Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kali
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Taidettiin olla hetken samaan aikaan 2026 tammikuisissa? 👀 SiellĂ€ en vaan itse kauaa kerennyt olemaan kun meni kesken se. En varmaan viikkoakaan. Taisi olla vaan pari kolme pĂ€ivÀÀ...

Ja pitĂ€isi tuo kyllĂ€ oikeasti muistaa tehdĂ€ itsekkin ettei testaa muuten kuin aamuisin. 😖 Tuli vaan joku pÀÀhĂ€npisto tĂ€nÀÀn testata paljoa pidĂ€ttĂ€mĂ€ttĂ€ ja iltapĂ€ivĂ€llĂ€. 😭 No jos huomisen maltan vielĂ€ viikkodigin tekemistĂ€ odottaa ja katson mitĂ€ nĂ€yttÀÀ ylihuomenna se testi...
Joo, oltiin samaan aikaan siellÀ silloin. La olisi ollut 1.1., jos kaikki olisi mennyt hyvin.

Tein tĂ€mĂ€n ja samantien ku pyyhin tuli paperiin vĂ€hĂ€ rusehtavaa verta ja semmone alle herneen kokoinen hyytymĂ€ oli pöntössĂ€ 😭 nyt oon aivan paniikissa.
YmmĂ€rrĂ€n paniikin, mutta verenvuoto alkuraskaudessa on aivan normaalia ❀ se stressaa tosi paljon, mutta voi johtua kuivista limakalvoista, hematoomasta ja muusta "ei vaarallisesta". Toi mÀÀrĂ€ ei kuulosta yhtÀÀn hĂ€lyttĂ€vĂ€ltĂ€ ja kuulostaa vanhalta vereltĂ€. Sulla kuitenkin testit hienosti vahvistuneet ❀

YmmĂ€rrĂ€n paniikin, mutta verenvuoto alkuraskaudessa on aivan normaalia ❀ se stressaa tosi paljon, mutta voi johtua kuivista limakalvoista, hematoomasta ja muusta "ei vaarallisesta". Toi mÀÀrĂ€ ei kuulosta yhtÀÀn hĂ€lyttĂ€vĂ€ltĂ€ ja kuulostaa vanhalta vereltĂ€. Sulla kuitenkin testit hienosti vahvistuneet ❀
Kiitos tsempeistĂ€ đŸ„č❀ silti paha tunne ettĂ€ kaikki ei oo hyvin. Tulee vessakĂ€ynnillĂ€ ihan semmosta hailakkaa vĂ€rjĂ€ymÀÀ paperiin mut pönttöön ei tule.. ainakaan vielĂ€. TÀÀ on se pahin pelko mitĂ€ oon joka vessakĂ€ynnillĂ€ kyttĂ€illyt :/

Loppuiko sulla @Evea vuoto?

Tein tĂ€mĂ€n ja samantien ku pyyhin tuli paperiin vĂ€hĂ€ rusehtavaa verta ja semmone alle herneen kokoinen hyytymĂ€ oli pöntössĂ€ 😭 nyt oon aivan paniikissa.
MĂ€ en muista mitkĂ€ viikot sulla nyt menossa, mutta jos yhtÀÀn lohduttaa kun pelkĂ€sin samaa vaikka vuotoa ei tullut, niin luin paljon ettĂ€ hcg sen verran korkea kun tuo 3+ tulos tulee niin ainakin kemiallinen todella todella epĂ€todennĂ€köinen mahdoton melkein siinĂ€ vaiheessa. ItseĂ€ni tuo ainakin lohdutti tietÀÀ ettĂ€ ei todennĂ€köisesti voi enÀÀn kemiallinen olla. EttĂ€ tĂ€ssĂ€ tilanteessa kun tuon tuloksen sait, epĂ€ilisin ettĂ€ ennemmin normaalia vuotoa, vaikka ymmĂ€rrĂ€n ettĂ€ pelĂ€styttÀÀ. 😭 Ainakin toivon ettĂ€ ei olisi merkki mistÀÀn huonosta! 💜

MĂ€ en muista mitkĂ€ viikot sulla nyt menossa, mutta jos yhtÀÀn lohduttaa kun pelkĂ€sin samaa vaikka vuotoa ei tullut, niin luin paljon ettĂ€ hcg sen verran korkea kun tuo 3+ tulos tulee niin ainakin kemiallinen todella todella epĂ€todennĂ€köinen mahdoton melkein siinĂ€ vaiheessa. ItseĂ€ni tuo ainakin lohdutti tietÀÀ ettĂ€ ei todennĂ€köisesti voi enÀÀn kemiallinen olla. EttĂ€ tĂ€ssĂ€ tilanteessa kun tuon tuloksen sait, epĂ€ilisin ettĂ€ ennemmin normaalia vuotoa, vaikka ymmĂ€rrĂ€n ettĂ€ pelĂ€styttÀÀ. 😭 Ainakin toivon ettĂ€ ei olisi merkki mistÀÀn huonosta! 💜
5+1 on nyt đŸ„č❀ Kiitos tĂ€stĂ€, toivoa siis on ❀‍đŸ©č Ei ainakaan kipuja ole vielĂ€ đŸ„č

