Yleinen keskustelu

Mä en pystynyt eilen edes tätä palstaa lukea, mulla oli niin kauhee olo koko päivän ja piti vielä muskariin raahautua nuorimmaisen kanssa. Toissapäivänä söin illalla pakastepizzaa, joka sit alkoi ällöttää. Luulen, et se aiheutti mulle toissaillasta jatkuvaa kuvotusta koko eiliselle. En pystynyt syödä paljoa mitään. Koko päivän saldo oli yksi actimel juomajogu, 2x puolikas banaani, yks kaupan berrysmoothie, pari haarukallista lapsen nuudeleista. Ja koitin muistaa juoda vettä ja appelsiinimehua. Nyt on vähän helpompi olo jo, mutta ehdin silti ilmoittaa töihin saikkua tällekin päivälle. Toivottavasti olo jatkuu siedettävänä huomiseen, että voin tehdä töitä. Olin just to&pe töistä pois lapsen (ilmeisesti) vatsataudin vuoksi niin tää ma&ti näkyy töihin sopivasti sillä, että ko tauti tarttunut muhun. Mut pitää nyt koittaa syödä pieniä annoksia tasaisin välein, jotta pahoinvointi pysyisi pääasiassa poissa.

Kiva tänne on löytynyt paljon uusia tyyppejä! 😍 Toivottavasti kaikilla menee hyvin raskauden kanssa ja saadaan kaikki nyytit kainaloon syksyllä.

Mä muuten varasin neuvolaan ajan eilen. Tuntuipa hassulta taas! Varhaisultraa mietin sen verran, että ehkä skippaan ja säästän ne roposet (jälleen). Koitan säilyttää mielenrauhan muutenkin ❤️ Päätös nyt ehkä sen vuoksi, että yhden lääkärin sivuilla luki syitä, joiden takia kannattaisi harkita varhaisultraa ja mulla ei ollut yksikään näistä syistä. Esim ettei tietäs millon menkat alkanu tai keskenmenohistoriaa. Siellä käyminen ei kuitenkaan muuta mitään, jos pystyn mieleni pitämään rauhaisana muutenkin. Se mielenrauhahan sieltä tulisi ykkösenä mun tapauksessa.

Päätettiin aikaistaa sitä varhaisultraa, se on nyt 17.3, 7+0. Enään kaksi viikkoa 😍🙈😅. Ihailtavaa mielenlujuutta @Mäntymetsä, itelle eniten merkitsee se, että pääsis näkemään onko siellä joku tyyppi hengissä ❤️. Vaikka se ei vielä mikään tae ole siitä että kaikki menis hyvin mutta jotenkin se tuntuu tärkeältä, kun ensimmäiset viikot ovat niin herkkiä.

Hellureiii, tuun joukkoon minäkin!

Meillä toivotaan esikoista. Olin ekan kerran raskaana viime syksynä, mutta sepä päättyi marraskuussa kkm:ään – oli mennyt kesken jo rv8+4, selvisi ekassa nt-ultrassa 12+5, sitä shokkia en unohda ikinä. Lisäksi tyhjennys oli oma farssinsa, kerron siitä joskus toiste.

Mutta arvata saattaa, että morjens kun jännittää! Oireina on ollut lähinnä menkkajomottelua alavatsalla ja oikealla puolella vatsaa (olikos näistä toispuoleisista muuten syytä olla huolissaan kohdunulkoisesta) plus toista päivää nyt tosi outo päänsärky. Kovasti yritän olla vertaamatta edelliseen, mutta hailakat testiviivat (laitoin tonne kuvaketjuun) dpo13 vähän jännittää, kun oireitakaan ei järin ole. Yritän täällä lähinnä hillitä pelkoja ja hengittää.

Ehdin jo luovuttaa tän kierron kanssa, kokeilin Jodelista tuttua greippimehun lipitystä ja normaalit ovulaatio-oireet käytännössä katosi :Face With Tears Of Joy: Mutta kai plussa on plussa ja ovis oli, kun kaksi viivaa on nyt kolmeen testiin ilmestynyt :No Evil Monkey: Ainon kyllä vielä jatkaa testailua ja seurata vahvistuuko viivat, @Haaveita_ taisi tästä kysellä :) Ajattelin myös tehdä elämäni ekan viikkonäytöllisen digin, ehkä ensi viikolla fiksuin, vai mitä sanoo raati? Tänään siis rv4+1.

