40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@emsu86 Tervetuloa mukaan! TeillĂ€ raskas menetys, otan osaa. 💔 Ihanaa, ettĂ€ uskallatte antaa vielĂ€ mahdollisuuden, toivon ettĂ€ elĂ€mĂ€llĂ€ olisi vielĂ€ annettavana vauva syliin asti. 💖

@TekevĂ€llesattuu TeillĂ€ myös raskas kokemus taustalla.❀‍đŸ©č Voi harmi, ettĂ€ kÀÀntyi nyt testi negaksi. 😞 TsemppiĂ€ uuteen kiertoon.♄

@StarStrike Mukava kuulla, ettĂ€ oli noin positiivinen lÀÀkĂ€rikĂ€ynti. đŸ‘ŒđŸ» Ja eihĂ€n sitĂ€ tiedĂ€, joskus voi olla just niinkin, ettĂ€ silloin tĂ€rppÀÀ, kun sitĂ€ vĂ€hiten odottaa. PidĂ€n peukkuja! 🙏🌈

@Freyja86 Toivottavasti saisit parhaan 40v-lahjan! 🙏💖

@Unelma27 HyvĂ€ ettĂ€ olette harjoitelleet, eihĂ€n se ovis silloin missaannu! 😍

TÀÀllĂ€ kans tuli ovisplussa suht aikaisin kp17 ja saatiin pari talletusta alle, ellei nyt enÀÀ tule uusia. En ota stressiĂ€, tulee jos on tullakseen. Ihan mukava ollut nyt kesĂ€loma ilman turhia paineita. No on me saatu aktionia ja pikku aikataulustressiĂ€ jĂ€rjestettyĂ€ itsellemme, mutta ihanaa kun ei ole töitĂ€ eikĂ€ toisaalta hoitojakaan nyt. PÀÀkoppa saanut tuulettua. 😊

Muokattu viimeksi:
Testasin aamulla odotetusti puhtaan negan. Nyt sit oottelen et uusi kierto alkaisi. Aattelin soitella klinikalle aikaa ja kysellÀ et miten kannattaa jatkossa edetÀ. Mulla olis vielÀ kahdelle kierrolle letroja mut veikkaan et tarvitaan ehkÀ jÀreÀmpiÀ toimenpiteitÀ, jotta raskaus onnistuisi ja erityisesti kestÀisi loppuun asti. En oikein tiedÀ pitÀiskö sitÀ lÀhteÀ ivf-hoitoihin joita silloin ensi kÀynnillÀ suositeltiin. Mulla siis nÀyttöÀ siihen et kohdun ja istukan verenkierto ei toimi oikein kunnolla ja se aiheuttaisi mahdollisesti keskenmenot. Julkisen lÀÀkÀriltÀ kyselin kevÀÀllÀ viimeisen keskenmenon jÀlkeen lisÀapuja niin heidÀn mukaansa tuohon ei oo mitÀÀn tehtÀvissÀ. Et Primaspan on ainoa ja se mulla jo kÀytössÀ. Mut en halua uskoa ettei muka mitÀÀn voida tehdÀ.

Eilen tultiin kotiin ja tein ovistestin.
TĂ€ssĂ€ tĂ€mĂ€n pĂ€ivĂ€n ja eilisen testit. TĂ€nÀÀn kp 11 ilmeisesti. Onko teidĂ€n mielestĂ€ testi positiivinen? Tarkottaako se, ettĂ€ on 2 hedelmĂ€llistĂ€ pĂ€ivÀÀ? Mietin vain onko tĂ€ssĂ€ mitenkĂ€ kiire "talletuksilla"... Viime kierrosta sain kirkuvan punasen positiivisen ja luulen, ettĂ€ siinĂ€ myöhĂ€styttiin. Nyt kovasti haluisin piinailla, mutta ei ollaan talleteltu onnistuneesti kuin viimeksi toissapĂ€ivĂ€nĂ€. 🙈 Toivottavasti ei olla myöhĂ€ssĂ€ 🌈 1000070915.jpg

