Huhtikuu

Sagatar

Satasella mukana keskusteluissa
Nyt mennään jo huhtikuun toista viikkoa..

Kaikilla taitaa olla jo nyytit sylissä. Onnittelut kaikille pikku suloisuuksista! emoticon
Miten teillä vauva-arki on lähtenyt käyntiin?

Meillä sujui alkuun mielestäni tosi hyvin ja nautin joka hetkestä. Tuntui että heti alkuun oli hyvä rytmi syömisten ja unten kanssa, mutta vauvan paino ei noussut tarpeeksi vauhdikkaasti, niin kehottivat käyttämään korviketta lisämaitona. Tästä johtuen vauva oppi, että sitä maitoa saa helpomminkin kuin vaan tissistä imien, jolloin korvike määrät on vaan noussu ja vatsa ruvennut vaivamaan. Nyt sitten hytkytellään pitkin päiviä niin että itellä joka paikkaa särkee. Cuplatonit käytössä, D-vitamiini on Relaa ja ite koitan hörppiä fenkoliteetä (fenkolimauste+kuuma vesi), mutta vauvan peppu paukkuu ja vauva parkuu niin et kitarisat paistaa. Not nice! emoticon 3kk iässähän noi vatsavaivat pitäis hellittää.. sitä odotellen.

Ps. tämäkin teksti kirjoitettu niin että vauva turvakaukalossa ja jalalla koko ajan kaukaloa heilutellen.
 
Meillä on mennyt tosi mukavasti ja tänään vauva täyttääkin jo 1 kk!

Mulla maitoa tulee edelleen vähän turhankin paljon ja yritän just imettää pidempiä aikoja aina yhdestä rinnasta, jotta saisi tuota maitomäärää vähän kuriin. Suihkutissit ei ole vauvankaan mielestä kivat, kun maitoa ruiskuaa paineella suuhun. Puhumattakaan siitä et saa itse vaihtaa paitoja 3 kertaa päivässä.. Mulla olis fenkoli jääkaapissa, mutta reseptiä etsiessäni luin että se voi edistää maidontuontatoa, niin en ole uskaltanut siitä mitään tehdä..

Ekat vaatteet alkaa jo käymään pieniksi ja olen nyt ottanut jo seuraavasta pinosta vaatteita. Meidän tyttö myös tykkää kovasti pukemisesta :). Sen olen huomannut et mulle etukäteen suositellut kietaisubodyt ja puolipotkarit on mun suurimmat inhokit! Mulla menee hermo niiden kietaisubodyjen kanssa värkkäämiseen ja puolipotkarit on liian löysät ja tippuu. Eli ne on boikotissa. Kestovaippailua koitetaan aloittaa, mut vielä on vähän sopivat päivävaipat hakusessa. Yöt toimii jo.

Joka päivä (vauvan tultua 2 vk) ollaan käyty vaunujen kanssa ulkona nautiskelemassa hienoista ilmoista. Olen myös kotona kantanut vauvaa kantoliinassa, jossa nukkuu tosi hyvin, jos joskus ei meinaa muuten rauhoittua. Saa sit itsekin tehtyä jotain. Meillä on sellanen "puolivalmis" liina, jossa on sellaiset renkaat, ettei tarvi osata sidontoja. Suosittelen ehdottomasti, jos vautaa joutuu muutenkin kanniskelemaan!
 
Moikka! Harittaako mun silmät pahasti vai mitä on tapahtunut, kun en löytänyt enää maaliskuisten syntyneitä vauvoja ja synnytystarinoita mistään? Sivut ainakin on jotenkin uudestuneet sitten viime käynnin.

Voi harmi Sagatar, että teidän pieni kärsii vatsavaivoista. Kaikilla vauvoillahan niitä on enemmän tai vähemmän ja ei se yhtään kivaa ole. Meidän esikoisella oli enemmän kipristelyjä ja muistan kyllä sitä hytkyttelyn ja heijaamisen määrää. Meillä oli kans käytössä relatipat ja vesipohjaiset d-vitamiinit. Välillä väsytti aika paljon, mutta meillä alkoi sit helpottamaan just siinä 3kk tienoilla. Jaksamista nyt sinne vauvalle ja vanhemmille!

