Oireet raskausaikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rrro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut myös väsymystä koko ajan tähän mennessä. Raskausviikoilla 7 & 8 paljon pahoinvointia, mutta se on nyt vähentynyt. Eikä onneksi ole tarvinnut kertaakaan oksentaa.

Viikolla 9 tuli sitten uusina oireina närästys ja ummetus :tears: Ja ne on vieläkin nyt viikolla 10 ne selkeimmät oireet. Varsinkaan ummetukseen ei tunnu edes auttavan yhtään mikään :No Evil Monkey:

Mul tänää nyt sit 9+2 ja tuossa sohvalla maatessa tuntui ihan ku vauva olis potkinu 😱 epäilen vahvasti, mutta siltä se tuntui. En tiedä voiko sillä olla merkitystä johonkin tai mihinkään, että synnytyksestä on vasta vuosi aikaa?

Mul tänää nyt sit 9+2 ja tuossa sohvalla maatessa tuntui ihan ku vauva olis potkinu 😱 epäilen vahvasti, mutta siltä se tuntui. En tiedä voiko sillä olla merkitystä johonkin tai mihinkään, että synnytyksestä on vasta vuosi aikaa?
Ne on kyllä vielä niin pieniä, että.. mullakin tuntuu välillä hipaisuja ja muljahduksia, mutta luulisin liittyvän kohdun kasvuun vaan. 🤷🏼‍♀️

Ne on kyllä vielä niin pieniä, että.. mullakin tuntuu välillä hipaisuja ja muljahduksia, mutta luulisin liittyvän kohdun kasvuun vaan. 🤷🏼‍♀️
Just luin mun toisen lapsen faceryhmästä juttuja kun yritin etsiä omia mahakuvia, niin siellä kysynyt 10+5, että joko voi tuntea liikkeitä 😅 täytyy seurailla jatkuuko tollee iltaisin 😅 yks kaveri sanoi, että voisinko tuntea esim sen, kun liikkuu kohdun sisällä ja osuu seinämiin mut itse potkuja tms en vielä tietenkään tunne. Ja tosissaan kun jo viides lapsi tulossa ni siksi mietin tätä ääneen

Kuulostaa kyllä tosi aikaiselta mutta olen ymmärtänyt että jos on useampi raskaus takana ja jos olet tosi hoikka niin silloin voi tuntea jo aiemmin kuin yleensä, ehkä teoreettisesti jopa noilla viikoilla.. itse olen välillä tuntenut samankaltaisia muljahduksia kuin edellisessä raskaudessa mutta vaikka olen hoikka niin kyllä uskon että ne jotain suolenliikkeitä tai kohdun kasvamista on. Vaikka olisikin ihanaa että jo pienen tuntisi 🥰

Mä oon tuntenu tuikkasuja, jotka liittynee kohdun kasvuun. Lisäks ajoittain "lepatusta" joka on varmaankin suolen liikettä tms 😄

Jatkuvaa väsymystä (joka voi johtua myös taaperosta, jolla taas joku uni taantuma meneillään), ja nenän vuotamista sekä nännien arkuutta lukuun ottamatta itsellä ollut nyt viikon verran käytännössä oireetonta. Pitäisi osata nauttia kun päässyt näin vähällä, mutta sen sijaan jatkuva huoli, että onkohan kaikki varmasti kunnossa.

Kuulostaa kyllä tosi aikaiselta mutta olen ymmärtänyt että jos on useampi raskaus takana ja jos olet tosi hoikka niin silloin voi tuntea jo aiemmin kuin yleensä, ehkä teoreettisesti jopa noilla viikoilla.. itse olen välillä tuntenut samankaltaisia muljahduksia kuin edellisessä raskaudessa mutta vaikka olen hoikka niin kyllä uskon että ne jotain suolenliikkeitä tai kohdun kasvamista on. Vaikka olisikin ihanaa että jo pienen tuntisi 🥰
Joo siis en itse usko, että vielä tunnen vauvan liikkeitä. Luulen, että onse mitä vaan, ni keho muistaa liikkeet ja siksi musta tuntuu tältä 😅

Turvotus täälläkin kovasti läsnä, miehelle jo nauroin että miten tätä mahaa pystyy piilossa pitämään kohta enää 😅
Nännit myös arat, väsymystä ei ole.

No se pahoinvointi ja voimakas närästys, mutta onneksi nyt lääkkeet apuna. Jos se tästä alkais pikkuhiljaa helpottamaan ❤️

Mulla on ollut myös väsymystä koko ajan tähän mennessä. Raskausviikoilla 7 & 8 paljon pahoinvointia, mutta se on nyt vähentynyt. Eikä onneksi ole tarvinnut kertaakaan oksentaa.

Viikolla 9 tuli sitten uusina oireina närästys ja ummetus :tears: Ja ne on vieläkin nyt viikolla 10 ne selkeimmät oireet. Varsinkaan ummetukseen ei tunnu edes auttavan yhtään mikään :No Evil Monkey:
Mulla auttoi ummetukseen kahvinjuonti. Oon ollut nyt 3vko ilman ja heti kyl huomas suolen toiminnassa et joi kahvia tänään🤣🤣

Takaisin