Voi surku ❀❀ Toivotaan kuitenkin, ettei tarkoita mitÀÀn sen vakavampaa. ❀

@Loddde mulla on jotain pientĂ€ vuotoa aina vĂ€lillĂ€. En oo siitĂ€ liikaa stressannut, oon vaan ajatellut ettĂ€ kesken menee jos menee. Vaihtoehtoja vuodon syylle on niin paljon, mutta ainoa mitĂ€ voi tehdĂ€ on mennĂ€ pĂ€ivĂ€ kerrallaan. Mulla nyt on muutenkin niin epĂ€mÀÀrĂ€istĂ€ tÀÀ alku ollut tulehduksineen, ettĂ€ ihmettelen jos tĂ€ssĂ€ "rytĂ€kĂ€ssĂ€" mukana edes pysyy..🙈 😅

@Loddde mulla on jotain pientĂ€ vuotoa aina vĂ€lillĂ€. En oo siitĂ€ liikaa stressannut, oon vaan ajatellut ettĂ€ kesken menee jos menee. Vaihtoehtoja vuodon syylle on niin paljon, mutta ainoa mitĂ€ voi tehdĂ€ on mennĂ€ pĂ€ivĂ€ kerrallaan. Mulla nyt on muutenkin niin epĂ€mÀÀrĂ€istĂ€ tÀÀ alku ollut tulehduksineen, ettĂ€ ihmettelen jos tĂ€ssĂ€ "rytĂ€kĂ€ssĂ€" mukana edes pysyy..🙈 😅

Sullahan se saattaa johtua siitĂ€ tulehduksesta se vuoto, luin ettĂ€ siinĂ€ saattaa olla đŸ€” mullaki tuntuu vĂ€hĂ€ jotain kutinaa sielĂ€ ja mietin et oiskohan hiiva. Sulla kuitenkin testit vahvistuu kokoajan ettĂ€ vaikuttaisi hyvĂ€lle â€ïžâ€đŸ™ mahtava asenne sulla! Ja totta turhapa tĂ€tĂ€ on panikoida mutta meikĂ€lĂ€iselle helpommin sanottu ku tehty. đŸ˜Ș itkut itketty miehelle ja kĂ€vin kuumas suihkus nii vĂ€hĂ€ helpotti.. nyt vessassa ei oo tullut enÀÀ mitÀÀn đŸ€”

KyllĂ€ nuo vuodot on pelottavia, ei sitĂ€ voi kieltÀÀ. Mutta ei niitĂ€ kannata liikaa ajatellakaan. Ja googlettaminen antaa vastauksia ja mielenrauhaa tiettyyn rajaan asti, mutta lopulta se asia ja huoli tĂ€ytyy kĂ€sitellĂ€ jotenkin omassa pÀÀkopassa. Ja kumppani/lĂ€heiset on tĂ€rkeĂ€ tuki. KyllĂ€ alkuraskaus on tĂ€llasta tosiaan..riipivÀÀ aikaa. Tai miten sen nyt sanoisi. Toivottavasti pÀÀset pahimman jĂ€rkytyksen yli ja muistat ettĂ€ todennĂ€köisimmin kaikki menee hyvin, vuodot nĂ€illĂ€ viikoilla ob yleisiĂ€ 💖💖💖💖

KyllĂ€ nuo vuodot on pelottavia, ei sitĂ€ voi kieltÀÀ. Mutta ei niitĂ€ kannata liikaa ajatellakaan. Ja googlettaminen antaa vastauksia ja mielenrauhaa tiettyyn rajaan asti, mutta lopulta se asia ja huoli tĂ€ytyy kĂ€sitellĂ€ jotenkin omassa pÀÀkopassa. Ja kumppani/lĂ€heiset on tĂ€rkeĂ€ tuki. KyllĂ€ alkuraskaus on tĂ€llasta tosiaan..riipivÀÀ aikaa. Tai miten sen nyt sanoisi. Toivottavasti pÀÀset pahimman jĂ€rkytyksen yli ja muistat ettĂ€ todennĂ€köisimmin kaikki menee hyvin, vuodot nĂ€illĂ€ viikoilla ob yleisiĂ€ 💖💖💖💖
Kiitos ihanista sanoistasi đŸ„č❀‍đŸ©č❀‍đŸ©č