Ja kiva kuulla muksis, että teillä menee mukavasti päivät :). Täällä on kans ns. suihkutissi-"ongelma". Tyttö on välillä tikahtumaisillaan, kun maitoa tulee suihkuna suuhun. Mä olenkin silloin ottanut nännin pois suusta ja antanut "pahimman" suihkun tulla harsolle. Sit on taas jatkettu, kun tilanne on rauhoittunut.

Meillä on muuten mennyt hyvin, mutta pääsiäisenä tyttö sai jostain ikävän nuhapöpön ja meni niin tukkoon yön aikana, että piti mennä sairaalaan. Siellä sit oltiin päivä ja toinen yö ja imettiin limaa pois ja hengiteltiin limakalvoja avaavaa lääkettä. Nyt onneksi on terve ja asia ok. Ei onneks ollut rs-virus tms. joten päästiin kotiin. Sitä vaan ihmettelen, että mistä hän sai sen pöpön, kun kukaan meistä ei ollut kipeenä, eikä vieraita paljoa käynyt tai missään julkisilla paikoilla oltu.

Viikonloppuna onkin sit tytön ristiäiset :). Mukavaa viikonloppua!
 
Sagatar Kokeile Disflatyl nimistä "kuplatonta"! Meillä esikoiselle se auttoi (kerran pv 15-20 tippaa) ja näyttää olevan vieläkin käyttökuntoista vaikka on kolme vuotta vanhaa!

Tää mukelo ei onneksi itke yhtä paljon. Riittää kun katson mitä syön (ei sipulia, paprikaa, herneitä, papuja, ruista, kaalia, kahvia, ei suklaatakaan....)
Tosin poika tuntuu syödessään välillä kiskovan ilmaa ja se vähän jää kiertelemään mahaan...

Mulla oli viimeksi suihkutissit ja nyt ei! Ja niin varauduin rintapumpulla... nyt tuntuu että tyhjää pumppaan. Ei poika oppinut pulloon... Hörpytys pienellä lääkeruiskulla onnistuu.

Meillä on lähtenyt ihan kivasti arki. Poika tosin syö kokoajan ja nukkuu lyhyttä pätkää...
Esikoisen toilailuihin ei niin nopeasti pääse tissisankarin kanssa reagoimaan kuin tarviis... Ja kolme veehän keksii... Onneksi varsinaista mustasukkaisuutta ei ole kuitenkaan ilmassa.

Ristiäisten järjestely työllistää eniten tällähetkellä. Halutaan järjestää tällä kertaa kotona, mutta pöydistä, penkeistä on pulaa, kahvinkeitin pieni, tilataanko kakut vai kuka ne ehtii tehdä.... Ja se nimikin vielä!
 
Tuota suihkutissi ongelmaa ei siis enää ole, mutta rinnat vuotaa muuten kuin seulat... Kestoliivinsuojat tein liian pieniksi ja ne falskaa... Yöllä on pidettävä harsoa liiveissä!
Maidonkerääjät on kai hommattava päivä käyttöön, niin kehtaa ihmisten ilmoilla käydä.

Muksis Oletko kokeillut korkea resorisia puolipotkareita ja päälle sukkia? Meillä mennään tällaisilla, housut kainaloissa tyylillä!
Ja alussa parhaat olivat vanhat joissa kuminauha näkyi. Siitä sai helposti kireyden sopivaksi.
 
Meidän tyttö syntyi viikon lasketun ajan jälkeen joten saimme sitten huhtivauvan 2.4. :)

Arki on lähtenyt sujumaan ihan kivasti. Tyttö on rauhallinen tapaus, nukkuu hyvin ja ymmärsi heti tissin imemisen jujun. Mahavaivoja itkettiin pari iltaa (äiti ja tytär...), mutta mies kävi sitten ostamassa Disflatylia ja se vaikuttaisi auttaneen. Toivottavasti trendi jatkuu!

