Yleinen keskustelu

Me kun käytiin esikoisen odotusaikana, niin kätilö kehotti ottamaan puhelimella videota näytöstä. Että silleen ainakin saa "videotallenteen" 🤭
Meillä oli sama homma 😊

Täällä nyt neuvolaan saatu yhteys. Ensimmäinen aika on varattuna 20.4. ja th tiedustelee keskiviikkona lääkäriltä, kirjoitetaanko jo ennakoivasti reseptit ainakin Xonveaan ja Bonjestaan.

Tänä aamuna ollut jo vähän etova olo. Toivotaan ettei ihan vielä alkaisi kyösti lentää 🥲

En nyt halua olla mikään hysteerinen, mutta näitä ajatuksia vaan tulee nyt väkisinkin: voinko tehdä sitä ja sitä. Olen unohtanut tyyliin kaiken eli pidän itseäni ensikertalaisena tässä asiassa 🤭😅 Eli mitä suosituksia on uimahallissa käymisestä raskaana ollessa? En oikein löytänyt mitään tuosta. Huomenna olisi ollut tarkoitus mennä perheenä uimaan, mutta mulla oli sitä pientä rusehtavaa tiputtelua.. Muutenkin sellainen olo että flunssa tulossa, niin en tiedä kannattaako lähteä.

Ihanaa, että joku muu ihmettelee kans samoja asioita ”ekaa kertaa” ku minä. Tuntuu, ettei muista mitään asioita enää kuopuksen jäljiltä ja esikoisen ajoista on jo varmaan kaikki muuttunut 😅
Saa uida raskaana ja jopa suositeltavaa. Itsekkin kävin viimeksi perjantaina. 🤗 Toki, jos vuotoja niin sitten en välttämättä menisi.

Itselläni on eka neuvolakäynti samana päivänä, kun on 8+0 ja sen pitäisi olla vain keskustelua, jossa otetaan hemoglobiini ja verenpaine ei ultria. Ainakin täällä hyvinvointialueen sivuilla lukee, että ensimmäinen ultra on vasta viikoilla 11-13 ja rakenneultra viikoilla 19-22. Käsittääkseni muita ultria ei ole, jos ei ole mitään erityistä. Ja täällä päin ei ole edullisia varhaisultria yksityiselläkään tarjolla, koska ei ole montaa paikkaa, jossa niitä tehtäisiin (maksaa 350€ 🙄).

Ihanaa, että joku muu ihmettelee kans samoja asioita ”ekaa kertaa” ku minä. Tuntuu, ettei muista mitään asioita enää kuopuksen jäljiltä ja esikoisen ajoista on jo varmaan kaikki muuttunut 😅
Saa uida raskaana ja jopa suositeltavaa. Itsekkin kävin viimeksi perjantaina. 🤗 Toki, jos vuotoja niin sitten en välttämättä menisi.
Nojuu 🤪 Kyllähän asiat ovat muuttuneet varmasti tässä vuosien varrella.

@Pohjolanemma Täällä ihan sama hintataso.

Meillä neuvolan tilat ovat uudistuneet ja muuttaneet paikkaa viime kerrasta. Neuvolatätikin on eri kun ennen joten ei varmaan enää löydy sitä antiikkista ultraa. Näkee aikanaan.

Muokattu viimeksi:
Voi kun tekisi mieli jo soitella neuvolaan, mutta keskiviikkona vasta kun on enemmän aikaa. ❤️ Haluaisin nyt vaan saada sen lasketun ajan.

Huomaa kyllä että yleisesti hengästyttää enemmän ja kokoajan väsyttää. Viimeviikolla olin täynnä energiaa, nyt voisin nukahtaa pystyyn.

Mistä muuten näkikään joko olis se 20 viestiä täynnä, että pääsee salaiseen?? 😁

@pienirakas Mulla ihan sama! Viime viikolla kävin juoksulenkeillä ja nyt nukahdin kiikkutuoliin 🥱 Ja tosiaan jännä tuo hengästyminen! Kummastelin asiasta miehelle jo viikko sitten.

Se taisi olla 30 viestiä? Ja se pitää katsoa tuosta "hae" osiosta. Tollanen suurennuslasi -> lisää hakuehtoja -> hae ketjuista. Oma nimimerkki siihen nimimerkki kenttään ja valitsee mistä haetaan -> Marraskuiset 2026

Minä tässä vielä jännitän huomista testin uusimista. Sen perusteella koetan pyrkiä salaiseen 🙏🏻

Voi kun tekisi mieli jo soitella neuvolaan, mutta keskiviikkona vasta kun on enemmän aikaa. ❤️ Haluaisin nyt vaan saada sen lasketun ajan.

