Huomenta,
@Suskikitten, samat sanat kuin
@Rouva W : mitä sä ovulaatiotesteihin tuhlaat? Kysyt mieheltä vaan. xD Nyt sit ahkeraa tallettelua ja sitä myöten plussatuulia! <3
@Syssymyssy ooh, olkoon tämä enne hedelmöittyneestä munasolusta ja kiinnittyvästä alkiosta! <3
Olin ihan varma, että tänä aamuna (kp 13) olisi Oura-sormuksen mukaan aamulämmöt jo koholla, kun viikonloppuna oli parina päivänä vähän syvempi droppi ja eilen sit +/-0. Mutta EI! Tänään taas alhaalla lämmöt, joten voi olla, että ovulaatio on vielä tulossa tänään tai huomenna tai oli sunnuntaina. Tein sit MaybeBaby-sylkitestin, ja siinä näytti nyt, että estrogeenit olisi vähän laskusuunnassa, kun oli pisteitä ja saniaiskuvioita molempia näytteessä. Eilen tosin oli aika vahvoja saniaisia, joten en tiedä siitä sitten. Pitää tehdä iltapäivällä vielä toisen kerran.
Itelle henkisesti raskainta on varmaan just tää follikkelivaihe siihen noin suunnilleen ovulaatioon asti. On raskasta kannatella koko kuviota yksin, kun miehen motivaatio petipuuhiin vaihtelee niin paljon per päivä. Mä toivoisin, että olis talletteluja hedelmällisessä ikkunassa vaikka joka päivä tai joka toinen päivä, mutta ymmärrän, että miehellä on paineita ja saattaa tuntea olevansa vain ns. "väline" tässä kaikessa. Niin oon sit lempeästi pitänyt asiaa esillä ja kuulostellut aina päivän fiilistä hänellä ja sen mukaan sitten toiminut. Ja toki miehelle kerron kierron vaiheista suoremmin ja epäsuoremmin, mutta ei se silti ole sama asia kuin mulla, kun tiedän, tunnen ja seuraan paljon tarkemmin oireita ja muuta.
No, katsellaan. Sais kohta jo lämmöt nousta ja ovulaatio tapahtua, niin pääsis taas seuraavaan vaiheeseen tässä kierrossa.
@-Tipi- tervetuloa takaisin kirjoittelemaan ja kiva kuulla kuulumisia! <3 Toivon sulle pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä, että jaksaisit viel muutaman päivän odotella testaamatta – ja kun testin teet, niin vahvaa plussaa tikkuun!
@Kali Hyvä, kun meet verikokeisiin ja jos tarviit progesteronitukea, niin toivottavasti sen saat ja toivotaan, että siitä on apua. Halauksia ja voimia lähetän edelleen kaiken keskelle, sun tie on nyt kuoppaisempaa ja mutkaisempaa laatua, joten pieni helpotus olisi varmasti tervetullutta. <3
Vielä noihin fiiliksiin, mistä täällä on puhuttu, että vaihtelee, niin oon itsekin lopulta yllättävän neutraalisti ottanut sen, kun menkat lopulta on alkaneet. Mulla eniten odotusta oli silloin, kun aloitettiin yrittäminen ja nyt viime kierrossa. Siinä välissä talletteluja oli meillä niin harvoin, että en edes odottanut mitään muuta kuin menkkoja alkaviksi. Marraskuun kierto oli, missä aamulämmöt oli koholla ja menkat pari päivää myöhässä, niin siitä sitten toivo heräsi, että jos nyt ns. yllättäen kuitenkin. Avasin tosiaan jo testipaketinkin, mutta päätin kokeilla kohdunsuuta ennen testaamista – ja vuotohan siinä sitten alkoi samana päivänä. Joulukuussa sit talleteltiin ahkerasti, mutta ei tärpännyt, ja tässä kierrossa sit uudelleen.
Huomaa, että itsellekin tulee vähä sellasta turnausväsymystä, kun ovulaatio ns. antaa odottaa itseään, ja motivaatiota on vaikea pitää yllä enää follikkelivaiheen loppua kohden. Pitäisi jaksaa siihen asti, että ovis on varmasti mennyt ja vasta sit hellittää. Mutta olisihan se kiva, että elämä kierron puolivälin paikkeilla olisi muutakin kuin vauvantekohommia.
Edit: Lisäys tähän väliin vielä, että follikkelivaiheen loppupuolen jälkeen toinen raastava vaihe on se, mistä muutkin olette kirjoittaneet. Siinä ensin odottelee, että josko alkaisi jotain oireita olla, kuten peruslämpö koholla, kiinnittymiskipua tai -vuotoa tai jotain vastaavaa. Kun mitään oireita ei ala kuulua, seuraa pettymys ja itseinho, ja tuntee itsensä typeräksi aasiksi, kun uskalsi toivoa ja haaveilla. Silloin menkat sais tulla heti, mutta eihän ne tule ennen kuin tulee. Siihen asti takaraivossa elää pieni toivonkipinä, että jospa – ja samalla tietää, että ei.
Kivaa viikkoa kaikille!