Oireet!

Täällä. Ja tää on joka raskaudessa alkanut jo ennen plussaa. Mulla normaalistikin suht korkea 60-70 ja nyt sitten 80-90 just.Ihan normaalia, mutta tosi epämukavaa. Mulla onneks Propral muutenkin lääkityksenä niin vähän auttaa. Ja sit jos syö paljon niin varsinkin sen jälkeen sydän hakkaa kauheasti. Mutta kun on koko ajan nälkä, mitä yleensä ei oo ikinä. 😅
Mulla vaikutti hiilarit tuohon miten pumppu rytkytti, varsinkin sokerista tulee aivan järkky olo. Oon sittemmin jättänyt HH reippaasti vähemmälle ja sokerin pois kokonaan niin ei oo enää takonut. Myös alkoholi aikoinaan teki tätä (en oo käyttänyt enää vuosiin). Mulla saattoi alkaa tykytyskohtaukset aivan yhtäkkiä ja pumppu hakkasi jonkin aikaa 140-160bpm, onneksi nämäkin on jääneet pois. Söin bisoprololia tuolloin jonkin aikaa / tarvittaessa. En toki enää.

Muilla korkeaa leposykettä? Itsellä seilannut nyt jo useamman päivän 80-90 tietämillä, ei tunnu kovin mukavalta.. Ihan vaikka sohvalla löhötessä pamppailee menemään, ei sentään huono olo muuten mut aika häiritsevää.
Mulla on noussut keskimääräisestä 62->73.

Nälkä joka vaati sellaisen rasvaisen lihapiirakan. En edes muista milloin viimeksi olisin sellaisen suostunut syömään, mutta nyt se näytti niin houkuttelevalta. Voisiko se olla poikaraskaus jo oirehtimassa? Muistelen joskus sellaisen kanssa nousseeni keskellä yötäkin syömään just lihiksiä. :rolling:
Mä oon miettinyt tätä samaa itsessäni. Mun esikoistyttöraskaus vaati salaattia, raakoja nektariineja ja vesimelonia. En voinut sietää lihaa, kanaa, lihatuotteita, savun makua tai hajua. En pystynyt edes katsomaan niitä voimatta pahoin. Himoja mulla ei ollut, vain sellaista ruokaa, jonka ehkä pystyy syömään oksentamatta.

Mutta nyt. Himoitsen munakokkelia, juustoja, lihapiirakoita, mustaamakkaraa (kuinka tamperelaista! :D) ja makkaraperunoita. Ja suuri herkku: mandariini, ei oikein enää uppoa. Ja lihapiirakassa vielä haaveilen erityisesti sellaisesta, missä on makkaraa ja kananmunaa välissä. Todella erikoista. 🤣

Nälkä joka vaati sellaisen rasvaisen lihapiirakan. En edes muista milloin viimeksi olisin sellaisen suostunut syömään, mutta nyt se näytti niin houkuttelevalta. Voisiko se olla poikaraskaus jo oirehtimassa? Muistelen joskus sellaisen kanssa nousseeni keskellä yötäkin syömään just lihiksiä. :rolling:
Paistinpannulla paistettu leipä, jonka välissä sulanutta juustoa 🤤 En ollut koskaan ennen semmoisia syönyt mutta nykyään himoitsen niitä.

Lähti ajoissa. Kuulostaapa herkulliselta! Varsinkin jos laittaisi vielä kunnon siivun sellasta leikattavaa makkaraa väliin. Tää on ihan uskomatonta :D

Mulla oli tänään ensimmäinen kerta, kun juoksin vessaan oksentamaan useamman kerran. Ja sieltä menin sitten suoraan jääkaapille kierittämään leikkeleen juuston kanssa rullalle, ja siitä vähän terveellisiä ravinteita kehoon. 🫩

Huomasin tässä kun olen epätoivoisesti seurannut nouseeko mulla kuumetta tässä flunssan kanssa, että mulla on varmaan kehon ns normaali lämpötila noussut tai jäänyt koholle!
Aikaisemmin mun kainalosta ja kielen alta mitattuna on olut joku 35,5-35,7, nyt ilman kuumeista oloa on 36,1?

Huomasin tässä kun olen epätoivoisesti seurannut nouseeko mulla kuumetta tässä flunssan kanssa, että mulla on varmaan kehon ns normaali lämpötila noussut tai jäänyt koholle!
Aikaisemmin mun kainalosta ja kielen alta mitattuna on olut joku 35,5-35,7, nyt ilman kuumeista oloa on 36,1?
Joo! Raskaanahan kehonlämpö nousee 😊 mulla on kans normilämpö 35,5, niin taisi olla pidempään jopa lähes 37. 37 astetta on mulle ollut kuumeen raja, sit oon jo aika kipeänä.

Mulla on välillä kuuma ja välillä kylmä. 🤔 Tuntuu et lämpötila on aina väärä. 😂 Tänään myös jotenki selkeästi huonovointisempi olo. En oo kuitenkaan ainakaan vielä oksentanut.

Mulla vaikutti hiilarit tuohon miten pumppu rytkytti, varsinkin sokerista tulee aivan järkky olo. Oon sittemmin jättänyt HH reippaasti vähemmälle ja sokerin pois kokonaan niin ei oo enää takonut. Myös alkoholi aikoinaan teki tätä (en oo käyttänyt enää vuosiin). Mulla saattoi alkaa tykytyskohtaukset aivan yhtäkkiä ja pumppu hakkasi jonkin aikaa 140-160bpm, onneksi nämäkin on jääneet pois. Söin bisoprololia tuolloin jonkin aikaa / tarvittaessa. En toki enää.
Joo, oon huomannut täysin saman. Mulla on heikentynyt "sokerinsieto" ja joka raskaudessa radi niin varmasti vaikuttaa. Ja alkoholi just kans teki.

Täällä on vähän kans noita ongelmia ollut korkean vp:n ja leposykkeen kanssa. Mutta kun siivosin ruokavaliostani turhan kahvin killittämisen niin yllättäen (tai ei edes yllättäen) leposyke ja verenpaine ovat ihan siedettäviä vaikkei ihan ihanteellisia.

Otappa samantien yhteys lääkäriisi ja tarkista tuo Propralin sopivuus raskaana olevalle. Muistelen et se ei ole sikiötoksinen, mutta ei ihan ihanteellinenkaan lääkitys tässä tapauksessa. Varmaankin Albetoliin pitäisi siirtyä, se on turvallisempaa raskaana olevalle.
Hmmm, no toi Propral on ollut mulla kaikissa viime raskauksissa. Tai siis eka ollut Bisoprolol ja neuvolalääkäri vaihtanut Propraliin. 😊

Tänään piti ottaa Samarin. Mua ei melkein ikinä närästä ja siksi en eka hoksannut, että mikä sitä mahaa korventaa.

Tänään ei ole ollut oikein mitään kohtutuntemuksia. Joko pitää alkaa huolestumaan?😒

Tänne on rantautunut myöskin närästys. Ja päiväväsymys löysi myös takaisin. 😬 Nukahdin anopin sohvalle ja heräsin puolitoista tuntia myöhemmin. Asentokin oli maailman epämukavin, mutta selvästi ei haitannut kunhan vaan pää osui edes jostain kohdin tyynyyn. 😅

Takaisin