Raskausajan ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella raskausajan ruokasuosituksista. Esim. miten ne on vaikuttaneet ruokavalioosi? Noudatatko niitä täsmällisesti vai tuleeko esimerkiksi kahvia juotua enemmän kuin suositeltu?

Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä ruoka-aineista.

Mun kyllä varmaan pitäisi normi kahvi vaihtaa kofeiinittomaan. Hetken aikaa yritysaikana sitä joinkin normikahvin sijasta. 🙊 Mutta sitten se alkoi maistua pahvilta joten vaihdoin takaisin normi kahviin. 🤣

Onko mitään suosituksia kofeiinittomaan kahviin? Esim kokeillut sega fredon, kultaa katriinan plus night, pauligin Los Angeles ja pauligin ilta kahvit jotka kaikki kofeiinittomia. Mutta jos jollain muita suosituksia niin otetaan mielellään vastaan. Koska nuo mikään ei kyllä loppuen lopuksi uponnut. 🫠 Ei haittaa vaikka netistä pitäisi tilata koska lähikaupat täällä on vaan lidl, s-market ja k-supermarket. 😂 Niin löytyy kyllä tokmanni myös.

Mun kyllä varmaan pitäisi normi kahvi vaihtaa kofeiinittomaan. Hetken aikaa yritysaikana sitä joinkin normikahvin sijasta. 🙊 Mutta sitten se alkoi maistua pahvilta joten vaihdoin takaisin normi kahviin. 🤣

Onko mitään suosituksia kofeiinittomaan kahviin? Esim kokeillut sega fredon, kultaa katriinan plus night, pauligin Los Angeles ja pauligin ilta kahvit jotka kaikki kofeiinittomia. Mutta jos jollain muita suosituksia niin otetaan mielellään vastaan. Koska nuo mikään ei kyllä loppuen lopuksi uponnut. 🫠 Ei haittaa vaikka netistä pitäisi tilata koska lähikaupat täällä on vaan lidl, s-market ja k-supermarket. 😂 Niin löytyy kyllä tokmanni myös.
En juo ollenkaan kahvia niin en osaa auttaa. 😃 mutta myös raskaus välillä tuntuu muuttavan makuaistia niin se voi olla, ettei mikään tunnu suuhun sopivalta. 😅

Mulla ei vaikuta oikein mitenkään raskaus syömisiin. Kahvi ei oikein maistu raskaana, ainut että koitan välttää energiajuomia. Syön raskaanakin auraa, fetaa, tuorejuustoa jne 🙈

Mä juon kofeiinitonta pikakahvia normisti, Lidlissäkin on hyvä 😊 nyt raskaana se ei kyllä maistu ollenkaan 😅

Mä juon kofeiinitonta pikakahvia normisti, Lidlissäkin on hyvä 😊 nyt raskaana se ei kyllä maistu ollenkaan 😅
Okei hyvä tietää, musta tuntuu että mulla ei ainakaan raskaus vaikuta kahvin juomiseen vielä yhtään tai muuhunkaan juomaan tai ruokaan. Tai no lähinnä on että on normaalia vähemmän vielä nälkä. Yleensä muutenkin tulee syötyä todella harvoin niin että tulee unohdettua syödä useinkin. 🙈 Nyt muistaisin kyllä syödä mutta en vaan saa mitään alas, ei siis ole huono olo edes.. Pitäisi varmaan jotain yrittää syödä, mutta minkään syöminen ei houkuttele ainakaan mitä meiltä löytyy.

Tänään join normikahvia mutta keitin vain pari kuppia jotka jo aamulla heti join. 😅 Hirveästi tekisi mieli keittää lisää.. 😳

Onko kellään jotain kivoja ideoita terveellisistä välipaloista? 🙂

mua kanssa kiinnostaisi kun keitin tänään kasvislientä välipalaksi (siis pala kasvisliemikuutiota ja kuumaa vettä), ja kumppanin mielestä se oli pöyristyttävän huono idea 😅

Mulla kyllä ruokavalio huonontunut jo entisestään. 🤣 No ei mulla huono ruokavalio sinänsä ihan ok, mutta ruokarytmejä yms ei ole.

Tänään oli aamupala pari palaa pullaa. Ja iltapäivällä keitin pastaa johon keittäessä lisäsin lihaliemikuution. Ja keitin myös pari kananmunaa. Ja söin pastan paprikamajoneesilla kun ketsuppi oli loppu. Ei kyllä ollut mitenkään hyvää edes... 🤢

Maustamaton rahkajugurtti + vähän rouhittuja manteleita ja tilkka hunajaa tai tosiaan rahkaa ja marjoja. Meillä yleensä aamupala/iltapala.

