Pakastealkion siirto (PAS)

Hyvä etten oo ainut sekoilija 😅❤️ jokohan mäki kohta uskaltaisin tonne lokakuisiin! Onkohan meillä siis sama laskettu aika? Mikä päivä sulla on?

Mä en itseasiassa tiedä! Milloin sun? Flo-appi sanoo että potential due date 20.10., mutta se toki laskee sen vaan edellisistä menkoista. Luulisin että lasketun ajan voi kierron päiviä tarkemminkin määritellä, kun on toki tiedossa siirtopäivä ja siirretyn alkion tarkka ikä. Tää varmaan selviää sitten virallisena testipäivänä, jos pääsee vielä ilmoittamaan positiivisen testituloksen 🤞🌈

Mä laitoin tän kierron pituudeksi 27 päivää niin sanoi että 18.10. mutta jos laskee 28 päivän mukaan niin sit ois 19.10.! Muistelisin että varhaisultrassa se sit tarkentui 🧐

@Sandra84 Tsemppiä odotukseen! Tuliko vahvat tukilääkitykset mukaan?
@Purkkapallo Munasarjojen endometrioosi täällä, sain Prednisonia tammikuussa jo mukaan endon tulehdusta hillitsemään. Kun tuli kemiallinen edellisessä siirrossa niin pienennettiin sitä hieman vain tälle alkukierrolle. Katsotaan nostetaanko tätä taas kohta jos pääsen siirtoon taas.

ON: Tänään lääkärinkäynti, jännittää tänään jostain syystä. Onkohan siksi ettei oikein tiedä mitä lääkäri sanoo tästä kierrosta, kierto on ollut alusta asti outo vuotoineen ja nyt on ollut vähän toispuoleista kipua vatsassa silloin tällöin. En tiedä huomaanko vain helpommin kaikki erilaisuudet. Tänään selviää siis pääsenkö siirtoon tässä kierrossa.

@StellaMom Tsemppiä lääkärikäyntiin! Itsellä kaikki näytti hyvältä ja pas on loppuviikosta. Viimeinen alkio ja jos ei tartu niin sitten se olisi uuden ivf:n jonotus eli menee varmaan elokuulle julkisen kesätaukojen vuoksi..

Yksityiselle siirtyminen (edes osittain) mietinnässä.

@StellaMom Tsemppiä lääkärikäyntiin! Itsellä kaikki näytti hyvältä ja pas on loppuviikosta. Viimeinen alkio ja jos ei tartu niin sitten se olisi uuden ivf:n jonotus eli menee varmaan elokuulle julkisen kesätaukojen vuoksi..

Yksityiselle siirtyminen (edes osittain) mietinnässä.
Tässä kotiutunut lääkärin käynniltä. Mulla myös toinen ja viimeinen alkio siellä odottamassa. Jotenkin tuntuu kuin ottaisi askeleen taaksepäin kun joutuu uudestaan ivf-kiertoon. Mutta olen sanonut että tätä projektia mennään eteenpäin kunnes lääkäri sanoo että ei kannata enää. (Me ollaan menty yksityiselle suoraan).

@Purkkapallo Joo mulla oli 2x10mg terolut ja 3x400mg Cyclogest. Prednison syön nyt 2,5mg per päivä, mutta se nostetaan varmaan taas kun tullaan lähemmäs alkion siirtoa. Mun endo on munasarjoissa ja täämn ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, mutta varmuuden takia hillitään tulehdusta tällä tavalla. Endoni on suht mieto kipujen suhteen, kun on kuukautiset niin kipuilee ja vessalla käynti voi sattua, muuten se siellä on aika rauhallisena ollut myös mutta haittaa ilmeisesti silti raskautumista :) Mullakin oli kemiallinen tämä edellinen siirto. Onko teillä testattu alkiot? Yleisin syy kemiallisiin ovat kuitenkin kromosomimuutokset.

ON: Lääkärissä käyty ja ei tullut mikään katastrofaalinen tuomio. Limakalvo hieman ohuempi kuin viimeksi tässä vaiheessa (6,5 vs. 8,4mm), mutta silti hyvin kasvanut. Johtofollikkeli n. 14mm joka sopii hyvin tuohon limakalvonpaksuuteen. Katsottiin kalenteria että Ovitrelle pistosta laitetaan luultavasti pe-la akselilla, oma ovulaatio olisi ennusteen mukaan maanantaina ja koska mehiläisessä ei tehdä sunnuntaina siirtoja, niin se ei sovi. Muutenkin oli hankalaa löytää ovishuippua viimeksi niin jotta säästytään tällaiseltä sähläämiseltä niin tehdään tämä varman päälle. Siirto luultavasti to 19.2., eli sitten pitää vain jännitellä jaksaako seuraava munasolu pois sieltä jäähdytyksestä takaisin lämpöön :)

@StellaMom olin vasta 30v ensimmäisen ivf aikaan, munasoluja tuli parikymmentä ja 8 blastoa. Ei nähty tarpeelliseksi testata alkioita kun tilastollisesti suurin osa pitäisi olla terveitä. Kaikki on nyt siis siirretty ja edelleen tyhjä syli.

Olen lukenut paljon ulkomaalaisia foorumeita ja kuunnellut podcasteja joissa useimmissa hoitamaton endo luetaan suurimmaksi syyksi miksi hoidot eivät onnistu. Toki siis alkioiden pitää olla terveitä ja seuraavalla kierroksella testataan alkiot.

@Purkkapallo Joo ei mullekaan ehdoteta vielä testausta. Lääkäri sanoi että jos tässä pari kierrosta mennään ilman onnistumisia niin suosittelee kyllä sitä sitten! Muistaakseni luin että se on tuo jatkuva tulehdustila joka endo voi aiheuttaa joka vaikuttaisi. Toki jos endoa on kohdussa niin se varmasti häiritsee kiinnittymistäkin, mutta teillä on kiinnittynyt kuitenkin :S. Oletko jutellut lääkärin kanssa vaihtoehdoista? Lisää testausta?

@StellaMom me testataan alkiot nyt seuraavasta kierroksesta. Toivotaan tietysti että tulisi taas useampi blasto ja jos näin hyvä tuuri taas käy niin halvemmaksi tulee melkein siirtää vain testattuja kuin tehdä lähemmäs kymmentä tuloksetonta siirtoa.

Nyt on muutaman kuukauden kunnon lisäravinne arsenaali käytössä ja toivotaan että auttaa!

Ollaan myös yksityisellä ja käytännössä kaikki testit jo tehty. Era, Emma, Alice. Repro4 ja beready. Myös meidän kromosomit on testattu.

Hei @Sandra84 onko sulla ollut jossain siirrossa prolutex tukena? Tai oliko puhetta miksi ei nyt anneta kun sinullakin tuo piilevä endometrioosi?
On ollut, nyt ei saa apteekista, niitä ei ole ollenkaan. Siksi enemmän cyclogestiä ja teroluttia. Niillä mennään. 🙏🏻 Multa mitataan ennen siirtoo se proge-arvo, niin sit tekevät muutoksia, jos tarve, lääkkeen määrään varmasti.

@StellaMom Cyclogest 3x pv ja terot 2x aamuin illoin. 🙏🏻 Sulla sit siirto kaks päivää mun jälkeen? 🙌🏻

Takaisin