Imetys on meillä ainoa murheenkryyni... Tyttö painoi syntyessään alle kolme kiloa, joten sairaalassa alettiin automaattisesti syöttää lisämaitoa pullosta. Tyttö on kyllä alusta asti nätisti ja kärsivällisesti imenyt rintaa, mutta multa ei edelleenkään tule tarpeeksi maitoa. Tyttö syö vartin kummastakin tissistä (ilmoittaa aina selkeästi, kun rinta on tyhjä) ja sitten vielä 40 milliä korviketta päälle, sitten hän on selvästi kylläinen ja tyytyväinen.

Inhottaa, kun maitoa on, mutta ei todellakaan tarpeeksi. Eli nyt tässä samalla imetetään, kärsitään kipeistä tisseistä, vältetään ruokia, puljataan korvikkeen kanssa ja desinfioifaan pulloja ja rintapumppua. :P Kyllä mä tätä jaksan, mutta epäilen, että kohta tyttö tajuaa että tissillä olo on aika turhaa ja alkaa hylkiä rintaa. Äh.
 
Sotkeekohan tuo sairaalan lisämaito tätä vauvan luonnolista systeemiä tehdä maitotilaus?!
Meillä poika söi eka yönä 4tuntia putkeen! Nyt maitoa on hänen jatkuvaan syöntiinsä tarpeaksi.
Voiskohan pumppaamalla tehdä itse sitä tilausta jälkikäteen...?
Via oletko kysynyt noista imetystuki jutuista apua?
 
Meillä vauveli reilu 3 viikkoa ja ilmavaivat ovat täälläkin alkaneet. Vaikea sanoa johtuuko D-vitamiinista vai omista syömisistä, mutta onneksi vaivat eivät ole vielä kovin pahatkaan koska nukumme edelleen öisin hyvin. Tulee yleensä nukuttua yhteensä sen 7-8 tuntia kun vähentää yölliset syötöt, mutta jos vauva ei nukukaan aamulla enää ja unet jää 5-6 tuntiin niin on kyllä melko tahmea päivä tiedossa. Aamulla ja päivällä on nykyään enemmänkin itkeskelyä ja kitinää kun pierut kiertää masussa. Ja päivisin nukkuu sitten huonosti eikä omista päikkäreistäkään tule mitään. Myös huomattu, että kun masussa kiertää niin ei syö kunnolla ja jäi myös varmaan nälkäseksi ennen kuin tämänkin seikan huomasin.Onhan tämä tällaisita salapoliisityötä kun opettelee tunnistamaan mikä vauvalla milloinkin itkettää. Päätin sitten tarjota tissiä ekana itkuun ja jos ei kelpaa niin sitten on täysin ilmavaivoista johtuvaa itkua. Ja välillä nostan aina röyhtäisemään. Kävin ostamassa cuplatonia, mutta en vielä alkanut sitä antamaan.

Maitoa tulee hyvin ja olen pumpannut jonkun verran pakkaseenkin. Vauva myös söi tuttipullosta pumpattua maitoa isänsä syöttämänä kun olin käymässä kaupassa. Imetysasennoissa olisi parantamisen varaa, koska yläselkä alkaa olla aika jumissa. Unohdan myös aina kummasta viimeksi imetin. Välillä rinnanpäät on arat ja imuotetta ollaan opeteltu uusiksi. Kestoliivinsuojat on todettu parhaimmiksi mutta en tajunnut ommella niitä ennakkoon enkä ehdi niitä enää ommella, joten kertakäyttöisiä kuluu aika paljon. Jäävät inhottavasti kiinni ja pitää irrotella varovasti ettei tule haavaumia. Lanoliini-rasvalla ja bepanthenilla olen rasvaillut ja yrittänyt antaa ilmakylpyjä.

Kestoilut sujuu niin kuin suunnittelimme, vaipanvaihtotiheys vaan tuotti aluksi päänvaivaa. Yöllä ja aamulla jos edelleen nukutaan yöunia sekä kylästellessä käytämme kertiksiä. Päivällä käytämme imsevimsen sisävaippoja ja itse tehtyjä villakuoria. Alussa käytimme myös imsevimsen pul-kuoria mutta tuntui että vauva ui pissassa kun ne ei hengitä yhtään (ja kun vaihdoimme aluksi liian harvoin vaippaa). Kerään likaiset vaipat sankoon ja kun se on täynnä täytän lämpimällä vedellä ja lisään pyykkipulveria ja annan liota vähän aikaa ennen kuin pesen sitten koneessa. Ei ole ollut hajuhaittoja ja tahrat lähtee pois. Lisäimuja olen aikonut ommella, mutta en ole ehtinyt vielä.

