Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ne kasvaa käsittämätöntä vauhtia just nyt. Seitsemän senttiä (pää-peppumitassa) menee rikki suunnilleen 13:n viikon täyttyessä.

Mun LA on vaihtunut nyt kahdesti, en jaksa sitä tuonne ketjuun vaihtaa. Omissa laskuissa se oli 17.5., neuvola arvioi että 20.5., ja ultran mukaan 18.5. Noin pieneillä muutoksilla ei tietenkään ole mitään väliä, tyypillä ei ole kalenteria siellä.

Mulla ei edes mitattu pää-perämittää vaan pään halkasija korvalta korvalle ja reisiluun pituus. Kätilö sanoi, että näyttää silmään ihan oikean kokoiselta. Sanoi ultrauksen jälkeen, että reisiluulla oli mittaa 1cm ja kun sitä naureskeltiin, että onpas mahdottoman pitkä niin silloin kätilö sanoi, että sikiö on pitkälti yli 10cm. Näillä mitoilla se pitkälti voi olla vaikka 8mm :) Ja mulla siis viikkoja ultran mukaan 13+3

Meillä ei mittailla ku vain rakenneultrassa ja mahollisesti viimeisessä lääkärissä. Esikoisesta muistan että reisiluu oli pidempi kuin oli viikkoja mutta pipo oli pienempi ku mitä ois ns pitäny olla..

Mulla viime ultrassa 13+0 oli sikiö 68mm ja tietokoneen mukaan vastasi viikkoka 13+1. Tiedä sitten miten missäkin lasketaan. :)

Meillä oli ainakin ultrassa käytössä jokin ruotsalainen järjestelmä, joka laskee lasketun ajan eri tavalla kuin neuvola. Riippumatta siis sikiön koosta noissakin on jo päivän heitto. En tiedä sitten, kumpi on se "virallinen" laskettu aika, mutta ei sillä käytännön kannalta taida olla mitään väliäkään. Erikoista silti.

Tai mahollisestihan nuo jottain mittaa että tietää viikot ekassa ultrassa :D Ei ne mitään vaan sen kummemmin oo siitä maininnu ultran yhteydessä. Mutta on se vain huimaa tämä pikkuisen kasvu ja kehitys masussa... Ei ihme jos mammaa vähä välillä väsyttää... ;)

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/varo-flunssaa-raskaana-se-heikentaa-lapsen-alykkyytta

Olipa kiva uutinen kun olen ollut jo viikon kovassa flunssassa eikä loppua näy. Edelleen olen aivan hirveän tukkoinen ja yöt yskin taukoamatta. Kiva kiva, tulee joku imbesilli...

No nää on just näitä samassa sarjassa kun että jos ei imetä niin lapsi on sit sairas ja vähä-älyinen tms!
Eipä mua ja mun veljeäkään äiti pystynyt imettämään ja olin muuten ihan älyttömän terve lapsi. Ja ollaan me muutenki pärjätty ihan ok elämässä :D

Laitoin postia siihen fb-ryhmään liittymisestä... Kuka sitä nyt sitten ylläpitää?! Onko siellä keskustelua ollenkaan?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Itsekin haluisin tietää,postia laitoin minäkin. Jos sellainen on,olisi kiva liittyä.

Siis hetkinen, tuollanen tammivauvat2014 osote ei kyllä ollut se mihin mä viestiä laitoin useampi päivä sitten, vaan se oli joku ihan muun niminen....
Onko Spiraali tuo nyt sitten se oikea osoite ja toimiva?

Edit: Niin, ja onko siellä ketään enään keskustelemassa vai onko kuivunut kokoon koko ryhmä? :)

äh. Eikö voida vaan jutella täällä foorumilla? Olis niin kivaa.

Ei mullakaan ole mitään hinkua sinne, ajattelin vaan et onko siellä jotain mielenkiintoista?! En aio silti jättää tätä foorumia ;) tää on enemmän mun juttu :)

Mul tuli nyt mieleen, et eiks tääl oo aika paljon nimiä jotka ei enää kirjota tänne mitään! Mitä jos ne onki siirtyny johki eikä me olla tajuttu :grin

Mul tuli nyt mieleen, et eiks tääl oo aika paljon nimiä jotka ei enää kirjota tänne mitään! Mitä jos ne onki siirtyny johki eikä me olla tajuttu :grin

Mä mietin myös tota, kun täällä on aika iso porukka jotka ei ainakaan tänne kirjottele. Ja siihen spostiin mihin mä viestin laitoin niin ei sieltä kukaan vastannu, ehkä niitten ryhmä on sitten jo suljettu eikä uusia oteta mukaan.

Edelleen, jos joku on siellä keskustelemassa ja käy täällä kattomassa niin olis kiva kuulla et mikä se oikea osote on ja onko siellä vilkasta keskustelua :)

Mut kyllä täälläkin on kiva jutella!

Takaisin