Pakastealkion siirto (PAS)

Ensimmäinen pas meni ohi pääsiäisen vuoksi. Todella ahdistunut olo, eikö siirtoon koskaan päästä. Keräys tehty jo tammikuussa. No seuraava kierto osuukin sitten vapulle. Tähän tulossa jotain lääketukea. Siitäkin mieli allapäin, jos luonnonkierto olisi kuitenkin parempi😔 miten ovulaation ajoittaminen lääkkeillä käytännössä menee?
Äh, oon tosi pahoillani. Tsemppiä! Kuukaudenkin odotus tuntuu näissä tosi pitkältä.

Meille kävi viime vuonna niin, että keräys oli maaliskuussa, sitten odoteltiin kuukauden verran alkiodiagnostiikan tuloksia. Vihdoin sai ilmoittautua siirtoon niin sain vähän ennen ovulaatiota aivan kamalan iskiasvaivan. Kipu oli niin kovaa, että söin reilu kaksi viikkoa kolmiolääkkeitä. No, siinähän meni sivusuun koko siirto ja kesätauko paukahti päälle. Kyllä silloin itketti aika paljon.
Päästiin lopulta vasta syyskuussa siirtoon.

En osaa sanoa tuosta kierrosta, itsellä on ollut aina vain letrot kierron alussa ja parilla kerralla myös ovitrelle irrotukseen.

Tämä on nyt heidän toinen raskaus meidän yritysaikana. Kyllähän se masensi, tuntui epäreilulta, ekan kerran tunsin vähän häpeääkin.. tuntui kuin turpaan saaneelta 😓
Samaistun tähän, että tällaiset uutiset tuntuu epäreilulta. Ja sitten hävettää, ettei osaa olla täysin iloinen toisen puolesta.

Mietin muuten silloin tätä edeltävän siirron kohdalla, bongaako Ouran datasta mitään viitteitä, että kiinnittyikö siirretty alkio. Nyt kun seurasin, niin leposyke nousi heti siirron jälkeen ja pysyi koholla ja HRV-tasapaino tippui muutama päivä siirron jälkeen. Ja näiden takiahan Oura sitten tiputtaa valmius-lukeman.
Kehon lämpötilasta ei herjannut, mutta kyllähän se koholla pysyi 0,2-0,7 astetta.

Yritin olla kyttäämättä näitä arvoja, mutta väkisinkin sitä tuli seurattua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä on uusi päivä valjennut 🌞 Nyt se on totta: me selvittiin tiistaihin 🥹 Kohta ollaan viisaampia sen suhteen, minä päivänä siirto tehdään.

Eilen lähisukulainen pudotti pääsiäispöydässä kunnon yllätyspommin: heille tulee toinen lapsi!

Tämä on nyt heidän toinen raskaus meidän yritysaikana. Kyllähän se masensi, tuntui epäreilulta, ekan kerran tunsin vähän häpeääkin.. tuntui kuin turpaan saaneelta 😓

Toki, olen myös heidän puolestaan iloinen enkä toivo mitään pahaa heille. Silti se tuntui pahalta ja onneksi täällä sen voi sanoa ääneen. Jos asiat olis mennyt toisin ja olisin joutunut pettymään PAS suhteen (eli esim eilen olis tullut ovisplussa) niin olisin ehkä murtunut. Nyt oli sen verran itsellä toiveikas olo että kestin uutisen. Piti kyllä laittaa kaikki näyttelijän taidot peliin että siihen kykenin.
Hei ihanaa että pääsitte pääsiäisen yli 😍 itse myös nyt matkalla siirtoon. En tiedä mikä fiilis. Toisaalta onnellinen, mutta toisaalta pelottaa, miten paljon tippuu taas jos ei onnista.

