Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Maana Mannila No voi paska, et se vuoto alkoi siellĂ€. đŸ˜đŸ˜”â€ïž Aina toivon, ettĂ€ sen plussan saisit sinne testiin. ❀

Tohon sun sÀÀstÀmiseen kuitenkin: aika fiksua, ettÀ oot aina nostanut sÀÀstettÀvÀÀ summaa sitÀ mukaan, kun tulotkin on kasvanut!

Ja juu, paljon leikkaavat siitÀ ja tÀstÀ kokoajan... NÀin se vaan tuppaa nykyÀÀn menemÀÀn.. Olisi hienoa, ettÀ tukisivat enemmÀn lapsiperheitÀ, eikÀ lapsia tarttis tyrkÀtÀ hirmupienenÀ pÀivÀhoitoon.
HelsingissÀhÀn on se hyvÀ puoli moneen (vai kaikkiin muihin) paikkoihin verrattuna, ettei terveyskeskusmaksuja ole laisinkaan. No toki, sekin aiheuttanee tietynlaisia lieveilmiöitÀ, ehkÀ.

Siis tosiaan, sen tiistain hcg-mittauksen jÀlkeen terveyskeskus teki lÀhetteen Naistenklinikalle tsekkaamaan, et miks kestÀÀ lasku nÀin kauan, mut tuli tosiaan bumerangina takaisin ja vastaus oli, ettÀ jos neljÀn viikon jÀlkeen vuodon alusta nÀyttÀÀ testi edelleen plussaa, ni sit yhteys sinne. TÀÀ pÀivÀ on sit ens viikon sunnuntai.. Toivon tottakai, et sen negatestin silloin jo saisin.

Mun motivaatio sÀÀstÀÀ rahaa on kuitenkin laskenut, kun yrittÀminen on kestÀnyt pidempÀÀn kuin ajattelin. Tulee sellainen ajatus, ettÀ ehtiihÀn sitÀ sÀÀstÀÀ plussaamisen jÀlkeenkin...

Ja tÀstÀ tullaan toiseen kysymykseen: Oletteko sÀÀstÀneet tai aiotteko sÀÀstÀÀ jonkun tietyn summan perhevapaita varten? Te, jotka olette perhevapailla jo olleet, sÀÀstittekö te erityisesti sitÀ aikaa varten? Jos ette, riittikö vanhempainrahat yms hyvin?

Esikoisesta sÀÀstin rahaa mm. Ihan vaan laskuja, sekĂ€ sijoituksia varten oli vuoden menojen verran. Niin ei tarvinnut rahaa laittaa sivuun sitĂ€ varten erikseen. Kuopuksesta sain sen 5000€ sÀÀstöön, ei muuta. Kun tĂ€ssĂ€ vĂ€lissĂ€ kulut nousseet. Vanhempainrahaa riittÀÀ kaikkiin kuluihin ja pitĂ€isi jÀÀdĂ€ ylikin. Vasta loppui työnantajan palkanmaksu, niin en tiedĂ€ tarkkaan tulojani.

MitÀ tulee lapsille sÀÀstÀmiseen, esikoiselle avattiin 6kk iÀstÀ sÀÀstötili ja valittiin osakesalkut. Kuopukselle aiomme avata myös tilit ja osakkeet, kunhan saamme aikaiseksi. Niihin menee muutama satanen kuukaudessa. Esikoisekla on ihan hyvÀ salkku jo nyt. Sijoittamisessa aika on kaikista tÀrkein tekijÀ korkoa korolle "ilmiössÀ". NÀin me halutaan varmistaa lasten tulevaisuus, kun ei voi tietÀÀ onko mm. Koulutus maksullista. EihÀn tarvitse paljoa kuukaudessa laittaa, parilla kympillÀ voi jo sijoittaa.

KÀvin tÀnÀÀn ostaa lahjalaatikon, johon laitoin sellaisen kalenteri haitarin, missÀ on raskauden kuukaudet ja sydÀmellÀ merkattu kaikki tÀrkeÀt etapit + highlight aikaikkunat, kun pitÀisi olla ultrat. Sit laitoin sinne söpön kortin, isi-pinssin ja vastasyntyneen sukat. Huomen aamulla pissin sellaiseen halpaan kovaan digitikkuun, jollaisen kehtaa laittaa laatikkoon ettei ÀllötÀ koskea.

