Milloin kertoa vauvauutiset?

Voi ei!🙈 Äidit kyllä tuntee lapsensa 😅 mä uskon myös että mun äiti tietää, mutta ei oo vaan kehdannut sanoo mitään. Oltiin tossa vklp teatterissa ja ravasin kokoajan vessassa, eikä se muka ihmetellyt sitä yhtään..ja ruuan jälkeen meinasin nukahtaa pöytään ja se katto mua just sellasella ilmeellä että joku lamppu sytty päässä 😂
Tämä on syy miksi koitan pysyä just nyt pois oman äitini silmistä. :tears:

Voi ei!🙈 Äidit kyllä tuntee lapsensa 😅 mä uskon myös että mun äiti tietää, mutta ei oo vaan kehdannut sanoo mitään. Oltiin tossa vklp teatterissa ja ravasin kokoajan vessassa, eikä se muka ihmetellyt sitä yhtään..ja ruuan jälkeen meinasin nukahtaa pöytään ja se katto mua just sellasella ilmeellä että joku lamppu sytty päässä 😂

Joo äidit on äitejä, tuolla ainakin tuntuu olevan toisinaan haukan katse. 😂 Varmaan sunkin äiti enää vaan odottaa paljastusta. 😄

Mun mama taas eilen viimeksi höpötteli että menishän meillä vielä muutama poika ja ehdotteli poikanimiä. Olin vähän että jaaha, kumpihan esittää enemmän yllättynyttä kun kerrotaan uutiset. 😅

Me ollaan menossa viikonloppuna porukoiden kanssa keikalle ja pelkään kans et siellä alkaa äidillä epäilykset, kun oon holittomalla ja varmaan kans pitää vessassa ravata ja vähän väliä syödäkin jotain ettei tuu paha olo 😅

Me mennään myös viikonloppuna mun vanhemmille ja voi olla, että jos on viiniä ruuan kanssa tarjolla ja kieltäydyn niin herättää hieman epäilyksiä 😄 täytyy keksiä joku hyvä selitys joka menis läpi 😄

Oltiin viikonloppuna sukujuhlissa ja oli melkein sormin kosketeltavissa miten vaikeaa äidillä oli olla kyselemättä yhtikäs mitään muiden sukulaisten läsnäollessa :tears: Hän on kamalan onnellinen meidän puolesta, ja haluaisi olla enemmänkin tukena kuin mitä kaipaan, niin hänellä on nyt kamalan vaikeaa :tears::red-heart:

Mua niiiin polttelis kertoa jo vanhemmille ja anopille huomisen neuvolan jälkeen, jos siellä vaan on kaikki hyvin. Oon edelleen sillä kannalla, että en voi vaikuttaa asioihin sen enempää ja jos jotain sattuisi, niin todennäköisesti he on myös ne henkilöt kenelle kerrottaisiin. ❤️ Sisarukset ja ystävät saavat pysyä vielä tiedonjaon ulkopuolella, ja töissä en aio kertoa ellen paljastu ennen kun jään toukokuun lopulla taas kotiin pienemmän kanssa. 😅

Meillä ajatuksena pitää tieto itsellämme mahdollisimman pitkään.
Töistä jouduin tällä viikolla jäämään saikulle uupumuksen vuoksi ja kun pomo soitteli niin kerroin sitten sivuheittona että johtuu lisäksi myös raskaudesta. Pomo onnitteli mutta mulle jäi sellainen fiilis että hän ei ottanut sitä hyvin. Mainitsin että kerron nyt avoimesti sinulle kun tiedän että voin puhua luottamuksellisesti. Hän kuitenkin sanoi että joutuu asiasta kertomaan nyt heti omalle pomolleen... Mua jäi puhelun jälkeen todella paljon harmittamaan että menin kertomaan raskaudesta vielä mitään, kun on niin alussa. Jos tämä meneekin kesken niin tuntuu kiusalliselta että asia menee ison pomonkin tietoon.
Oikeasti olen tästä vieläkin niin kiukkuinen. Jos palaan töihin niin en varmasti mainitse halaistua sanaa pomolle ennen kuin on ihan pakko eli 2 kk ennen vapaata. Voi silti olla että joudun tämän uupumuksen vuoksi olemaan sairauspoissaololla pidempäänkin.

Mua myös ärsyttää jo etukäteen töissä kertominen ja yritän myöskin pitää asian salassa siihen pakolliseen rajaan saakka, tai ainakin tämän työpätkän yli. Töissä sanoivat talvella, kun puhuin vauvoista, että et kyllä tee kolmatta. Vastasin yhtä tökerösti että asiapa ei onneksi teille kuulu. 🙄

Kerrottiin tosiaan eilen mun vanhemmille ja tänään anopille. Mun äiti on pidempään jo vihjaillut kolmannesta ja muukin perhe kyllä tietää että lapsiluku ei ollut vielä täynnä, eli tuskin kukaan varsinaisesti yllättyy - ilahtuvat kyllä varmasti. Äiti höpötti vielä tälläkin viikolla että mikä olisi hyvä poikanimi mikä kulkee suvussa ja kyseli milloin meinaan palata täysin takaisin työelämään ja heitti vielä meille tyypilliseen tapaan vitsillä, että olenko raskaana. Eilen sitten läväytin ultrakuvan kahvipöytään ja sanoin että hyvää joulua, siinäpä sulle vastaus kysymykseen. 😂 Molemmat ryntäsi heti onnittelemaan ja halaamaan. Anoppi reagoi omaan tapaansa, onnitteli ja ilahtui, todennäköisesti illalla yksinään itkee ilosta. 😄❤️

Meillä ajatuksena pitää tieto itsellämme mahdollisimman pitkään.
Töistä jouduin tällä viikolla jäämään saikulle uupumuksen vuoksi ja kun pomo soitteli niin kerroin sitten sivuheittona että johtuu lisäksi myös raskaudesta. Pomo onnitteli mutta mulle jäi sellainen fiilis että hän ei ottanut sitä hyvin. Mainitsin että kerron nyt avoimesti sinulle kun tiedän että voin puhua luottamuksellisesti. Hän kuitenkin sanoi että joutuu asiasta kertomaan nyt heti omalle pomolleen... Mua jäi puhelun jälkeen todella paljon harmittamaan että menin kertomaan raskaudesta vielä mitään, kun on niin alussa. Jos tämä meneekin kesken niin tuntuu kiusalliselta että asia menee ison pomonkin tietoon.
Oikeasti olen tästä vieläkin niin kiukkuinen. Jos palaan töihin niin en varmasti mainitse halaistua sanaa pomolle ennen kuin on ihan pakko eli 2 kk ennen vapaata. Voi silti olla että joudun tämän uupumuksen vuoksi olemaan sairauspoissaololla pidempäänkin.
Olipa ikävä reaktio :sad-face: Toivottavasti kykenee toimimaan asiallisesti tulevaisuudessa. Itse olen sitä mieltä että sinänsä sekin on hyvä, että tietää nyt, vaikka menisikin kesken, koska ainakin itse otan sen sattuessa sairaslomaa.

Itse olen töissä aika avoimesti puhunut, kun oli pakko kertoa hoidoistakin. Ja pakko oli jotain sanoa muutenkin kun iltavuorossa juoksin parin tunnin välein syömässä hedelmää. Ja siksikin piti sanoa lähipomolle, että ei tarvitse enää öitä tehdä. 😅

Takaisin