Eilen tultiin kotiin ja tein ovistestin.
TĂ€ssĂ€ tĂ€mĂ€n pĂ€ivĂ€n ja eilisen testit. TĂ€nÀÀn kp 11 ilmeisesti. Onko teidĂ€n mielestĂ€ testi positiivinen? Tarkottaako se, ettĂ€ on 2 hedelmĂ€llistĂ€ pĂ€ivÀÀ? Mietin vain onko tĂ€ssĂ€ mitenkĂ€ kiire "talletuksilla"... Viime kierrosta sain kirkuvan punasen positiivisen ja luulen, ettĂ€ siinĂ€ myöhĂ€styttiin. Nyt kovasti haluisin piinailla, mutta ei ollaan talleteltu onnistuneesti kuin viimeksi toissapĂ€ivĂ€nĂ€. 🙈 Toivottavasti ei olla myöhĂ€ssĂ€ 🌈View attachment 158057
Musta tuo ylempi on positiivinen ja oon kĂ€sittĂ€nyt et kun on positiivinen testi niin ehtii vielĂ€ hyvin talletella, ainakin jos tĂ€nÀÀn tallettelee â˜ș ja eikös joku ohje ole et joka toinen pĂ€ivĂ€ riittÀÀ hyvin â˜ș

Ovis tapahtuu yleensÀ 24-36 ja joidenkin lÀhteiden mukaan jopa 12-48 tunnin sisÀllÀ positiivisesta testituloksesta. SehÀn mittaa Oy hormonin huipun joka aiheuttaa tai saa aikaan sitten munasolun irtoamisen.. testi ei kuitenkaan valitettavasti takaa, ettÀ ovis 100% varmuudella tapahtuu...
Ja eikös testejĂ€ tehdĂ€ juuri sen takia, ettĂ€ voi ajoittaa, ettĂ€ kun on plussa niin ehtii vielĂ€ đŸ‘ŒđŸ» ja toki mekin aloitetaan yritys aina heti kun testi viiva lĂ€htee tummumaan ja siis sitte tilanteen mukaan joko joka toinen pĂ€ivĂ€ tai jos on energiaa niin joka pĂ€ivĂ€.. ja ovis plussa pĂ€ivĂ€nĂ€ ehdottomasti ja nyt tĂ€ssĂ€ kierrossa tunsin nipistyksen munssarjan paikkeilla vasta kahden vuorokauden kuluttua plussasta niin sitten otettiin vielĂ€ varmistus.. vaikka voihan se nipistystunne nyt olla mitĂ€ vain 😅

TĂ€ssĂ€ vuosien varrella olen ajatellut, ettĂ€ lieköhĂ€n ovuloin vain muutaman kerran vuodessa vaikka vĂ€lillĂ€ on letrozolejakin apuna... Koska nyt taas kĂ€ytĂ€nnössĂ€ reilu vuorokausi positiivisesta ovistestistĂ€ nĂ€nnit ja rinnat ovat olleet arat... Ja tĂ€tĂ€ ei tapahdu lĂ€heskÀÀn joka kierrossa vaikka saisin ovis plussan testiin... đŸ€”đŸ€·đŸ»â€â™€ïž Vai onko tĂ€mĂ€ vain normaalia ettĂ€ luteaalivaiheen oireet vaihtelevat nĂ€in suuresti... KĂ€sittÀÀkseni on... Mutta haluaisin niin kovasti tietÀÀ, ettĂ€ mistĂ€ se voi johtua... EttĂ€ voittaako se ovulaation tapahtumiseen vai ei.. tai voiko hormonitasot nousta heti enemmĂ€n jos hedelmöittyminen tapahtuu... đŸ€” En toki enÀÀ muista kahden plussan ajoilta oliko niissĂ€ rinnat arat heti oviksen jĂ€lkeen vai ei... Ainakin toisessa ne aristi "normaalia" enemmĂ€n dpo 10-12 paikkeilla jo kun ei tiennyt miten nukkuisi... đŸ€” Ja joskus tĂ€mĂ€ kestÀÀ muutaman pĂ€ivĂ€n, joskus viikon ja sit helpottaa ennen menkkoja... SiitĂ€ tulee ajatus, ettĂ€ oisko kroppa niin herkkĂ€ ettĂ€ ilmaisee nĂ€in hedelmöittymisen tapahtuneen? Ei kai? 🙈

