Mitä synnytystapaa toivot?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Maalisäidit 2020
Jos saisit päättää, mitä synnytystapaa toivoisit?

Itsellä kaksi suunniteltua sektiota pelkoperustein takana, eikä ole enää muuta vaihtoehtoa kuin sektio, automaattisesti sektio tulisi mulle. Mutta se on kiva, koska toivoisinkin juuri suunniteltua sektiota taas jos joskus kolmas lapsi siunaantuu.

Sujuva alatiesynnytys, kuten esikoisesta, olisi toive mikäli uudelleen synnytän. Liikkeelle pääsi vaivatta aikalailla heti synnytyksen jälkeen ja toipuminen oli nopeaa.

Eikös se ole lääkäristä riippuvainen, että määrääkö suoraan kolmanteen sektioon? Jotkut tutkivat tarkemmin sektioarpia (ultralla kai?) ja voivat antaa mahdollisuuden kokeilla alatietä, jos arvet ovat hyvin parantuneet ja äiti haluaa alatien. 🙂 Satavarma en ole!

Haluan synnyttää alakautta. Olisi virkistävää, jos tällä kertaa synnytys alkaisi supistuksilla eikä vesien menolla. 😄

Haluaisin synnyttää alakautta, mutta voi olla että matalalla sijaitsevan takaseinäistukan kanssa sektio jää ainoaksi vaihtoehdoksi. 🤷🏼‍♀️ Todennäköisesti tämä nousee tosin vielä, lokakuun alussa tsekataan uudestaan.

Sujuva alatiesynnytys, kuten esikoisesta, olisi toive mikäli uudelleen synnytän. Liikkeelle pääsi vaivatta aikalailla heti synnytyksen jälkeen ja toipuminen oli nopeaa.
Tämä olisi itselläkin toiveissa mutta epäilys/huoli että meno pakkokäynnistyksen ja lääkkeiden kanssa pitkäksi tihuuttamiseksi. Katsotaan miten käy, viimeinen kk alkaa pian eli eihän tässä välttämättä enää hirveän pitkään mene 😳

Tämä olisi itselläkin toiveissa mutta epäilys/huoli että meno pakkokäynnistyksen ja lääkkeiden kanssa pitkäksi tihuuttamiseksi. Katsotaan miten käy, viimeinen kk alkaa pian eli eihän tässä välttämättä enää hirveän pitkään mene 😳
Mulla tuo oli lääkkeillä käynnistetty synnytys. Rv37+5 ja synnytyksen kesto 8h50min, joista vielä useampi tunti odotettiin vauvan laskeutumista itsekseen alaspäin vaikka oli jo täysin auki, ettei tarvitse turhaan niin kauaa ponnistaa. Tuohon jokunen tunti päälle niiden lääkkeiden ottoja ennen kuin synnytys lähti kunnolla käyntiin.

Eikös se ole lääkäristä riippuvainen, että määrääkö suoraan kolmanteen sektioon? Jotkut tutkivat tarkemmin sektioarpia (ultralla kai?) ja voivat antaa mahdollisuuden kokeilla alatietä, jos arvet ovat hyvin parantuneet ja äiti haluaa alatien. 🙂 Satavarma en ole!

Haluan synnyttää alakautta. Olisi virkistävää, jos tällä kertaa synnytys alkaisi supistuksilla eikä vesien menolla. 😄
Minulle henkilökohtaisesti siis sanottiin, että mulle tulee automaattisesti sektio jos vielä joskus raskaudun. Että enää ei tarvii ravata sairaalalla ja vaatimalla vaatia sype-sektiota, vaan automaattisesti tehdään sit vaan suunniteltu.
Tiedän kyllä, että on ihmisiä kellä alatiesynnytys on ollut mahdollinen kahden sektion jälkeenkin.

Toiveissa mahdollisimman samanlainen kuin ensimmäinen. Alakautta ammeeseen. Ei turhia lääkityksiä. Ei liian pitkää tai lyhyttä synnytystä👌Hieman ennen la parempi jos saa puskea hieman pienemmän vauvan ulos.

Katsotaan mikä arpaonni tällä kertaa osuu kohdalle.

Sekä sektio että alatiesynnytys koettu. Jos vielä kolmas lapsi tulisi, haluaisin ehdottomasti alatiesynnytyksen. Plussaa, jos ei tarvitse käynnistää, kuten kuopuksen synnytys piti. Vaikka käynnistys ei erityisen kurja kokemus ollutkaan.

Toiveissa mahdollisimman samanlainen kuin ensimmäinen. Alakautta ammeeseen. Ei turhia lääkityksiä. Ei liian pitkää tai lyhyttä synnytystä👌Hieman ennen la parempi jos saa puskea hieman pienemmän vauvan ulos.

Katsotaan mikä arpaonni tällä kertaa osuu kohdalle.
Tässä aika hyvin suummattu omatkin toiveet 😄❤️. Unelma olis olla kotona mahdollisimman pitkään, sit sairaalaan ja veteen. Mulle paras synnytysasento on ollut puoli-istuva, joten voi olla et tulisin kuitenkin kuivalle maalle ponnistamaan. Mahdollisimman lääkkeetön synnytys olis myös toiveena, ja myös se ettei tarvitsisi käynnistää, mut tää voi valitettavasti iän takia olla turha toive. Toivon että tulisi mielummin la jälkeen, mulla on ollut pieniä vauvoja, niin hyvä jos saavat vähän kasvaa pidempään.

En oo varma vielä mitä toivon, mutta tällä hetkellä ajatukset vahvasti suunnitellun sektion puolella

Takaisin