Aamun kuulumiset. Toistaiseksi ainaki vahva viiva mut tuskinpa nĂ€in nopsaa haalistuisi. YöllĂ€/aamusta ei tullu verta mut nyt alkas taas nĂ€kyĂ€ paperissa pyyhittĂ€essĂ€ 🙄 ei oo kyllĂ€ luottavainen olo yhtÀÀn..
20251114_054730.jpg

Aamun kuulumiset. Toistaiseksi ainaki vahva viiva mut tuskinpa nĂ€in nopsaa haalistuisi. YöllĂ€/aamusta ei tullu verta mut nyt alkas taas nĂ€kyĂ€ paperissa pyyhittĂ€essĂ€ 🙄 ei oo kyllĂ€ luottavainen olo yhtÀÀn..
View attachment 150066
Jos tĂ€mĂ€ lohduttaa yhtÀÀn varmaan vaikea olla luottavaisin mielin, tiedĂ€n sen.. đŸ„ș Mutta tuossa vaiheessa viikoilla millĂ€ olet niin kyseessĂ€ olisi kemiallinen mun kĂ€sittÀÀkseni ja silloin jo ennen vuodon alkua viivat lĂ€htisivĂ€t haalistumaan. Tai no voi kai poikkeuksia olla en voi tĂ€ysin varmaksi sanoa? Mutta kokemuksen perusteella ja lukenutkin ettĂ€ kemiallisissa viivat lĂ€htevĂ€t ainakin todella nopeasti haalistumaan viimeistÀÀn vuodon alettua. 😔 Ei kyllĂ€ varmaan ole paljoa lohtua, mutta ajattelin sanoa jos yhtÀÀn auttaa..

Pieni pelko varjostaa omaakin fiilistÀ nyt. TÀnÀÀn tuntunut menkkamaisia kohtutuntemuksia ja vÀhÀn punaista pyyhintÀvuotoa... Oliko muilla vastaavaa ja silti raskaus jatkuu hyvin? Internet kertoo, ettÀ normaalia, mutta tuntuu samalta kuin aiemmat kemialliset, vaikka viiva onkin paljon tummempi.

Pieni pelko varjostaa omaakin fiilistÀ nyt. TÀnÀÀn tuntunut menkkamaisia kohtutuntemuksia ja vÀhÀn punaista pyyhintÀvuotoa... Oliko muilla vastaavaa ja silti raskaus jatkuu hyvin? Internet kertoo, ettÀ normaalia, mutta tuntuu samalta kuin aiemmat kemialliset, vaikka viiva onkin paljon tummempi.
Kovasti tsemppiĂ€ sinne ❀‍đŸ©č toivon ettĂ€ kaikki olisi hyvin siellĂ€ đŸ„č mulle oli niin shokki tuo vuodon alku et tuntu et sydĂ€n irtoaa rinnasta. Just Ă€iti oli kysynyt jos haluttais joululahjaksi se stokken sleepi mini ja niin fiilistelin jo raskautta 😭 tÀÀlĂ€ vĂ€hĂ€inen vuoto ja epĂ€varmuus jatkuu juilimisineen 😔💀

@Fewlily minulla on kanssa vuotoa mutta oon toistaiseksi onnistunut pitÀmÀÀn pÀÀn kylmÀnÀ. Mahdollinen keskenmeno tulee olemaan kyllÀ varmasti kova paikka, mutta.. Toistaiseksi vielÀ raskaana ollaan..

Mulla oli vuorokauden ajan vuotoa, kun olisi pitĂ€nyt olla menkat. SĂ€ikĂ€ytti kyllĂ€ kovasti, mutta mulla tilanne on rauhoittunut jo. Toivottavasti sĂ€ selviĂ€t sĂ€ikĂ€hdyksellĂ€. ❀

Kiitos vertaistuesta @AstarteDream @Loddde @Evea ❀ Vuoto loppui, mutta varmuuden vuoksi nostin lugesteronannostusta (lÀÀkĂ€ri sanoi ettĂ€ nĂ€in voi tehdĂ€ jos vuoto tulee lugeista lĂ€pi). Mulla siis yleensĂ€ on joku 5 pĂ€ivÀÀ ennen menkkoja jo tiputtelua ja keltarauhanen vĂ€hĂ€n heiveröinen.

Nyt on ollut paljon silti menkkamaisia vatsakipuja ja jomotusta, joten mielenrauhaa ei silti saanut. Ei varmaan muuta voi kun sinnitellÀ pÀivÀ kerrallaan. Niinkuin @Evea sanoikin niin korkealta tiputaan kyllÀ jos huonosti kÀy, mutta toistaiseksi olen raskaana.

Tuntuu et vĂ€hĂ€ alkanu haalistua viiva vai mitĂ€ olette mieltĂ€? đŸ„č alimpana aamuinen... ja sama paska jatkukoon 🙄 alan olla kypsĂ€.

Liitteet

• 20251116_072730.jpg
    20251116_072730.jpg
    780.2 KB · Katsottu: 80
Takaisin