Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei vielä pahempia oloja, välillä huono olo vaan. Mulla on alkanut yleensä rv 6 pahentua olot eli ihan just se on edessä@Kali No niinpä muuten onkin! Ja oon mä sitäkin ostanut, eilen kirjotellessa ei jotenki välähtänyt
Nyt juuri pistin kahvin tippumaan, ei oo vielä tullut ainakaan mitään vastenmielisyyttä sitä kohtaan. Silleenhän se tosiaan vierottautuminen sujuis näppärästi.@Henskuu onko sulla tullut enemmänkin pahoinvointioloja? Muistaakseni itsellä se on alkanut joskus viikolla 7-8.
Ja ton lisäksi avokado/muita vegaani/vegesushejaItsellä kans kaikista vaikeinta olla ilman sushia.. Kahvia en juo, ja teetäkin todella harvoin. Mutta ilmeisesti voisi itse tehdä tonnikalatahna-susheja kotona?![]()
Mulla sama että (lähes täysi) vegaaniruokavalio auttaa aika paljon. Ja kun se vähentää monia riskejä, niin joissain jutuissa voi sit joustaa enempi.Raskausajan suositukset ei ihan hirveästi hetkauta omaa ruokavaliota, koska en oo vuosiin syönyt mitään eläinperäistä. Vaikein rajoite tulee olemaan punaviiniSe on vaan pimeään vuodenaikaan niin herkullista. Ja salmiakki tietenkin. Merileväähän ei myöskään ainakaan isoissa määrin suositella, mutta aattelin kyl silloin tällöin syödä vegesushia jos tekee mieli. Ei sitä voi kaikista herkuista luopua
![]()
Hauska kuulla, että muitakin vegaanejaMulla sama että (lähes täysi) vegaaniruokavalio auttaa aika paljon. Ja kun se vähentää monia riskejä, niin joissain jutuissa voi sit joustaa enempi.
Kaneli ja persilja saa aikaan kohdun supistelua ja se voisi johtaa keskenmenoon, mutta tosiaan pitoisuuksista en tiedä, että aika paljon niitä varmaan pitäisi syödä. Kaneli on nyt joulun alla paha kun sitä on glögissä, pipareissa ja joissakin maustetuissa rahkoissa. Tykkään itse siitä luumurahkasta jossa on kanelia ja oon syöny yhden sellaisenEikö siis kanelia tai persiljaa saisi käyttää?Tykkään myös syödä intialaisia ruokia joten jos niin että noita kaikkia ei saisi syödä pitänee vältellä sitten intialaisia ravintoloita....
Niin ja foolihaposta, kävin nyt ton vitamiinien jotka sisältävät foolihappoa tarpeeksi niin hakemassa pelkkiä foolihappo tabletteja, vaikka vähän pitkin hampain niitä ylimääräisenä syön. Kun lukenut miksi niitä suositellaan otettavan lisäksi vaikka raskausvitamiinit sisältää jo tarpeeksi sitä... Niin ja mulla ei ainakaan niiden syiden takia pitäisi ottaa, neuvolasta vaan annettiin epämääräistä tietoa että muka pitäisi.Ja siis en tykkää syödä "ylimääräisiä" tabletteja koska muutenkin menee muutama per päivä perus lääkkeiden ja vitamiinien ansiosta. Niin tuntuu turhalta kun ei oikeastaan mitään syytä syödä foolihappoa kahta annosta...
![]()
Ai riistaakaan ei saa syödä, arvatkaas kuka teki viikko sitten juuri hirvipaistia mitä söin monta päivääMuistin yhden mikä tulee olemaan kaikkein vaikein vältettävä.Naudanlihapihvit, toki niitä voi syödä, mutta tykkään syödä aika lähellä raakaa tai medium maximissaan. Mutta ne on pahoja täysin kypsinä mun mielestä...
Ja luin että riistaa sitten ei saisi syödä ollenkaan?? Se oli ihan uutta tietoa. Kalasta ei väliä, vaikka en allerginen olisi kaikelle merenelävälle en sitä muutenkaan söisi, haisee niin pahalle muutenkin ja luulen että raskaana vielä enemmän.
![]()
Musta alkaa tuntua et oon rikkonu kaikkia ohjeistuksiaKaneli ja persilja saa aikaan kohdun supistelua ja se voisi johtaa keskenmenoon, mutta tosiaan pitoisuuksista en tiedä, että aika paljon niitä varmaan pitäisi syödä. Kaneli on nyt joulun alla paha kun sitä on glögissä, pipareissa ja joissakin maustetuissa rahkoissa. Tykkään itse siitä luumurahkasta jossa on kanelia ja oon syöny yhden sellaisen![]()