Muokattu viimeksi:
Mä kävin myös viime viikolla magneettikuvissa dpo9, jolloin testi oli tietty nega. Siellä pohdittiin pitkään voidaanko kuvata lainkaan kun sanoin, että voin olla raskaana. Lopulta sitten usean puhelun jälkeen lopputulos oli, että jätettiin joku tehosteaine (?) laittamatta kun se imeytyy verenkiertoon, mutta kuva otettiin eikä siitä pitäisi olla vaaraa. Mutta onneksi käytiin se keskustelu ja hoitaja konsultoi pariakin lääkäriä, niin voin olla inasen huolettomampana tuon asian osalta. Jalan murtuman kun vielä saisi paranneltua tässä, saa nähdä kauanko sitä saa lepuutella:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Anteeksi, vielä kirjotan uuden viestin – sori spämmi! Aiotteko kaikki käydä varhaisultrassa, vai onko joku muu joka mun tavoin pohtii? En ainakaan mielestäni bongannut, että kukaan olisi kertonut ettei aio mennä, vaan menijöitä oli paljon :)

Me ei edellisessä raskaudessa käyty ja nyt mietin, että jos tämä nykyinen jatkuu (pliiiiis!), täytyy puntaroida asia uudestaan. Tavallaan tekisi mieli, samalla tiedän ettei se ehkä tuo mulle kuitenkaan mielenrauhaa, niin hankala päätös :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ekan neuvolan varaamista myös siirrän jonnekin tuleville viikoille, en uskalla vielä:No Evil Monkey:

Hellureiii, tuun joukkoon minäkin!

Meillä toivotaan esikoista. Olin ekan kerran raskaana viime syksynä, mutta sepä päättyi marraskuussa kkm:ään – oli mennyt kesken jo rv8+4, selvisi ekassa nt-ultrassa 12+5, sitä shokkia en unohda ikinä. Lisäksi tyhjennys oli oma farssinsa, kerron siitä joskus toiste.

Mutta arvata saattaa, että morjens kun jännittää! Oireina on ollut lähinnä menkkajomottelua alavatsalla ja oikealla puolella vatsaa (olikos näistä toispuoleisista muuten syytä olla huolissaan kohdunulkoisesta) plus toista päivää nyt tosi outo päänsärky. Kovasti yritän olla vertaamatta edelliseen, mutta hailakat testiviivat (laitoin tonne kuvaketjuun) dpo13 vähän jännittää, kun oireitakaan ei järin ole. Yritän täällä lähinnä hillitä pelkoja ja hengittää.

Ehdin jo luovuttaa tän kierron kanssa, kokeilin Jodelista tuttua greippimehun lipitystä ja normaalit ovulaatio-oireet käytännössä katosi :Face With Tears Of Joy: Mutta kai plussa on plussa ja ovis oli, kun kaksi viivaa on nyt kolmeen testiin ilmestynyt :No Evil Monkey: Ainon kyllä vielä jatkaa testailua ja seurata vahvistuuko viivat, @Haaveita_ taisi tästä kysellä :) Ajattelin myös tehdä elämäni ekan viikkonäytöllisen digin, ehkä ensi viikolla fiksuin, vai mitä sanoo raati? Tänään siis rv4+1.
Teillä on ollut kamala kokemus 😭, toivotaan, että sen saa unohtaa nyt ja kaikki menee hyvin ❤️. Sehän se on että ei se varhaisultra vielä takaa mitään, kun pienillä viikoilla mennään. Kannattaa makustella ja tehdä niin ku parhaalta tuntuu 😊. Mähän tein sekä digi, että normitestit x 2, ekat 4+3 ja toinen tais olla 4+6. Nyt ajattelin vielä tehdä kerran molemmat 😅 pe eli 5+3. Sitten jos viivat on tasavahvat ja 3+ digissä nii lopetan 🙈

Anteeksi, vielä kirjotan uuden viestin – sori spämmi! Aiotteko kaikki käydä varhaisultrassa, vai onko joku muu joka mun tavoin pohtii? En ainakaan mielestäni bongannut, että kukaan olisi kertonut ettei aio mennä, vaan menijöitä oli paljon :)

Me ei edellisessä raskaudessa käyty ja nyt mietin, että jos tämä nykyinen jatkuu (pliiiiis!), täytyy puntaroida asia uudestaan. Tavallaan tekisi mieli, samalla tiedän ettei se ehkä tuo mulle kuitenkaan mielenrauhaa, niin hankala päätös :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ekan neuvolan varaamista myös siirrän jonnekin tuleville viikoille, en uskalla vielä:No Evil Monkey:
Mulla useampi kkm ni en luota yhteen ultraan. Oon varannut varhaisultran rv 7+0 ja jos kaikki olis kunnossa ni pyydän neuvolasta ajan rv 8-9 kun siellä ultrataan ja uuden ultran vielä 10-11 viikolle. Viimeksi onnistuneessa raskaudessa kävin kans kolme kertaa ultrassa ennen ekaa virallista ultraa, ei vaan pää pysy kasassa muuten kun mulla noi kaikki keskenmenot on keskeytyneitä ja raskausoireet jatkunut normaalisti 😔

