Lugesteron murheita

Hessufi

Vasta-alkaja
Heips! Oon uusi täällä. Taustaa sen verran, että marraskuussa 2025 ensimmäinen raskauteni ja keskenmeno. Nyt siitä asti yritetty ja sain nyt lugesteron 300mgx2 luteaalivaiheen tukemiseen. Sitä ennen oli terolut käytössä ja siitä ensimmäinen raskauteni alkoi. Nyt murheena sellainen, että clearbluen lila ovis testi joka siis mittaa kahta hormonia näytti pysyvää hymynaamaa 27.4 illalla. Vielä normi tikkutesteillä tein testejä ja posin sain niillä vasta 30.4. Miten voi olla näin iso ero? Aloitin lugesteronin eilen aamulla, eli 1.5, ja joo ohje on oviksesta 2-3pv lugejen aloitus... Onko koko homma nyt mennyt puihin vai 🥺

Heips! Oon uusi täällä. Taustaa sen verran, että marraskuussa 2025 ensimmäinen raskauteni ja keskenmeno. Nyt siitä asti yritetty ja sain nyt lugesteron 300mgx2 luteaalivaiheen tukemiseen. Sitä ennen oli terolut käytössä ja siitä ensimmäinen raskauteni alkoi. Nyt murheena sellainen, että clearbluen lila ovis testi joka siis mittaa kahta hormonia näytti pysyvää hymynaamaa 27.4 illalla. Vielä normi tikkutesteillä tein testejä ja posin sain niillä vasta 30.4. Miten voi olla näin iso ero? Aloitin lugesteronin eilen aamulla, eli 1.5, ja joo ohje on oviksesta 2-3pv lugejen aloitus... Onko koko homma nyt mennyt puihin vai 🥺
Heippa,

Käsittääkseni lugesteron tukee kohdun limakalvoa olemaan otollinen raskaudelle, niin mielestäni sun tilanteessasi ei pitäisi olla estänyt ovulaatiotakaan, kun aloitit ne vasta 1.5. Mullakaan ei toimineet nuo Clearbluen lilat testit oikein, eivät napanneet lh-huippua ollenkaan vaikka liuskat ja Clearbluen pinkki testi oli positiivinen.

Mä kans suosittelen niitä pinkkejä testejä, mulla usein ei tullut välttämättä ollenkaan sitä vilkkuvaa naamaa vaan suoraan pysyvä ja ne oli muutenkin vähän höhmeitä kaikin puolin. Ja oi-hoidoissa, insseissä ja ivf:n jälkeisissä alkion siirroissa hoitotaho antoi ohjeeksi juurikin käyttää niitä pinkkejä.

Ja joo teknisesti ottaen keltarauhashormoni voi estää ovulaation, mutta sen pitäs osua käsittääkseni ennen lh huippua (siihenhän jälkiehkäisy kai perustuu, siinä toki muistaakseni moninkerroin enempi progesteronia).

Mulla kyllä lilat testit vilkutti sitä hymynaamaa jo 22.4 alkaen ja pysyvä hymynaama tuli sillo 27.4. Noh. Kyllähän sen nyt sitte viimeistään helatorstaina tietää kuinka käytiin, harmittaa vaa jos itse menin sössimään aloituksen tällä uudella lääkkeellä.

Takaisin