Plussa vai ei?

Mitä sanotte tästä onko vaan vp?
Mä näen siinä kyllä hailuraisen haamun 😍

Pakko tulla täältä sivusta huutelemaan, kun monet pähkäilee varmasti syystäkin ns vääriä positiivisia, että mulla on itselläni takana lähes 20vuotta lapsettomuutta. Testejä on tehty sen aikana PALJON ja ikinä koskaan en oo saanut edes minkään valtakunnan viivanpaikkaa mihinkään testiin ilman, että olisin ollut raskaana eli ilmeisesti toisilla ne antaa jostain syystä herkemmin niitä vääriä positiivisia tai sitten kyse on siitä, että siellä on ollut joku kiinnittymisyritys, joka on mennyt mönkään heti alkutekijöissään. Itellä ei siis ole takana kuin tämä nykyinen raskaus sekä viime keväänä keskenmennyt raskaus ja näitä lukuunottamatta testit olleet aina täysin tyylipuhtaita negoja.
Ite sain tästä raskaudesta juurikin tuohon "pahamaineiseen" rfsun herkkään kaikkien haamujen esiäidin dpo9/10 vajaan parin tunnin pidätyksellä päiväpissasta ja seuraavana päivänä se oli jo pregcheckillä ihan selkeä vaaleanpunainen viiva, vaikkei mitenkään kirkuvan punainen kuitenkaan ja sekin vajaan parin tunnin pidätyksellä.
HCG tasot nousee myös yksilöllisesti, mulla esim tästä raskaudesta oli HCG huimat 3200 ja rapiat 4+6/5+0, ku verikoe otettiin ja yksi vauva masussa vaan luurailee ☺️🩷

Tämä on vaihdevuositesti. Se on positiivinen samaan tapaan kuin ovistestit: jos testiviiva T on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva C.

Mielestäni testiviiva on hitusen vaaleampi kuin kontolliviiva. Ootteko samaa mieltä? Noh eipä tää tulos mieltä lämmitä, hyvin lähellä ne viivat on kummiskin vahvuudeltaan.

Eka kuva heti 3 min testiajan päätyttyä, toinen alle 10 min testin valmistumisesta.
Screenshot_20260325_053000_Gallery.jpg
20260325_052602.jpg

En ole aikaisemmin kirjoitellut täällä mutta käynyt lukemassa foorumia säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt kädet tärisee, miten tulkitsisitte tänä aamuna tehtyä raskaustestiä? Clerablue early kyseessä. Arviolta DPO9 meneillään, onko tuossa haamu? Kuva otettu testiajalla n 8min kohdalla, mutta huomasin jo 3 min että tulosalueelle oli tuo tullut. En ole aikaisemmin saanut edes haamua testeihin.. ja raskaustestejä olen vuosien aikana tehnyt PALJON😆

Liitteet

• IMG_6830.jpeg
    IMG_6830.jpeg
    2.1 MB · Katsottu: 130
En ole aikaisemmin kirjoitellut täällä mutta käynyt lukemassa foorumia säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt kädet tärisee, miten tulkitsisitte tänä aamuna tehtyä raskaustestiä? Clerablue early kyseessä. Arviolta DPO9 meneillään, onko tuossa haamu? Kuva otettu testiajalla n 8min kohdalla, mutta huomasin jo 3 min että tulosalueelle oli tuo tullut. En ole aikaisemmin saanut edes haamua testeihin.. ja raskaustestejä olen vuosien aikana tehnyt PALJON😆
Nään tuossa jotain, mutta en muista oliko nämä niitä testejä, jotka antaa herkästi viivanpaikkaa.

Jos tuo tuli jo 3 min kohdalla, niin ihan todennäköisesti oikea haamu. Kannattaa seurata lähteekö viiva vahvistumaan kun testaat myöhemmin tai testata toisella merkillä jos ei jaksa millään odottaa 😊 Mulla nää näytti ihan oikeen raskauden, mut tosiaan säikähdin kun luin että antais vääriä positiivisia. Mut tärkeintä on että lähtis vahvistumaan! ❤️

Mä oon saanut tämän tyylisiä vaikka en ollut raskaana, mutta olen nähnyt myös testikuvia missä tälläinen on oikea haamu. Tuo testiviiva vahvistuu nyt seuraavien päivien aikana jos on plussa ja jos ei, niin seuraavat testit näyttää samalta tai selvältä negatiiviselta.
Eli jatkaisin testailua, koska hyvinkin voi olla plussan alku! 🙏🥰

