Raskaaksi 2025

Tervetuloa!

Mulla oli kierukka yli 10v ja siihen 5v lisänä vielä keltarauhashormonit. 2 päivää kierukan poistosta tuli päivän minimenkat ja sit 36 päivän päästä seuraavat normimenkat. Sen jälkeen on ollut 24-26 päivän kieroja. Voi ottaa hetken ennen kuin keho normalisoituu. Noissa pitkissä kierroissa on vissiin se ongelma, et ne voi olla ovuloimattomia, joten jos ne jatkuu niin käynti gynellä vois olla paikallaan. Kannattaa ehkä kokeilla ovistesteillä bongata ovista. Muistatko yhtään millainen kierto sulla oli ennen hormoneja?
Kiitos kaikille kantaaottaneille ja toivottajlle 🧡

Tarkkoja speksejä en muista muuta kuin että koskaan eivät päässeet yllättämään, tulivat ihan kalenterin mukaan ja koskaan ei ole tarvinnut kuin maks yhden buranan.

Tässä kierrossa kyllä kp 24 paikkeilla olin varma että täti koputtelee jo, oli sen luokan alaselkä- ja vatsajomotus. Sellainen joka helpottui eestaas keinuttelemalla. Päivällisesti sopisi olemaan ovulaatio/yritys, vielä en ole testaillut 🤔 Ehkä seuraan tämän kierron tilannetta ja alan ensi vuonna tikuttelee mieheltä salaa 😈

Moikka kaikille!

Täälläkin yksi joka on kuukausikaupalla seurannut palstan menoa ja nyt uskaltautuu laittamaan viestiä. Ensiksi kiitos kaikille tästä keskustelusta, olen oppinut paljon ja myötäelänyt vielä enemmän teidän kanssanne. Itsellä ikää 34, ensimmäinen yrityksessä ollut jo hetken aikaa.

Tähän alkuun heti kysymys/huoli. Tilanne on se, että plussasin ihan juuri äsken, DPO12. Ongelma on se, että join viikonloppuna kahtenakin (DPO7&8) päivänä alkoholia, kumpaisenakin 2-3 annosta per päivä ja ihan todella pitkän ajan kuluessa, varmasti pysyin esimerkiksi ajokunnossa koko ajan. Stressaajana testasin DPO9, ei mitään, ja nyt kuitenkin plussa. Olenko tehnyt heti kättelyssä peruuttamatonta tuhoa, olettaen tietysti että loppuun päästään? En ole aikaisemmin edes plussannut, joten kevyet paniikit tässä päällä. En lähtökohtaisesti juo mitään (en edes muista koska viimeksi), mikä tekee tästä erityisen typerää.

Dear Raskaaksi 2025, miten voi ihminen olla näin tyhmä, ja mitä tässä nyt seuraavaksi tekisi? Ajattelin tehdä ensin tikun seuraksi digitestin, että tässä vielä varmistutaan ja sitten soitella terveyskeskukseen/lekurille. Toivottavasti kysymykseni sopii tälle palstalle, tämä tuntui tutulta ja turvalliselta.

Moikka kaikille!

Täälläkin yksi joka on kuukausikaupalla seurannut palstan menoa ja nyt uskaltautuu laittamaan viestiä. Ensiksi kiitos kaikille tästä keskustelusta, olen oppinut paljon ja myötäelänyt vielä enemmän teidän kanssanne. Itsellä ikää 34, ensimmäinen yrityksessä ollut jo hetken aikaa.

Tähän alkuun heti kysymys/huoli. Tilanne on se, että plussasin ihan juuri äsken, DPO12. Ongelma on se, että join viikonloppuna kahtenakin (DPO7&8) päivänä alkoholia, kumpaisenakin 2-3 annosta per päivä ja ihan todella pitkän ajan kuluessa, varmasti pysyin esimerkiksi ajokunnossa koko ajan. Stressaajana testasin DPO9, ei mitään, ja nyt kuitenkin plussa. Olenko tehnyt heti kättelyssä peruuttamatonta tuhoa, olettaen tietysti että loppuun päästään? En ole aikaisemmin edes plussannut, joten kevyet paniikit tässä päällä. En lähtökohtaisesti juo mitään (en edes muista koska viimeksi), mikä tekee tästä erityisen typerää.

