đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 3. luukku (jouluaskartelu) đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

MitÀ pienten kÀsien töille tapahtuu joulun jÀlkeen?

• MenevĂ€t roskiin heti kun katse vĂ€lttÀÀ

ÄÀnet: 0 0.0%
  • Hienoimmat sÀÀstetÀÀn

ÄÀnet: 8 53.3%
  • Kaikki ehjĂ€t sÀÀstöön ja ensi jouluna taas esille

ÄÀnet: 7 46.7%

• Kaikki ÀÀnestĂ€jĂ€t
    15

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 3. luukku đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ
TĂ€nÀÀn keskustellaan jouluaskarteluista. 😊 Vastaa gallupiin ja osallistu keskusteluun. 😊 (Gallupiin vastaamalla ei osallistu arvontaan, vain viestit lasketaan arvoiksi.)

Voit kommentoida laajemmin gallupin aihetta, jakaa kuvia omista/lasten töistĂ€, kertoa mitĂ€ on tullut askarreltua (tai senkin, jos kukaan ei askartele teillĂ€ mitÀÀn) tai jutella mitĂ€ vain jouluaskarteluun liittyvÀÀ. 😊 Ketjuun saa totta kai palata pitkin kuuta.

1764748967587.png

đŸ“· Unsplash / Milada Vigerova

Muokattu viimeksi:
Eilen tehtiin paperilumihiutaleita tytön kanssa. Yhden tĂ€hden verran hĂ€n jaksoi keskittyĂ€ kunnolla ja loput olivat sitten mitĂ€ olivat... 😅
Joulukortteja askarreltiin jo useampi viikko sitten ja se oli kolmevuotiaalle mieluisaa puuhaa! Sai mm. kasata kuusia kolmiopaloista,laittaa tarroja ja kiinnittÀÀ sellaisia elÀinhahmoja.

Me ei olla tÀnÀ vuonna vielÀ askarreltu mitÀÀn. Katsotaan tuleeko askarteltuakaan. VÀhÀn ailahtelevaa kiinnostus siihen sekÀ vanhemmilla ettÀ lapsilla. Kaikki (ehjÀt) lasten nÀperrykset sÀÀstetÀÀn ja kÀytetÀÀn joulukoristeina. EihÀn niitÀ raaski pois laittaa ja kyllÀ ne ihan nÀttejÀkin on, vaikka ei ehkÀ ihan mestariteoksia olisikaan.

Ja muuten vinkki kivaan jouluaskarteluun, niin me ollaan tytön kanssa koristeltu sellaisia muovisia yksivĂ€risiĂ€ palloja. Glitterliima oli kuivahtanut, mutta laitettiin sellaisia helmitarroja ja nauhoja ym. mitĂ€ nyt kaapista löytyi. 😄

MeillĂ€ lapsen askartelu on tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ sitĂ€, ettĂ€ kĂ€ytetÀÀn hillittömĂ€sti liimaa ja sitten rypistetÀÀn. 😂 HĂ€n ei siis kiinnitĂ€ liimalla mitÀÀn, kunhan levittÀÀ sitĂ€... EipĂ€ ole Ă€itinsĂ€kÀÀn (isĂ€stĂ€ puhumattakaan!) mikÀÀn askartelija, joten ollaan ihan rennoin mielin askarteluiden suhteen. PĂ€ivĂ€kodista tulee varmasti jotain ihania tuomisia, jos onnistuvat siellĂ€ pelastamaan ne ennen vĂ€istĂ€mĂ€töntĂ€ rypistystĂ€. He olivat siis tehneet jonkun syysaskartelun, jossa rypisteltiin silkkipaperia ihan tarkoituksella, ja sen jĂ€lkeen kaiken myttÀÀminen on ollut suurin pÀÀmÀÀrĂ€.

Ihana kun kerhoissa ja pÀivÀkodissa on jaksettu jÀrjestÀÀ askarteluja ja kivoja juttuja on tullut tehtyÀ kesÀ-syksy. EnsimmÀiset sosejutut meni kasana roskiin kun muutettiin. Joistain otin kuvia, mutta en ole saanut aikaiseksi albumia kÀnnykkÀÀn johon kaikki työt kuvaisin digitaalisesti.

