Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikös sulla olisi pian tulossa laskennallisesti 6+0 täyteen sitten? Tuo raskaus ei varmaan jatku normaalisti, niin nyt jos otat yhteyden neuvolaan, ne varmaan käskee vain seuraamaan ja toteaa kemialliseksi jos ei sulla ole kipuja 😔 Tosi kurja tilanne kyllä ja epäreilua, jos taas yritys nollautuu mutta lasketaan vain kemialliseksi. Tai sit voit valehdella milloin viimeiset kuukautiset alkoi...? Sori oon huono neuvomaan, mutta julma toi systeemikin on teille ollut.
Ovulaatiosta laskettuna olisi 5+1 tai 5+0 ja kuukautisista 5+2. Ja en siis itsekkään usko mihinkään hyvään vaan pelkään kohdunulkoista niin sitä tässä mietin. 😞

Pahoittelut nyt omasta selityksestä vaan taas oon ihan sekaisin nyt.... 🥴 Tein siis eilen illalla medigoon herkän testin ja pregcheckin raskaustestit joihin tuli aika haaleahkot viivat lyhyellä pidätyksellä. Tänään ei sitten ollut enään pregcheckin testejä joten testasin vain medigoon testillä ja ovulaatiotestillä. Ovulaatiotesti näytti samalta kuin eilen ainakin silmämääräisesti. Että ei se ovulaatio ainakaan vielä ole tuloillaan. Mutta medigood siihen herkkä testiin tuli selkeästi selkeämpi viiva vielä kuin eilen vajaan tunnin pidätyksellä. Ei todellakaan mikään hyvän vahvuinen viiva tullut, mutta näkyi selkeästi valossa kuin valossa ettei tarvinnut edes käännellä yms. 😵‍💫 Pitää kyllä varmaan huomenna viimeistään neuvolaan soittaa koska tämähän voi olla kohdunulkoinen???? Ainakin luin siitä niin tavallaan sopisi...

Laitan vaikka kuvan myöhemmin jos saan aikaiseksi kun tärisen nyt pelosta lähinnä...

Mulla oli edellisen pakastealkiosiirron jälkeen tukilääkkeiden (lugesteron) läpi tullut vuoto 4 päivän ajan. Ihan kunnon menkkavuotoa. HCG kuitenkin nousi ja tuplaantui kun sitä seurattiin labrassa ja lääkäri ohjeisti käyttämään normisti lugeja vaikka vuotaakin kunnolla. Tuo vuoto taittui ja hcg nousi, kuitenkin viikon päästä vuodon loppumisesta ei enää tuplaantunut (näkyi ero myös liuskatesteissä ettei enää tummentunut) ja sain luvan lopettaa tukilääkkeet. Ja mulla alkoi normimenkat 5 päivää lugejen lopettamisen jälkeen.

Pelkäsin myös kohdunulkoista mutta sitä se ei ollut - vaikka vuosikin reilusti tuossa alussa (tai jos oli niin poistui normaalisti keskenmenon kanssa). Vaikka liuskatestejä ei voi "tieteellisesti" vertailla keskenään niin kuitenkin se että ottaa aina samoissa olosuhteissa nuo testit niin auttaa siihen - eli älä ota lyhyellä pidätyksellä, aiheutat vain turhaa huolta itsellesi. Pitäydy esim vain aamutestaamisessa. Ja lohduttaudu sillä että vaikka nyt ultrattais niin ei voi välttämättä varmuudella tietää että missä se raskaus sijaitsee. HCG ei poistu kokonaan heti vuodon myötä, mulla kesti 400 hcg arvon poistuminen virtsasta kuitenkin yli viikon. Se että vuotaa ei tarkoita että se hcg poistuu samantien siinä samalla, vaan on hormonina sun verenkierrossa ja se veri ei poistu vuodon mukana.

En neuvo mitä sun kannattais tehdä, mutta itse tuossa tilanteessa olleena otin parin päivän välein liuskatestin ja seurasin etenemistä (plus oli labrat). Jos tulee kovia kipuja (kylmä hiki, huonoa vointia) niin soitto naikkarin päivystykseen. Mutta ei tuota yksityiselläkään voi vielä näin alussa tehdä muuta seurantaa kun vaan odottaa että miten etenee (ollaan siis yksityisellä hoidossa). Ja jatkaa tukilääkkeitä.

