Mieliteot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Supatsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Helmi1234 tuo mieliteko on paha. Mä en vois kuvitellakaan syöväni mitään sellaista missä maistuu vähänkään sipuli. Söin yhtenä päivänä sour cream&onion sipsejä ja vaikka miljoonaan kertaan harjaus hampaat niin se sipulin maku vaan ei lähde suusta millään.

Miulla oli edellisen raskauden alussa kamala himo halloumihampurilaisiin ja loppuvaiheessa söin maustamatonta viiliä ihan hurjia määriä. 😁

Tässä raskaudessa näköjään mama-nuudelit maistuis paremmin kuin mikään muu 😅

Persikka pysyy sitkeästi mukana. Nyt mulla on tullut himo sokerivapaaseen hyytelöön... Siitä oon aina tykännyt mutta nyt sitä menee melkein päivittäin. Anoppi joutuu lähettämään sitä Briteistä asti kun oon tyhjentänyt omat varastot. :tears:

Tänään ja eilen on tehnyt jatkuvasti mieli kahvia. 🙄 Vaikka en normaalisti juo kahvia, kun 1-2 kuppia päivässä...Onneksi on kofeiinitonta pikakahvia.

Tämä saattaa yököttää jotakuta, mutta siis minua tekee mieli sinappisilliä!!! Ostinkin purkin ja vedin sitä napaan onnellisen tietämättömänä siitä, ettei sitäkään saa syödä raskaana ollessaan. Neuvolasta siis kuulin ohjeistuksen heti seuraavana päivänä. Nyt mies joutuu syömään ne eikä hän edes pidä niistä hirveästi 😅

Muokattu viimeksi:
Miksi sinappisilliä ei saa syödä? Ruoka virastonsivuilla lukee, että purkkisillejä saa syödä, mutta vakuumiin pakattua ei. 🤔

Tekeekö kenenkään muun mieli paljon kahvia? Tämä on jotenkin tosi outoa, kun normaalisti en edes juo paljon kahvia...🙄

Kahvi on maistunut koko ajan tosi hyvin, tosin juon sitä enimmäkseen kofeiinittomana. Mutta ei ole kertaakaan ollut mitään vastareaktiota, paremminkin tehnyt vain enemmän mieli. 😅

Joo, juon itsekin pääosin kofeiinitonta. Tai teen pikakahvia siten, että laitan yhden teelusikallisen tavallista kahvia ja kaksi kofeiinitonta. 😁

@pinguliini tämä silliasia jäi nyt vaivaamaan. Itse ajattelin kyllä syödä purkkisillejä ja vasta ostinkin niitä jääkaappiin. 🤔
Terkka sanoi, ettei niitäkään ole hyvä syödä listeriariskin vuoksi. Ruokaviraston sivulla lukee kyllä tosiaan näin:

Seuraavia tuotteita käytetään vain kuumennettuina (lämpötila kauttaaltaan vähintään 70 astetta): Raaka kala, graavisuolattu tai kylmäsavustettu kala (sekä valmiiksi pakatut että pakkaamattomat ja/tai itse valmistetut tuotteet), tyhjiöpakatut sillituotteet, kypsentämättömät äyriäiset, pastöroimaton mäti, edellä mainittuja tuotteita sisältävät ruoat, ml. sushi. Kalasta valmistettuja puolisäilykkeitä (ns. purkkisillit) voidaan käyttää sellaisenaan.

Kaikki raikas. Hedelmät ja kasvikset sellaisenaan. Viljatuotteista tehdyt ruoat (pasta, riisi...) ja proteiini tuntuvat olevan tosi nihkeässä nyt vaikka koitan pitää ruokavalion monimuotoisena. Syöminen on aika pakottamista mutta noista kasviksista nautin.

Takaisin