Yleinen keskustelu

Jaahas, enpä olis arvannut että tälle tielle joudun mutta nyt alkaa vetämään epäilys oliko sittenkin kemiallinen? Musta tuntuu ttä viiva ei ole vahvistunut oikeastaan ollenkaan😌 Tänään tai huomenna pitäis menkat alkaa ettö ehkä sitten selviää lisää. En tiedä pitäiskö vielä joku toinen testi ostaa kun pelkästään näillä rfsun earlyillä olen testannut.

@Iltatähtikö Odotan pari päivää. Leffaviivoja ei kannata odottaa vasta kun vähintään ku menkat on 3-7pb myöhässä. Ja ei välttämättä silloinkaan
jep! Näin täytyy tehdä. Ennenhän en ole koskaan tehnyt kun yhden testin kun menkat olleet reilusti myöhässä, joten ei mitään hajua miten aiemmin on vahvistunut. Olo kyllä edelleen puhuu raskauden puolesta ja se on ehkä tärkein.

Mie soittelin tänään neuvolaan ja varattiin ensikäynti parin viikon päähän 😊 hölmönä ensikertalaisena varmistelenkin että onko tarkoitus että puolisokin osallistuu ensikäynnille? Lueskelin hyvinvointialueen sivuilta että aika on varattu keskusteluun ja äidistä mittojen ottamiseen, mutta en älynnyt puhelimessakaan kysyä otanko miehen mukaan 🙈

@pienitimantti hyvin vahvistuu 😊

@Koiruuksia se on teidän päätettävissä itse. Mies on tervetullut aina neuvolaan. Omani oli jokaisella ajalla mukana ja on todennäköisesti nytkin. Muutenkinhan kaikille terveydenhuollon käynneille saat ottaa kenet haluat mukaan "tukihenkilöksi" 😅 mutta koko äitiysneuvola on kyllä nimenomaan sitä, mitä nimi anataa ymmäetää. Yleensä tehdään tai annetaan mukaan tehtäväksi päihde ja audit -testit molemmille ekalla tai tokalla käynnillä. Ja kysellään teidän parisuhteestakin mahdollisesta. Ja kyllä terkka yrittää ottaa miestäkin huomioon kysymällä kuulumisa

Miekin soitin vihdoin neuvolaan, oon vähän lykännyt jos meneekin kesken heti alkuun mutta nyt alkaa päiviä olla sen verran että kirjattaisiin keskenmenona eikä kemiallisena niin kannatti soittaa 😅 kesä on kyllä siitä huono, että meidän oman kunnan neuvolaan ei ole aikoja ollenkaan saatavilla, joten ensikäynti tulee olemaan naapurikaupungissa. 9+4 sinne aika.

Mielenkiintoisia nää lasketun ajan määrittämiset, kun neuvola antoi alustavaksi lasketuksi ajaksi 4.2., kun kaikki laskurit antaa 7.2. 😅 ultrassahan se sitten tarkentuu jos joskus sinne asti päästään. Vähän ehkä huomaa että ei ole mulla edelleenkään yhtään minkäänlaista luottoa tähän raskauteen.

@Koiruuksia myö on ainakin miehen kanssa puhuttu että hän tulisi mukaan käynneille 😊

@pienitimantti ihan hyvinhän nuo vahvistuu! 👍🏻

Mie soittelin tänään neuvolaan ja varattiin ensikäynti parin viikon päähän 😊 hölmönä ensikertalaisena varmistelenkin että onko tarkoitus että puolisokin osallistuu ensikäynnille? Lueskelin hyvinvointialueen sivuilta että aika on varattu keskusteluun ja äidistä mittojen ottamiseen, mutta en älynnyt puhelimessakaan kysyä otanko miehen mukaan 🙈
Meillä mies on muistaakseni ollu molemmista lapsista vaan siinä isyydentunnustus käynnillä. Ehkä yhen kerran lisäks viel jossai loppuraskauden. Mut todettiin yhessä, ettei siel oo miehelle oikeestaan mitään ihmeellistä meidän mielestä. 😁 Mut kaikki tekee niinku parhaaks näkee!

