IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Okei, täällä kanssa kipuilua, erityisesti iltaa kohti pahenevaa turvotusta, lievää hengästymistä ja jaksamattomuutta (en ole siis varma johtuuko flunssasta vai..) estolääkitys tosiaan on käytössä. Jos tämä nykyinen ilta olo olisi esim. aamupäivällä niin olisin varmaan jo soitellut ja kysellyt, et pitääkö käydä näytillä. Toistaiseksi oon siis kotona pärjäillyt ihan lepäillen ja juoden.

Ekasta punktiosta ei siis ollut tällaista olo ja siksi nyt pohdituttaakin.
Joo, mullaki oireet pahenee aina iltaa myöten, varmaan päivän rasitus aina sit vaikuttaa siihen iltaan. Otahan säkin rauhalllisesti ja otat kilikellon sohvalle niinku mulle lääkäri määräsi 🤭😁 voit sit pyydellä palveluksia sieltä 😁

Joo, mullaki oireet pahenee aina iltaa myöten, varmaan päivän rasitus aina sit vaikuttaa siihen iltaan. Otahan säkin rauhalllisesti ja otat kilikellon sohvalle niinku mulle lääkäri määräsi 🤭😁 voit sit pyydellä palveluksia sieltä 😁
Eiks tämä ole paras osa punktion jälkeen kun voi vain huutaa rakkaansa palvelemaan sinua kerrankin 😁

Täällä tuli eilen se fiilis että pilaan mieluummin mun sunnuntai nega testillä kuin työpäivääni maanantaina. No illalla tein hailakkaan viivan rfsulla ja aamulla tein CB digitalilla (yksi vanhempi testi missä pvm oli mennyt jo) 1-2 viikkoa raskaana. 👀☝🏻 Nyt sit tiputaan realisoidusta toiveesta syvälle kuoppaan jos ei nappaa kunnolla kiinni sittenkään 🐝

Täällä tuli eilen se fiilis että pilaan mieluummin mun sunnuntai nega testillä kuin työpäivääni maanantaina. No illalla tein hailakkaan viivan rfsulla ja aamulla tein CB digitalilla (yksi vanhempi testi missä pvm oli mennyt jo) 1-2 viikkoa raskaana. 👀☝🏻 Nyt sit tiputaan realisoidusta toiveesta syvälle kuoppaan jos ei nappaa kunnolla kiinni sittenkään 🐝
Jes, nyt toivotaan että pieni on tarrannu lujasti kiinni! ❤️

Mullakin ollu viime päivät jotenkin negatiivinen olo että tää ei oo meidän kerta, en tiedä miksi niin vahva fiilis, viimeksi oli alusta asti tunne että tärppäs ja nyt ihan päinvastanen.
Nyt on pp6 ja sorruin jo testaan ja negahan se tietty oli. Viimeksi tosin näkyi jo pp6 (testasin silloin niin aikasin koska sillon alkoi vuoto) ja pp7 näkyi jo vähän selkeämmin. No ei tässä auta kun odotella.

Nyt todella toivotaan, että pieni on tarrannut kunnolla kiinni ja pitää kiinni kunnes on valmis maailmaan oppimaan uutta ❤️

Täällä ihan ensimmäistä kertaa palstalle kirjoittaja. Pahoittelut, että tavat ovat epäselvät vielä tässä vaiheessa. Olen lueskellut jonkin verran viime vuoden ketjua ja nyt tämän ketjun. Kirjoittamiseen ehkä johtaa epävarmuus, pelko ja se, että tuntuu että on todella yksin näiden asioiden kanssa (mies tietenkin tukena).

Ollaan 38v. Ja 39v. Ja lapsi toiveissa meillä ollut nyt ainakin sen 5 vuotta. Hakeuduimme hoitojen piiriin yksityiselle nelisen vuotta sitten. Ongelmana alkuun oli minun BMI, minkä vuoksi meni pitkään että päästiin toivottuihin lukemiin. Ei tuo painon putoaminen itsellä ole ihan helppoa. Tämän jälkeen ensimmäinen kierros Marraskuussa 2025 Menopur+Ganirelix+ Ovitrelle. Icsi menetelmä meillä käytössä miehestä johtuvan lapsettomuuden vuoksi. Tuolloin saatiin 7 munasolua, joista 5 hedelmöittyi, mutta yksikään ei jaksanut kehittyä. Tämä oli itselle todella iso pettymys.
Nyt meillä toinen kierros menossa Synarela+Pergoveris+Ovitrelle. Eilen kerättiin 19 munasolua, joista 11 tehtiin icsi ja näistä vain kuusi hedelmöittyi. Hyperin estolääkitys käytössä ja lieviä tuntemuksia on, minkä vuoksi kaikki menee pakkaseen, jos kehittyvät normaalisti. Pelko tästä on todella suuri tällä hetkellä, tuon edellisen pettymykseen päätyneen kierron jälkeen.
Meillä kävi ekalla kierroksella samoin, ei saatu yhtään siirrettävää alkiota. En oikein ollut osannut edes pelätä että näin voisi tapahtua, mutta seuraavilla kierroksilla nimenomaan se punktion jälkeinen viikko on ollut piinaa kun on pitänyt odottaa tietoa siitä saadaanko ollenkaan alkioita 😩 Toisella kierroksella tuli about saman verran munasoluja kuin teilläkin, lopulta yksi hidas blasto saatiin pakkaseen ja hän on nyt aivan täydellinen 2-vuotias ❤️ Yksikin voi siis riittää, eikä tarvitse olla priimaa! Tsemppiä jännittävään viikkoon, toivottavasti tulee hyviä uutisia!

