihan uuttakin ostaa pienokaiselle. Toivottavasti hän sitten suostuu siinä sitterissä istumaan :)

Nyt ei kyllä tartteis enää mitään. Tai no ainoastaan itkuhälyttimet puuttuu, mutta sen olen ulkoistanut miehelle. Etsikööt hän jostain sopivat ja edulliset laitteet :)

Niin ja muistinkohan aiemmin hehkuttaa, mutta löysin torista käyttämättömän Aventin sähköpumpun 80 euron hintaan :) Ollut ihan ykkönen, kun ei tuota imetystä voi harjoittaa vaan joutuu pumpulla pumppailemaan vähän väliä.

Mä kävin samassa pop up storessa, mutta yllätyksekseni lähdinkin tyhjin käsin o_O tosin itsellä vaikuttaa se ettei varmasti tiedä sukupuolta, joten sukupuolineutraalia yritin etsiä ja niitähän tuntuu olevan yleisestikin vähemmän tarjolla.

Tein kyllä korjausliikkeen samana päivänä ja tilasin netistä aivan tosi suloiset body+potkuhousut -yhdistelmän, joka sopii mielestäni tytölle ja pojalle :) toki samaan tilaukseen laitoin myös collegehaalarin viileämpiä päivä varten - se ihan vain sattui silmään :rolleyes::grin

Avent natural rintapumppu. Ostin käytettynä (peräti 3€ käyhdyin) Nyt mua alko epäilyttää kun ne silikoniosat, ja se kirkas "tötteröosa" joka siis tulee rintaan kiinni mistä maito menee läpi, on kellastuneet. Luotanko siihen et ne on kuitenki ihan ok, ja maito menee puhtaana puteliin? Tarkotus siis keittää ne ja silleen mutta...
:anyone

Yleensä toi silikoni on sellasta et se kellastuu, mullakin on vanha aventin pumppu varapumppuna ollu ja siinä on kyllä kans ne silikonit kellastuneet, mut oon mie sitä silti käyttäny hätätapauksessa, kunhan vaan kunnolla pesee ja keittää, niin eiköhän se oo ihan hyvä peli...

Avent natural rintapumppu. Ostin käytettynä (peräti 3€ käyhdyin) Nyt mua alko epäilyttää kun ne silikoniosat, ja se kirkas "tötteröosa" joka siis tulee rintaan kiinni mistä maito menee läpi, on kellastuneet. Luotanko siihen et ne on kuitenki ihan ok, ja maito menee puhtaana puteliin? Tarkotus siis keittää ne ja silleen mutta...
:anyone

Niin eikös siinä vanhassa mallissa kellastu aika nopeasti se osa, on muistaakseni hiukan eri materiaalia kuin uudessa. Uudessa on vähän pehmeämmät reunat kuulemma tai jotain.

Noi kellastuu jostain syystä nopsaan, mut se on vaan värin muutosta. Ite ostin käyttämättömän, mutta vuoden ikäisen sähkökäyttöisin aventin pumpun ja siinä osat kellastuneet, mutta hyvin on maito maistunut, eikä pienelle ole mitään tullut :)

Onko kukaan tehnyt hinta-laatuvertailua rintapumpuista, tai onko muuten suosituksia mikä on hyvä? En oikein ees tiedä mihin ominaisuuksiin pitäis kiinnittää huomiota.

Moni vissiin ostaa aluksi Ainu- tai Emma-merkkisen käsikäyttöisen, kun ne ovat edullisimmat. Mutta eniten kehuja olen kuullut Aventin käsi- tai sähkökäyttöisistä. Käsikäyttöisen kanssa pärjää jos ei vallan pumppaa, mutta jos enemmänkin pumppaa niin sitten kuulemma ehdottomasti sähkökäyttöinen, käsi muuten väsyy pirusti.

Takaisin