Se on just niitĂ€ halpoja, jotka vaihtaa vastausta kopautuksesta. Aattelin ettĂ€ jos huomenna ei aamusta riitĂ€ hCG vielĂ€ positiiviseen sille tikulle niin kopsautan sitĂ€ tikkua ettĂ€ varmasti lukee nĂ€ytössĂ€ pregnant đŸ€Ł

Siis aamulla mÀ tein sen halvan puikkotestin ja samalla pregcheckin perustestin, mutta onnistuin hukkaanaan pregcheckin testin tehtyÀni sen kun olin niin hÀtÀinen ettei mies nÀe raskaustulosta ennen kuin avaa laatikon.

Niin nyt etsin meidÀn asunnosta sitÀ himskutin testiÀ ja vieraita alkaa tulla klo 13. PitÀisi löytÀÀ se ennen sitÀ, kun ei oo yks synttÀri ohjelmanumero arvata kenen positiivinen raskaustesti tÀÀ on.

Ja mies oli tyytyvĂ€inen 🎉 eikös raskausviikolla 6 eteenpĂ€in lasketa ettĂ€ kyseessĂ€ olisi keskenmeno eikĂ€ kemiallinen, joten odottelen kuun vaihteeseen saakka ja sit ilmoittaudun tammikuisten ryhmÀÀn kun vĂ€hĂ€n hermostuttaa ettĂ€ jatkuuko tÀÀ alun yli. Koetaan kuitenkin olla omanapailematta 😅

Muokattu viimeksi:
Huomenta!
Hullunkurinen tilanne siellĂ€ @Suskikitten 😅 toivottavasti testi löytyy ennen ku vieraat alkaa saapua đŸ€ž

Mulla ei oikein muuta raportoitavaa oo kuin uni viime yöltĂ€. KĂ€vin jossain terveyskeskuksessa, missĂ€ ne teki mulle samasta pissanĂ€ytteestĂ€ neljĂ€ raskaustestiĂ€ eri dpo:lle (jotain futuristista teknologiaa ilmeisesti đŸ€Ł). Kaikki oli positiivisia ja nĂ€kyi hienosti miten viiva tulisi vahvistumaan. 😂

VielÀ viikko piinailtavaa.
PÀÀtin nyt myös ettÀ vika vauva jota suostun yrittÀmÀÀn on elokuinen 2027. Jos siihen mennessÀ ei tÀrppÀÀ, ni lopetetaan.

Parilta kuukaudelta viestit lukematta, tsemppiĂ€ kaikille joilla on vaikeaa ja onnea niille jotka on vĂ€lissĂ€ plussanneet đŸ«¶

MeillĂ€ ei vielĂ€ yritys ole alkanut. Miehen kanssa juteltiin pari vk sitten kun oli vĂ€hĂ€n huonolla pÀÀllĂ€ ja sanoi ettĂ€ ei ihan ymmĂ€rrĂ€ haluanko mĂ€ nyt toisen vai en, kun ollut puhetta ettĂ€ pudotan ensin painoa ja sitten yritetÀÀn mutta mitÀÀn ei tunnu tapahtuvan. EikĂ€ olla kauheasti tĂ€stĂ€ asiasta edes juteltu

No, laihdutusyritys on ollut tosiaan yritystÀ ja rÀpiköintiÀ pitkÀÀn, mutta nyt on mennyt toukokuun ajan jo tosi hyvin ja huomaan ettÀ on henkisesti myös helpompaa tuo herkkujen vÀhentÀminen ym.

KesĂ€- tai heinĂ€kuun kierrosta varmaan sitten aloitetaan yritys. Oon nyt silti tikutellut ovulaatiota ettĂ€ saan kierron kulusta kuvaa. Viime kierrossa melkein unohdin ja eka tekemĂ€ni testi olikin sit posi đŸ€Ł kierto edelleen aiempaa lyhyempi, noin 25pv ja ovis siinĂ€ kp14 tienoilla.

Nyt aloitin testailun kp10, ja tÀnÀÀn kp15 ovisplussa MUTTA tÀÀ oli aamuvirtsasta, ja mÀ en tiedÀ voidaanko sitÀ laskea? Toki teen tÀnÀÀn sit vielÀ myöhemmin uuden. Eilen en muistanut tehdÀ.

