Raskausoireet

Täällä alkaa olla pahoinvointia kerrassaan. Jatkuvaa yökkimistä, oksennusta ei ole vielä tullut. Etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta. Mitä saatte syötyä kun ei ole yhtään nälkä ja on pahoinvointia? Tää ei sinänsä ole hyvä yhdistelmä fyysiseen työhön mihin tarvitsisi kunnolla energiaa tankata.😅😅 Kohta olisi iltavuoroon lähtö,mutta mitään en ole saanut alas menemään.😶

Hedelmiä, mehukeittoa, smoothieita ja jotain suolakeksejä tms. Tsemppiä! Tosi haastavaa varmasti jaksaa fyysisessä työssä jos on huonovointinen.😖

Toivottavasti helpottaa pian @Minya~ !

Mulla oli alavatsatuntemukset (lukuunottamatta hölkätessä tuntuvaa pientä painetta) pitkään poissa mutta tänään oli lyhyt hetki menkkasärkyä. Samoin tänään (5+2) oli ensimmäinen oikeasti pitkään jatkuva etova olo - söin puoli neljältä yöpalaa mutta 11 aikaan herätessä etoi jo. Jatkui lievänä ehkä kolmeen iltapäivällä ja paheni hieman lounaan (ja puolikkaan kahvikupillisen) jälkeen. Nyt iltaruoan jälkeen taas hieman tuntuu pala kurkussa mutta jospa se siitä kun hiljalleen ruoka sulaa - varmaan aika alkaa pienentämään annoskokoja.

Muokattu viimeksi:
Sellaset lasten smoothiet on ollu pelastus, niitä on joka paikassa. Autossa, pukukaapissa, laukussa jne. 😅 käteviä kun säilyy huoneenlämmössä ja maistuukin hyvälle.
Kiitos vinkistä! En ole aamupalan syöjä ollut ikinä,mutta tommonen menee alas jo aamulla ja vähän ehkä helpottanut oloa.☺️

Mulla nyt ollut tällä viikolla aivan armoton väsymys ja sitä ei helpota kaksi edellistä jotka valvottavat vuorotellen yöllä. Nuorempi (6kk) herää vielä myös syömään yöllä ja isompi haluaa että häntä hierotaan jaloista lähes koko yö.🥹😴 Eilen nukuin useamman tunnin päikkärit ja sen jälkeenkin oisin voinut vaan jatkaa suoraan yöunille😅

Mulla aaltoilee myös tosi paljon oireet. Eipä niitä kauheesti oo, ainoa mikä on pysynyt on rintojen arkuus. Väsymys ja vellova etovaa oloa vaihtelee päivittäin. Menkkajomoja ei kauheesti oo ollu, mutta semmosta tunnetta kyllä paljonkin että kohtia venytetään 😊

Nyt se huonounisuus alkoi täälläkin! Tai ainaki kaks yötä nyt takana ihan muutaman tunnin unilla. Ongelma nukahtamisessa ja peiton alla on liian kuuma ja ilman peittoa liian kylmä 😅

Millä viikoilla teillä on alkanu pahoinvointi? Mä en muista edellisistä ollenkaan millon alkoi 😅 nyt tässä oottelen että onkohan edes tulossa koko pahoinvointia, mut kai se sieltä sit kohta iskee 😂

Millä viikoilla teillä on alkanu pahoinvointi? Mä en muista edellisistä ollenkaan millon alkoi 😅 nyt tässä oottelen että onkohan edes tulossa koko pahoinvointia, mut kai se sieltä sit kohta iskee 😂

6+ jotain sekä tässä että esikoisen raskaudessa. Ehkä tässä raskaudessa vähän aiemminkin..

mulla alkoi joskus 6+0-6+2, en vielä uskaltaisi sanoa että oot selvillä vesillä 😅

@Qwerty mulla alkoi heti ku testi oli plussa, mutta toistaiseksi näyttää että se jäi aaton aattona pois lähes kokonaan eli jotain 4+0-5+1 välisen ajan oli runsaampaa😅 mutta varmaan aika yksilöllistä!

Mulla alkoi 6+0 ja viimeksi kans jotain 6+3 tms. Voi kuinka toivoisikaan, että tämä olisi helpompi raskaus! Paha pahoinvointi on niin käsittämättömän lamaannuttavaa..

Mulla alkoi joskus 5 viikon tienoilla ja nyt 6 viikko menossa ja ei ole mennyt pahempaan onneksi, mutta ei ole kyllä yhtään helpottanutkaan. Paitsi nyt ei ole täytynyt pöntöllä käydä edes yrittämässä oksentaa kun keho tottunut varmaan tähän, että tämä paha olo ei tarkoita että oksennus olisi kuitenkaan tulossa. Pienikin syöminen onneksi kuitenkin auttaa ainakin hetkellisesti niin vaikka olisi kuinka huono olo niin silti motivaatiota syödä kun tietää että se auttaa.

Liityn mukaan myös tulevan vuoden elokuisiin oireineni. Testasin tänään plussan mutta olosta olen tiennyt jo ainakin viikon että raskaana ollaan. Kotona on teinien lisäksi uusioperheen kaksi pientä 1v8kk ja 5kk. Ehkei ihan heti olisi tarvinnut tärpätä mutta näköjään meidän ei tarvitse miehen kans ku olla samassa huoneessa ja katsoa silmiin niin jo tärppää. Nyt siis 5+2 kohta. Etova olo, mahatuntemuksia, menkat myöhässä.
Minulla on tyttö ja poikaraskauksia. Pojat menee ongelmitta, tyttöjen kohdalla tuntuu että kuolema tulee. Jännityksellä odotan miten nyt käy 🙄

Takaisin