Kierto (ja kohta myös mieli) sekaisin ja salainen raskaustoive

Varjojen

Silmät suurina ihmettelijä
Hei. Halusin aloittaa uuden ketjun tästä mun tilanteesta. Mulla on nyt 8kk ikäinen vauva ja oon hänen syntymästään asti haaveillut uudesta raiskaudesta. Menkat mulla alkoivatkin heti synnytyksen jälkeen. Tammikuussa mulla oli kierto, kun menkat olivat noin viikon myöhässä ja aloin silloin enemmän miettimään mahdollista raskautta ja tein testinkin (negatiivinen). Siinä sitten olin kauhean ristiriitaisten tunteiden kanssa. Meillä miehen kanssa ei ole varsinaisesti yritystä, mutta ei varsinaista ehkäisyäkään käytössä.

Nyt en luota enää omaan kiertoon tuon tammikuun jälkeen ollenkaan ja olen ihan pihalla. Mulla oli viimeksi menkat 16-20.2. ja nyt siis kpl 36 menossa. Tein aamulla taas testin, koska mulla on nyt myös etovaa oloa ja vatsakipuja. Ja se oli siis negatiivinen. Miten tästä nyt kannattaisi edetä? En siis tiedä, että miten paljon kuukautiset olivat siis myöhässä, kun viimeksi menkat silloin tammikuussa alkoivat kp36.

Moi, kuulostaa, että olet ristiriitaisten tunteiden äärellä. ❤️ Varmaan itse sun tilanteessa olisi yhtä hukassa, jos en enemmänkin pihalla. Mä en oo koskaan ollut raskaana, lähinnä valkaissut raskaustestejä, mutta itse tekisin varmaan sun tilanteessa niin, että odottaisin muutaman päivän ja testaisin sitten uudestaan, jos vuoto ei ala.

En tiedä, oliko tästä nyt mitään apua. Voimia ja rauhaa tilanteeseesi toivon. ❤️

Muokkaus: Ja tietysti jossain kohtaa ottaisin raskauden mahdollisuuden ja oman toiveen esiin myös puolison kanssa. Vaikka hän luultavasti tietää, että vauva voi tulla, kun ehkäisyä ei ole, niin sen perusteella, mitä oon päätelly esim. muiden vauvaperheiden tarinoista ja omien ystävien tarinoista, niin toinen lapsi saattaa saada alkunsa vähän ”yllärinä”. Eli ei välttämättä ole tullut edes ajatelleeksi, että uusi raskaus voisi alkaa niin helposti kuin se sitten alkaa. Varsinkin, jos esikoista on odotettu pitkään. ❤️

Moi, kuulostaa, että olet ristiriitaisten tunteiden äärellä. ❤️ Varmaan itse sun tilanteessa olisi yhtä hukassa, jos en enemmänkin pihalla. Mä en oo koskaan ollut raskaana, lähinnä valkaissut raskaustestejä, mutta itse tekisin varmaan sun tilanteessa niin, että odottaisin muutaman päivän ja testaisin sitten uudestaan, jos vuoto ei ala.

En tiedä, oliko tästä nyt mitään apua. Voimia ja rauhaa tilanteeseesi toivon. ❤️
Joo varmaan tehtävä niin, että loppuviikosta testaa uudestaan, jos ei ala vuoto. Ostin eilen kuitenkin testipaketin, missä on kaks testiä

Joo varmaan tehtävä niin, että loppuviikosta testaa uudestaan, jos ei ala vuoto. Ostin eilen kuitenkin testipaketin, missä on kaks testiä
Luota omiin fiiliksiin. Raskaus voi alkaa vaikka kierto olisi epäsäännöllinen. Muistele mitkä oli sun ekat raskausoireet ekan kanssa. Kalan haju kävi nenään? Väsy? Vatsakrampit? Himo sitruksiin? Ne usein tuntuvat jo ennen kuin testi näyttää mitään, ja nyt osaatko etsiä niitä.

Menkat ei ole vieläkään alkanut ja kävin hCG mittauksessa labrassa kaks päivää sitten ja arvo oli tosi matala, siis alle kaksi eli nega. Jostain muusta on tässä nyt siis kyllä kyse. Mulla myös alkoi tosi raju migreeni ja tuntuu, että mun kroppa on nyt totaalisen rikki. Pelkään tosi paljon, etten koskaan enää voi saada lapsia

Takaisin