Neuvolakäynnit

Meillä oli eka neuvolakäynti kolme viikkoa sitten. Meni oikein hyvin ja meidän neuvolaterveydenhoitaja oli tosi mukava ja osaavan oloinen. Vähän sitä käyntiä jännitin, kun just muutettu uudelle paikkakunnalle huhti-toukokuun vaihteessa, mutta hyvä mieli jäi tosiaan käynnistä.

Eka neuvolalääkärikäynti oli viime viikolla ja se oli ehkä vähän turha meille. Siellä meni max 10 minuuttia, kun ei ollut oikein mitään keskusteltavaa, kun en kuulu mihinkään riskiryhmään. Ainoa hyöty oli, että sain allergialääkereseptin siinä samalla. Varhaisultraa tarjosivat siinä lääkärikäynnillä, mutta kieltäydyin siitä, kun en sitä kokenut omalla kohdallani tarpeelliseksi, koska kaikki mennyt normaalisti edellisen raskauden ja toistaiseksi tämänkin raskauden kanssa ja ekaan ultraankin oli enää kolme viikkoa aikaa. Toisaalta toki kiva, että tarjoavat kaikille mahdollisuutta ultrata. Vähän jäi vaan olo, että lääkäriä harmitti, kun en halunnut ultrata, kun siellä oli harjoittelija paikalla. Ei kyllä sitä suoraan sanonut, mutta ilmeestä näki. Onneksi sitä saa kuitenkin itse valita, mikä tuntuu parhaalta ja järkevimmältä omalla kohdalla. 🙂

Nyt vähän alkaa jo kyllä jännittää se eka ultra. Vielä pitäis odottaa 12 päivää. Toivottavasti siellä olis kaikki hyvin. ☺️

Muokattu viimeksi:
Meillä oli ensimmäinen neuvola viikolla 8, ja se oli etänä (Espoo). Se kyllä harmitti, kun kyseessä on ensimmäinen raskaus ja kaikki aiheeseen liittyvä oli aivan vierasta! Siinä sitten kökötettiin miehen kanssa webkameran ääressä ja olo oli kuin tosi kiusallisessa työpalaverissa 😅 Itse hoitaja oli kyllä tosi mukava, ja saatiin paljon hyödyllistä infoa.

Viime viikolla oli NT-ultra, se oli kaikin puolin positiivinen kokemus josta jäi todella hyvä mieli!

Seuraava neuvolakäynti on ensi viikolla ja onneksi ihan livenä. Eri hoitaja kuin ekalla kerralla, ja vähän jännittää että tuleeko painosta sanomista. Olen kyllä tunnollisesti mitannut verenpainettani ja syönyt mini-asani, mutta ekalla kolmanneksella söin mitä pystyin eikä se useinkaan ollut kovin terveellistä tavaraa 😬

Meillä oli ensimmäinen neuvola viikolla 8, ja se oli etänä (Espoo). Se kyllä harmitti, kun kyseessä on ensimmäinen raskaus ja kaikki aiheeseen liittyvä oli aivan vierasta! Siinä sitten kökötettiin miehen kanssa webkameran ääressä ja olo oli kuin tosi kiusallisessa työpalaverissa 😅 Itse hoitaja oli kyllä tosi mukava, ja saatiin paljon hyödyllistä infoa.

Viime viikolla oli NT-ultra, se oli kaikin puolin positiivinen kokemus josta jäi todella hyvä mieli!

Seuraava neuvolakäynti on ensi viikolla ja onneksi ihan livenä. Eri hoitaja kuin ekalla kerralla, ja vähän jännittää että tuleeko painosta sanomista. Olen kyllä tunnollisesti mitannut verenpainettani ja syönyt mini-asani, mutta ekalla kolmanneksella söin mitä pystyin eikä se useinkaan ollut kovin terveellistä tavaraa 😬
Katsoin et ollaan tosi samoissa aikatauluissa, meillä oli ultra toissaviikolla ja ensi viikolla toinen neuvola. Sit piti tarkistaa odottajalistalta sun laskettu aika, niin meillähän on saman paikkakunnan lisäksi sama laskettu aika. 😄

Meille tulee onneksi sama hoitaja kuin viimeksi. Miniasa on kans jo käytössä. Raskausdiabetes diagnoosin oon onnistunu kans jo saamaan, toivottavasti vältyt siltä.

Katsoin et ollaan tosi samoissa aikatauluissa, meillä oli ultra toissaviikolla ja ensi viikolla toinen neuvola. Sit piti tarkistaa odottajalistalta sun laskettu aika, niin meillähän on saman paikkakunnan lisäksi sama laskettu aika. 😄

Meille tulee onneksi sama hoitaja kuin viimeksi. Miniasa on kans jo käytössä. Raskausdiabetes diagnoosin oon onnistunu kans jo saamaan, toivottavasti vältyt siltä.
Hei onpas hauskaa 😄 Jos haluat joskus jutella enemmän, niin viestitellään. Mä kävin itse asiassa eilen sokerirasituksessa ja odottelen nyt niitä tuloksia...

Tänä aamuna oli ensimmäinen ei-etäneuvolakäynti viikkojen ollessa 15+1. Mentiin miehen kanssa yhdessä. Ensin mun piti pissata purkkiin ja tsekata testiliuskalla onko virtsassa proteiinia tai sokeria, kumpaakaan ei onneksi ollut. Painoa ja verenpainetta ei mitattu, koska olen säännöllisesti seurannut niitä itse kotona, terveydenhoitaja vain merkkasi uusimmat lukemat neuvolakorttiini.

Olin kovasti odottanut että saataisiin kuulla vauvan sydänäänet, ja sieltähän ne etsimisen jälkeen löytyi 🥰 Vahva syke pikkuisella. Muuten sitten juteltiin kaikenlaisesta, mm. masennus- & ahdistushäiriöhistoriastani ja ihan yleisistä fiiliksistä raskauden suhteen, oireista jne. Oli todella mukava kokemus!

Seuraavaksi sitten neuvolalääkärin tapaaminen kuukauden päästä.

Takaisin