Syntymättömän lapsen vakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja KTJ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ifissä riitti, että niille oli toimitettu tarvittavat paperit ja sen jälkeen ei ollut enää kiirettä sen kolmen kuukauden suhteen.. Huolissani jo sinne soitin, kun menee aika täpärälle meilläkin (LA 1.8.). Kävin viemässä paperit suoraan niiden toimistolle ja ne faksas ne eteenpäin sinne mikälietahomunasiaaselvittelee ja arpoo.

Riippuu tosiaan vakuutusyhtiöstä, kuinka kauan aikasemmin pitää ottaa. Meillä esikoisen vakuutus IF ssä, mutta ollaan siirretty kaikki muutkin vakuutukset nyt turvaan, ja selvittelyjen jälkeen koitetaan myös esikoisen vakuutus siirtää sinne. Tänään juuri turvaan soittelin ja siellä kuulemma riittää, että ottaa 2 kk ennen vauvan laskettua aikaa. Olisko If llä ollut 3 kk ennen ? Pitää tehdä itsestään ne terveysselvitykset ja kopiot ottaa neuvolakortista, sen perusteellahan ne päättävät myöntävätkö vakuutuksen.. Mutta siis ehdottomasti otetaan vakuutus tälle toisellekkin!! :)

Me otettiin se OP:n vakuutus. Niillä on kans siihen liittyen ekalle vuodelle molemmille vanhemmille ilmanen 10 000 € kattava henkivakuutus (New Life tms). Tota ei vielä oo muistettu hakea, mutta tehtävälistalla on :)

Me otettiin se OP:n vakuutus. Niillä on kans siihen liittyen ekalle vuodelle molemmille vanhemmille ilmanen 10 000 € kattava henkivakuutus (New Life tms). Tota ei vielä oo muistettu hakea, mutta tehtävälistalla on :)

Tarkoititko siis, että sitä New Life-vakuutusta pitää jotenkin hakea erikseen? Se meni meiltä jotenkin vähän ohi kaikessa siinä hässäkässä, että mikä se New Life oikein oli, mutta muistan, että siitä oli jotakin puhetta.

Outoa, että ne ei tuosta ilmaisesta henkivakuutuksesta sanonut mitään. Mutta ainakin op:n nettisivuilla sitä mainostetaan ja sieltä käsin sen voi myös hakea. :)

Me kilpailutettiin eilen Fennian, lähitapiolan (meillä kaikki muut vakuutukset siellä) ja sit op-Pohjola ja mekin päädyttiin tohon op:n vakuutukseen. Olin ajatellut, että omasta vakuutusyhtiöstä tulis se paras tarjous, mutta eipä se niin mennykkään. Ja toi henkivakuutus on myös nyt ajankohtainen, kun saadaan lapsi, en oo sitä ennen oikein ymmärtänyt, että miksi sellainen pitäisi ottaa, mutta on se vaan lapsenkin kannalta hyvä.

Muokattu viimeksi:
Me just vertailtiin OP:n ja Fennian kaikkia vakuutuksia, olin pyytänyt tarjouksia myös LähiTapiolasta, mut niitä ei ole kuulunut eikä näkynyt. Todettiin OP:n lapsivakuutuksen olevan huomattavasti parempi ja kaikki muutkin vakuutukset ovat edullisempia siellä, paitsi autovakuutus, joka on muualta ja vaihdetaan kaikki muut vakuutukset samaan paikkaan. Helpottaa myös kokonaiskulujen hahmottamista.

Samalla otetaan myös kunnon henkivakuutus (pariturva), koska jos toiselle sattuisi käymään jotain lapsen ollessa vielä ihan pieni, niin kunnon turva on tarpeen, koska eipä siinä sitten paljon töissä käydä yms.

Toi New Life-vakuutus vaikuttaa ihan kivalta tarjoukselta, mutta jos toinen nyt sattuisi oikeasti kuolemaan niin kymppitonnilla ei kovin pitkälle pötkitä...

Juu, se 3kk raja on Pohjolasta poisetettu. Niin ainakin heidän puolelta varmistettiin kun aikaa koitin varata, meille se raja nimittäin meni tänään jo.

Tietääkö kukaan paljon tuo New Life alkaa maksamaan sitten sen ilmaisen vuoden jälkeen? Ja pystyyhän sen irtisanomaan heti sen maksuttoman jakson loppuun? Koska minun mielestä 10 000 euron henkivakuutus on kyllä melko turha (varsinkin jos on lainaa), että siitä kannattaisi maksaa.