Ja tuo fiilis kuulluista raskausuutisista on niin uskomatonta.. tuntuu jossain niin syvällä sisimmissään, vaikka haluaisi olla vain onnellinen toisten puolesta 😥

@Arrrr Kiitos myötätunnosta ❤️ Oi että, siis oliko teillä jo ihan the siirto? Meillä on siirto ensi viikon tiistaina 😍 eli viikon päästä. Emmä kestä! Viimeinkin hommat etenee. Tänään ultrassa selkeästi suurentunut johtofolli 17 mm ja limis 8.jotain 😀 sain ohjeeksi täräyttää kynällisen Ovitrellea tänäiltana. Sunnuntaina alkaa Cyclogest aamuin illoin raskaustestiin asti.

Ihana, että hommat edistyy!😍
Samaistun myös tuohon epäreiluuden tunteeseen. Minullakin yksi ystävä, joka saanut jo toisen lapsen meidän yritysaikana, vaikka ei ollut vielä edes tavannut miestään kun alettiin yrittämään. Se tuntuu epäreilulta, ja minäkin välillä jotenkin häpeän, että meillä ei vaan onnistu.

Sitten kysymys ovistesteistä. Onko muut huomannut, että Clearbluen digitestien viivat (siis kun ottaa sen tikun pois laitteesta) tummenisi jotenkin epäloogisesti? Minulla ovis nyt antaa odottaa itseään, tavallisesti olisi ollut eilen aamulla. En muuten vielä panikoisi ollenkaan, mutta se digitestin viiva oli viikonloppuna selvästi vahvempi kuin nyt, nyt ihan haalea, ja viime viikolla oli ovikseen sopivia limojakin, joita ei enää ole. Stressaa, että menikö ovis ohi vai eikö sitä tule ollenkaan.

Ihana, että hommat edistyy!😍
Samaistun myös tuohon epäreiluuden tunteeseen. Minullakin yksi ystävä, joka saanut jo toisen lapsen meidän yritysaikana, vaikka ei ollut vielä edes tavannut miestään kun alettiin yrittämään. Se tuntuu epäreilulta, ja minäkin välillä jotenkin häpeän, että meillä ei vaan onnistu.

Sitten kysymys ovistesteistä. Onko muut huomannut, että Clearbluen digitestien viivat (siis kun ottaa sen tikun pois laitteesta) tummenisi jotenkin epäloogisesti? Minulla ovis nyt antaa odottaa itseään, tavallisesti olisi ollut eilen aamulla. En muuten vielä panikoisi ollenkaan, mutta se digitestin viiva oli viikonloppuna selvästi vahvempi kuin nyt, nyt ihan haalea, ja viime viikolla oli ovikseen sopivia limojakin, joita ei enää ole. Stressaa, että menikö ovis ohi vai eikö sitä tule ollenkaan.
Minulle kävi viime syksynä inseminaatioissa niin, että en saanut kiinni koko ovista näillä. Oman kokemuksen mukaan nuo viivat näyttävät tosiaan vähän mitä sattuu, eivätkä esim minulla plussatessa ole koskaan olleet edes tasavahvat. Tein näiden kanssa usein vähintää pregcheckin liuskoja, koska ne antoivat vähän lisävahvistusta.

Kyllästyin koko digitesteihin, ja löysin onneksi viimein itselle toimivan testin eli apteekin puikkotestit. Niillä saan ne tasavahvat viivat, millään muulla testillä en oikein enää. Minulla siis erittäin nopea lh-piikki (ainakin jos käytän letrozolia, muutenkin normaalia lyhyempi ja plussa tulee aina ovispäivänä). Eli jos useammassa kierrossa on ongelmia noiden kanssa niin kantsii kokeilla eri merkkiä. Minulla kuitenkin jokaisessa inseminaatiossa ultralla todettiin, että ovulaatio tapahtuu tai on tapahtunut jo,

Nimimerkillä "vihaan ovulaation metsästämistä".