Aamupäivällä vaunuilemme ja vauva nukkuu pari tuntia ulkona sen jälkeen. Tarkoituksena olisi nukuttaa toisetkin päikkärit ulkona kun on vähän isompi sillä ilmavaivojen ilmaannuttua tuntuu ulkona kuitenkin nukkuvan paremmin kuin sisällä. Pukeminen ulos on tuottanut hieman päänvaivaa, aluksi tuli laitettua liikaa vaatetta mutta nyt pikku hiljaa tuntuu löytyvän sopiva vaatemäärä. Kovin pitkiä lenkkejä ei vielä jaksa tehdä sektiohaavan kanssa, mutta toipuminen on mennyt kyllä muuten hyvin.

Joko olette käyneet kylästelemässä? Entä kaupassa vauvan kanssa? Me ollaan uskaltauduttu vasta toiseen mummolaan ja siskon luo muutaman kerran. Ensi viikolla lähdemme sitten toiseen mummolaan ja ajomatkaa kertyy muutama sata kilometriä. Onneksi ainakin tähän mennessä vauva on nukkunut autoillessa.
 
Kyllä huomaa, että kaikki ovat saaneet vauvansa, kun täällä on niin hiljaista. :)

Meillä on lähtenyt arki sujumaan ihan kivasti. Ekoina öinä kyllä mietin, että miten ihmeessä tästä tullaan selviämään, kun vauva heräilee öisinkin syömään 1 tunnin välein. Miehestäkään ei ollut siinä hädässä apua, koska vauva halusi rinnalle. Kuukauden iässä tämä helpotti ja nyt nukkuu 2–3 tunnin pätkiä, joskus jopa vielä pidempiä. Päivisin vauva nukkuisi paljon, mutta eihän siinä ikinä itse tule nukuttua vaan tehtyä tekemättömäksi jääneitä töitä.

Maitoa riittää vauvan tarpeisiin ihan hyvin. Välillä rinnat innostuvat tuottamaan maitoa niin paljon, että ovat kuin tiiliskivet. Aina silloin tällöin pumppaan maitoa pulloon, jos mies jää kotiin hetkeksi vauvan kanssa (esim. käyn kaupassa) tai menen jonnekin, missä imettäminen on hankalaa. Mullakin on suihkutissiongelma ja etenkin toinen rinta suihkuttaa vauvalle maitoa melkoisella vauhdilla. Pakko joskus päästää herumisen alettua ensin harsoon tai sitten käytetään rintakumia, joka hillitsee pahimman suihkun. Yritetään vähitellen eroon tuosta rintakumista, johon sairaalassa opimme. Päivällä syödään monesti ilman sitä ja yöllä sitten taas käytetään sitä sen "helppouden" vuoksi, kun itsellä ja vauvalla on silmät unenpöpperössä. :D

Meilläkin on jonkun verran vatsanväänteitä, mutta ei niin pahoin kun joillakin eli ei tarvitse hyssytellä vähän väliä. Meillä poika päästää suurimman osan ilmasta itse ulos eikä ilmaa jää kiertämään kauaksi aikaa mahaan. Onneksi. Käytetään Multi-tabsin D-tippoja ja ne vaikuttaa sopivan meille, vaikka ovatkin öljypohjaisia (kun vaan muistaisi antaa ne!). Aluksi neuvolasta saadut DeviSolit aiheuttivat yöllisen konsertin, mutta voisihan olla että vauva olisi jo nyt sen verran karaistunut, että ei niistäkään tulisi enää oireita.

Täällä poika kasvaa sellaisellakin tohinalla, että monet vaatteet on saanut siirtää jo sivuun. Olen myös havainnut, että monet muuten sopivat vaatteet ovat jaloista liian pieniä eivätkä vauvan varpaat mahdu suoristumaan kunnolla. Pitää yrittää välttää näitä vaatteita.

