Käsityönurkka

Mulla on jo viime syksynä hankittu langat ja tulostettu ohjeet, mutten sitten pystynytkään kutomaan. Ajattelin silloin että jos en tulekaan raskaaksi, niin voin vaikka myydä torissa. Oli myös vähän vaikeaa aloittaa, kun ei tiennyt kokoa. Olen lankamäärässä varautunut kutomaan n. 6kk ikäisen kokoisen puvun, lähinnä jos vauva onkin iso tms niin mahtuu vähän useammin haalariin. 😅

Liitteet

• PXL_20260331_054341666.jpg
    PXL_20260331_054341666.jpg
    2 MB · Katsottu: 16
Olin myös joskus vuosi sitten innoissani ostanut halpoja lankoja, ja huomannut sitten myöhemmin että kyseessä on 100% akryylilanka 😬 Akryyli on aika huono vaatteisiin (paitsi tietenkin allergisille!), mutta ajattelin että tuosta ehkä voisi vääntää jonkin viltin tms jonka päällä vauva möyrii. Tai sitten opettelen virkkaamaan, ja väännän miljoona mustekalaa.

Liitteet

• PXL_20251010_150406464.jpg
    PXL_20251010_150406464.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 3
Mä en oo muutamaan vuoteen neulonut, mutta nyt tän myötä taas kiinnostus on vähän herännyt. Katselin jo petite knitin sivuilta ohjeita myssyihin ja haalareihin. 😊 Peittoa oon myös miettinyt ja sukkia.

Mä en oo muutamaan vuoteen neulonut, mutta nyt tän myötä taas kiinnostus on vähän herännyt. Katselin jo petite knitin sivuilta ohjeita myssyihin ja haalareihin. 😊 Peittoa oon myös miettinyt ja sukkia.
Joo, sukkia muuten mullakin on suunnitelmissa tehdä 😍 Niitä voisi vääntää pienempiäkin kokoja!

Kun näyttää siltä et ois talvivauva tulossa niin jotenki automaattisesti alkaa miettiin kaikkia söpöjä villajuttuja. 🤗☺️

Minä olen aika huono kutomaan tai virkkaamaan, yleensä siksi että kiinnostus ehtii loppua jo yhden lapasen jälkeen ja toinen jää tekemättä. Tai sitten keskittyminen pätkäisee kun lapset tarvitsevat äitiä, ja menee hetki aina palata flowhin. Mutta arvostan paljon teitä jotka osaatte ja jaksatte! Minun villavaatteiden kutomisesta on vastannut anoppi ja miehen serkkutyttö, ja jahka uskallan puhua enemmän tästä raskaudesta niin toivon just junasukkia ja ehkä pientä villapukua. Sieltä tulee joka vuosi meille villasukkia lahjapaketissa ja arvostan tätä paljon, ja kerron sen heille. Minulla on tietysti ollut melkoinen villasukkajemma, mutta annoin jo veljen vauvalle varastoni kun jostain syystä (kuten vaikka et ikää on, vaikka oikeasti vielä hellin unelmaani) ajattelin etten saisi enää vauvoja, ja ohjeistin että seuraava osoite vauvan vaatteille ja sukille on se mun siskontyttö.

Mä en osaa neuloa. Enkä virkata.

Mutta nyt on vahva ajatus että jos mä vaikka ihan pienen pienet sukat tekisin.
Eli ajattelin opetella 🤭
Tai semmosen norsu vaunulelun 🐘

Voi olla että jää ajatukseksi. Ihailen kaikkia ketkä osaa ja on intoa tehdä💛

Minulta ei nuo lankataiteet oikein luonnu, mutta ompelen todella paljon :Relieved Face: Suunnittelin sääpeiton tekemistä tilkkutyönä silleen, että aloitan sen tekemisen vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Nyt vähän kipuilen sen kanssa, ettähaluanko tehdä kokonaan oman pinterest-käyttäjän vauvajuttuja varten, kun haluaisin ehkä pitää sen ihan erikseen harrastuksille tarkkaan luodusta feedistä 🤔

Läheisille olen sanonut että joulukuulapselle saa neuloa jos inspiraatio iskee :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mä en osaa neuloa. Enkä virkata.

Mutta nyt on vahva ajatus että jos mä vaikka ihan pienen pienet sukat tekisin.
Eli ajattelin opetella 🤭
Tai semmosen norsu vaunulelun 🐘

Voi olla että jää ajatukseksi. Ihailen kaikkia ketkä osaa ja on intoa tehdä💛
Minä verryttelin virkkausta tuubivideoilla, kun piti opettaa lapselle sitä. Muistan kyllä virkanneeni koulussa, mutta siitä on aikaa.

Näissä tekemisissä kyllö haastaa se, että meillä on tuo vilkas ja haastava 1v tuossa 😅 huonosti löytyy aikaa (tai rauhaa) tehdä. Mutta ehkä syssymmällä 😁

Siis tässä uudelleen aloittamisessa on aina se ongelma että turhaudun niin nopeesti jos ei heti tuu täydellistä. Tarvis olla joku joka neuvoo ja vahtii 🤭

Onko vinkata hyviä sivustoja/ videoita mistä tumpelokin pääsisi alkuun?

Takaisin