Dear Raskaaksi 2025, miten voi ihminen olla näin tyhmä, ja mitä tässä nyt seuraavaksi tekisi? Ajattelin tehdä ensin tikun seuraksi digitestin, että tässä vielä varmistutaan ja sitten soitella terveyskeskukseen/lekurille. Toivottavasti kysymykseni sopii tälle palstalle, tämä tuntui tutulta ja turvalliselta.
Täältä sivusta huutelen, en tietenkään varmaksi voi sanoa, mutta itsekkin nyt tässä raskaudessa edeltävänä viikonloppuna join muutaman alkohollisen juoman. Plussasin dpo9 maanantaina eli dpo7 lauantaina join noin 3 juomaa... En siis silloin uskonut raskauden mahdollisuuksiin yhtään niin ajattelin että samapa tuo, mutta sitten sainkin positiivisen ja vielä ainakin olen raskaana. Tosin aikaisessa vaiheessa vielä olen. Mutta siis en usko jos vain 2-3 juomaa per päivä vain kahtena päivänä että siitä nyt mitään tuhoa on tullut noin aikaisessa vaiheessa? 🤔 Tokihan siitä puhutaan että jos yrittää pitäisi pidättäytyä alkoholista kokonaan, mutta en uskoisi ainakaan itse että pieni määrä mitään tuhoa tekee.

Moikka kaikille!

Ensinnäkin, varovaisesti onneksi olkoon plussasta. Ei kannata kokea syyllisyyttä, suurinosa naisista elää normaalia elämää plussaan asti ja käyttää alkoholia. Maalaisjärjellä ajattelisin, ettet oo tehnyt hallaa kenellekään ja nyt kokemasi stressi voi jopa olla haitallisempaa. Yritä vain ottaa rennosti ja nauttia plussasta. ☺️

Tuolloin alkoholin käytön aikoihin on tapahtunut kiinnittyminen, ja kansanuskomusten (jenkkien) mukaan alkoholi/punaviini voivat jopa edes auttaa sitä, vaikka meillä ei alkoholia suositella ollenkaan yritysaikana. Alkuunhan sikiö saa ravintonsa ruskuaispussista ja vasta myöhemmin tulee jakamaan yhteisen verenkierron äidin kanssa, jolloin nautittuun ravintoon jne. tulee kiinnittää huomiota.

Moikka kaikille!

Mä join myös noihin aikoihin tietämättäni että oon raskaana. Ihmettelin vaan kun nousi niin herkästi päähän 🫠 Tuossa vaiheessa äidin ravintoaineet eivät juuri vielä mene sikiölle, kun istukka vasta kehittyy, niin en stressaisi asiasta enempää.

Täältä sivusta huutelen, en tietenkään varmaksi voi sanoa, mutta itsekkin nyt tässä raskaudessa edeltävänä viikonloppuna join muutaman alkohollisen juoman. Plussasin dpo9 maanantaina eli dpo7 lauantaina join noin 3 juomaa... En siis silloin uskonut raskauden mahdollisuuksiin yhtään niin ajattelin että samapa tuo, mutta sitten sainkin positiivisen ja vielä ainakin olen raskaana. Tosin aikaisessa vaiheessa vielä olen. Mutta siis en usko jos vain 2-3 juomaa per päivä vain kahtena päivänä että siitä nyt mitään tuhoa on tullut noin aikaisessa vaiheessa? 🤔 Tokihan siitä puhutaan että jos yrittää pitäisi pidättäytyä alkoholista kokonaan, mutta en uskoisi ainakaan itse että pieni määrä mitään tuhoa tekee.
Hei miten sun raskausaika on mennyt ja milläs viikoilla oot nyt? 😍 Onko tullut jo voimakkaita oireita esim pahoinvointia? 🫣😅