Mun mielestä joku kertoi ettei aio käydä varhaisultrassa. Nimimerkkiä en nyt saa päähäni.
Itse olen osasta käynyt ja osasta en :) ja ei se kyllä sitä mielenrauhaa tuo kun pieneksi hetkeksi itsellä takana myös yksi kkm joka huomattiin rv 11+2 tai 11+3 oli keskeytynyt 9+2.
Tuossa en käynyt varhaisultrassa ja vaikka olisin käynyt se olisi silti päättynyt huonosti. 💔
Luultavasti joudun itse äitiyspolille tarkistukseen kun menkat oli viimeks tammikuussa, ovulaatio kuitenkin oli 19.2 ja kroppani tuntien alkunsa on siitä saanut.
Ne vaan siellä neuvolassa sitkeästi laskee menkoista.
Mulla on aina ollut kierto 20-60 päivän välillä niin ei oo yhdenkään lapsen laskettu pitänyt paikkansa menkoista laskettuna 🤭 parhaimmillaan on laskettua aikaa siirretty 3 vkoa 🤣

Täällä yksi joka ei varannut, ainakaan vielä. Kkm pelottaa niin aivot ajattelee suojelevansa, varhaisultrasta saattaisi saada valheellista toivoa tai sitten epämääräisyyttä joka vain lisää pelkoja. :Grinning Face With Smiling Eyes: Toisaalta ensimmäinen saatavilla oleva neuvola-aika meni rv10 puoliväliin ja nyt mennään 5+1, en tiedä kestänkö sinne asti ilman mitää tietoa. Vaikeeta!

Täällä yksi joka ei varannut, ainakaan vielä. Kkm pelottaa niin aivot ajattelee suojelevansa, varhaisultrasta saattaisi saada valheellista toivoa tai sitten epämääräisyyttä joka vain lisää pelkoja. :Grinning Face With Smiling Eyes: Toisaalta ensimmäinen saatavilla oleva neuvola-aika meni rv10 puoliväliin ja nyt mennään 5+1, en tiedä kestänkö sinne asti ilman mitää tietoa. Vaikeeta!

Siis on tosi vaikeeta! Mä ymmärrän toooodella hyvin @Henskuu :n pointin just siitä, kuinka haluaa varmistella ja usein - pohdin sitä tässä itekin, mutta samalla jotenkin huomaan, että tää on jonkinlainen "itsesuojelukeino" kun ei käy. Äh, onpa hankalaa!

Tässä samassa viestissä on kyllä heti perään todettava, että peukut pystyyn ja sormet ristiin sille, että käymme varmistelemassa asioita "vähän turhaan", eli että kaikki menee hyvin!🤞🏻🤞🏻❤️❤️

Mun mielestä joku kertoi ettei aio käydä varhaisultrassa. Nimimerkkiä en nyt saa päähäni.
Itse olen osasta käynyt ja osasta en :) ja ei se kyllä sitä mielenrauhaa tuo kun pieneksi hetkeksi itsellä takana myös yksi kkm joka huomattiin rv 11+2 tai 11+3 oli keskeytynyt 9+2.
Tuossa en käynyt varhaisultrassa ja vaikka olisin käynyt se olisi silti päättynyt huonosti. 💔
Luultavasti joudun itse äitiyspolille tarkistukseen kun menkat oli viimeks tammikuussa, ovulaatio kuitenkin oli 19.2 ja kroppani tuntien alkunsa on siitä saanut.
Ne vaan siellä neuvolassa sitkeästi laskee menkoista.
Mulla on aina ollut kierto 20-60 päivän välillä niin ei oo yhdenkään lapsen laskettu pitänyt paikkansa menkoista laskettuna 🤭 parhaimmillaan on laskettua aikaa siirretty 3 vkoa 🤣

Mulla kans tosiaan kkm löytyi nt-ultrassa 12+5, oli mennyt kesken 8+4 ja eipä siinä tosiaan mitään olisi ollut tehtävissä. Me ei käyty tuolloin varhaisultrassa tosiaan lainkaan, sekin osaltaan aiheuttaa tätä päänvaivaa, että kuinkas nyt sitten.

Onko teillä neuvolassa ultra? Jos ei ni mitenkään muuten ne ei raskautta sillö todenna, eka on vasta rv 12-13. Sydänäänet kuunnellaan myös yleensä aina vasta -> 13+.

Mulla kans tosiaan kkm löytyi nt-ultrassa 12+5, oli mennyt kesken 8+4 ja eipä siinä tosiaan mitään olisi ollut tehtävissä. Me ei käyty tuolloin varhaisultrassa tosiaan lainkaan, sekin osaltaan aiheuttaa tätä päänvaivaa, että kuinkas nyt sitten.
Jos meet ultraan vssta esim rv 9-10? Tai jos mahdollista niin köy kahdessa? Meillä onni et neuvolaan pääsee tarkistaa asian aina halutessaan.

Onko teillä neuvolassa ultra? Jos ei ni mitenkään muuten ne ei raskautta sillö todenna, eka on vasta rv 12-13. Sydänäänet kuunnellaan myös yleensä aina vasta -> 13+.
Ei tietoa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Varauksessa lukee vaan "Raskauden ensikäynti ensisynnyttäjälle rv 8-10", eli varmaan tämmöselle ummikolle joku tukikeskustelu. Ehkä tämäkin puoltaa varhaisultraan menemistä?

Takaisin