Meillä mies oli ekan lapsen kohdalla mukana joka kerta, mutta toisen kohdalla kävi vaan ultrat. 😁

Ne käynnithän on kusitikkujen analysointia, mittaamista, äidin voinnin läpikäyntiä, joten todettiin ettei siellä miehelle ole oikein mitään.

Tänne on tullu paljon porukkaa lisää ihan mahtavaa😊

@Koiruuksia meillä lasten isä on ollu kaikissa mahollisissa mukana ja nytkin aiko tulla erosta huolimatta. Ja siis mulle se sopii hyvin, että tulee nytkin niille käynneille.

Muuten mä voisin vaan nukkua koko ajan. Si vähän mietityttää tuo viikkotestin tulos ja tuntuu, että aika vaan matelee...

Kiitos kaikille vastauksista, täytynee vielä keskustella asiasta 😊 tosin neuvolasta soitettiin takasin kun vahingossa annettiin liian varhainen aika ja aikaa siirrettiin kahdella viikolla eteenpäin, mies on siinä vaiheessa palannut jo lomilta töihin joten voi olla että yksin käyn tällä ensikäynnillä. Jos sit ultrat saisi järjestettyä niin että mieskin pääsisi halutessaan mukaan 😊

Heippa kaikille. Onnittelut kaikille plussista. Allekirjoituksestakin näkee, että kulunut vuosi ei ole ollut kovin suotuisa meille: 4 keskenmenoa 10 kuukauden sisään. Tässä kierrossa on ollut progetuki käytössä ekaa kertaa (koska miksipä ei), ja tänään tein plussan... (here we go again :rolling:) Nyt vasta menossa 3+5 eli dpo12. Kovin haalea viiva, mutta kai sen kuuluukin olla ja sopii paljon paremmin päiviinsä kuin viime kuun kemiallinen, jolloin sain samanvahvuisen viivan dpo 17. Jostain yritän kaivaa toiveikkuutta, jospa tämä olisi meidän kierto :Two-hearts: :Two-hearts:
Onko sulla luget käytössä?
Mulla luget toi kauan kaivatun pysyvän plussan 🙏🏼

Kiitos kaikille vastauksista, täytynee vielä keskustella asiasta 😊 tosin neuvolasta soitettiin takasin kun vahingossa annettiin liian varhainen aika ja aikaa siirrettiin kahdella viikolla eteenpäin, mies on siinä vaiheessa palannut jo lomilta töihin joten voi olla että yksin käyn tällä ensikäynnillä. Jos sit ultrat saisi järjestettyä niin että mieskin pääsisi halutessaan mukaan 😊

Mulla oli mies mukana aiemmassa raskaudessa kerran, siinä mihin toivottiin erikseen isää mukaan, en tiedä onko sitä edes enää, kun tää oli 2013.
Paljonhan neuvolassa keskitytään äidin ja lapsen vointiin, mutta onhan se varmasti miehellekin ikimuistoinen hetki nähdä jälkikasvu ultran ruudulla, ehkä tekee siitä "todellisempaa" ☺️.
Kun nainenhan on se joka kaiken tuntee ja käy muutokset läpi, miehille se tuntuu konkretisoituvan sitten kun vauva on sylissä 😅. En siis halua loukata ketään, omia ajatuksia vaan ❤️

Mun mies on tulossa ensikäynnille, mutta ollaan tosiaan molemmat lomalla silloin. En edes tiedä, mitä odottaa neuvolakäynneiltä tai onko puolison järkevää tulla kaikille kerroilla mukaan, kun esikoinen on kyseesä, mutta ultriin mies on nyt ainakin tulossa! ☺️

Omalle miehelle se käynneillä mukana olo toi fiiliksen, että hänkin on osa tätä prosessia ja se oli tärkeää hänelle. Halusi olla kuulemassa sydämensykkeen, jota aletaan kuunteleen sitten nt-ultran jälkeen joka käynnillä. Itse olin myös kiitollinen seurasta, se tuntui yhteiseltä, eikä tarvinnut jälkikäteen sitten briiffata mitään. Jos siis mies vain haluaa niin mukaan vain. Saako miehet muuten töistä lähteä neuvola käynneille? 🤭 naisethan saa

Takaisin