Yleinen keskustelu

Mäkin uskaltauduin varaamaan neuvolan ensikäynnin, koska sen pystyi tekemään Maisan kautta. Sitä kautta se on helppo peruakin, jos tässä täytyisikin pettyä, ilman että tarvitsee kyynelissä soittaa johonkin. Testaan uudestaan ehkä viikonloppuna, niin näen, onko viiva vahvistunut siihen mennessä. 🫣 Yritän nyt kuitenkin miettiä, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan! Nyt on kp 32 ja dpo 16.

Ensikäynti olisi toukokuun ekalla viikolla.

Ai että nyt on hyvä mieli! Virallinen testi päivä, viivat ovat muuttuneet selkeästi tummemmiksi ja ovat aika tarkalleen kontrolli viivan sävyisiä ❤️ varhaisultraan aika varattu vappu aatoksi 30.4 ja samalla rykäisyllä soitin myös ensimmäistä kertaa elämässäni neuvolaan ja varasin ensikäyntiajan 13.5.

Nyt se ei varmaan auta kuin alkaa luottamaan🥹❤️

Neuvolassa käyty ja varattiin sinne aika varhaisultraan ja ensikäyntiinkin aika. On kyllä kiva, että neuvolassa pääsee tuohon varhaisultraan, säästää rahaakin. Vaikka toki laitteet ei oo ihan niin hyviä kun muualla, mutta niillä saa riittävät tiedot kuitenkin 😁
Tää on kyllä tosi kiva että on tähän mahdollisuus! Mun tietääkseni meidän kunnasta poistui se :(

Tää on kyllä tosi kiva että on tähän mahdollisuus! Mun tietääkseni meidän kunnasta poistui se :(
Sanopa muuta! Meilläkään ei kunnassa edes ole ultralaitteita. Aiemmin ultrat käyty Terveystalolla kunnan piikkiin, vaan enpä tiedä tämän päivän tilannetta. Varhaisultrat omakustannehintaan, onneksi kaupungissa on hieman edullisempi paikka missä käydä vs. Että maksaisi yksityiselle satasia..

Olen myös kovasti miettinyt minne varhaisultraan.. pk seudulle jos ajelisi, olisi tarjolla noita kätilön tekemiä, täällä vain läärin (n.300e). Varmaan ajellaan, sen verran iso hintaero. Tosin mitään en uskalla vielä varata, vähintään haluan sen 2-3 digitestiin 🫣 neuvolaankaan en ole uskaltanut soittaa. Veikkaan että mulla laskettu aika korjaantuu myöhemmäksi ultrissa, niin en haluaisi varhaisultraakaan liian ainaisin varata, varmaan viikolle 8 tms että varmasti näkyisi syke.

Jotenkin tosi epäuskoinen olo, vajaan vuoden aikana kun ei kertaakaan ole saatu kunnon plussaa, pari kemiallista vaan. Toki monilla tie paljon pidempi ja vaikeampi, mutta tuntuu että oma lähipiiri saa lapsia sillä että edes katsoo toiseen sukupuoleen päin, niin hieman qhdistanut että eikö meille sitä lasta suoda, vaikka se olisi niin toivottu 😅

Joku kyseli aiemmin mitä oireita keskenmenossa… Mulla alkoi keskenmeno ((2022) 17. viikolla yöllä supistuksilla, jotka aika nopeasti voimistuivat ja tihenivät sietämättömiksi. Sairaalassa alkoi runsas verinen vuoto ja olin osastolla yli vuorokauden ennen kuin pieni vauva lopulta syntyi. Kaiken piti olla hyvin, olin käynyt np-ultrassa, mutta ei kai sitten ollutkaan. 😕

Muokattu viimeksi:
Mua niin harmittaa, etten osaa kunnolla iloita tästä raskaudesta, kun en tiedä edes ollaanko sitä enää oikeasti raskaana. Mitä ihmettä nää vuodot ja tuhrut oli. Ne on onneksi nyt loppuneet (ainakin tällä hetkellä), mut ei minusta testit kyllä vahvistu niin "hyvin" ku olettaisin/haluaisin. Kaapissa odottelee vielä digi ja sofin liuskatestejä. Digin teen ehkä huomenna tai tiistaina. Nlasta ohjeisti testaamaan kun vuoto loppuu ja sit infoaan heille, mut meen huomenna toimistolle niin kiva sit, kun soittavat keskellä päivää kun sielä oon. Ehkä jätän tiistaille ja teen etänä sen päivän niin saa rauhassa sitten keskustella nlan kans ilman uteliaita korvia.

Varhaisultraa jo kattelin ja laitoin viestiäki heille, et oisko mahista käyä aiemmin ku mitä suositukset, et näkis eea jotain.

Tuntuu, et pää hajoaa jo... 🥺

Olen myös kovasti miettinyt minne varhaisultraan.. pk seudulle jos ajelisi, olisi tarjolla noita kätilön tekemiä, täällä vain läärin (n.300e). Varmaan ajellaan, sen verran iso hintaero. Tosin mitään en uskalla vielä varata, vähintään haluan sen 2-3 digitestiin 🫣 neuvolaankaan en ole uskaltanut soittaa. Veikkaan että mulla laskettu aika korjaantuu myöhemmäksi ultrissa, niin en haluaisi varhaisultraakaan liian ainaisin varata, varmaan viikolle 8 tms että varmasti näkyisi syke.

Jotenkin tosi epäuskoinen olo, vajaan vuoden aikana kun ei kertaakaan ole saatu kunnon plussaa, pari kemiallista vaan. Toki monilla tie paljon pidempi ja vaikeampi, mutta tuntuu että oma lähipiiri saa lapsia sillä että edes katsoo toiseen sukupuoleen päin, niin hieman qhdistanut että eikö meille sitä lasta suoda, vaikka se olisi niin toivottu 😅
Jessus kuin kallista! Täällä Tampereella 88e 😨

Varasin myös ensimmäisen neuvolakäynnin, videoyhteydellä kaupungista, johon muutamme kuunvaihteessa. Vähän on tosin vielä epäselvää että onko vetovastuu sikiötutkimusyksiköllä vai neuvolalla. 🤔

Btw, asiasta kukkaruukkuun.

Mitäs vitamiineja teilä käytössä? Oon alottanut foolihapot, mut mietin et pitäskö mamavitat hakea nyt jo? 🤔

Mulla oli mamavita käytössä jo yritysaikana, niin sitä oon jatkellut. Lisäks mulla on käytössä omega3 ja sit myös rautalisä, kun ferritiini oli tutkimuksissa matalahko.

Mulla on mammavitamiini missä foolihappo ja D3-yhdessä. Tosin joudun käydä hakemassa seuraavaksi ku noi loppuu uuden foolihappo isommalla annoksella ku painoindeksi yli 30 ja vaatii silloin sen. Sen lisäksi C-vitamiini, rauta, magnesium ja omega3 menee.

Monivitamiini, jossa ollut myös foolihappo, on läpi vuoden käytössä (nyt tuo multitabs pregnant), samaten jatkuvasti D3+K2, nyt lisänä omega-3 raskaus&imetys ja illalla Mg-glysinaatti.

Takaisin