Ovulaatiosta laskettuna olisi 5+1 tai 5+0 ja kuukautisista 5+2. Ja en siis itsekkään usko mihinkään hyvään vaan pelkään kohdunulkoista niin sitä tässä mietin. 😞

Itse koittaisin vaikka sit lääkkeillä pitää sen raskauden käynnissä ja hcg:n koholla 6+1 saakka vähintään ja sitten vasta olisin yhteydessä neuvolaan, silloin ne ei voi laskea sitä kemialliseksi. Olettaen tietysti ettei kipuja ole.

Jos hcg:n eritys loppuu nyt, niin sit tietty ei voi mitään..

Tai sit ne ei siltikään myönnä sitä keskenmenoksi vaikka jatkuisi vielä viikon 😪 Ei voi tietää..

Muokattu viimeksi:
Onpas tullut taas paljon viestejä! En ehtinyt niitä lukea, pitää ehtiessä selata pari sivua taaksepäin. Tervetuloa @Unelma 7 mukaan joukkoon 🌈

Mulla alkoi juuri kuukautiset, mikä tuntuu tosi surulliselta, koska tänään on vasta dpo 9 😭 Kp 27 muuttuikin siis kp 1. Tulee väkisinkin sellainen olo, että mussa on jotakin vialla... En aamulla testannut, koska mua pelotti, ja nytpähän säästyi se testi.

@Syyskukka voi hitsi! Mulla kävi edellisessä kierrossa ihan just samallai paitsi, että tiputtelu alkoi jo dpo 6 ja vuoto sit kunnolla jo dpo 8. Kiertopäivä 25 muuttui kp 1:ksi. Olin nimittäin valmistautunut vähintään 27-päiväiseen kiertoon. Olin jo löytänyt rauhan sen kanssa, alkaako raskaus vai ei ja odottelin, että tulis aika jolloin vuodon pitäis alkaa, jotta voisin testata sen jälkeen.

Muistan vieläkin elävästi sen, kun illalla kävin vessassa ja kokeilin kohdunsuuta ja limoja enneku menin suihkuun. Pyyhin kädet paperiin ja valkovuoto oli vähän vaaleanpunertavaa. Siitä pieni valheellinen toivo heräsi ja kysyin jopa itseltäni, että voisko siellä olla joku. Pari päivää olin ikään kuin raskaana ja tarkkailin vuotoa. Tieisin, että se voi olla myös alkavat menkat, mitä se sitten olikin, mutta vielä dpo 7 lämmöt nousi ja vuoto katosi. Sit dpo 8 oli taas vähän vuotoa ja lämmöt koholla, mutta iltapäivää kohti vuoto sitten runsastui ja uusi kierto alkoi.

Mulla oli ihan samallainen olo, että mikä mussa on vikana, kun luteaalivaiheen pituus näin heittelee ja jo dpo 8 alkaa uusi kierto. Se oli tosi masentavaa ja mulla kesti pitkään päästä pettymyksestä yli – en oo vieläkään täysin toipunut, ja tää oli tosiaan tammikuun kierto, yk 6. Siitä sisuuntuneena varasin sitten ajan Mehiläinen Felicitaksesta hedelmällisyystutkimukseen, ja sillä tiellä ollaan nyt. Oon kertonut mun ensikäynnistä täässä ketjussa ja toisesta käynnistä myös.

Me ollaan ns. yksi kierto teitä "edellä" eli aloitettiin yrittäminen 8/2025. <3 Hyvin samassa tahdissa siis.

Tässä tosiaan alempi eilinen tunnin pidätyksellä ja ylempi tämän päiväinen aamupäivällä tokalla vessakäynnillä kun olin juonut kupin kahvia. 😞 Ekalla kerralla muistin tehdä vain ovulaatiotestin koska olen tyhmä. 😂 Ei kyllä hyvältä näytä tosin yhtään... 😵 Anteeksi vähän tärähtänyt kuva tärisen.