Viime kierrossa oli siirto ja testi negatiivinen. Vuoto alkoi kunnolla pari päivää cyclogestin lopettamisesta. Nyt ei ole mitään lääkitystä, koska uusi aika saatiin ensi kuun loppuun. Tällä hetkellä on kiertopäivä 11 ja eilen alkoi vihlonnat alavatsassa ja vähäinen verinen vuoto, joka nyt tuntuu vaan jatkuvan. Voisikohan johtua cyclogestin loppumisesta ja hormonimuutoksista 🤔 Onko muilla ollut vastaavaa?

Minulle kävi viime syksynä inseminaatioissa niin, että en saanut kiinni koko ovista näillä. Oman kokemuksen mukaan nuo viivat näyttävät tosiaan vähän mitä sattuu, eivätkä esim minulla plussatessa ole koskaan olleet edes tasavahvat. Tein näiden kanssa usein vähintää pregcheckin liuskoja, koska ne antoivat vähän lisävahvistusta.

Kyllästyin koko digitesteihin, ja löysin onneksi viimein itselle toimivan testin eli apteekin puikkotestit. Niillä saan ne tasavahvat viivat, millään muulla testillä en oikein enää. Minulla siis erittäin nopea lh-piikki (ainakin jos käytän letrozolia, muutenkin normaalia lyhyempi ja plussa tulee aina ovispäivänä). Eli jos useammassa kierrossa on ongelmia noiden kanssa niin kantsii kokeilla eri merkkiä. Minulla kuitenkin jokaisessa inseminaatiossa ultralla todettiin, että ovulaatio tapahtuu tai on tapahtunut jo,

Nimimerkillä "vihaan ovulaation metsästämistä".
Okei, jospa se vielä sitten muuttuisi plussaksi, jos sullakin näyttäneet mitä sattuu. Minulla ne on toimineet tähän asti, mitä nyt olen hoitojen aikana niitä käyttänyt. Muuten olen käyttänyt Pregcheckin liuskoja, jotka toimi kans ihan hyvin. Taidanpa ostaa niitä ja katsoa mitä ne sanoo.👍🏼

Minulla tähän asti ollut aika helppoa ovisten kanssa siltä kannalta, että aina on näkynyt testeissä, mutta vihaan myös silti.😆

Viime kierrossa seurasin digitestin viivoja myös. Alkuun ne alkoi vahvistua ja sitten haalistuivat ja melkein katosivat. Luulin oviksen menneen ohi, mutta jatkoin testejä. Yhtäkkiä testiin pärähti plussa kiertopäivään nähden myöhään.
Totta kai sekin on mahdollista, että testeissä ovis menee ohi. Mulla plussa tuli illalla. Päivällä oli ollut nega ja seuraavana päivänä myös jo negatiivinen. Eli hyvin olisin sen voinut missata!

Viime kierrossa seurasin digitestin viivoja myös. Alkuun ne alkoi vahvistua ja sitten haalistuivat ja melkein katosivat. Luulin oviksen menneen ohi, mutta jatkoin testejä. Yhtäkkiä testiin pärähti plussa kiertopäivään nähden myöhään.
Totta kai sekin on mahdollista, että testeissä ovis menee ohi. Mulla plussa tuli illalla. Päivällä oli ollut nega ja seuraavana päivänä myös jo negatiivinen. Eli hyvin olisin sen voinut missata!
Okei, tästä oli vähän lohtua! Olen tehnyt kp12 asti myös illalla testin, mutta voihan se olla, että tuli tässä kierrossa tosi aikaisin ja meni ohi. Mutta täytyy jatkaa testailua, josko se vielä ilmaantuisi. Pregcheckin testit myös melko haaleita, mutta tummempia kuitenkin kuin digit. Harmittaa, että nämä siirrot muutenkin ottaa jo koville, niin sitten keho alkaa temppuilemaan siinäkin asiassa, missä ei ole aiemmin ollut ongelmaa.

Oman twistin tuo se, että en tämän oviksen metsästyksen vuoksi halua syödä Buranaa, ja tottakai nyt alkoi sitten inhottava hammassärky.😮‍💨

Oletteko koskaan testannut tosi aikaisilla pp-päivillä ovulaatiotesteillä ovitrellen haihtumista?

