Yleinen keskustelu

Mulla on 20+2, ja vielä ei liikkeet oikein tunnu. Muutamia kertoja tullut semmoinen fiilis että nyt oli jotain muuta kun suolisto, vähän kuin elohiirimäisiä nytkähdyksiä ja yksittäinen pienenpieni muljahdus? Veikkaan että pikkumuljahdus oli oikeasti joku kunnon sirkustason voltti kohdussa :D Mutta vielä en tunne säännöllisesti/päivittäin, enkä niin selkeänä että menisin vannomaan että on vauvan liikkeet.
Mulla istukka edessä, niin uskon sen vaikuttavan, ja tunnenkin mahdolliset liikkeet oikeastaan vaan sivuissa ja todella alhaalla.

Kiitos kaikille rohkaisevista sanoista. Toivotaan, että johtuu vaan siitä että vielä paljon tilaa ja jospa taas kohta jotain tuntuis🙏🏻 Ja jos alkaa liikaa huolestuttamaan pyydän päästä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä.

@Kiivi.lintu Mä käyn tosi usein pissalla😂 Yöllä vielä saan nukuttua, paitsi välillä käyn kerran yölläkin vessassa.

Mä oon koko päivän yrittäny kuulostella liikkeitä, mutta en tunne mitään☹️

oon 17+2 ja ehkä pari kertaa tuntenu pientä potkuu mut muuten ei mitää. tää on mun toine raskaus ja varmasti riippuu missä istukka on ja paljo lapsivettä on yms😊esikoisen kohdal tunsin liikkeet 16+. mäki välil oon huolissaa mut kummiskaan mitää vuotoo tai kipuu oo nii luulen että kaikki on hyvin. viikko sit kuulin sydän äänet nii sillo oli kaikki hyvi

Joo onhan se mahdollista että ei vaan tunnu vielä. Esikoisen kohdalla tuntu jo tässä vaiheess vaikka oli istukka edessä ja nyt takana. Siksi vähän huolettaa.

Vauvan asento myös vaikuttaa paljon, mulla vauvat usein viihtyny selkä mun mahaa kohti ja silloin liikkeiden tuntemiset olleet vähemmällä kun tavallaan potkii selkärankaan päin. Onneksi näillä viikoilla on ihan tavallista ettei päivittäin tunnu välttämättä mitään.

Asiasta kukkaruukkuun, pystyttekö vatsanpeitteiden läpi hahmottamaan miten päin vauva siellä köllöttää? Mulla tuntuu usein aamuisin mahassa semmoinen yläoikealle kallistuva kiinteämpi nyytti joten olen alkanut miettimään onkohan se se asento, johon vauva päätyi "laskeutumaan" useimpina öinä, kun luultavasti suosin oikeanpuoleista kylkeä aamuyöstä enemmän kuin vasempaa.

En ainakaan ite osaa vielä hahmottaa kun on niin pieni, yleensä vasta sitten ihan loppuraskaudesta selkeästi erotan missä on pää ja missä jalat. Nyt osaan suunnilleen sanoa ainoastaan että missä kohdin vauva hengailee.😊

Onkos teillä eläimiä? Onko tullu käytökseen jotain muutoksia? Itelläni on koira ja välillä käy haistelemassa alavatsaa ja ulkona on alkanu semmonen riehuminen aina kun tulee koiria vastaan. Aiemmin kuitenkin päästiin valtaosan koirien ohi räyhäämättä nii nyt on kääntyny ihan päinvastoin🙄

Meillä on kissa ja vaikka usein kuulee, että eläimet vaistoavat raskauden, tämä meidän katti ei tunnu ymmärtävän vielä mitään 😄

Ehkä teidän koira yrittää liian kovasti suojella sinua ja vauvaa muilta koirilta 😄

Moiksuli, pitkään on mennyt tänne kirjailematta mutta nyt piti tulla kyselemään että onks teijä masut kasvaneet! Mitä fiiliksiä liikkeellä tässä ajassa teillä muilla elokuisilla?

@Inka! Kerää säkin viestit kasaan ja tuu tonne salaiselle puolelle, siellä on enemmän keskustelua ja masukuviaki 😍 mulla on masu kasvanu (nyt 20+6) sellaseks palloks mitä ei oikein enää piilotella 😄 Fiilis tosi jees, kun selvästi energisempää aikaa tää keskiraskaus. Toivottavasti saat apua raudanpuutteeseen! Se väsymys siitä on kyl raskasta 😕

@Inka! Tosiaan salaisella puolen pääsee ihailemaan masukuvia😍 mulla nyt 19+0 ja vielä ei ole maha näkyvästi kasvanut🔎
Raskaudesta on tosi hyvä fiilis ja energiaa on alkanut kevään myötäkin olla enemmän 🌱☀️

En ainakaan ite osaa vielä hahmottaa kun on niin pieni, yleensä vasta sitten ihan loppuraskaudesta selkeästi erotan missä on pää ja missä jalat. Nyt osaan suunnilleen sanoa ainoastaan että missä kohdin vauva hengailee.😊
Joo en mäkään vielä näitä hienompia yksityiskohtia erota! Tekisi mieli tuntea pieniä liikkeitä tai hipaisuja mutta kun ei niin ei... Odotettava vaan, aikaistahan tämä olisi vielä näillä viikoilla kun täällä vasta 17+0.

Takaisin