Meillä on 27.4. ristiäiset ja mennään siinä samalla miehen kanssa naimisiin. :) Eilen meillä tulikin 12 vuotta yhteistä taivalta täyteen. Meillä oli kihlajaiset sen verran suuret, että nyt pidetään vain pienet häät lähipiirille. Toki halutaan korostaa ehkä tuota juhlaa enemmänkin vauvan juhlana kuin meidän hääjuhlana. On kuitenkin ihan kiva, että ollaan kaikki kolme samalla sukunimellä ja nyt on oiva hetki vihkimisille, kun meillä se vaan muuten lykkääntyisi hamaan tulevaisuuteen.

Me ollaan vauvan kanssa jo kuljettu aika paljon. Harva se viikonloppu ollaan mummoloissa, jotka sijaisevat täältä 80-100 km päässä. Muuten vauvan kanssa olen kulkenut yksin kaupoissa ja eilen kyläiltiin vauvakavereita katsomassa. Olen todennut käteväksi sen, että turvakaukalon saa kiinnitettyä vaunujen runkoon, jolloin kaukalon saa siirrettyä autosta pois vauvaa herättämättä.

Siinä tämän hetken kuulumisia vähän kerrottuna ristiinrastiin. Täytyy todeta, että aika menee ihan siivillä ja vappuna juhlitaan jo pojan 2 kk "synttäreitä". :)
 
Kiva lukea teidän muidenkin vauva-arkijuttuja! :) Meidän tyttö nukkuu tuossa parvekkeella päikkäreitä, niin minä ehdin täällä vähän lueskella ja kirjotella.

Meillä yhteiselo on lähtenyt hyvin käyntiin. Imettäminen sujuu hyvin ja untakin saadaan onneksi, ei nyt liikaa, mutta tarpeeksi. Imetän vauvan nukkumaan mentäessä, kerran yöllä kolmen aikaan ja sitten aamulla kuuden/ seitsemän maissa, jonka jälkeen usein köllitään tai nukutaan yhdeksään asti.

Vauva nukkuu parvekkeella tosi hyvin, kävelyllä käydessä vielä paremmin. Kantoliinastakin on tykännyt kovasti. :) Ja paras "rauhoittaja" ei ole tutti, vaan fööni! Meidän tyttö ei oikeastaan itke kuin nälkää tai märkää vaippaa, niin ei tutille ole kauheasti käyttöä. Mutta jos silti alkaa kauheasti harmittaa, niin neiti hoitopöydälle ja sitten föönataan jalkoja... kyllä tulee heti hyvä mieli! :)

Kaupassa ja kylässä ollaan käyty, yökylässä tosin ei vielä. Ensi tiistaina ajattelin lähteä tunnin ajomatkan päässä käymään, se vähän jännittää, vaikka nyt tyttö on tykännyt autolla ajamisesta.

Tänään neitiä punnitessa meni myös 4 kilon raja rikki, eli painoa on tullut tosi hyvin, kun syntyessä painoi 3295g ja nyt päivää vaille 4-viikkoisena on tullut +700g. :) Itellä kilot melkein sulaa silmissä. Raskauden lopussa painoin 81kg, viikko synnytyksen jälkeen 76kg, nyt 69kg. Lähtöpainoon on vielä 5 kg, mutta en ota stressiä. Joko sinne päästään tai ei, tärkeintä, että tuo typy on vihdoin täällä! :Heartred

Oikein ihanaa kevättä kaikille! :)
 
Via täällä sama juttu ton imetyksen kanssa. Mä vähän pelkään et sillä lisämaidon antamisella on ollut seurauksensa maidon tuloon. Meiän tyttö ilmaisee kans selkeesti ku maidontulo loppuu rinnasta. Mä kuitenkin koitan imettää parhaani ja elän pienessä toivossa, että noista korvikkeista pääsis eroon. Otettiin kokeiluun nyt tota Nutrilon Omneo 1:stä, joka näyttäis parantaneen pikkusen vatsavaivoja. On huomattavasti levollisempi vauva eikä tarvii koko ajan hytkytellä. Täällä on jopa näytetty ensi hymyä ja jaksetaan vähän seurustellakin (ääntelyjen kera).