Mä tosiaan tänään aamulla (pp2) testasin vaan lähinnä miltä ovistestillä näyttää ovitrelle kehossa nyt. Ja siis näkyy vielä näin vahvana, vaikka ovitrelle on pistetty 31.3. 🫣 raskaustestejä en oo nyt tehnyt ollenkaan, mutta viimeksi tässä kohtaa oli herkässä testissä tosi olematon viiva.

Tossa samassa kuvassa ylempi on maanantain 6.4. Tehty ovistesti päiväpissasta

Liitteet

• IMG_8485.jpeg
    IMG_8485.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 71
Oletteko koskaan testannut tosi aikaisilla pp-päivillä ovulaatiotesteillä ovitrellen haihtumista?

Mä tosiaan tänään aamulla (pp2) testasin vaan lähinnä miltä ovistestillä näyttää ovitrelle kehossa nyt. Ja siis näkyy vielä näin vahvana, vaikka ovitrelle on pistetty 31.3. 🫣 raskaustestejä en oo nyt tehnyt ollenkaan, mutta viimeksi tässä kohtaa oli herkässä testissä tosi olematon viiva.

Tossa samassa kuvassa ylempi on maanantain 6.4. Tehty ovistesti päiväpissasta
Nyt kyllä tekisin sen raskaustestin noiden testien perusteella, veikkaan että nyt on joku muu syyllisenä kuin se ovitrelle. Ovitrellen ei pitäisi tuossa vaiheessa enää juurikaan näkyä. Itse olen saanut sillä pienen hailakan jäljen raskaustestiin joskus 11pv pistosta, joillakin kaikki jäljet siitä häviää jo 5-8 päivän kohdalla. Ovistestissä ovitrelle kokemukseni mukaan näkyy positiivisena juurikin ovulaatiohetkellä, mutta en ole sen jälkeen testannut asiaa.

Nyt kyllä tekisin sen raskaustestin noiden testien perusteella, veikkaan että nyt on joku muu syyllisenä kuin se ovitrelle. Ovitrellen ei pitäisi tuossa vaiheessa enää juurikaan näkyä. Itse olen saanut sillä pienen hailakan jäljen raskaustestiin joskus 11pv pistosta, joillakin kaikki jäljet siitä häviää jo 5-8 päivän kohdalla. Ovistestissä ovitrelle kokemukseni mukaan näkyy positiivisena juurikin ovulaatiohetkellä, mutta en ole sen jälkeen testannut asiaa.
Niin siis tosi outoo. Olis kuitenkin erikoista, että olis vielä omaa raskaushormonia, kun kuitenkin vasta pp2 eli dpo7 ?

Tosin kyllä yritettiin sitä luonnollistakin munasolua, mutta kaiken mukaan sekin on sama dpo7?

Viimeksi ovitrelle ei näkynyt mulla enää pp3 eli dpo8

Niin siis tosi outoo. Olis kuitenkin erikoista, että olis vielä omaa raskaushormonia, kun kuitenkin vasta pp2 eli dpo7 ?

Tosin kyllä yritettiin sitä luonnollistakin munasolua, mutta kaiken mukaan sekin on sama dpo7?

Viimeksi ovitrelle ei näkynyt mulla enää pp3 eli dpo8
Tässä toi 7.3. On viime kierrossa raskaustesti vähän niinku sama kun nyt sitten tänään. Näyttäiskö noin haalea herkän testin plussa, ovistestissä noin tumman plussan, jos olis vaan sitä ovitrellesta?

Liitteet

• IMG_8486.png
    IMG_8486.png
    4.1 MB · Katsottu: 33
Ja samaa saagaa nyt kun vauhtiin pääsin. Chatgpt:n mukaan se ei voi vielä olla omaa hcg:ta

@Arrrr Minullakin se ovitrelle haihtui kyllä jossain kierrossa nopeammin ja joskus hitaammin. Aika näyttää, mutta minusta silti on aika erikoista tuo viivojen vahvistuminen, joka on tosi voimakasta maanantaista verrattuna nyt torstaille. Se ei ole millään tapaa loogista. Paitsi jos teet kohta sen positiivisen raskaustestin. Ja siis kyllähän 5pv alkio voi hyvin kiinnittyä jo pp2, jolloin siitä voisi jo jotain hcg:tä vähän tullakin.