@Freyja86 onko kohdun verenkierrossa tapahtunut muutoksia vuosien varrella? Sinulla on kuitenkin kolme lasta ja nuorin ei ole kovinmonen vuoden takaa... Niin kyllĂ€ kait lÀÀkĂ€rin luulis pystyvĂ€n selittĂ€mÀÀn enemmĂ€n tilannetta... Et pitĂ€isi kyllĂ€ mun jĂ€rjen mukaan olla vielĂ€ mahdollista đŸ™đŸ» varsinkaan jos kuopuksen jĂ€lkeen ei ole tapahtunut mitÀÀn erityistĂ€? đŸ€” Jos verenkierto on niin huono... Niin mites on sitten kolme lasta kuitenkin kasvanut.. jotenkin ei nyt ihan mene selitys lĂ€pi... Toki istukkahan on aina ainutkertainen.. toisinko kohtu... EttĂ€ voihan toki olla ettei istukan kehittyminen ole onnistunut đŸ€”đŸ€·đŸ»â€â™€ïž
TsemppiÀ! EiköhÀn apuja löydy!

Muokattu viimeksi:
Siis mulla esikoinen syntyi pikkukeskosena juuri tuon istukan vajaatoiminnan ja napanuorablokin takia. Seuraavissa raskauksissa on ollut Primaspan kĂ€ytössĂ€ heti plussasta lĂ€htien ja molemmissa seurattu tiiviisti istukan virtauksia. NiissĂ€ ollut loppuvaiheessa pientĂ€ hĂ€ikkÀÀ ja kaikki kolme lasta ovat siis alle 3kg. Jokaisessa raskaudessa ollut verenpaineet koholla ja nyt sit mulla on verenpainelÀÀkitys ja virallisesti verenpainetauti. Sain diagnoosin just ennen tuota raskautta joka meni kesken toisella kolmanneksella. Tuossa toisen kolmanneksen keskenmenossa oli papp-A arvo tosi matala (mikĂ€ viittaa istukkaongelmiin) ja kun istukkaa tutkittiin siitĂ€ löytyi hapenpuutteeseen viittaavia merkkejĂ€. Keskenmennyt sikiö oli kromosomeiltaan normaali et vika ei ollut siinĂ€. TĂ€tĂ€ viimeistĂ€ keskenmenoa ei tutkittu mut ehdin kĂ€ydĂ€ niissĂ€ seulaverikokeissa ja siinĂ€kin kait se pappa oli matala. (ainakin tekoĂ€lyn mukaan
)

NÀillÀ tiedoilla tuntuu et selkeÀsti vika olis siinÀ et istukassa verenkierto ei jostain syystÀ toimi kunnolla. Ja iÀn myötÀ tuo istukan verenkierto voi kait heikentyÀ ja aiemmin Primaspan on toiminut mut ei enÀÀ. Nyt aattelin tÀhÀn tulevaan kiertoon kokeilla omatoimisesti et auttaisko jos söisi tuota Primaspania heti kun kierto alkaa.

Ollaan kaks kertaa kÀyty Ovumialla. Raskaus on kaks kertaa alkanut niiden kÀyntien jÀlkeen melko pian niin ei olla mihinkÀÀn hoitoihin vielÀ lÀhdetty. Yritin siellÀ ennen tÀtÀ viimeistÀ keskenmenoa kysellÀ et onko muita apuja tuohon istukkaan mut lÀÀkÀri vaan jotenkin totesi et oli vaan huonoa tuuria et meni toisella kolmanneksella kesken. Asutaan Pohjois-Savossa niin tÀÀllÀ ei kait oikein oo hirveÀsti vaihtoehtoja lapsettomuushoitoihin. TiedÀ sit viitsiikö sitÀ lÀhteÀ tÀÀltÀ pk-seudulle apuja hakemaan.

No se... Jospa se lÀÀke auttaisi nytkin, jos ainakin oviksesta eteenpĂ€in? đŸ€” Olisiko Oulun klikinoilta apuja, vois olla pari sataa kilometriĂ€ vĂ€hemmĂ€n matkaa mitĂ€ Helsinkiin?

Voimia ❀

IMG_20260720_094912896.jpg

Tein tÀnÀÀ testin ja se olikin sitten kirkuvan punainen. Onneksi talleteltiin illalla. PitÀÀ sitte illalla vielÀ uuestaa. Ja tuli myös limoja ja nippailuja, joten luulisin et irtoo. Mulla ainaki nÀyttÀis ettÀ tasaviivat tarkottaa, ettÀ on vielÀ pÀivÀ tai pari aikaa eli nuo tuntimÀÀrÀt pitÀs paikkansa.