2274.jpg

Ensinnäkin lämpimät osanottoni isovanhempasi poismenosta 😢❤️. Vaikka läheisellä jo olisikin takanaan pitkä elämä, niin aina se on kova ja hirveä paikka, kun läheinen menehtyy.

Kiitos aivan ihanasta elämäntilanteesi kertomisesta ❤️.
Täällä toivon sydämestäni ja pidän peukkuja, että saatte niitä parhaimpia tuloksia lääkäriltä 🙏❤️
Puoli vuotta onneksi on vielä suht lyhyt aika yrittää vaavia ( tiedän, että kaksi kuukauttakin voi olla jo yhtä helvettiä 🙈😁).
Minulla on sellainen tunne, että teillä on kaikki hyvin ja kohta jo teet plussan ja saat kertoa isälläsi iloisia uutisia ❤️

Omoo napoo: Tosiaankin kp 23 ja tänään alkoi tissikivut ja oikean nivusen vihlaisut. No….näitä samoja oireita tulee aina ennen menkkojakin. Alavatsa on kuin jalkapallo…..mutta olisko se aina 🤭
Kyllä tää 7+ kuukautta on aika pitkältä tuntunut, vaikka tiedän, että monilla menee yli vuosikin. Oon lukenut, että suurin osa tulee raskaaksi vuoden kuluessa, ja lopuistakin merkittävä osa kahden vuoden sisään yrityksen aloittamisesta (jos nainen on alle 35-vuotias). Aina on kuitenkin niitäkin, joilla raskaus ei vain onnistu joko syystä tai sitten selittämättömästä syystä.

Hakeuduttiin tutkimuksiin, koska en halunnut yrittää vuotta, jos vaikka sitten julkisella selviäisikin, että ei voida saada luomusti lasta. Sitten olisi vuosi ns. turhaan yritetty. Nyt saadaan tietoa meidän tilanteesta ja kokonaiskuva mahdollisuuksista.

Toivon, että jos jotain löytyy, se on sellaista, mitä voidaan hoitaa.

PMS ja alkuraskaus oireilee niin samallai, että ne voi sekoittaa toisiinsa. Ärsyttävääf! xD Toivottavasti teilläkin menis kaikki hyvin ja onnistuis. <3

Hm, jos lämmöt on laskenut huomenna niin luultavasti en enää tee raskaustestiä ja laitan kivut kuukautisten tai sattuman piikkiin.

Ens kierrossa tiedän viimein missä mennään niin pääsen aloittaa mun raskausrutiinin uudestaan. Katsotaan jos siitä tulisi jotain!

Täällä elellään kp14, ei vielä merkkiä ovulaatiosta. Mikähän juttu tämä on, kun ennen niin säännöllinen 28 päivän kierto on nyt heittäytynyt hankalaksi. 🙄 Tein äskettäin ovulaatiotestin ja uskoisin että ovulaatiota kohti mennään - molemmat viivat siihen piirtyi, mutta ei vielä olla plussassa. Odotellaanpa oireita, niistä tietää varmaksi. ✨

@Maana Mannila Ovistestit on jo hankittu, kun laskeskelin että ovis olis voinut olla näillä main. Lauantaina alkoikin sit kuitenkin tuhruvuoto, joten ajattelin että olikin kuukautiset, mutta vuoto ei siitä ole voimistunut, joten en nyt tiedä voiko tää olla ovikseen liittyvää vuotoa. 😖

Kiitos kun jaoit teidän tarinaa yrityksestä. Toivottavasti yrityksenne palkittaisi pian ja saisitte kertoa ihanat uutiset. ❤️

Minä olen myös -87 syntynyt ja meillä tosiaan olisi vielä yksi toiveissa. Jotenkin pelottaa ollaanko myöhässä iän puolesta, vaikka meillä onkin jo lapsia. Siksi me myös ollaan selvittelemässä tilannetta yksityisellä, jotta voitaisi kokeilla nopeuttaa yritystä tarvittaessa lääkkein. Kierrot minulla on olleet epäsäännöllisiä ja vuoto niukkaa, mutta raskautuminen onnistunut kohtuuajassa joka kerta.