Mä myös vähensin kahvia rajusti. En ees uskalla sanoa paljonko sitä ennen meni 😂😂 Heti aamusta jo 4 kuppia 😬 Ja töissä kaksin käsin. Nyt sit vähensin 2 kuppiin aamuisin määrän eikä enää loppupäivänä kahvia. Apua 😅 miettinyt myös onko nuo kofeiinittomat kahvit järkkyjä?

Mä myös vähensin kahvia rajusti. En ees uskalla sanoa paljonko sitä ennen meni 😂😂 Heti aamusta jo 4 kuppia 😬 Ja töissä kaksin käsin. Nyt sit vähensin 2 kuppiin aamuisin määrän eikä enää loppupäivänä kahvia. Apua 😅 miettinyt myös onko nuo kofeiinittomat kahvit järkkyjä?
Vähän omasta mielestä kofeiinittomat mitä maistanut niin maistuu pahvilta.. Jo ennen kuin plussasin niin välillä yritin juoda niitä, mutta. 🙈

Vähän omasta mielestä kofeiinittomat mitä maistanut niin maistuu pahvilta.. Jo ennen kuin plussasin niin välillä yritin juoda niitä, mutta. 🙈
Joo näin vähän epäilinkin 😅 ostin Rooibos teetä tänään töihin ja meni ihan hyvin korvikkeesta. Pääkipu on nyt vain järkyttävä kun vieroitusoireet kahvista melkoiset 🥲

Joo näin vähän epäilinkin 😅 ostin Rooibos teetä tänään töihin ja meni ihan hyvin korvikkeesta. Pääkipu on nyt vain järkyttävä kun vieroitusoireet kahvista melkoiset 🥲
Rooibosta ei ilmeisesti suositella myöskään juotavaksi 😕 Mä ostin twiningsin kofeiinitonta earl greytä, aika mitäänsanomaton sekin on mut paras tähän astisista läytämistäni tuotteista.

Mulla on menny kolme mukillista kahvia päivässä, mut kyllä siitä on aika vaikea alkaa vierottautumaan. Iltapäivän kahvin jätin tänään pois ja kaiketi täytyy vähentää niin että kahvi kuuluis elämään vaan harvakseltaan. Kofeiinitonta oon joskus ostanut ja kyllä se mulle uppos😁 Kahvin lisäksi oon juonut melkeen päivittäin pepsimaxia🙈 sekin täytynee jättää pois😊

Mulla on menny kolme mukillista kahvia päivässä, mut kyllä siitä on aika vaikea alkaa vierottautumaan. Iltapäivän kahvin jätin tänään pois ja kaiketi täytyy vähentää niin että kahvi kuuluis elämään vaan harvakseltaan. Kofeiinitonta oon joskus ostanut ja kyllä se mulle uppos😁 Kahvin lisäksi oon juonut melkeen päivittäin pepsimaxia🙈 sekin täytynee jättää pois😊
No pepsi maxiakin on kyllä kofeiinittomana. Mutta omasta mielestä se vähän erilaisen makuista tosin. 👀 Itsekkin tulee pepsi maxia usein kyllä juotua. Se on mun lempijuoma kahvin lisäksi. 🤣

Mulla kahvia menny normaalisti no en osaa sanoa monta kuppia mutta ainakin puoli pannullista. 🫣 Nyt tosin mennyt vähemmän kun vaihtanut kofeiinittomaan ja sitä en pysty samallalailla juomaan kun maku niin erilainen siinä.. 😂

Mä oon juonut joka raskaudessa pepsi maxia ja aion juoda nytkin 🙈 kahvi on alkanut jäämään pois, Nyt alkaa jo oksettaa sen maku 🤢 Katotaa uudelleen parin kk päästä sit 🤣

Rooibosta ei ilmeisesti suositella myöskään juotavaksi 😕 Mä ostin twiningsin kofeiinitonta earl greytä, aika mitäänsanomaton sekin on mut paras tähän astisista läytämistäni tuotteista.
Eikä! No näinpä näytti olevan, ei tullut edes mieleeni. Onneksi sanoit. :( juuri kun löysin piparkakun makuisen rooiboksen 😂 pitääpä testata tuo mistä sanoit!

@Kali No niinpä muuten onkin! Ja oon mä sitäkin ostanut, eilen kirjotellessa ei jotenki välähtänyt🤣

Nyt juuri pistin kahvin tippumaan, ei oo vielä tullut ainakaan mitään vastenmielisyyttä sitä kohtaan. Silleenhän se tosiaan vierottautuminen sujuis näppärästi. 😅 @Henskuu onko sulla tullut enemmänkin pahoinvointioloja? Muistaakseni itsellä se on alkanut joskus viikolla 7-8.

Takaisin