Hei miten sun raskausaika on mennyt ja milläs viikoilla oot nyt? 😍 Onko tullut jo voimakkaita oireita esim pahoinvointia? 🫣😅
Kiitos kysymästä, mulla menossa vasta 6+5 , tai riippuu laskenko normaalin 28 kierron mukaan silloin olisi 6+4. Mutta perjantaina olisi varhaisultra. 🙈 Mitään oireita mulla ei kyllä ole, aluksi oli todella flunssaista oloa ja väsymystä, mutta kuitenkin heräilin öisin vähän väliä nyt ei sitäkään, joten sekin huolestuttaa, kun ei oireita minkäänlaisia. 😳 Ainoa minkä voi kai laskea oireeksi? On koko ajan pysynyt on että pinna todella todella kireällä ja suutun itsellenikin pienistä asioista. 😂

Kiitos kysymästä, mulla menossa vasta 6+5 , tai riippuu laskenko normaalin 28 kierron mukaan silloin olisi 6+4. Mutta perjantaina olisi varhaisultra. 🙈 Mitään oireita mulla ei kyllä ole, aluksi oli todella flunssaista oloa ja väsymystä, mutta kuitenkin heräilin öisin vähän väliä nyt ei sitäkään, joten sekin huolestuttaa, kun ei oireita minkäänlaisia. 😳 Ainoa minkä voi kai laskea oireeksi? On koko ajan pysynyt on että pinna todella todella kireällä ja suutun itsellenikin pienistä asioista. 😂
Ui jännittävää, että ihan just on eka ultra! 😍 Toivottavasti kaikki hyvin siellä ja menee hyvin loppuun saakka 🤗
Oireettomuus voi olla pelottavaa, mutta toisaalta se voi olla ihan kivakin, koska sitten ehkä jaksaa paremmin. Ja väsymys+pahoinvointi voi sieltä vielä hyökätä, kun nyt niin varhaiset viikot. 😅 Voi ei, mutta joo hormonit taitaa niin vauhdilla nousta ja ne heittelee, että varmasti kiristää 🤣

Entten-tentten-teelika-mentten… kertokaa kiitos mulle milloin teillä on eniten vetistä valkovuotoa kierrossa? Ei siis ovulaatiolimoja vaan sellaista maitomaista valkovuotoa.

En yhtään käsitä että mikä vaihe mulla on menossa tässä kierrossa. Kuukautiset pitäisi alkaa neljän päivän jälkeen, mutta aivan ihmeen paljon vetistä valkovuotoa siihen.
Mulla yleensä oviksen jälkeen, ennen menkkoja.
Moikka kaikille!

mulla oli samankaltainen tilanne esikoisen odotuksessa että edeltävänä viikonloppuna olin muutaman saunaolusen juonut ja seuraavalla viikolla plussasin. neuvolaan aikaa soittaessa kysyin asiasta ja sieltä sanottiin että ei tarvitse miettiä ollenkaan, ei vaikuta mitenkään.

Kiitos kaikille, ihania vastauksia! :red-heart:Soittelin kanssa lekurille aiheesta (siunattu työterveys...) ja ei vaikuttanut olevan kovin huolissaan, tietysti sanoi ettei voi varmasti luvata ettei asiasta mitään seuraa, mutta että kovin tavallinen tilanne. Sanoi vaan että tästä eteenpäin on syytä jättää juomingit välistä.

Eih, miten se voi noin siirtyä!
Lääkäripula oli laitettu siihen kirjeeseen syyksi. Ja siis isossa mittakaavassahan tuo on vaan 1,5kk, mutta kaikki lasta yrittävät kyllä tietää miten raastavaa se odottaminen on. Oli se sitten oviksen odottaminen, testauspäivän odottaminen, plussa odottaminen. Tää yritysaika on kyllä varsinaista elämän odotushuoneessa olemista.