Ja noista viivanpaikoista mitä itse tosiaan olen saanut moneenkin eri testiin, niin, että muutkin nähnyt sen toisen viivan, niin olen käynyt parikin kertaa samaan aikaan sitten hcg mittauksessa ja tulos ollut jotain 0,2 eli ei ole voinut olla mikään kiinnittymisyritys tms miksi viiva on testiin tullut. Eli en itsekään tiedä miksi juuri minä ja monet muut saa sellaisia ja jotkut ei koskaan, onko vaan tosi huonoa tuuria. 🙄

@Syssymyssy otetaanko Premomiin siis kuva testistä ja sen perusteella algoritmi laskee hormoniarvoja? Vai mistä tiedät noin tarkkoja lukuja? 😲 Minkä kaikkien testejen tulkkaamiseen Premomia voi käyttää?

@Tipsi89 aika järkyttävää kyllä, että raskaustesteihin tulee tulkinnanvaraisia tai jopa vääriä tuloksia tai just jotain viivanpaikkoja. @Kali ainakin saanut niitä paljon, ja se on varmaan todella stressaavaa, kun yksi testi näyttää plussaa ja toinen ei. Yritä siinä sit päättää, mitä uskoa – ja jatkat vaan testaamista, mutta mitään selvyyttä ei asiaan tule (ennen kuin vuoto lopulta alkaa tai sit ei ala). Voin vain kuvitella, miten rikki olisin, jos itse saisin vääriä plussia. Toivo aina herää, ja sit kun tulee ryminällä alas, niin se on kyllä henkisesti tosi raskasta.

Ennen ku löysin tälle foorumille, olin siinä uskossa, että raskaustestit kategorisesti näyttää oikean tuloksen paitsi joskus jostain syystä harvoin saattaa esim. kemiallisen raskauden, liian varhaisen testaamisen tai varhaisen keskenmenon takia tulos olla väärä posi tai väärä nega.

@Maana Mannila Premom katsoo kuvasta ne viivat ja ilmeisesti näyttää itse testiviivan vahvuuden "prosenteissa" (?) kontrolliviivaan nähden. En tiedä miten luotettava on muissa testeissä, mutta toisaalta sama periaate, niin miksipä ei.

@Maana Mannila Premom vertaa keskenään kontrolliviivaa ja testiviivaa. Se siis katsoo kuinka vahva testiviiva on suhteessa kontrolliin ja antaa siitä sitten suhdeluvun. Luku 1,0 on tasavahva, ykkösestä ylöspäin testiviiva on vahvempi kuin kontrolli ja vastaavasti ykköstä matalampi on haaleampi kuin kontrolli.

Kannattaa kuitenkin aina luottaa ensisijaisesti omiin silmiin, koska tuokin on vain kone eikä ota huomioon monia juttuja, esim jos sattuu olemaan vaikka varjo kuvassa jomman kumman viivan päällä.

@Maana Mannila Joo minusta on ihan järjetöntä, että testit voi antaa toisia viivoja mitkä herättää toivoa, vaikka ei ole raskaana. Pitäisi olla selvästi negatiivinen tai positiivinen, ei mitään "tämä voikin olla vain viivanpaikka". 😳
En muista, että 2012-2014, kun raskauksia testailin, että olisin saanut mitään hailuroita koskaan vaikka yli vuoden teki testejä ja toivoi toista viivaa. Nyt sitten viime vuosina on tullut vaikka ja mihin testiin sellaisia 🙄

Ja joo nuo @Kali testit on ollut ehkä pahinta p*skaa, kun on niin selkeitä viivoja osassa ja sit kuitenkin osa ihan selkeitä negatiivisia. 😮‍💨 Toki muutenkaan kukaan ansaitse niin paljoa menetyksiä yms ja me oltiin samassa Tammikuisten ryhmässä hetki ja sitten syksyllä kävin kyselemässä raskaus kuulumisia ja aina tulee vaan surua toisille eikä se ole reilua. 🥺🩷

Toivon todella, että nuo hailurat aina olisi aina plussia ja pysyviä, mutta pakko joskus varoittaa, että voi olla toisinkin ja jatkamalla testailua tietää parhaiten! 🙏 Toivottavasti kukaan ei ajattele, että yritän aina vaan viedä toivoa pois tai pelottelen turhaan vastaamalla millaisia huonoja kokemuksia on itsellä tietyistä testeistä. 🫣🥹

@Maana Mannila Joo minusta on ihan järjetöntä, että testit voi antaa toisia viivoja mitkä herättää toivoa, vaikka ei ole raskaana. Pitäisi olla selvästi negatiivinen tai positiivinen, ei mitään "tämä voikin olla vain viivanpaikka". 😳
En muista, että 2012-2014, kun raskauksia testailin, että olisin saanut mitään hailuroita koskaan vaikka yli vuoden teki testejä ja toivoi toista viivaa. Nyt sitten viime vuosina on tullut vaikka ja mihin testiin sellaisia 🙄