@KesÀheinÀ85 Mietit ettÀ voiko hedelmöittymisestÀ olla jotain viitteitÀ ennen kiinnittymistÀ. En oo ainakaa kuullu, et siitÀ tulis mitÀÀ oireita. Mut voihan ovulaatio muuten kai aiheuttaa oireita.

@Freyja86 IkĂ€vÀÀ ettĂ€ ei oo lĂ€hellĂ€ mitÀÀ missĂ€ istukan ongelmaa vois tutkia.❀ Millon oot sitte yleensĂ€ alottanu Primaspanin? LÀÀkĂ€ri oli merkannu mulle, et rv13 eteenpĂ€in mun ois pitĂ€ny sitĂ€ ottaa, mut mietin oisko ollu hyvĂ€ alottaa se aiemmin, nii ei ois menny kesken. Mut todennĂ€kösesti oli kromosomihĂ€iriöitĂ€ iĂ€n takia. Toivottavasti saat jotain apuja asiaan ❀

@KesĂ€heinĂ€85 Olen ymmĂ€rtĂ€nyt, ettĂ€ hormonitoiminnan vaihteleva kĂ€yttĂ€ytyminen saa aikaan erilaiset oireilut. Mullakin on nyt pitkĂ€stĂ€ aikaa ollut arat rinnat jo muutama pĂ€ivĂ€ ennen ovista. Ei voi pÀÀtellĂ€ hedelmöittymistĂ€, mutta toisaalta ovulaation voimakkuuteen ja munasolun laadukkuuteen voisi kenties korreloida..đŸ€”

@Unelma27 Onpa hieno plussa! đŸ‘ŒđŸ»

@Freyja86 Toivottavasti löytĂ€isit asiantuntevaa apua pohdintoihin liittyen. 🙏

@Freyja86 Rupesin miettimÀÀn, ettÀ oliko se niin, ettÀ istukka muodostuu jotenkin miehen geenien/siittiön perusteella, eli olisikohan jotain jota miehesi voisi tehdÀ parantamaan istukan verenkiertoa? Syökö hÀn jo ubikinonia jne? Voin kyllÀ muistella nyt ihan puuta heinÀÀkin.

Oletteko kokeilleet niitĂ€ PdG-testejĂ€? Mietin, ettĂ€ tilaisinko niitĂ€ ja kokeilisi. TietĂ€isi senkin mukaan sitten tapahtuiko ovis vai ei. Jos ne siis toimii.. mutta tuskinpa niitĂ€ myytĂ€isi jos olisivat aivan susia.. đŸ€·â€â™€ïžđŸ€”

@Unelma27 Mulle lÀÀkÀri mÀÀrÀnnyt ne aloitettavaksi heti plussasta. TÀÀ kÀsky ollut siis tuon esikoisen syntymÀn jÀlkeen. SiinÀ en siis syönyt mitÀÀn Primaspania tms. Nyt tÀhÀn tulevaan kiertoon aattelin kokeilla sitÀ heti kunhan kierto alkaa. Tai no otin sitÀ jo viime oviksen jÀlkeen. Jostain luin et kohdun verenkierto vois parantua tuolla ja olla vastaanottavaisempi jo ennen kiinnittymistÀ.

@LimiLoon mÀkin oon kuullut et miehen geenit vois vaikuttaa tuohon istukkaan. Mut mulla siis eri isÀ mahdollisella tulevalla lapsella kuin nÀillÀ aiemmilla lapsilla. Mut ovat kyl sukua toisilleen et en tiiÀ onko kaukaa haettua

ON: Odottelen edelleen menkkoja. TĂ€nÀÀn siis kp28 ja dpo14. Eilen Pregcheck nĂ€ytti ihan puhdasta negaa joten en usko tĂ€rppiin. Viimeksi letro kierrossa luteaalivaihe oli tuon 14 pĂ€ivÀÀ et huomenna jos vihdoin menkat alkaisi 😅

Tulin vain kertomaan, ettĂ€ mun visiitti tÀÀllĂ€ taisi jÀÀdĂ€ lyhyeksi
 Haalea plussa tuli tĂ€nÀÀn dpo 9! đŸ˜ČđŸ„Č
MikÀÀnhĂ€n ei oo niin varmaa kun epĂ€varma, mutta tĂ€nÀÀn onnellinen. Alan odottelemaan viivan vahvistumista ja siitĂ€ se sitten lĂ€hteekin, jos lĂ€htee. 👍
Kuulostaa lupaavalle. 👌