Kävelyreissuja vaunujen kanssa ollaan tehty jo useasti sekä autolla käyty tekemässä ihan ostoskeskusreissujakin. Sukulaisilla ollaan käyty kyläilemässä muutamaan otteeseen, mutta muuten porukka onkin vieraillut meillä. Ja tästä kaikesta huolimatta ollaan pysytty terveinä. Kesää odottelen että voi viettää enemmän aikaa ulkona. :) Ainiin, ja meiän ensimmäinen ulkomaanreissukin tulee tän kuun lopulle. Saatiin ilmaismatka, ni lähdetään laivaillen länsinaapuriin.

Vaikka aika on vähissä nyt vauvojen synnyttyä, niin toivottavasti voidaan vielä vaihdella kuulumisia täällä palstalla. :)
 
Meillä tyttö on nyt reilun kuukauden ikäinen. Iltaisin itkeskelee mahakipuja, mutta muuten on tosi rauhallinen ja tyytyväinen. Ensimmäisen hymyn heitti kaksiviikkoisena ja nyt hymyilee ja "juttelee" jo kovasti, varsinkin aamuisin on tosi hyvällä tuulella :) Yöt nukkuu tosi hyvin, mutta päivällä unet ovat katkonaisempia. Rintareppu on tosi hyvä, tyttö viihtyy siinä hyvin ja samalla saa itse kädet vapaaksi.

Meillä oli myös ongelmaa vauvan painon nousussa ja meinattiin joutua turvautumaan lisämaitoon. Onneksi oma jääräpäisyys pelasti korvikkeelta :)

Itse olen tosi onnellinen siitä, etten suostunut antamaan lapselle korviketta lääkärin ja hoitajan suosituksista huolimatta. Imetys lähti hyvin käyntiin sairaalassa. Maito nousi toisena päivänä, ja se siis todella nousi. Rinnat olivat aivan valtaisat ja kivikovat! Imettäminen sattui, mutta ei häiritsevästi. Rinnanpäihin ei tullut kuin muutama pieni haavauma mitkä paranivat nopeasti. Tyttöllä oli heti hyvä imuote. Viikon jälkeen maidontulo asettui. Silloin myös vauvan paino ei enää noussutkaan. Sairaalasta saatiin neuvo, että täytyy antaa lisämaitoa. Itkua vääntäen lähdin kotiin ja ajattelin, etten vielä ainakaan anna korviketta. Olin pettynyt imettämiseen. Alku tuntui niin helpolta ja luonnolliselta, kerkesin jo ajatella että näin helppoako tämä on!

Näin myöhemmin tajusin, että viikon ikäisenä vauva ei jaksanut syödä tarpeeksi, nukahti aina tissille ennen kuin masu oli täynnä. Luultavasti tämän takia paino ei siis lähtenyt nousemaan normaalisti. Enkä tajunnut imettää tarpeeksi usein. Vauva oli itkuinen, mutta luulimme että ne on mahavaivoja.

Saimme painokonrollin 5 päivän päähän ja paino oli edelleen sama. Sovittiin uusi painokontrolli 4 päivän päähän. Silloin hermostuin tisseilleni!! Istuin kotona sohvalle ja imetin, imetin ja imetin! Ne 4 päivää käytännössä imetin koko ajan, keskimäärin tunnin välein. Tarjosin tissiä joka välissä, vaikkei tyttö nälkäiseltä vaikuttanutkaan. Ja ainnoin tytön olla tissillä niin kauan kun huvitti.

Ja rupesihan se paino nousemaan! Ja rupesi myös maito nousemaan!

Tytön paino on sen jälkeen noussut tasaisesti. Lähtöpaino oli 3560g ja nyt viime neuvolassa 1 kk, 2 pv:n ikäisenä paino oli 4440g.

Nyt ruokailurytmi on tasainen, syö n. 2-3 tunnin välein. Maitoa riittää ja välillä suihkuaakin niin että tyttö meinaa tikahtua maitoon. Tyttö suostuu syömään myös pullosta, ja näin pääsen itsekin omiin harrastuksiin. Pumppaaminen tuntui aluksi hiukan hankalalta, mutta opettelun jälkeen alkoi onnistua. Hommattiin Aventin käsikäyttäinen pumppu. Se on tosi kätevä, kun voi pumpata yhdellä kädellä. Kun vauva syö, niin samalla voi pumpata toisesta tissistä maidon pulloon.