Ja joo nuo @Kali testit on ollut ehkä pahinta p*skaa, kun on niin selkeitä viivoja osassa ja sit kuitenkin osa ihan selkeitä negatiivisia. 😮‍💨 Toki muutenkaan kukaan ansaitse niin paljoa menetyksiä yms ja me oltiin samassa Tammikuisten ryhmässä hetki ja sitten syksyllä kävin kyselemässä raskaus kuulumisia ja aina tulee vaan surua toisille eikä se ole reilua. 🥺🩷

Toivon todella, että nuo hailurat aina olisi aina plussia ja pysyviä, mutta pakko joskus varoittaa, että voi olla toisinkin ja jatkamalla testailua tietää parhaiten! 🙏 Toivottavasti kukaan ei ajattele, että yritän aina vaan viedä toivoa pois tai pelottelen turhaan vastaamalla millaisia huonoja kokemuksia on itsellä tietyistä testeistä. 🫣🥹
Mun mielestä on hyvä olla realisti, siksi itsekkin sanon tietyistä testeistä että kannattaa olla varuillaan. Ehkä mun oma kokemus värittää sitä, että itse herkästi saatan kommentoida että tietyt testit antaa vääriä viivoja selkeästi. EI munkaan oo todellakaan tarkoitus toivoa viedä pois yms... Lähinnä pointtina miksi mainitsen että ne osat testit varsinkin todella herkästi antaa vääriä viivoja, että kannattaa olla varuillaan koska tiedän kokemuksesta miltä tuntuu innostua ja sitten selviää että onkin väärä positiivinen. 🙄

Tänne tosiaan ei plussaa kyllä tästä kierrosta muita kuin ne vialliset mitä näytin monta päivää sitten ole tulossa niin ja rfsu viikko testi myös antoi taas vaihteeksi turhaa toivoa. 🥴 Nimittäin dpo13 jo ja nega testattu...

Nään kyllä toisen viivan mutta väriä siinä ei kyllä ole ku niin harmahtava. Kannattaa parin päivän päästä testata uudelleen ja suosittelen toista testiä. 🤗

Mun mielestä on hyvä olla realisti, siksi itsekkin sanon tietyistä testeistä että kannattaa olla varuillaan. Ehkä mun oma kokemus värittää sitä, että itse herkästi saatan kommentoida että tietyt testit antaa vääriä viivoja selkeästi. EI munkaan oo todellakaan tarkoitus toivoa viedä pois yms... Lähinnä pointtina miksi mainitsen että ne osat testit varsinkin todella herkästi antaa vääriä viivoja, että kannattaa olla varuillaan koska tiedän kokemuksesta miltä tuntuu innostua ja sitten selviää että onkin väärä positiivinen. 🙄

Tänne tosiaan ei plussaa kyllä tästä kierrosta muita kuin ne vialliset mitä näytin monta päivää sitten ole tulossa niin ja rfsu viikko testi myös antoi taas vaihteeksi turhaa toivoa. 🥴 Nimittäin dpo13 jo ja nega testattu...
Tääkin on totta, että on hyvä omia kokemuksia jakaa myös silloin, kun tulos on ollut väärä. Se on varmasti henkisesti raskasta, mutta kiitos silti kaikille, jotka on niin jaksaneet tehdä. Nimittäin tosiaan itse luotin, että raskaustesti olisi luotettava tapa testata raskautta – nyt olen oppinut, että näin ei todellakaan kaikkien kohdalla ole. <3

Kiitän vastauksista myös mun laittamaan kuvaan! Itse myös koen näkeväni jotain hailuraa, mutta aika näyttää onko vain kuvitelmaa. 😊
Ja @normel näihin testeihin en uskaltais luottaa valitettavasti. Testaisin toisella testillä uudelleen.

Kiitos teille vastauksista ja tulkinnoista! Kävin ostamassa CB early digin ja tein vielä pregcheckin, molemmat tein tänään iltapissasta 3-4h pidätyksellä. Pregchekin tein myös aamulla ja siinä oli haaleaakin haaleampi haamu, nyt illalla jo erotti paremmin silmälläkin haamun❤️

Liitteet

• IMG_6853.jpeg
    IMG_6853.jpeg
    870.7 KB · Katsottu: 57
  • IMG_6850.jpeg
    IMG_6850.jpeg
    202 KB · Katsottu: 56
Takaisin