Tulin vain kertomaan, ettĂ€ mun visiitti tÀÀllĂ€ taisi jÀÀdĂ€ lyhyeksi
 Haalea plussa tuli tĂ€nÀÀn dpo 9! đŸ˜ČđŸ„Č
MikÀÀnhĂ€n ei oo niin varmaa kun epĂ€varma, mutta tĂ€nÀÀn onnellinen. Alan odottelemaan viivan vahvistumista ja siitĂ€ se sitten lĂ€hteekin, jos lĂ€htee. 👍
SehĂ€n on mahtava uutinen! đŸ„łđŸ˜ Toivotaan viivojen vahvistumista ja tyypin kyydissĂ€ pysymistĂ€ loppuun asti. đŸ€žâœš

MĂ€ olen nyt tehnyt kolme haamutestiĂ€. Ihme kyllĂ€.. aamuyöllĂ€ tekemĂ€ni, jossa oli pisin pidĂ€tysaika oli haalein viiva. En nyt tiedĂ€ muutenkaan luokitellaanko nuo "roskishaamuiksi", kun ilmestyivĂ€t testiin pikkuhiljaa. Toki testaan nyt paaaljon aikaisemmin kuin aiemmasta plussakierrosta, jossa viiva tuli salamana testiin. TĂ€mĂ€n aamuinen, kun noustiin viimein sĂ€ngystĂ€, ilmestyi ehkĂ€ nopeiten. đŸ€·â€â™€ïž saapa nĂ€hdĂ€ miten menee. Onko nuo vain tuommoisia Ă€rsyttĂ€viĂ€ turhia toivon herĂ€ttĂ€jiĂ€. đŸ«Ł

Tuo kuva on eilisen illan testistĂ€. Taitaa viikko kulua nyt hitaasti. 😃 Perjantaina olis tosiaan reissuun lĂ€htö.

Liitteet

• 20260720_214514.jpg
    20260720_214514.jpg
    663.1 KB · Katsottu: 29
MĂ€ olen nyt tehnyt kolme haamutestiĂ€. Ihme kyllĂ€.. aamuyöllĂ€ tekemĂ€ni, jossa oli pisin pidĂ€tysaika oli haalein viiva. En nyt tiedĂ€ muutenkaan luokitellaanko nuo "roskishaamuiksi", kun ilmestyivĂ€t testiin pikkuhiljaa. Toki testaan nyt paaaljon aikaisemmin kuin aiemmasta plussakierrosta, jossa viiva tuli salamana testiin. TĂ€mĂ€n aamuinen, kun noustiin viimein sĂ€ngystĂ€, ilmestyi ehkĂ€ nopeiten. đŸ€·â€â™€ïž saapa nĂ€hdĂ€ miten menee. Onko nuo vain tuommoisia Ă€rsyttĂ€viĂ€ turhia toivon herĂ€ttĂ€jiĂ€. đŸ«Ł

Tuo kuva on eilisen illan testistĂ€. Taitaa viikko kulua nyt hitaasti. 😃 Perjantaina olis tosiaan reissuun lĂ€htö.
Jos oot jo kolme testiĂ€ tehnyt, joihin kaikkiin tullut viiva, niin vaikea kuvitella, ettĂ€ kaikki olisivat vÀÀriĂ€ positiivisia. Varovaiset onnittelut 🧡

Jos oot jo kolme testiĂ€ tehnyt, joihin kaikkiin tullut viiva, niin vaikea kuvitella, ettĂ€ kaikki olisivat vÀÀriĂ€ positiivisia. Varovaiset onnittelut 🧡
SitĂ€ samaa ajattelin, ettĂ€ yksi virheellinen vois olla, mutta ettĂ€ useampi, niin vĂ€hĂ€n sitĂ€ epĂ€ilen. Sormet ja varpaat on ristitty, ettĂ€ tĂ€mĂ€ olis oikeasti totta ja elĂ€mĂ€ antaisi onnistua. đŸ«¶ Miehelle en vielĂ€ ole sanonut mitÀÀn. Ajattelin, ettĂ€ jos nyt testit tummuu, niin teen jonkun special-yllĂ€ri-ilmoituksen hĂ€nelle.

Muokattu viimeksi:
Takaisin