Huomaa kyllä että yleisesti hengästyttää enemmän ja kokoajan väsyttää. Viimeviikolla olin täynnä energiaa, nyt voisin nukahtaa pystyyn.

Mistä muuten näkikään joko olis se 20 viestiä täynnä, että pääsee salaiseen?? 😁
Joo siis hengästyminen on kyllä rankkaa! Oon tottunut liikkumaan säännöllisesti ja kuljen usein kaikki portaat ylös. Aamulla meinas tulla sydän ulos rinnasta ku nousin portaat ylös. Helpottuukohan tää jossain vaiheessa, onko vaan alkuraskauden oireita 😄 Mieskin sanoi jo, että musta ei taida saada lenkkiseuraa kesällä jos huohotan tähän tapaan 😆

Eka neuvolaköynti tänään takana, tosiaan pelkkää höpinää, hb:n ja verenpaineen mittaus, neukku laatii tarvittavat lähetteet labraan ja nt-ultraan sekä varattiin seuraava neuvolakäynti r-viikolle 14.

Mä oon niiiiin väsynyt ja huonovointinen taas tänään, 5 päivää töitä takana sit tää yksi vapaa, jolloin saanut juosta ruokakaupat ja neuvolan ja illalla olisi vielä yhdistyksen hallituksen kokous.. millä ilveellä sen jaksaisi😭

Joo siis hengästyminen on kyllä rankkaa! Oon tottunut liikkumaan säännöllisesti ja kuljen usein kaikki portaat ylös. Aamulla meinas tulla sydän ulos rinnasta ku nousin portaat ylös. Helpottuukohan tää jossain vaiheessa, onko vaan alkuraskauden oireita 😄 Mieskin sanoi jo, että musta ei taida saada lenkkiseuraa kesällä jos huohotan tähän tapaan 😆

Toivottavasti helpottaa! Mä oon vasta aloittanut juoksuharrastuksen, jota aion kyllä jatkaa tässä raskauden edetessä. Toki siis mun juoksut on ihan höpöhöpö hölkää ja airobisen kunnon kohottamista, kun tässä on muutenkin elämäntapamuutoksen poikasta ilmassa. -10kg lähti ekaan kuukauteen, nyt on helpompi jo olla ja liikkua.

Töissä kuormia purkaessa huomaa että happi loppuu samantien - tuntuu myös siltä, että naama on ihan punainen kevyestäkin hommasta. 🤣 No, ehkä se tasoittuu.

Toivottavasti helpottaa! Mä oon vasta aloittanut juoksuharrastuksen, jota aion kyllä jatkaa tässä raskauden edetessä. Toki siis mun juoksut on ihan höpöhöpö hölkää ja airobisen kunnon kohottamista, kun tässä on muutenkin elämäntapamuutoksen poikasta ilmassa. -10kg lähti ekaan kuukauteen, nyt on helpompi jo olla ja liikkua.

Töissä kuormia purkaessa huomaa että happi loppuu samantien - tuntuu myös siltä, että naama on ihan punainen kevyestäkin hommasta. 🤣 No, ehkä se tasoittuu.
Vautsi, toi -10 on kyl tosi hieno saavutus! Nyt vielä kun tulee aurinkoisia ja lämpimämpiä päiviä, niin ihan kävelylenkitkin on kivoja, hölkkälenkistä puhumattakaan ☺️
Oon ollu ihan vilukissa koko ivf-hoitorundin ja raskauden, et ootan tosi paljon lämpöä 🌞

Eka neuvolaköynti tänään takana, tosiaan pelkkää höpinää, hb:n ja verenpaineen mittaus, neukku laatii tarvittavat lähetteet labraan ja nt-ultraan sekä varattiin seuraava neuvolakäynti r-viikolle 14.

Mä oon niiiiin väsynyt ja huonovointinen taas tänään, 5 päivää töitä takana sit tää yksi vapaa, jolloin saanut juosta ruokakaupat ja neuvolan ja illalla olisi vielä yhdistyksen hallituksen kokous.. millä ilveellä sen jaksaisi😭
Millä raskausviikoilla sinulla oli tämä eka neuvolakäynti? Tai siis milloin ne yleensä olivatkaan..?

Takaisin