Liitteet

• IMG_0471.jpeg
    IMG_0471.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 23
Parilta kuukaudelta viestit lukematta, tsemppiĂ€ kaikille joilla on vaikeaa ja onnea niille jotka on vĂ€lissĂ€ plussanneet đŸ«¶

MeillĂ€ ei vielĂ€ yritys ole alkanut. Miehen kanssa juteltiin pari vk sitten kun oli vĂ€hĂ€n huonolla pÀÀllĂ€ ja sanoi ettĂ€ ei ihan ymmĂ€rrĂ€ haluanko mĂ€ nyt toisen vai en, kun ollut puhetta ettĂ€ pudotan ensin painoa ja sitten yritetÀÀn mutta mitÀÀn ei tunnu tapahtuvan. EikĂ€ olla kauheasti tĂ€stĂ€ asiasta edes juteltu

No, laihdutusyritys on ollut tosiaan yritystÀ ja rÀpiköintiÀ pitkÀÀn, mutta nyt on mennyt toukokuun ajan jo tosi hyvin ja huomaan ettÀ on henkisesti myös helpompaa tuo herkkujen vÀhentÀminen ym.

KesĂ€- tai heinĂ€kuun kierrosta varmaan sitten aloitetaan yritys. Oon nyt silti tikutellut ovulaatiota ettĂ€ saan kierron kulusta kuvaa. Viime kierrossa melkein unohdin ja eka tekemĂ€ni testi olikin sit posi đŸ€Ł kierto edelleen aiempaa lyhyempi, noin 25pv ja ovis siinĂ€ kp14 tienoilla.

Nyt aloitin testailun kp10, ja tÀnÀÀn kp15 ovisplussa MUTTA tÀÀ oli aamuvirtsasta, ja mÀ en tiedÀ voidaanko sitÀ laskea? Toki teen tÀnÀÀn sit vielÀ myöhemmin uuden. Eilen en muistanut tehdÀ.
KyllÀ aamuvirtsasta saatu posi on ihan yhtÀ posi kuin myöhemmÀstÀ pissikerrasta otettu. Lh-hormonin pitoisuus on korkeimmillaan vasta pÀivÀllÀ, niin siksi tuo ohjeistus. Eli luultavasti olis vielÀ vahvempi posi myöhemmin tÀnÀÀn.

Here we go.
Kierrot olleet vÀliltÀ 33 ja nyt viime kierron pohjanoteeraus, 44 pÀivÀÀ. Ehdin jo kÀydÀ gynellÀ (kp42) ja siellÀ ultrassa nÀkyi pieni "kirkaste", vaikka se nosti vÀhÀn toiveita, se tuskin oli mitÀÀn sillÀ vuoto alkoi kuitenkin. Sain terot ja niillÀ koitetaan nyt 3kk opettaa kiertoa lyhyemmÀksi.

Ohessa ovitestejÀ kp 10-17, viimeiset pÀivÀt aamu ja ilta (viimeinen on tÀmÀn aamiainen).
Terot aloitin kp15. EhkÀ mÀ nyt ajattelen, ettÀ ovulaatio on tÀnÀÀn vÀistÀmÀttÀ (kivut oli toissa pÀivÀnÀ). JÀnnittÀvÀÀ tÀstÀ tekee se, ettÀ meillÀ menee reissut ristiin niin, ettÀ tÀytyy vain toivoa, ettÀ nÀmÀ riittÀÀ.

Flow sanoi, ettĂ€ odota testin tekemistĂ€ vielĂ€ 23 pĂ€ivÀÀ. 😂 Voin kertoa, en odota.
MitehÀn vuotoa voi odotella terolutilla? Ohje oli syödÀ kpt 15-25.

Liitteet

• IMG_20260523_104423.jpg
    IMG_20260523_104423.jpg
    115.7 KB · Katsottu: 36
Mie tĂ€ssĂ€ edelleen tuskailen, koska aloitan. Mutta en ole ikinĂ€ kĂ€yttĂ€nyt ovistestejĂ€, koska ovis on mulla suht selkeĂ€. Tosin en tiedĂ€ mikĂ€ pĂ€ivistĂ€ on ovis, onko se silloin kun on kipua munasarjoissa, vai enne vai jĂ€lkeen, ja eggigset löytyy myös. YleensĂ€ sellainen 4pv, joiden aikana tiedĂ€n sen olleen. TĂ€llĂ€ menetelmĂ€llĂ€ ensimmĂ€inen lapsi alkoi yk3 tai 4. Mutta nyt haluaisin tarkemmin tietÀÀ, ettĂ€ mikĂ€ kohta on se itse ovis. Saisko jonku ovistikku for dummies esitelmĂ€n joltakin 😂 vai onko niissĂ€ hyvĂ€t ohjeet, jos kĂ€yn vain kaupasta hakeen. Viikon pÀÀstĂ€ suunilleen on ovis

On niissÀ ohjeet, mutta vaikka tÀÀltÀ voi luntata jo ennakkoon: https://www.rfsu.com/fi/tuotteet/kotitestit/ovulaatiotesti-puikko/
Rfsu toimi mulla, mutta erilaisiakin kokemuksia on.