Löysinkin tuolta New Life tuoteselosteesta keskimääräiset hinnat:

Ikä euroa/vuosi

20-24 n. 19 €
25-29 n. 20 €
30-34 n. 21 €
35-39 n. 24 €
40-44 n. 31 €
45-49 n. 42 €

Joo eipä sillä 10 000€ paljon tee, jos toinen menehtyy, sen verran nyt auttaa, että muutaman kuukauden taloudellisesti pärjää. Mutta jos sen nyt ilmaseks saa, niin ei siitä ainakaan haittaa oo:) ja jos sen voi irtisanoa sen ilmaisen vuoden jälkeen, en tosin tiiä voiko?

Satun olemaan alalla töissä ja tiedän jo ennestään eri yhtiöiden lapsivakuutuksien sisällön ja hyvät sekä huonot puolet :). Otimme Pohjolan lapsivakuutuksen jo senkin vuoksi, että vakuutus on voimassa 100 vuoteen saakka. Elikkä jos lapsella todetaan jokin sairaus tai pysyvä haitta ja vakuutus päättyy 20 vuotiaana niin uutta ei sitten koskaan enää saa. Lapsi joutuu tulevaisuudessa itse rahoittamaan sairauden hoidon. Pohjolan vakuutusta ei tarvitse aikuisena enää uudelleen hakea, kuten monissa muissa yhtiöissä joutuu. Lisäksi Pohjolan vakuutuksessa on omavastuu 100 € vuosi, kun taas monissa muissa yhtiöissä on hakukertakohtainen omavastuu. Myös hammassairaudet kuuluu Pohjolan lapsivakuutukseen, kun lapsi on pieni. Ja moniamonia hyviä muitakin puolia :). Olen ollut 2 tunnetussa yhtiössä töissä, joten sanotaan että ala on aika tuttu :). Nyt kylläkin keskityn enemmän pankkipuoleen, vaikka hallitsen vakuutuksetkin kuin omat taskuni...Ja kyllä, NewLife vakuutuksen voi irtisanoa koska vain, vaikka heti sen ilmaisen vuoden jälkeen :). Suosittelen kuitenkin hankkimaan kunnon henkivakuutuksen tuon lisäksi. Varsinkin jos on lainaa.

Mä en kyllä miettinyt hetkeäkään otetaanko vakuutus vaiko ei. Meillä on niin peestä tämä tk toiminta nykyisin että hoh hoijaa.. Sinne ei aikoja saa varattua ollenkaan jos on akuutti asia vaan mennään jonottamaan vuoronumerolla klo8-14 lisäksi siellä on ruokatauko 11 aikaan jolloin jono seisoo. Koettu on! Ja sitten siellä on kaksi hoitajaa jotka ottaa vastaan ja katsoo onko lääkärille tarvetta, jos on lääkäri kutsutaan viereisestä huoneesta tekemään tilanne arvio. Ja en todellakaan luota siihen että asiat hoituu koska ne ei omillaan kohdalla aina ole hoituneet. Joten en aio käyttää aikaa jonotukseen sairaan lapsen kanssa mahdollisesti vielä turhaan!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on myös molemmille isommille otettu vakuutus ja tälle tulevalle myös. Onhan se kallis, mutta todella monta kertaa olemme huokaisseet helpotuksesta, kun vakuutuksen kanssa lääkäriin pääsee tarvittaessa nopeasti. Itselläni on vielä sellainen 'vain pää kainalossa lääkäriin' -mentaliteetti (josta ole yrittänyt lasten myötä kasvaa pois), että jos vakuutusta ei olisi, jäisin varmasti aivan liian pitkään odottelemaan kotiin vaivojen kanssa. Yhtään täysin turhalta tuntunutta lääkärikäyntiä ei ole tullut ja vakuutus on maksanut itsensä vuosittain takaisin. Ainakin lähestulkoon. Meillä kyllä paljon allergiaa yms. Onhan toki lapsia, joilla ei ole mitään vaivaa. Silloin taitaa mennä kalliit maksut hukkaan. Niistäpä vaan kun ei etukäteen tiedä. :(

Ei käynyt ees mielessä että pitäis vakuutuksia hakea. Mun mielestä sellaset vaan ajaa julkista terveydenhuoltoa alas, eikä ole siksi oikein..

