Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.

Meillä esikoiselta (1v3kk) kaikki tavarat tietty tallessa, niin en usko että hankitaan mitään. Vähän pohdin tuplavaunuja, mutta esikoinen haluaa kävellä muutenkin kaikkialle nykyään itse, niin mietin josko pärjäis kuitenkin seisomalaudalla 🤔 Jos kokemusta jollain, saa vinkkailla!

Esikoisen tavarat meilläkin tallessa. Vasta sitten lähempänä varmaan kaupoille, kun näkee, mitä kaikkea esikoinen vielä tarvitsee. esim. vaunut ja sänky..

Mun pitää hankki kutakuinkin kaikki, paitsi pienet vaatekoot ja pinnasänky. Mikä on teidän mielestä tällä hetkellä se yleisin turvakaukalo, mitä ihmiset hankkii? Miljoona vuotta sitten oli kaksi mallia, joista toinen oli melkein kaikille. Nyt olen jo tippunut kärryiltä tästäkin.

Meillä myös melkein kaiken hankkiminen edessä, kun esikoisesta kyse. Kiinnostaa siis myös vinkit/kokemukset siitä, mikä ylipäätään on tarpeellista hankkia ennen vauvan tuloa, ja onko jokin ollut turhaa. Toki netissä on kaikenlaisia listoja ja varmasti vauvakohtaisesti voi olla erilaisia tarpeita, mutta kokemuksia ois kiva kuulla. 😊

Meillä myös melkein kaiken hankkiminen edessä, kun esikoisesta kyse. Kiinnostaa siis myös vinkit/kokemukset siitä, mikä ylipäätään on tarpeellista hankkia ennen vauvan tuloa, ja onko jokin ollut turhaa. Toki netissä on kaikenlaisia listoja ja varmasti vauvakohtaisesti voi olla erilaisia tarpeita, mutta kokemuksia ois kiva kuulla. 😊
Paljon vaatetta ja harsoja, meillä ainakin kaikki puklanneet paljon puoli vuotiaaseen asti 😅

Meillä turhakkeita oli kaikki pumppaamiseen ja pulloruokintaan liittyvät välineet. Ehkä joku pullo ja maidonkerääjä voi olla ihan hyvät, ei sitä ikinä tiedä, alkaako pulloruokinta ja missä vaiheessa, mutta itse ja monet kaverit kokeneet, että ei kannata esim. varautua pumppaamiseen ennen kuin on joku käsitys, miten vauvan ruokailut lähtee etenemään. Tai turha hankkia etukäteen miljoonaa pulloa ja jotain sterilointilaitetta, jos yhtään ajattelee, että imettää.

Meillä turhakkeita oli kaikki pumppaamiseen ja pulloruokintaan liittyvät välineet. Ehkä joku pullo ja maidonkerääjä voi olla ihan hyvät, ei sitä ikinä tiedä, alkaako pulloruokinta ja missä vaiheessa, mutta itse ja monet kaverit kokeneet, että ei kannata esim. varautua pumppaamiseen ennen kuin on joku käsitys, miten vauvan ruokailut lähtee etenemään. Tai turha hankkia etukäteen miljoonaa pulloa ja jotain sterilointilaitetta, jos yhtään ajattelee, että imettää.
Sama! Meillä myös pinnis oli turhake. Vauva nukkui aluksi sivuvaunussa ja sit meidän välissä.

Mä oon miettinyt niin päin, että mitä kaikkea vauva "tekee" meillä ekoina viikkoina ja missä tämä tapahtuu. Miten kuljetat vauvan kotiin? Missä hän syö? Mihin hänet voi laskea turvallisesti?

Sit toki sen paikan miettiminen, missä aikoo vaihtaa vaippoja. Itsellä oli ihan vaan semmoinen muovinen hoitopehmuste pesukoneen päällä.

Mulla tuttipulloista tarvittiin vain yhtä ja sitäkin kerran. Nytkin varmaan ostan yhden pikkuvauvalle tarkoitetun pullon ja omaa maitoa pakastin jonkin verran ja keräys tapahtui ihan pienesti lypsämällä kahvikuppiin. Itse olen tykännyt imettää ja toivon, että sillä mennään nytkin. Imetystyynykin mulla silloin oli, senkin voisi toki etukäteen hankkia / miettiä aikanaan, tarviiko. Voi olla, että näitä voi synnärollä kokeilla.

Pinnasänky oli meillä viimeksi tarpeen, muistaakseni poistettiin siitä ensin laita ja pidettiin sivuvaununa sänkyyn, ehkä.

Harsoja kului paljon, mutta tykkäsin käyttää niitä. Merkkasi itselleni puhtaampia ja likaisempia harsoja, eli eri kuvioilla putsattiin puklut ja kakat.

Bodyjä käytin paljon ja muistaakseni vastasyntyneelle oli kietaisumalli helpoin, kun pitää varoa muutenkin niskaa.

Takaisin