@Kali Onpa ikävää miten joudut olemaan epätietoisuudessa testien vielä näyttäessä kahta viivaa. Kannattaa kyllä olla yhteydessä neuvolaan tai terveysasemalle tilanteen selvittämiseksi.

@Unelma 7 lupaavalta näyttää testi. Toivotaan että pieni pysyy mukana. ❤️
Lämmin kiitos sinulle ❤️
Tuossa jo olenkin vähän kertonut taustojani ja itse en vielä usko plussaan 🙈. Haluaisin tietysti niin paljon, mutta pelkään syksyn tapahtumien taas toistuvan 😬

Saanko kysyä ( ei tietenkään tarvi vastata ) sinun taustojasi ❤️
En ehdi selata kaikkia viestejä läpi 😬
Mutta roppakaupalla toivon sinulle plussaa 🙏❤️

@Toiveikkaana milloin aloititte yrittämisen? Ja minkä ikäiset lapset teillä on? Mun mielestä kuulostaa fiksulta, että ootte tutkimuksissa ja että selvitätte asiaa jo nyt itse. Itse saan mielenrauhaa faktatiedosta ja siitä, että tiedän, mitä tapahtuu ja missää mennään. Myös osittain sen takia päätettiin mennä tutkimuksiin. Kävin tänään tosiaan Huslabissa ottamassa verikokeet (oli vaikka mitä arvoa ja perusverenkuvaa ja muuta), ja loppulasku 180 euroa ja risat. Että ei tää halpaa ole. Onneksi olen voinut maksaa lääkärikäynnit Epassilla, mutta kohta loppuu sekin lysti. Sit pitää varmaan turvautua säästöihin.

Ekat kokeet maksoi noin 40 e, lasku ei oo viel tullut – kummastakaan.

Mies kävi tutkituttamassa uimarinsa, niin köyhtyi 40 e. Sillä ei kohdulline kävele edes klinikan ovesta sisään ja ulos. 🤥

@Maana Mannila Ovistestit on jo hankittu, kun laskeskelin että ovis olis voinut olla näillä main. Lauantaina alkoikin sit kuitenkin tuhruvuoto, joten ajattelin että olikin kuukautiset, mutta vuoto ei siitä ole voimistunut, joten en nyt tiedä voiko tää olla ovikseen liittyvää vuotoa. 😖

Kiitos kun jaoit teidän tarinaa yrityksestä. Toivottavasti yrityksenne palkittaisi pian ja saisitte kertoa ihanat uutiset. ❤️

Minä olen myös -87 syntynyt ja meillä tosiaan olisi vielä yksi toiveissa. Jotenkin pelottaa ollaanko myöhässä iän puolesta, vaikka meillä onkin jo lapsia. Siksi me myös ollaan selvittelemässä tilannetta yksityisellä, jotta voitaisi kokeilla nopeuttaa yritystä tarvittaessa lääkkein. Kierrot minulla on olleet epäsäännöllisiä ja vuoto niukkaa, mutta raskautuminen onnistunut kohtuuajassa joka kerta.

@Kali Onpa ikävää miten joudut olemaan epätietoisuudessa testien vielä näyttäessä kahta viivaa. Kannattaa kyllä olla yhteydessä neuvolaan tai terveysasemalle tilanteen selvittämiseksi.
Anteeksi 🙈🙈
Ehdin jo vastata sinulle ennen kuin luin tämän viestisi.
Et ole yhtään liian vanha vielä raskautumiseen 🥰
Mutta hyvähän se on selvittää tilannetta, niin saatte mielenrauhan 👍
Minullekin tehtiin kesäkuussa perusteelliset tutkimukset ja ainakin vielä silloin kaikki oli kunnossa 👍
Mutta tässä iässä minun tilanteeni voi muuttua hetkessä 🙈

Anteeksi 🙈🙈
Ehdin jo vastata sinulle ennen kuin luin tämän viestisi.
Et ole yhtään liian vanha vielä raskautumiseen 🥰
Mutta hyvähän se on selvittää tilannetta, niin saatte mielenrauhan 👍
Minullekin tehtiin kesäkuussa perusteelliset tutkimukset ja ainakin vielä silloin kaikki oli kunnossa 👍
Mutta tässä iässä minun tilanteeni voi muuttua hetkessä 🙈
Ei mitään syytä pyytää anteeksi. : ) <3

Tiedän, etten ole liian vanha, mutta todennäköisyydet laskee, mitä vanhemmaksi tulee. Tässähän sen näkee, kun yk 8 pyörähtää käyntiin, eikä kertaakaan ole edes menkat olleet myöhässä.