@StellaMom onnea plussasta! 😍 Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Meillä kävi ekalla kierroksella samoin, ei saatu yhtään siirrettävää alkiota. En oikein ollut osannut edes pelätä että näin voisi tapahtua, mutta seuraavilla kierroksilla nimenomaan se punktion jälkeinen viikko on ollut piinaa kun on pitänyt odottaa tietoa siitä saadaanko ollenkaan alkioita 😩 Toisella kierroksella tuli about saman verran munasoluja kuin teilläkin, lopulta yksi hidas blasto saatiin pakkaseen ja hän on nyt aivan täydellinen 2-vuotias ❤️ Yksikin voi siis riittää, eikä tarvitse olla priimaa! Tsemppiä jännittävään viikkoon, toivottavasti tulee hyviä uutisia!

@StellaMom onnea plussasta! 😍 Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
Kiitos tsempeistä Syreen. Joo, ei tuohon osannut varautua. Nyt pelkään koko ajan, olisiko pitänyt pyytää pakastamaan kolmepäiväisinä edes osa. Kun edelliskerralla pysähtyi nelipäiväisiksi. Nyt kiroan itseäni, kun en ottanut tuota puheeksi. Lääkäri oli kyllä toiveikas, että edellis kerralla oli vain huonoa tuuria. Välillä on toivon pilkahduksia ja yritän ajatella positiivisesti, mutta samalla aivan toivoton. Tämä vuosi ei alkanut kovin vahvasti ja tuli yllättävää rahanmenoa ja sitten tieto lomautuksesta, joten nyt odottaa vaan sitä kolmatta uutista.

@Haaveitako @Syreen Mullakin eka kierros oli tosiaan puhdas nolla, yksi hedelmöityi normaalisti kahdesta, kehitys kuitenkin sillä hidastui vaan eikä mikään mennyt pakkaseen. Toisella kerralla muutettiin strategiaa ja saatiin tuplattua jo munasolumäärää, eli kyllä sillä stimulaatiolääkityksellä on merkitystä.

Ja tässä tosiaan toisen kierroksen toinen munasolu ainakin napannut kiinni koska hcg on noussut! Aloitettiin tämä ivf touhu vasta syksyllä, joten odotin että tässä menee ainakin pari vuotta ennen kuin tässä vaiheessa olisin. (Miten voi kirjoittaa tätä ilman että kuulostaisi kiittämättömältä? 👀🤪 Olen varovaisesti iloinen kyllä!)

Hei, mä liityn tänne ketjuun mukaan. Meidän eka icsi kierros (3 alkiota) päättyi tuloksettomana ja nyt täytyisi valmistautua uuteen kierrokseen. Ensimmäinen kierros käytiin yksityisellä samalla kun jonotettiin julkiselle. Nyt siis tarkoitus siirtyä julkiselle. Odottellaan tällä hetkellä yksityiseltä yhteenvetoa ekasta kierroksesta, jonka voi toimittaa sitten julkiselle.

Mietin myös, että pitäisikö välissä käydä katsomassa ferritiinit ja tarvittaessa infuusiossa. Aiemmin ferritiinit mulla olleet matalat. Onko täällä jollain kokemusta tästä?

Kastepisara, mulla mitattiin kyllä yksityisellä ferritiinit ja d-vitamiini syksyllä ennen ekaa hoitokierrosta. Infuusiota ei mistään tarjottu, vaikka ferritiini oli alkuun 9, mutta hemoglobiini oli kuitenkin normaali. Rautaa vain suun kautta oli ohjeistus. Siihenkin saa menemään rahaa ihan kiitettävästi, kun ainoa mikä käy on sideral ja niitä kun joutui syömään alkuun sen neljä tablettia päivässä. Sitten vähensin kolmeen ja edelleen mennään tolla kolmella. Oli se ferritiini jo noussutkin onneksi vähän (noin 20 paikkeille).

