Varhaisultra?

nurkkis

Oman äänensä löytänyt
Aiotteko te muut käydä yksityisellä tai muuten varhaisultrassa?

Itse ajattelin ensin että en halua käydä, mutta sitten varasin ajan ihan oman mielenrauhan vuoksi. Ensimmäinen neuvola on varattu vasta loppukuulle ja omalla paikkakunnalla se on aina etävastaanotto (🙄), niin tahdon tietää onko millainen tilanne ennen sitä ja ekaa virallista ultraa.

Jännittää toistaalta mennä, koska mulla on jotenkin tyhmiä ajatuksia siitä että jos teen tän raskauden eteen jotain niin menee kesken. 🫠

Mites muilla? :)

Ajattelin mennä joo. Ei pysty kyllä odottaa nt-ultraan, että saa tietää, onko siellä joku 😅 Neuvolasta soitellaan ekaa aikaa ens viikolla, nii kysyn samalla että josko päästäisiin sitä kautta ultraan. Viimeksi ainaki neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että olisi voinut laittaa lähetteen tuon meidän keskenmenotaustan takia, mutta oltiin silloin käyty jo itse kustannettuna ultrassa, kun ei hoksattu että olisi tuollainenkin mahdollisuus voinut olla

Mä toivoisin että pääsisin varhaisraskauden ultraan. Mulla on kysta toisella puolella munasarjassa, niin aion siitä valittaa, että pitäis nähä mitä siellä tapahtuu. Mutta jos en saa sitä, nii sitte riippuu miehestä, onko sen kannalla. Iän puolesta luulis että oon riskiporukassa 🙈 En millää jaksa oottaa 2 kuukautta, että pääsen ultraan 😯

Varasin ajan rv7+6 päivälle (omien laskelmien mukaan), koska en tiedä kierron pituutta ja testiviivat on ollut heti tosi vahvoja. En tiedä onko se hyvä aika käydä vai pitääkö mennä esim. viikkoa myöhemmin, onko mitään mielipiteitä asiasta?

Meidän neuvolassa on käytössä "miniultra" mutta sillä ei pysty mittaamaan, joten haluan käydä kunnon ultrassa ja saada tarkempi LA ☺️ Varasin kätilön tekemän ultran, mikä on paljon halvempi kuin lääkärin tekemä 🙏

Aiemmissa raskauksissa en käynyt varhaisultrassa ja se tuntui niin pitkältä odotukselta nt-ultraan asti!

Muokattu viimeksi:
Hyvät suunnitelmat! Mulla ei oo itellä oikeestaa tietoa varhaisraskauden ultrasta, kun en oo käyny kuin nt-ultrassa (kun se tarjotaan ilmaseks). Ainoastaa kun olin ihan ekaa kertaa raskaana ja oli vuotoa, kävin ultrassa 7 vkolla. Sillon vielä sydän löi, mutta se raskaus meni kesken 😢

Sähköisestikö pystyit sen varata?

Hyvät suunnitelmat! Mulla ei oo itellä oikeestaa tietoa varhaisraskauden ultrasta, kun en oo käyny kuin nt-ultrassa (kun se tarjotaan ilmaseks). Ainoastaa kun olin ihan ekaa kertaa raskaana ja oli vuotoa, kävin ultrassa 7 vkolla. Sillon vielä sydän löi, mutta se raskaus meni kesken 😢

Sähköisestikö pystyit sen varata?
Joo varasin sähköisesti ja on mahdollista perua viimeistään 12h ennen käyntiä, niin ajattelin että kannattaa vaan varata ja perua myöhemmin jos tilanne muuttuu ☺️

Mä pääsen neuvolan kautta ultraan viime kierron keskenmenon takia. Neuvolan ultra ei vissin kovin kummoinen ole, mutta kyllä siellä sykkeet pitäisi nähdä. Edellisissä raskauksissa on käyty myös varhaisultrassa yksityisellä ja ois varmasti tässäkin menty ilman neuvolan mahdollisuutta. Toki voi sitten miettiä, haluaako sen lisäksi käydä vielä uudestaan ennen nt-ultraa.

@Tipu. 7+6 pitäisi olla ihan turvalliset viikot käydä, vaikka vähän olisi viikot jäljessä omaa laskelmaakin :smiling-eyes:

Aiotteko te muut käydä yksityisellä tai muuten varhaisultrassa?

Itse ajattelin ensin että en halua käydä, mutta sitten varasin ajan ihan oman mielenrauhan vuoksi. Ensimmäinen neuvola on varattu vasta loppukuulle ja omalla paikkakunnalla se on aina etävastaanotto (🙄), niin tahdon tietää onko millainen tilanne ennen sitä ja ekaa virallista ultraa.

Jännittää toistaalta mennä, koska mulla on jotenkin tyhmiä ajatuksia siitä että jos teen tän raskauden eteen jotain niin menee kesken. 🫠

Mites muilla? :)
Mulla on ihan samoja tyhmiä ajatuksia et jännittää melkei tännekkää mitää kirjottaa, ku entä jos tää ei ookkaa totta tai menee kesken.

Varhaisultra kiinnostaa, mut pitäs lähtee isompaan kaupunkiin ja en töissä halua hiiskua vielä asiasta, niin voi olla että en aikataulullisesti pysty vaikka haluis.

Soitin tänään neuvolaan ja puhuin kystasta, niin sain samalle päivälle ajan lääkärille. Kävin ultrassa, mutta oli tosi aikaista sanoa onko kohdussa vai kohdun ulkopuolella jotain, koska ruskuaispussia ei vielä näkynyt. Sain labra-ajan verikokeeseen, jonka tulos oli 681 U/l. Keskiviikkona uusi aika. Oma tulkinta on että jos se tuota tahtia nousee, niin siellä on kaksoset! 😱 Että tässä nyt jännätään... 😅🙈 Ei kannata siis näin aikasin mennä ultraan ainakaan, kun on joka tapauksessa epäselvää. (Eli 4+3)

Mulla on ihan samoja tyhmiä ajatuksia et jännittää melkei tännekkää mitää kirjottaa, ku entä jos tää ei ookkaa totta tai menee kesken.

Varhaisultra kiinnostaa, mut pitäs lähtee isompaan kaupunkiin ja en töissä halua hiiskua vielä asiasta, niin voi olla että en aikataulullisesti pysty vaikka haluis.
Tuntuu mustakin epätodelliselle, vaikka olinkin ultrassa... Ei tätä meinas kyllä uskoa... Vaikka yhdelle työkaverille asiasta puhuin, niin silti tuntu, että puhun jotain vain omiani 😂

Jotenki se konkretisoituu, kun jollekki asiasta kertoo 😱

Pitäisikö tähän ketjuun laittaa Varhaisultran päivämäärä, nimimerkki ja viikot millon se on? Sellanen näky olevan joulukuisilla. Itse en voi vielä laittaa mitään, vaikka menenkin kystan takia ultraan maanantaina. Siinä ei kuitenkaan näy kuin korkeintaan, missä raskaus on. (Ettei ole ulkoinen)

Meille tarjoaa klinikka varhaisultran, koska on hoitoalkuinen raskaus. Mutta en tiedä vielä milloin se mahdollisesti on kun virallinen raskaustestipäivä ja ilmoitus tuloksesta on vasta lauantaina 😄 en vaan malttanut odotella sinne asti, vaan testasin jo sunnuntaina roskishaamun ja tiistaina plussan. Tiistaina olisi nimittäin kuukautisten pitänyt alkaa, toki keltarauhashormonituki pitäisi vuodon pois muutenkin.

Takaisin