Miehen kanssa hetki surkuteltiin, mutta yritettiin myös kääntää positiiviseksi että vähän lisäaikaa vielä säätää elämäntapoja terveellisemmäksi ja lisäaikaa nostaa mun ferritiiniä. Ja esikoinen on tullut sen n. vuosi ja pari kk yrittämisen jälkeen, niin eipä sitä voi tietää jos sattuisi nytkin yllätys käymään. Päivä kerrallaan ja ainakin ollaan siihen mennessä tehty kaikki mitä on voitu. Kunhan eivät nyt uudestaan ala siirtämään…

Jatkan törkeää omanapa linjaani… kuukautiset ei oo vielä antanut merkkejä itsestään ja aamu viideltä olisi sit nousu reissuun. Pyöritän vieläkin sormiani että josko otan testin mukaan vai en. Ei oo yhtään raskaana oleva olo mutta toisaalta ei sellainenkaan että kuukautiset alkaisi. Normaalisti oon saanut merkin näin illasta pienen tuhrun muodossa että huomenna vaihtuu kierto. Toiveikas olo alkanut jäytää…

Olisihan se pirun hienoa antaa miehelle joululahjaksi positiivinen testi, me vietämme jo 4.12. joulut matkustuksen takia.

Nyt on tullut jo monta päivää käytettyä ovistestejä. Aloitin jo päivä menkkojen jälkeen, ensin tietty aivan olematonta viivaa, joka ensin vahvistui kunnolla ollen kpl 9 illalla jo tosi vahva, muttei plussa. Sitten kp 10 (eilen) ei näkynyt melkein yhtään viivaa millään testillä. Tänään sitten aamulla vähän vahvempi ja nyt illalla jo ihan rajalla onko plussa. Mikä ihme tuo kp 10 notkahdus oli, ihmettelin jo että oliko ovis mennyt 😄

Nyt on tullut jo monta päivää käytettyä ovistestejä. Aloitin jo päivä menkkojen jälkeen, ensin tietty aivan olematonta viivaa, joka ensin vahvistui kunnolla ollen kpl 9 illalla jo tosi vahva, muttei plussa. Sitten kp 10 (eilen) ei näkynyt melkein yhtään viivaa millään testillä. Tänään sitten aamulla vähän vahvempi ja nyt illalla jo ihan rajalla onko plussa. Mikä ihme tuo kp 10 notkahdus oli, ihmettelin jo että oliko ovis mennyt 😄
Oho! Ompa erikoista!

Oliko sulla sattumalta mitään muutosta? Testi vaihtui eriin merkkiin? Keho oli kovemmalla rasituksella tai ehkä olit juhlissa?

Moikka kaikille!

Täällä yksi yllärilapsen omaava. Olin juhlinut vähän railakkaammin ennen kuin plussasin. Huomasin raskauden onneksi hyvissä ajoin ja lääkärit toppuuttelivat, että ei ole hätää.

Pyörittelin kuitenkin ihan samoja ajatuksia päässäni, että olenko tehnyt hallaa ynnä muuta.

Nyt se pilleriylläri on terve ja fiksu kolmevuotias, joka on ennemmin taidoissaan ikäisiään edellä, eikä ole mitään viivästymiä tms. Todella monille käy vahinkoja tai pillerit pettävät ja silti saavat ihan terveitä lapsia. Tämä ei ole kannustus olla holtiton raskaana ollessa, mutta muutama lasillinen viiniä tuskin on tehnyt yhtään mitään muuta kuin rentouttanut sinua. 😉

Oho! Ompa erikoista!

Oliko sulla sattumalta mitään muutosta? Testi vaihtui eriin merkkiin? Keho oli kovemmalla rasituksella tai ehkä olit juhlissa?
Ei mitään tavallisesta poikkeavaa. Olen joka päivä testannut kahden eri merkin testeillä, yhteensä neljä testiä päivässä (🤪), sama pidätysaika aina ennen kutakin testiä, jotka teen aina samaan aikaan. Oli ihan normaali työpäivä, normaalit unet, normaali aktiivisuus, ei alkoholia, ei poikkeavaa määrää nesteitä nautittuna. Yksittäisen testin muutos ei ihmetyttäisi, mutta kaikkien kyllä.

Takaisin