Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henskuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä 4+2 ja pahin oire on närästys! Siitä aloin ounastelemaan viikonloppuna, että voisko olla tärpännyt.. ei oo pitkään aikaan ollut tälläsiä kunnon refluksioireita (kärsin siis refluksitaudista).

Muuten aika oireetonta, mitä nyt edelleen lievää menkkajomottelua ja väsyttää poikkeuksellisen paljon. Ihmetyttää kun valkovuodon osalta on ihan kuivaa, luulin että alkuraskaudessa se runsastuu. 👀

Mulla oli nyt flunssa. Toki ei raskausoire mut laitan nyt tänne ketjuun. Neljä päivää kesti ja tuntui rankalta, mies reissutöissä ja koiralla meinas mennä hermot kun en pystynyt niin paljon ulkoiluttaa ku normisti. Myös piti tutustua mitä flunssalääkkeitä saa ja ei saa käyttää raskaana, hyväksi osoittautui Nasolin Flu stopper -nenäsumute.

Täällä oireet (tai oikeastaan etova olo) on vähentyneet, mutta enpä muista ensimmäisestäkään raskaudesta kovin merkittäviä oireita alussa. Liitoskipuja tuntuu, tietynlainen liikunta aiheuttaa alaselän jomotusta ja autossa istuminen alavatsalla jomotusta. Muutenkin vatsatuntemuksia tulee ja menee pitkin päivää.

Ja unet on aivan sekopäisiä.

Mulla kans tuo alaselkäjomotus ja tuntemuksia vatsalla. Ja ihan jäätävä turvotus, ei oo tän tason turvotusta ikinä ennen ollu. 😅

Tänään dpo14 ja ei oireita. Flunssa nyt tietenkin iski, mutta onneksi kuumetta ei ole ja kurkkukipu loppui eiliseen.
Jännityksellä odotan tuleeko mitään oireita, sillä esikoista odottaessa ei ollut alussa mitään, minkä takia kävin ihan kaksi kertaa varhaisultrassakin 😅 Jossain vaiheessa sitten ei vain ruoka maistunut ja hajut olivat voimakkaita.

Tänään dpo14 ja ei oireita. Flunssa nyt tietenkin iski, mutta onneksi kuumetta ei ole ja kurkkukipu loppui eiliseen.
Jännityksellä odotan tuleeko mitään oireita, sillä esikoista odottaessa ei ollut alussa mitään, minkä takia kävin ihan kaksi kertaa varhaisultrassakin 😅 Jossain vaiheessa sitten ei vain ruoka maistunut ja hajut olivat voimakkaita.
Munkin tekis mieli mennä jo yksityiselle VU aiemmin, koska sain julkiselle vasta rv 8+4. Millä viikoilla kävit esikoista odottaessa? 💕

Viikkoja nyt 5+2. Oireina huono olo, rinnat kipeät, jäätävä väsymys, ja aikaisemmissakin raskauksissa vaivannut polvisärky. 😅 Muutamana päivänä oli alavatsalla lähes jatkuva paineen tunne, mikä kyllä säikäytti. 🤔

Täällä 6+0 ja suurimpana oireena koko päivän kestävä lievä kuvotus 🙃 Aloin heti epäillä oisko tää poika ku viime kerralla tytöstä aloin oksentaa jo 5+3 🤣

Lisäksi iltaa kohti kova palelu, väsymys, yöllä pitää herätä vessaan, aamulla aikaisin herääminen eikä tuu enää uni. Nopeissa liikkeissä myös repäisykivut alavatsassa.

Täällä 5+4 ja etova olo on nyt ollut joka päivä tällä viikolla. Se alkaa puolenpäivän aikaan ja jatkuu iltaan asti.

Lisäksi nyt pari päivää ollut energiat aivan poissa, päikkäreitä olen alkanut ottaa. Poissa on viime viikon energisyys. 🙃

Täällä 5+4 ja etova olo on nyt ollut joka päivä tällä viikolla. Se alkaa puolenpäivän aikaan ja jatkuu iltaan asti.

Lisäksi nyt pari päivää ollut energiat aivan poissa, päikkäreitä olen alkanut ottaa. Poissa on viime viikon energisyys. 🙃
Hei kääk, mä just mietin että onpas tää raskaus helppoa, ei mitään pahoinvointia (rv 4+5)! Eli ensi viikolla saattaakin kaikki olla toisin 😂🥲

Mulla on ollut nyt kunnon mielialavaihteluita, haastan riitaa miehen kanssa ja oon itkupilli. Kaikki itkettää. 🫠

Mun ainoat oireet tähän asti on olleet palelu ja se, kun aspatyössä näin asiakkaan kynsisienen korventamat ontonkeltaiset kynnet ja yökkäsin niille. 😬🥲 Meinasi aamulla nousta pieni paniikki että onko kaikki edes hyvin kun ei ole oireita, toki plussasin taas 3+3 ja testit ei vielä ole tasavahvoja niin voin olettaa että pahoinvointi on vasta edessä. 😆

Onko muilla ollut sormien puutumista, varsinkin aamuisin?
Mulla ollut nyt parina aamuna, tuttu vaiva edellisestä raskaudesta, tosin silloin se alkoi ihan viimmeisillä viikoilla 😮
Nyt mietin onko normaalia näin aikaisin, tai johtuuko edes raskaudesta? Ilmeisesti turvotus sen aiheuttaa. Mutta en mun mielestä ole mitenkään erityisen turvonnut, tosin ei se viimmeksikään näkynyt 🤔

Mulla nyt 5+2, pientä pahoinvointia ja eilen ihan hirvee väsy 😅

Ja mullakin tullu aamuheräämiset, viiden maissa pitää lähtä aina vessaan 🫣

Mulla itseasiassa on ollut tota sormien puutumista, en tajunnutkaan että vois liittyä raskauteen!

Tänään sit on alkanut tulla kellertävää valkovuotoa. 🫣 Onko muilla kokemusta tälläisesta? Ei ole mitään muita oireita, joten ei vaikuta miltään tulehdukseltakaan.

Vatsan jomoilut alkoi jo ennen plussaa, samoin vellova aallottainen pahoinvointi. Rinnat aristavat. Toki vasta huomenna viikot 4+0, että kerkeäähän ne vielä 😁

Mulla itseasiassa on ollut tota sormien puutumista, en tajunnutkaan että vois liittyä raskauteen!

Tänään sit on alkanut tulla kellertävää valkovuotoa. 🫣 Onko muilla kokemusta tälläisesta? Ei ole mitään muita oireita, joten ei vaikuta miltään tulehdukseltakaan.
Mulla kanssa tuota kellertävää valkovuotoa ja miettinyt onko normaalia kun ei ainakaan muita tulehdukseen liittyviä oireita🫣

Mulla kanssa tuota kellertävää valkovuotoa ja miettinyt onko normaalia kun ei ainakaan muita tulehdukseen liittyviä oireita🫣
Jodelissakin jo kyselin, moni vastasi että on normaalia ja joillain on ollut koko raskauden ajan! 😅 Joku epäili, että mamavitsku voi värjätä pissaa ja valkovuotoa. Mä alotin just pari päivää sitten uudet vitskut, niin aloin miettimään voisko liittyä siihen 🤔

Täällä on:
-Menkkajomotuksia, kohdun nippailuja ja kramppeja, vihlontaa
-Hengästyn herkemmin
-Herään aamuisin klo 5-5.30 (yleensä nukun aina herätyskelloon asti)
-Rinnat on välillä arat, välillä ei
-Nenä on tukkoinen
4+5 😊

Muokattu viimeksi:
Takaisin