Mä vaadein mieheltä sillo et käydää hakee pojalle vakuutus. Mulla on itellä ollu ihan syntymästä asti ja se on kattanu mukavasti kaikki käynnit yksityisellä korvatulehdusten ja muidenki oireiden takia. Miehellä ei vakuutusta oo koskaa ollukkaa ja kun niiden puolen suvussa on paljon eri tauteja ni halusin varmistaa et saadaa pojalle kerralla kunnon hoitoo jos nii vaatii.

Lopulta tosin mieski innostu ottamaan itelleen sairasvakuutuksen samalla ku haettii pojalle. Noi vakuutukset helpottaa kummasti kyl jos tulee jotain eikä tarvii mennä itkevän pojan kanssa päivystykseen oottamaan lääkäriä. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Lobster, Minusta se nyt ei ole hurjan kallis, kun minun koiran eläin/hoitokuluvakuutus on kalliimpi! :grin

Sirriäinen, Meillä tuo kunnallinen terveydenhuolto on niin älytön muutenkin ollut jo pidemmän aikaa ja huonommaksi on vain menossa, että tuskin minun vakuutuksen ottaminen sitä kaataa ja olenhan minä vielä siellä asiakkaana vaikkei vauvan siellä tarvitsekaan jonottaa. Ja meilläkin on ilmeisesti ensi vuoden aika lähdössä pois tämä 24/7 päivystys joten on se menossa hankalempaan suuntaan jo ilman sitäkin että minä sen vakuutuksen vauvalle hommaan. Pitäisi hommata itselleenkin niin saisi edes palvelua! :mad: Näissä pienemmissä kaupungeissa tilanne on vähän toinen kun isommissa!

Julkinen terveydenhuolto on jo niin alatasoista, että eipä se mun vakuutuksesta kummene. En uskalla edes ajatella, että oma lapsi olis julkisen terveydenhuollon varassa. Ite oon siitä joutunut kärsimään, niin en halua että oma lapsi joutuu.

Tästä vakuutusasiasta on ollut juttua uutisissa ja vaikka missä varsinkin viime aikoina. Tottahan se on, verorahoilla ylläpidetystä terveydenhuollosta ovat erityisesti lapset tehneet joukkopaon vakuutusten kautta yksityiselle sektorille. Julkisen ammattitaito lasten hoitoonkin on tätä myötä huonontunut ja hoidon tasoerot kärkevästi eriarvoistuneet eritoten arvauskeskuksissa. Kuitenkin itse ajattelen asian niin, että tätä yhteiskunta rakennetta ja eriarvoistumista ei kyllä oman lapsen kustannuksella voida korjata ja olenkin päätynyt vakuutukseen puhtaasti itsekkäästä näkökulmasta. En itsekään käytä julkisen terveydenhuollon palveluita kuin erittäin harvoin poislukien raskauajan seuranta ja seulat tietenkin. Lisäksi koen henkilökohtaisella tasolla, ettei vakuutus ole hintatasoltakaan nykykilpailun ansiosta huomattava. Tottakai ottaa päähän maksaa vuositolkulla huomattava siivu palkkatuloista veroa, kun tuntuu ettei sen vastinetta voi ainakaan terveydenhuollon puolella kehua laadukkaaksi. Mutta minkäs teet. Lapsen vakuuttaminen tuo itselleni myös mielenrauhaa, tiedän että lapsi saa nopeasti, jonottamatta asianmukaista hoitoa heti kun sitä tarvitsee.

Meillä on pojalla vakuutus LähiTapiolassa, ja ollaan oltu tyytyväisiä, vaikkei olla vakuutusta tarvittukaan. Se antaa kai jonkunlaisen henkisen varmuuden vaan :) Terkkulassa ollaan aina saatu hyvää palvelua kuitenkin, yksityisellä ei olla pojan kanssa käyty.

Poikaa odottaessa mulla oli raskausmyrkytys rv 36 alkaen, mutta silti oli järkytys että nyt tälle toiselle lapselle emme sen taki saakkaan vakuutusta ennen kuin 2 kk synnytyksestä. Poika on ollut kaikin puolin terve, pois lukien infektioastma & kuumekouristukset jotka alkoi vaivata reilun vuoden iässä.Toivotaan että kakkonen syntyy terveenä :)

Kalliiksihan tuo vakuutus tulee, mutta itse en uskalla sitä irtisanoa, kuten en omaa henkivakuutustani vain koska en sitä ole tähänkään asti tarvinnut..

Takaisin