Monta kertaa olen huokaissut helpotuksesta, että onneksi tämä imetys saatiin kaikesta huolimatta rullaamaan. Monen kyyneleen ja raivarin jälkeen. Ja jossain määrin ihmettelen tuota neuvolan ja sairaalan toimintaa. Miksi ihmeessä kehotetaan antamaan lisämaitoa jos ei perehdytä ensin siihen, mikä imetyksessä kenties mättää? Meidänkin kohdalla se johtui omasta tietämättömyydestä. Lapsi on siis ensimmäinen ja luonnollisesti kaikki on uutta ja ihmeellistä eikä tullut mieleenkään, että syökö lapsi tarpeeksi. Itse ihmettelen myös sitä, miten ennen vanhaan lapset ylipäätään on pysyny hengissä kun ei ole ollut korvikkeita...?

Että tämmöinen sekava sepustus :)
 
Nyt mennään jo huhtikuun toista viikkoa.. Kaikilla taitaa olla jo nyytit sylissä. Onnittelut kaikille pikku suloisuuksista! [IMG]http://www.vau.fi/upload/Smileys_ny/binkybaby.gif[/IMG] Miten teillä vauva-arki on lähtenyt käyntiin? Meillä sujui alkuun mielestäni tosi hyvin ja nautin joka hetkestä. Tuntui että heti alkuun oli hyvä rytmi syömisten ja unten kanssa, mutta vauvan paino ei noussut tarpeeksi vauhdikkaasti, niin kehottivat käyttämään korviketta lisämaitona. Tästä johtuen vauva oppi, että sitä maitoa saa helpomminkin kuin vaan tissistä imien, jolloin korvike määrät on vaan noussu ja vatsa ruvennut vaivamaan. Nyt sitten hytkytellään pitkin päiviä niin että itellä joka paikkaa särkee. Cuplatonit käytössä, D-vitamiini on Relaa ja ite koitan hörppiä fenkoliteetä (fenkolimauste+kuuma vesi), mutta vauvan peppu paukkuu ja vauva parkuu niin et kitarisat paistaa. Not nice! [IMG]http://www.vau.fi/upload/Smileys_ny/sad3.gif[/IMG] 3kk iässähän noi vatsavaivat pitäis hellittää.. sitä odotellen. Ps. tämäkin teksti kirjoitettu niin että vauva turvakaukalossa ja jalalla koko ajan kaukaloa heilutellen.
 
Nyt mennään jo huhtikuun toista viikkoa.. Kaikilla taitaa olla jo nyytit sylissä. Onnittelut kaikille pikku suloisuuksista! [IMG]http://www.vau.fi/upload/Smileys_ny/binkybaby.gif[/IMG] Miten teillä vauva-arki on lähtenyt käyntiin? Meillä sujui alkuun mielestäni tosi hyvin ja nautin joka hetkestä. Tuntui että heti alkuun oli hyvä rytmi syömisten ja unten kanssa, mutta vauvan paino ei noussut tarpeeksi vauhdikkaasti, niin kehottivat käyttämään korviketta lisämaitona. Tästä johtuen vauva oppi, että sitä maitoa saa helpomminkin kuin vaan tissistä imien, jolloin korvike määrät on vaan noussu ja vatsa ruvennut vaivamaan. Nyt sitten hytkytellään pitkin päiviä niin että itellä joka paikkaa särkee. Cuplatonit käytössä, D-vitamiini on Relaa ja ite koitan hörppiä fenkoliteetä (fenkolimauste+kuuma vesi), mutta vauvan peppu paukkuu ja vauva parkuu niin et kitarisat paistaa. Not nice! [IMG]http://www.vau.fi/upload/Smileys_ny/sad3.gif[/IMG] 3kk iässähän noi vatsavaivat pitäis hellittää.. sitä odotellen. Ps. tämäkin teksti kirjoitettu niin että vauva turvakaukalossa ja jalalla koko ajan kaukaloa heilutellen.

..
 
Takaisin
Top