Faktat on hyvä tiedostaa, ja sen vuoksi niitä meidän kohdalla tutkitaankin. Ja jos vaikka sattuisi nii, että mulla on molemmat putket tukossa, niin siinä ei välttämättä nuori ikäkään auttaisi. 😅

Olin salaa kuluttanut muutaman päivän kasaten miehelleni mielekästä rentoutumispakettia positiivisen raskaustestin kunniaksi. Siinä paketissa oli Puuilon olispa olutta, Kouvolan laku piippu, sydämen muotoinen kylpypommi, sydämen muotoista saippua confettia kylpyveden pinnalle sekä kortti, jossa Dad pinssi ja jonka sisälle aioin laittaa söpön viestin sisältäen tärkeimmät tiedot: laskettu aika ja milloin 12 viikkoa täynnä.

Noh kun tää näyttää nyt kp1:seltä niin päädyin antaa tuon paketin miehelleni äsken pois lukien kortin. Meni oikein tyytyväisenä nauttimaan kylvystään juuri. Tuli tarpeeseen kun en oo tänään nähnyt hänen seisovan suorassa.

Keksin jonkun muun kivan tavan kertoa positiiviset uutiset sit ens kiertoon 😁

@Unelma 7 ja @Maana Mannila meidän taustoista sen verran että meillä on 5v, 3v ja 2v lapset. Meillä on ollut myös rv 6 keskeytynyt keskenmeno sekä täysiaikaisen vauvan kohtukuolema.

Yritys on aloitettu vasta nyt, mutta tosiaan iän ja menetysten takia en halua jäädä odottelemaan useita tuloksettomia kiertoja, vaan selvitellä keinoja tukea toivetta vielä perheenlisäyksestä.

Nyt muuten ovuloidaan, on taas sen luokan kivut että ei jää epäselväksi. Tikkukin näyttää vahvistuneen ihan muutamassa tunnissa. 😅 Tietää mitä tekee kun saa lapset untenmaille. Luulen että ovishuippu tulee huomenna, jos ei tänäiltana.

@Suskikitten ihana paketti! ❤️ Tulipahan käyttöön - saa näpräillä uuden, kun aika tulee. 😊 Mä oon kans jotenkin ylioptimistisena miettinyt, miten paljastetaan perheelle ja suvulle jos kolmas saadaan alulleen ja maailmaan. Tavallaan tekisi mieli olla vaan hiiskumatta ja ilmoittaa about kun pää näkyy 😂 mutta oon niin puhelias että en varmasti pysyisi hiljaa. Toisessa raskaudessa jouduin turvotuksen takia heti äitiysvaatteisiin, eli tuskin kolmattakaan saa piiloteltua. 😄

Tänään dpo 11, tein negatiivisen testin tänään😕 yritystä takan jo n. 2v, enkä kertaakaan ole edes raskautunut eli yhtään km ei ole ollut tmv.. tutkimuksiin olen jo hakeutunut, mutta silti turhauttaa niin paljon kun keho ei toimi niinkuin pitäisi, ja tekisi mieli jo luovuttaa, kun joka kuukausi sama pettymys.. kierto on normaali 28-29pv, eikä muutenkaan ole mitenkään epänormaali. Kaikki ympärillä raskautuu helposti ja tuntuu kamalalta kun en voi olla iloinen muiden puolesta:( FSH oli kp 2 19.6 eli reilusti koholla, mutta muut arvot hyvät, joten voiko tuo noin paljon vaikuttaa ettei voi luonnollisesti tulla raskaaksi:( olen vasta hieman yli parikymppinen😩

Takaisin