Nyt kun muutettiin marraskuussa niin ikĂ€vĂ€sti jĂ€i kaikki jouluaskartelut vĂ€listĂ€. En taida tĂ€hĂ€n hĂ€tÀÀn itse jaksaa mitÀÀn jĂ€rjestÀÀ, ensi vuonna sitten paremmalla taidolla ja keskittymisellĂ€ jouluaskartelutkin 😘

VielĂ€ ei olla tehty mitÀÀn jouluaskarteluita, ellei torttuja ja piparkakkutalon aloitusta lasketa 😅 Johonkin jouluaskartelujuttuun haluaisin mennĂ€ - lĂ€hinnĂ€ siksi ettĂ€ haluaisin itse askarrella đŸ€© Oon ihan taitava nĂ€pertĂ€mÀÀn kaikkea, mutta just nyt ei vauvan kanssa riitĂ€ energia keksiĂ€ ja jĂ€rkĂ€tĂ€ itse jotain mistĂ€ myös 6v. poika tykkĂ€isi. Kivempi kun ois pöydĂ€llĂ€ edessĂ€ valmiina tarvikkeet ja mallit, eikĂ€ tarttis siivouksestakaan huolehtia đŸ€­ Sit jos itse alan jotain suunnitella, niin ne tuppaa olemaan aika kunnianhimoisia ja monivaiheisia (ja hienoja 😜), joten senkin puolesta parempi ettĂ€ joku toinen laittaa eteen yksinkertaiset lapsille sopivat mallit 😆

Itse ei tule askarreltua, mutta meillÀ on muutamia ystÀvÀperheen lapsilta saatuja joulukoristeita, jotka ripustettiin kahvipensaan oksille viikonloppuna. HÀÀlahjaksi saatu hieman jouluisen oloinen glitterillÀ koristeltu styroksipallo on kyllÀ hukkunut jonnekin. (Lahjan antanut vanhempi sanoi ettei heitÀ kyllÀ haittaa, jos se ei tule arkikÀyttöön.) Jos se vielÀ löytyy, ehkÀ siitÀ voisi tuunata neljÀnnen 'kuusenkoristeen'.

VielĂ€ ei olla tehty mitÀÀn jouluaskarteluita, ellei torttuja ja piparkakkutalon aloitusta lasketa 😅 Johonkin jouluaskartelujuttuun haluaisin mennĂ€ - lĂ€hinnĂ€ siksi ettĂ€ haluaisin itse askarrella đŸ€© Oon ihan taitava nĂ€pertĂ€mÀÀn kaikkea, mutta just nyt ei vauvan kanssa riitĂ€ energia keksiĂ€ ja jĂ€rkĂ€tĂ€ itse jotain mistĂ€ myös 6v. poika tykkĂ€isi. Kivempi kun ois pöydĂ€llĂ€ edessĂ€ valmiina tarvikkeet ja mallit, eikĂ€ tarttis siivouksestakaan huolehtia đŸ€­ Sit jos itse alan jotain suunnitella, niin ne tuppaa olemaan aika kunnianhimoisia ja monivaiheisia (ja hienoja 😜), joten senkin puolesta parempi ettĂ€ joku toinen laittaa eteen yksinkertaiset lapsille sopivat mallit 😆
Hei tuohon ne koristellut kuusenpallot sopivat hyvin! MeillĂ€kin minĂ€ nĂ€pertelin omaa tarkkaa puuhaani ja sommittelin nĂ€tisti ja lapsi sitten roiski koristeita omaan ronskimpaan tyyliinsĂ€. 😁

Ja muuten vinkki kivaan jouluaskarteluun, niin me ollaan tytön kanssa koristeltu sellaisia muovisia yksivĂ€risiĂ€ palloja. Glitterliima oli kuivahtanut, mutta laitettiin sellaisia helmitarroja ja nauhoja ym. mitĂ€ nyt kaapista löytyi. 😄

TĂ€mĂ€hĂ€n kuulostaa hauskalta idealta. 😊 Uskoisin meidĂ€n 4v:n innostuvan, jos saa tursottaa kimalleliimaa joulupalloihin. 😁 Lopputulos voi kyllĂ€ olla hyvin *köh* omintakeinen, mutta jos nappaa tylsimmĂ€t vanhoista palloista ei niistĂ€ ainakaan huonompia tule innokkaalla ehostuksella.