Normikierrolla testailu aloitetaan kp 11, se harvemmin on vielÀ positiivinen, mutta siitÀ se taso lÀhtee sitten nousemaan. Itse ovis on noin vuorokausi siitÀ piikistÀ, jota sillÀ testillÀ jahdataan, eli testin ollessa positiivinen on hyvÀ hetki tallettaa simppa odottelemaan munasolua, mutta varmisteluvarvit voi vetÀÀ vielÀ seuraavanakin pÀivÀnÀ.

@Maana Mannila Tosi ikĂ€vÀÀ huomata, ettĂ€ olet noin huonoilla fiiliksillĂ€. 💔 Tulee vaikutelma, ettĂ€ olet uupunut, eikĂ€ se ihme ole, kun olet pitkÀÀn yksin kannatellut yritystĂ€ ja lisĂ€ksi noita muita asioita kuormittamassa. Toivottavasti aika auttaa, jos saat tehtyĂ€ jotain sellaisia asioita, mitkĂ€ tuovat hyvÀÀ mieltĂ€, edes hetkeksi.
Tuohon raskauden onnistumattomuuteen haluan sanoa, ettĂ€ ei se ole vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ lopullinen tuomio. Ja ei se ole sinun kehostasi kiinni pelkĂ€stÀÀn. Juuri törmĂ€sin johonkin tutkimustietoon, ettĂ€ munasolu ja siittiöt "keskustelevat" kemiallisesti ja nopein siittiö ei edes vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ pÀÀse sisÀÀn. KyllĂ€hĂ€n se joskus turhauttaa, kun ei asiat ole omissa kĂ€sissĂ€ lopulta. Mutta uskon, ettĂ€ teillĂ€ on vielĂ€ toivoa. ❀
Anna nyt itsellesi armoa ja aikaa, ja anna miehesi kannatella sinua nyt vĂ€lillĂ€. Kaikkea hyvÀÀ, parempaa teille toivon. ❀

@Kali Todella hienoja uutisia siellĂ€, onnea matkaan! đŸ„°

@Round2❀ Tosi ikĂ€vÀÀ, ettĂ€ noin pitkittynyt siellĂ€ tilanne. 😔 Toivottavasti viikon pÀÀstĂ€ ei enÀÀ nĂ€kyisi viivaa ja vuotokin loppuisi. 🙏

TÀÀllĂ€ oli kemiallinen ja menkat pĂ€ivĂ€n myöhĂ€ssĂ€, nyt oon aloittanut Letrot ja PAS-kierto alkanut siis. đŸ’ȘđŸ»

@Maana Mannila tÀÀllÀ samat fiilikset. Tai tavallaan sellaiset "aivan sama, ei kiinnosta enÀÀ", mut samalla taas tÀnÀÀn pitkÀstÀ aikaa nousee taas tuttu raivo ja suru pintaan. Menkat ne sieltÀ varmaan tekee tuloaan tÀÀllÀkin.

ON: Oon monesti kuullut muualta, ettÀ "yrittÀmisaika on ihanaa" ja "nauttikaa tÀstÀ ajasta", niin voisiko joku kertoa, mitÀ nauttimista tÀssÀ on? TÀÀ vajaa vuosi on saanut mut vihaamaan itseÀni enemmÀn kuin koskaan, ja en edes pimeinÀ nuoruusvuosina oo kokenut nÀin syviÀ henkisiÀ kuoppia.

Kierrosta toiseen yrittÀminen ja pettyminen on kyllÀ aika kaukana ihanuudesta, vÀhÀn kuin juoksisi samaa pururatalenkkiÀ, eikÀ kukaan kerro missÀ maaliviiva on tai onko sitÀ edes olemassa.

Luulen ettÀ kukaan, joka kommentoi noin, ei ole itse yrittÀnyt kolmea kiertoa pidempÀÀ.

Liitteet

• 744aa04006f10a0b0587047a8d05755c.jpg
    744aa04006f10a0b0587047a8d05755c.jpg
    81.6 KB · Katsottu: 9
Takaisin