Tekoäly on ollut minustakin ihan tosi mukava jutteluapuri tässä toisen lapsen yrityksessä (esikoista tehdessä ei ollut tätä apuria), mutta ei sekään kaikkea toki tiedä. Pidetään peukut pystyssä että chatgpt on väärässä.

Muokattu viimeksi:
@Arrrr Minullakin se ovitrelle haihtui kyllä jossain kierrossa nopeammin ja joskus hitaammin. Aika näyttää, mutta minusta silti on aika erikoista tuo viivojen vahvistuminen, joka on tosi voimakasta maanantaista verrattuna nyt torstaille. Se ei ole millään tapaa loogista. Paitsi jos teet kohta sen positiivisen raskaustestin. Ja siis kyllähän 5pv alkio voi hyvin kiinnittyä jo pp2, jolloin siitä voisi jo jotain hcg:tä vähän tullakin.

Tekoäly on ollut minustakin ihan tosi mukava jutteluapuri tässä toisen lapsen yrityksessä (esikoista tehdessä ei ollut tätä apuria), mutta ei sekään kaikkea toki tiedä. Pidetään peukut pystyssä että chatgpt on väärässä.
Kiitos vastauksesta 😍 mitä menin tekeen mitään testiä. Päätin etten tee raskaustestejä ennen ens viikkoo, mutta kuitenkin testineuroosin vuoksi jotain on tehtävä 😭🫣

Kyllä jännittää tuleva viikko! Oon tässä yrityksen aikana ehtinyt suorittamaan pian tutkinnon (2 vuotinen) ja ensi viikolla alkaa viimeinen harjoittelujakso! Sen lisäksi tosiaan tiistaina on siirtopäivä eli paljon jännitettävää.

Ovitrelle toimi hienosti, tiistai-iltana pistin kynällisen ja hymynaama tuli seuraavana päivänä keskiviikkona clearbluen digiin. Tasan 41 tuntia Ovitrellesta eli torstain puolella alkoi oviskivut. Pahin kipu kesti joitakin tunteja mut jonkinlainen herkkyys/arkuus/kipu kesti koko hitsin päivän. Tää kipuilu on tavallista mulle. Oon ennenkin tätä kipuasiaa miettinyt, että mistä johtuu. Kun kaikki eivät todellakaan tunne tällä tavalla voimakkaasti. Kipu kuitenkin liittyy ovulaatioon koska se tulee aina vain ovulaation aikaan ja menee sitten ohi. Kipu tuntuu kohdunsuulla/välilihan alueella eli jos yskäisee/nauraa/aivastaa/istahtaa niin tuntuu kipeältä. Pahimman kipuilun aikaan kipu tuntuu ihan miten päin vain olisi esim. seisoen tai kävellen. En kuitenkaan ota lääkettä kipuun koska kestän sen ja se on erilaista verrattuna esim. menkkakipuihin jotka tuntuvat eri paikassa ja eri tavalla ärsyttävältä. Kiinnostaa, jos muilla vastaavaa. Tulipa pitkä sepustus :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
@Umbra Mulla vastaavaa oviskipuilua, alavatsa turpoaa munasarjojen kohdalta ja esimerkiksi kävellessä jalan isku vihloo. Muutama kierto tässä 2 vuoden aikana on ollut kun kipuilu ei ole ollut niin vahvaa, mutta aikalailla joka ovis on kipuja. Mulla aamulla kun testi näyttää hymynaamaa niin kivut alkaa samana iltana, eli noin 12 tunnin päästä. Eli jos kivut kuvastaa itse ovulaatiota niin mulla on verrattain myöhään LH huippu testeissä.

Takaisin