TĂ€nĂ€ vuonna tuskin mitÀÀn askarrellaan, kun kaikki mahdollinen pitÀÀ laittaa suuhun.đŸ€­
Ensi vuonna sitten.

TĂ€mĂ€hĂ€n kuulostaa hauskalta idealta. 😊 Uskoisin meidĂ€n 4v:n innostuvan, jos saa tursottaa kimalleliimaa joulupalloihin. 😁 Lopputulos voi kyllĂ€ olla hyvin *köh* omintakeinen, mutta jos nappaa tylsimmĂ€t vanhoista palloista ei niistĂ€ ainakaan huonompia tule innokkaalla ehostuksella.
EikĂ€ ne edes siellĂ€ kuusessa nĂ€ytĂ€ niin pahoilta muutenkaan. 😅 NĂ€yttĂ€vĂ€t vaan hienommilta, vaikka olisikin glitterit vĂ€hĂ€n vinksin vonksin. đŸ€­

MeidĂ€n neiti on askarrellut nyt pĂ€ivĂ€kodissa ensimmĂ€isiĂ€ askartelujaan ja onhan ne tosi sympaattisia.. đŸ„č kotiin on tullut pieni joulukuusi ja pari joulukorttia joihin kaikkiin on pÀÀssyt piirtĂ€mÀÀn.

Askarreltiin tonttuja nuoremman pojan kanssa, tuli ihan hauskoja. HÀn on melko nÀppÀrÀ jo askartelemaan :) MinÀ en ole, tekemiset nÀyttÀÀ ihan samalta kuin pojankin, lapsen työltÀ :D PÀikystÀkÀÀn ei ole nyt tullut mitÀÀn askarteluja, ylipÀÀtÀÀn tulee aika harvoin mitÀÀn, mikÀ sinÀnsÀ harmi.

Joulupallokoristelua voiskin eskarilaisen kanssa tehdĂ€ đŸ€© Multa löytyy kaikenlaisia koristeita, ja glitterliimaa vois hankkia lisÀÀ. Poika saa myös laittaa vaikka jonkun oman autotarran palloon halutessaan, tulispahan uniikkeja palloja 😄 EhkĂ€ jopa vois askarrella isovanhemmille joulupallot đŸ€” EhkĂ€ ilman niitĂ€ autotarroja kuitenkin 😉

Joulupallokoristelua voiskin eskarilaisen kanssa tehdĂ€ đŸ€© Multa löytyy kaikenlaisia koristeita, ja glitterliimaa vois hankkia lisÀÀ. Poika saa myös laittaa vaikka jonkun oman autotarran palloon halutessaan, tulispahan uniikkeja palloja 😄 EhkĂ€ jopa vois askarrella isovanhemmille joulupallot đŸ€” EhkĂ€ ilman niitĂ€ autotarroja kuitenkin 😉
MeillĂ€ teki isovanhemmille pikkujoululahjaksi yhden. 😊 Sai myös paketoida itse. 😄 Paljon teippiĂ€ oli paketissa. 😂

Mekin askarreltiin joku vuosi isovanhemmille pallot, oli kovin tykĂ€ttyjĂ€. MeidĂ€n kuusessa on minun ja veljeni askartelemia glitterpalloja ja minun lasten askartelemia. đŸ„° me ollaan tehty sellaisiin askartelumassapalloihin, niistĂ€ saa hyvin langan lĂ€pi. Olen nĂ€hnyt myös kartonkipalloja, niihin on toki pienen helpompi liimata kaikkea muutakin, kuin sitĂ€ hilettĂ€.

Takaisin