Kastepisara, mulla mitattiin kyllä yksityisellä ferritiinit ja d-vitamiini syksyllä ennen ekaa hoitokierrosta. Infuusiota ei mistään tarjottu, vaikka ferritiini oli alkuun 9, mutta hemoglobiini oli kuitenkin normaali. Rautaa vain suun kautta oli ohjeistus. Siihenkin saa menemään rahaa ihan kiitettävästi, kun ainoa mikä käy on sideral ja niitä kun joutui syömään alkuun sen neljä tablettia päivässä. Sitten vähensin kolmeen ja edelleen mennään tolla kolmella. Oli se ferritiini jo noussutkin onneksi vähän (noin 20 paikkeille).
Mulla kans yksityinen lääkäri ei ollut huolissaan mun ferritiineistä, ne oli n.20 kans. Mutta itse haluaisin nyt jollain keinolla parantaa onnistumisen mahdollisuuksia seuraavalle ivf kierrokselle.. kun muuten tuntuu olevan niin vähän, mitä itse voi tehdä..

En tiedä onko aina mut lääkäri sanoi että pitää olla yksi kierto välissä että keho saa palautua. Eli punktion ”lääkemenkkojen” jälkeen yksi lepokierto, näin ymmärsin. Jos mulla kierto pysyy samana nii menee helmikuun loppuun että seuraavat menkat on jolloin ollaanki jo maaliskuun puolella kun siirtoa tehtäis 😐. Mulla myös hyperin riski. Meen tänään näytille varalta kun tuo alavatsa alkoi sen verran kipuilemaan.

Okei, siellä samat odottelut siis 😅. Toivottavasti meillä molemmilla starttais pian uusi kierto nii saa hommat etenemään. Oliko teillä puhetta että pitäisi pitää lepokierto vai tuleeko suoraan siirto?

Yksityisellä saa mies olla mukana kaikessa mut julkisella se hoitaja sanoi että siellä taas ei saa ku kertoi vähän hoidoista siinä ensikäynnillä. Tehän olitte nyt julkisella hoidossa nii vissiin samat käytänteet ympäri maan? Me ollaan yksityisellä ku oltais jouduttu odottamaan muuten hoitoja nii pitkään.

Meille sanottiin samoin punktion jälkeen, siis että yksi välikierto.
Hyperin riski oli toki korkea, kun munasoluja kerättiiin se 30 kpl. Ja kyllähän se tulikin sitten lievänä.

Ollaan myös alkiodiagnostiikan puolella ja mulle on tullu tunne, että ovat siellä erityisen tarkkoja. Siis että haluavat välikierron, jos on vähänkin jotain normaalista poikkeavaa. Toki varmaan vaikuttaa myös se, että tuo on alkiodiagnostiikka on aika kallista hommaa.

Tottakai hyvä juttu, etttä alkioita ei "tuhlata". Mutta kyllähän se turhauttaa, kun tuntuu että koko ajan tulee joku kierron mittainen odottelu lisää :/ Aika tuntuu maaaateeeeleeevan.

Tällä kertaa päästiin pp7 ja alkoi vuoto. Eilen oli menkkajomotuksia. Tänään ei ollut mitään oireita kunnes vuoto alkoi niin oli hetken menkkajomoja ja nyt ei ihmeemmin kipuja. Testikin on edelleen nega. Viimeksi oli vaan terolut käytössä ja ajattelin että nyt kun on luget niin ei tulisi vuoto niitten läpi mutta toisin kövi. Merkkaako tää että luteealituki pitäis olla vielä vahvempi vai mitä 🤔 taitaa olla niin että saa ilmottautua perjantaina uudeb ivf kierroksen jonoon.

Oo kerrassaan ihanaa! 😍 onnea plussasta! kovasti nyt pikkuiselle voimia kasvaa ✨✨

Täällä alkoi tänään menkat 😊. Toinen ei niin iloinen uutinen, vain yksi 5 päiväinen blasto pääsi pakkaseen, muut 7 oli lopettanut kehityksen 4 päivän ikäisinä 😭. Huoh. Onneksi sentään yksi pallero saatiin. Tää välikierto tuntuu kitumiselta 😫 ens viikolla lääkäri soittaa ja saan kuulla miten homma jatkuu.

Meille sanottiin samoin punktion jälkeen, siis että yksi välikierto.
Hyperin riski oli toki korkea, kun munasoluja kerättiiin se 30 kpl. Ja kyllähän se tulikin sitten lievänä.

Ollaan myös alkiodiagnostiikan puolella ja mulle on tullu tunne, että ovat siellä erityisen tarkkoja. Siis että haluavat välikierron, jos on vähänkin jotain normaalista poikkeavaa. Toki varmaan vaikuttaa myös se, että tuo on alkiodiagnostiikka on aika kallista hommaa.

Tottakai hyvä juttu, etttä alkioita ei "tuhlata". Mutta kyllähän se turhauttaa, kun tuntuu että koko ajan tulee joku kierron mittainen odottelu lisää :/ Aika tuntuu maaaateeeeleeevan.
Totta, onhan se hyvä tosiaan että ollaan tarkkana 😊.Teillä hyvä saalis tullut! Mites tuo alkiodiagnostiikka toimii, laitetaanko sinne osa vai kaikki munasolut mitä saadaan? Paljonko saitte pakkaseen alkioita?

Takaisin